Martha Stewart Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #221 Del Skrevet 16. februar 2005 Tid for ømhet Nå har mannen og jeg nettopp kost oss med film på dvd. Vi tok oss tid til å lage middag sammen i dag også, deilig avocadosalat med bacon og hvitløksbrød. Ellers er jeg fornøyd med at vi allerede er halvveis i uken, lengter etter helg igjen... I morgen er det legetime igjen for å sjekke eggmodningen. Jeg er litt øm i "de nedre regioner" i dag, så da vokser de vel da... :-) * Dag 7 med Gonal-F * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. februar 2005 #222 Del Skrevet 16. februar 2005 Onsdags:klem: til deg. Godt at over halve uka er overstått ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. februar 2005 #223 Del Skrevet 16. februar 2005 Åh, det hørtes godt ut. Kan du legge ut oppskriften på salaten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #224 Del Skrevet 17. februar 2005 Åh, det hørtes godt ut. Kan du legge ut oppskriften på salaten? Klart det! :-) Isbergsalat Tomater 1 avocado Rødløk i skiver Sprøstekt bacon Dressing etter smak, gjerne italiensk. Serveres med hvitløksbrød og revet parmesan. Bon Appétit! (Bacon, hvitløksbrød og parmesan er ikke så veldig magert, men jeg bruker ihvertfall 5% dressing... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. februar 2005 #225 Del Skrevet 17. februar 2005 Tusen takk :-) Den er nå lagret sammen med alle de andre oppskriftene jeg sniker til meg her inne :-) Så hvordan går det ellers da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #226 Del Skrevet 18. februar 2005 Over stork og stein Her går det bra akkurat nå!! I går var det hektisk, på mer enn én måte, for å si det mildt... På ettermiddagen var jeg hos legen for å sjekke eggene. Det er visst bare ett som har vokst seg stort nok denne gangen, men til gjengjeld var det blitt veldig stort! Og etter kun 7 dager med sprøyter denne gangen, det betyr penger spart på medisiner også! Anyway, jeg fikk beskjed av legen om å gå hjem og lage baby... Ringte mannen og ga beskjed om legens "ordre" og han nærmest løp hjem fra jobb! Så da rakk vi akkurat å før jeg måtte løpe av gårde til kinoavtalen min... I dag var jeg på ny sjekk hos legen og eggposen hadde nå vokst til 27 mm!!! Ofte løsner de jo på 20 mm eller mindre. Så da fikk jeg eggløsningssprøyte og skal starte med progesteron på søndag. Men det beste av alt er at livmorslimhinnen nå er på hele 7,4 mm - det beste vi har målt noensinne!! Juhuu!! I går hadde vi forresten 3 års dag. Tenk så romantisk hvis det viser seg at vi har laget en liten akkurat da...!! *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #227 Del Skrevet 18. februar 2005 Jippi - vi har bestilt tur til Berlin i slutten av mars!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2005 #228 Del Skrevet 18. februar 2005 Herre Jemini så stort egget var - 27 mm. Kjenner du det ikke da? Jeg hadde ett på 21 mm i julen og hadde så mye smerter i underlivet av det. Ser ut som du og jeg skal følges ad denne gangen :-) Kanskje vi tester samtidig og at vi får positivt resultat begge to denne gangen :-) Håper............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #229 Del Skrevet 18. februar 2005 Ja jeg synes 27 mm var stort. Men jeg er utrolig heldig som ikke har vondt! Kanskje fordi det bare er ett egg som har modnet. Kjenner det såvidt der nede, men det er bare litt "koseømt". Vi satser på et stort + for oss begge om to uker! Så blir det forhåpentligvis til meg og :babysmokk: til deg om ca 9 mnd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2005 #230 Del Skrevet 18. februar 2005 Tja, om jeg kunne ha valgt ville jeg i stedet for valgt Du, det var bare ett egg hos meg også som gjorde så sinnsykt vondt. Det var syklusen etter at jeg hadde vært gjennom forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #231 Del Skrevet 18. februar 2005 Du er kanskje litt plaget med vondt generelt i syklusen? Jeg har nemlig aldri hatt så mye som en eneste menssmerte i mitt liv. Ikke kjenner jeg eggløsningen heller, tror jeg. I tilfelle har jeg sikkert trodd at det bare var luft i magen... Jeg skulle gjerne hatt også!! Blir selvsagt takknemlig med en om gangen. Men det hadde vært så perfekt med tvillinger, en av hvert kjønn! Jeg synes de som får det er så heldige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2005 #232 Del Skrevet 18. februar 2005 PS: DU har melding på Personlig melding Tja, heldige. Vet ikke helt. Det er jo tungt å bære på to foster i stedet for ett og det forbindes jo med verre graviditeter osv. Og når de kommer ut er det to som skal ha oppmerksomhet samtidig, så det er nok veldig mye jobb med det. Men samtidig ser vi på det som en mulighet til å bli ferdige om du skjønner. Få to på en gang. De to vi skal ha.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #233 Del Skrevet 18. februar 2005 Men samtidig ser vi på det som en mulighet til å bli ferdige om du skjønner. Få to på en gang. De to vi skal ha.......... Ja det samme tenker jo vi. Men uansett hva det blir, så får se fordelene i det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #234 Del Skrevet 18. februar 2005 Hmm, rart at jeg ikke har fått PM'en ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2005 #235 Del Skrevet 18. februar 2005 Har jeg rotet nå? Skulle du få PM av meg eller? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2005 #236 Del Skrevet 18. februar 2005 Åja, nå skjønte jeg det...... du har Personlig melding på "Personlig melding forumet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #237 Del Skrevet 19. februar 2005 Bryllup og atter bryllup Nå blir det mye bryllupsprat her - i begge dagbøkene mine! :-) Vi var i enda en vielse i dag. Det var sol og nydelig vinterstemning ute. Bruden så ut som en ekte askepott, med hvit capé over kjolen. Fikk lyst å gifte meg på flekken selv! Dette var andre bryllupet vi skal i dette året og før sommeren skal vi i tre til. Før det er oss som skal til pers i juni! Vi hadde ellers tenkt å gå på kino i kveld, men det var ingen tidspunkt eller filmer som passet. Laget en av våre favoritter til middag: Tagliatelle med bacon, sjampinjong, masse hvitløk og creme fraiche. Ellers fikk jeg bestilt gave til babyen til ei venninne i USA i dag. Der er det jo tradisjon å ha baby shower, dvs gavefest, før fødselen. Noen venninner skal holde showeren som en overraskelse for henne. De vordende foreldre har registrert ønskeliste på internett, slik man registrerer bryllupsliste. Det må være veldig kjekt å få ting man trenger og ønsker seg når man får baby også! :-) Jeg bestilte en slik aktivitetsmatte som babyen ligger på, med et "lekestativ" over som den kan strekke seg etter. Gleder meg til å høre hva de synes når de får gaven i mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 20. februar 2005 #238 Del Skrevet 20. februar 2005 Er det ikke rart at man legger ut ønskeliste til en "babyshower"? Men det er jo USA, og regner med jeg gjør akkurat det samme den dagen mitt søskenbarn "over there" får barn. Synes bare det er en litt snodig skikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #239 Del Skrevet 20. februar 2005 Er det ikke rart at man legger ut ønskeliste til en "babyshower"? Men det er jo USA' date=' og regner med jeg gjør akkurat det samme den dagen mitt søskenbarn "over there" får barn. Synes bare det er en litt snodig skikk.[/quote'] Det er jo litt uvant for oss her i Norge ja. Blir mer press på folk at man skal kjøpe gaver... Men skikken med baby shower synes jeg er litt artig - å feire den som venter barn er flott! :-) Som et slags "utdrikningslag" i rolige former. Vet at det er noen som har begynt med det her i Norge også. Men det er vel sikkert ikke alle som liker å få gaver på forhånd, bl.a en del overtro forbundet med dette... Jeg hadde blitt glad hvis noen ville gjort det for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 20. februar 2005 #240 Del Skrevet 20. februar 2005 Nja, tror jeg ville ventet med gaver til babyen var født. Er jo mye som kan skje før man kommer så langt og det ville vært dumt å komme hjem til et hus fullt av babygaver og uten en baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå