Gå til innhold

Klarer ikke falle for en person uten ambisjoner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var såklart satt på spissen.

Poenget mitt er at livserfaring og andre ting spiller som regel en større rolle mtp evne til refleksjon og interessante samtaler, enn det skolen lærer deg.

Skolen lærer deg faktisk ikke å tenke selv. Den lærer deg å gjøre ting på bestemte måter etter bestemte regimer. Jeg sier ikke at skolen er ubrukelig - det er den absolutt ikke.

Jeg sier bare at Skole og evne til refleksjon ikke nødvendigvis er synonymt.

Høyere utdannelse kan absolutt være en driver i forhold til det å utvikle kritisk sans eller refleksjonsevne, men det behøver ikke være det. Til syvende og sist så kommer det an på en selv. Et godt studium inneholder gjerne verktøyene for å utvikle dette og oppfordrer med det til kritisk tankegang, så jeg er ikke enig i at skole bare er skole. Vi snakke høyere utdanning her.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, det må da være greit at folk har preferanser vel? Syns det er helt ok at ts vil etablere seg med en mann med høy utdannelse

Anonymous poster hash: 5a9e8...f25

Det er helt greit, men det er fordommene og holdningene her som er helt på trynet.

Anonymous poster hash: 551fc...a59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere utdannelse kan absolutt være en driver i forhold til det å utvikle kritisk sans eller refleksjonsevne, men det behøver ikke være det. Til syvende og sist så kommer det an på en selv. Et godt studium inneholder gjerne verktøyene for å utvikle dette og oppfordrer med det til kritisk tankegang, så jeg er ikke enig i at skole bare er skole. Vi snakke høyere utdanning her.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Det kan være, men det er ikke synonymt. Dessuten er det ikke alle studium som er gode, og inneholder derfor heller ikke verktøyene for å utvikle kritisk sans og/eller refleksjonsevne. Og det hjelper heller ikke om studiene oppfordrer til refleksjon, når de som går på dette studiet ikke klarer å tenke selv. De repeterer kunnskapen de får uten å reflektere over den og kan fint få gode karakterer med denne type memorering.

Flere her hevder også at utdanning er synonymt med å være smart og reflektert. Ja, det er flere som er reflektert som studerer og tar høyere utdanning, men det er også flere med både bachelor og master som er brødhuer.

(I likhet med at det er flere som ikke studerer som er ekstremt smarte og reflekterte, men også noen som er brødhuer. )

Til syvende og sist så kommer det an på en selv.

Denne setningen din er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intellektuelle og stimulerende samtaler behøver man ikke ha utdannelse for å ha. Selv om det ofte er en viss sammenheng mellom høyere utdannelse og slike egenskaper er det absolutt ikke likhetstegn mellom det, og jeg kommer aldri på personlig vegne til å sette slike krav og gå glipp av en bra dame på grunn av tåpelige formalkrav.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Tja de fleste kvinnene jeg har vært borti så er det mange ord som jeg bruker som er fremmedord for dem.

Skremmende mange, ord som er vanlige i min dagligtale skjønner dem ikke betydningen av i det hele tatt.

Det er ikke ord og uttrykk som er fagrelaterte i det hele tatt. Føler at en må være en slags voksen person for dem som skal lære dem et normalt ordforråd.

Så kvinnfolk uten minst 3års høyskole eller noe er som regel uaktuell med mindre de fra ung alder har tatt et bevisst valg på å gå i en retning mot det ene eller andre.

Ellers blir det rett og slett for store dimensjonforskjeller i hva som gir noe i livet og ikke. Stygt å si det men

hos mange så har utviklingen og modenheten stagnert etter fylte 17år :\

Anonymous poster hash: a59b2...0d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være, men det er ikke synonymt. Dessuten er det ikke alle studium som er gode, og inneholder derfor heller ikke verktøyene for å utvikle kritisk sans og/eller refleksjonsevne. Og det hjelper heller ikke om studiene oppfordrer til refleksjon, når de som går på dette studiet ikke klarer å tenke selv. De repeterer kunnskapen de får uten å reflektere over den og kan fint få gode karakterer med denne type memorering.

Flere her hevder også at utdanning er synonymt med å være smart og reflektert. Ja, det er flere som er reflektert som studerer og tar høyere utdanning, men det er også flere med både bachelor og master som er brødhuer.

(I likhet med at det er flere som ikke studerer som er ekstremt smarte og reflekterte, men også noen som er brødhuer. )

Denne setningen din er jeg enig i.

Selvsagt, mitt poeng var bare at høyere utdannelse er noe annet enn skole som regel, selv om du utvilsomt finner lite seriøse utdannelser også. Og om du leser innleggene mine så er jeg enig i at man ikke bør skue hunden på hårene, for jeg lar som sagt vedkommende kvinne jeg dater fronte sine egne egenskaper uten at jeg tildeler henne et sett med egenskaper (eller mangel på sådan) ut fra om hun har høyere utdannelse eller ei. Og jeg dater uansett ikke kvinner som bastant krever høyere utdannelse fra menn (selv om jeg har det selv).

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det må da være greit at folk har preferanser vel? Syns det er helt ok at ts vil etablere seg med en mann med høy utdannelse

Anonymous poster hash: 5a9e8...f25

Men Ts har ingen garanti for at en mann med høyere utdannelse vil ha henne.. Det utdannes langt flere kvinner enn menn i dag og den trenden har allerede holdt på noen år, og ser ikke ut til å snu med det første.

Anonymous poster hash: 0cd16...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette trodde jeg skulle bli en interessant tråd. I stedet ble det en tråd om akademisk arroganse og hvor dumme folk med høyere utdanning er og hvor lite sjans de og de har til å få jobb.

Synd.

Det er et grunnleggende, tiltrekkende, karaktertrekk hos menn at de vil noe og har tiltakslyst. Det er ffaktisk et typisk "sjølutviklingskurstip": finn ut hvor du skal i livet. Problemet er at disse ambisjonene kanaliseres inn i det å få best mulig karakterer. Da blir man sittende inne alle tenårene og gjøre lekser, de sosiale antennene blir deretter. Man blir nerd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer heller ikke å falle for en person som ikke har noen mål eller meninger om livet sitt..

Det er greit om personen ikke har høy utdannelse...Men jeg vil heller ikke ha en mann som sitter på ræva i kjelleren til moren sin til han er 30 og knapt vært ute i arbeidslivet..

Jeg ønsker meg en mann som har planer, en som f.eks. ser for seg at han eier hus innen han er 40, eller en som vet hva drømmejobben er og arbeider hardt til han når den jobben han ønsker..Og ikke er sånn type "Jeg tar det som det kommer, det ordner seg, no stress"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor er det mange som ser på ambisjonar og utdanning som eit 1-1 forhald?

Folk kan gjennomføre både bachelor- og mastergrader utan å vise spor av akademisk refleksjon. Det eksisterar jo drøssevis av studium som strengt tatt aldri skulle vore på ein høgskule eller eit universitet i utgongspunktet. Dessutan viser jo undersøkingar av norske studentar studerar rundt 30 timar i veka. Det oser vel ikkje akkurat ambisiøsitet av dette?

Mykje av dette statusjaget er heilt meiningslaust. Det viktigaste må vel vere at folk bryr seg om dei rundt seg, er ærlege og forsørger seg og familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer heller ikke å falle for en person som ikke har noen mål eller meninger om livet sitt..

Det er greit om personen ikke har høy utdannelse...Men jeg vil heller ikke ha en mann som sitter på ræva i kjelleren til moren sin til han er 30 og knapt vært ute i arbeidslivet..

Jeg ønsker meg en mann som har planer, en som f.eks. ser for seg at han eier hus innen han er 40, eller en som vet hva drømmejobben er og arbeider hardt til han når den jobben han ønsker..Og ikke er sånn type "Jeg tar det som det kommer, det ordner seg, no stress"

Jeg datet en sånn...Han spilte data hele natta og urinerte på tomme brusflasker ved siden av pc-en :( Bor fortsatt i mors kjeller i en alder av 39.Da jeg dumpet ham fikk jeg den vanlige leksa,om at damer nå til dags er altfor kravstore og bare tenker på penger og status.

Anonymous poster hash: b1dd7...d8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en sånn...Han spilte data hele natta og urinerte på tomme brusflasker ved siden av pc-en :( Bor fortsatt i mors kjeller i en alder av 39.Da jeg dumpet ham fikk jeg den vanlige leksa,om at damer nå til dags er altfor kravstore og bare tenker på penger og status.

Anonymous poster hash: b1dd7...d8d

Dette dreier seg nok om sykdom (avhengighet).

Anonymous poster hash: 98aa0...473

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette dreier seg nok om sykdom (avhengighet).

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Ja,garantert mye som ikke var som det skulle der..

Anonymous poster hash: b1dd7...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

Hei. Jeg klarer ikke falle eller se for meg noe seriøst med en person som ikke har noen ambisjonerr om fremtiden og utdannelse… kan ha det gøy med dem en periode, men jeg klarer ikke innlede noe forhold med disse. :/ Har møtt mange ålreite karer, men minuset er jo at de ikke har utdannelse eller amb.- så disse er i hvert fall uaktuelt å slå seg til ro med. Orker ikke tanken på en usikker fremtid heller, den må være stabil, derav en stabil mann med en god utannelse. Med min utdannelse i tillegg, vil det nok gå bra. Men ikke hver dag man kommer over disse mannfolkene… jeg kommer i hvet fall til å holde meg singel inntil jeg finner en god mann med disse kvalitetene. Akkurat nå driver jeg litt på med en fyr, som er utrolig snill, kosete, kjærlig, morsom, spontan og alt det der, men han har f oreløpig ingen spesielle ambisjoner, eller har noe utdannelse - så tanken noe seriøst med han er fjernt!! Stakkars… :/ Jeg vet at dette er helt tragisk at jeg tenker slik, men… :( åååhhh. Noen flere i samme båt? Anonymous poster hash: 977dc...370

Tja. Jeg er litt enig i overskriften. Jeg syns mennesker uten ambisjoner er kjedelige. Men det går an å ha ambisjoner på andre områder enn utdanning og jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden har du til felles med en uten utd. Da? Hvis du selv har høy utd? Ønsker du ikke å ha intellektuelle og stimulerende samtaler med din fremtidige partner, eller holder det at hun er hot?

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Jeg har høy utdannelse og når jeg kommer hjem til min fremtidige kone, så vil jeg ha en som er blid og pen. Ønsker jeg intellektuelle samtaler så snakker jeg med kompiser, ikke dama. Utdannelse spiller ingen rolle i valget av partner. Det er ingen mann her i verden som har fått en ereksjon av en dames mastergrad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

'Behøver ikke' men det er en sterk korelasjon. Selv om det finnes personer som har holdt seg oppdatert etter VGS så er de i mindretall, på samme måte som det finnes personer med utdannelse som ikke er så akademiske av seg.

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Er det det?

Du milde himmel... Så mange unntak fra 'regelen din' jeg kjenner.

- jeg kjenner jeg blir genuint trist til sinns når jeg møter fordommer som disse hvor mennesker innbiller seg at bruken av hjernen 'stanser' hos mennesker som ikke har papirer på en mastergrad eller to.

Realiteten er ikke slik, og evnen til å tenke komplekse tanker og evnen til å kunne tenke filosofiske tankerekker, med eller uten konklusjoner, er ikke knyttet til en gitt lenge av en teoretisk utdannelse.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg klarer ikke falle eller se for meg noe seriøst med en person som ikke har noen ambisjonerr om fremtiden og utdannelse… kan ha det gøy med dem en periode, men jeg klarer ikke innlede noe forhold med disse. :/

Har møtt mange ålreite karer, men minuset er jo at de ikke har utdannelse eller amb.- så disse er i hvert fall uaktuelt å slå seg til ro med.

Orker ikke tanken på en usikker fremtid heller, den må være stabil, derav en stabil mann med en god utannelse. Med min utdannelse i tillegg, vil det nok gå bra. Men ikke hver dag man kommer over disse mannfolkene… jeg kommer i hvet fall til å holde meg singel inntil jeg finner en god mann med disse kvalitetene.

Akkurat nå driver jeg litt på med en fyr, som er utrolig snill, kosete, kjærlig, morsom, spontan og alt det der, men han har f oreløpig ingen spesielle ambisjoner, eller har noe utdannelse - så tanken noe seriøst med han er fjernt!! Stakkars… :/

Jeg vet at dette er helt tragisk at jeg tenker slik, men… :( åååhhh. Noen flere i samme båt?

Anonymous poster hash: 977dc...370

Javel, så gjør du det. Kan du leve med det eller er du usikker siden du måtte opprette en tråd på KG om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy utdannelse og når jeg kommer hjem til min fremtidige kone, så vil jeg ha en som er blid og pen. Ønsker jeg intellektuelle samtaler så snakker jeg med kompiser, ikke dama. Utdannelse spiller ingen rolle i valget av partner. Det er ingen mann her i verden som har fått en ereksjon av en dames mastergrad.

Interessant.

Tipper det er mange damer som håper menn får ereksjon av hennes mastergrad.

De selv blir jo tydeligvis våte av menns mastergrad...

Anonymous poster hash: a6848...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

Tipper det er mange damer som håper menn får ereksjon av hennes mastergrad.

De selv blir jo tydeligvis våte av menns mastergrad...

Anonymous poster hash: a6848...634

Tja. De fleste kvinner ønsker vel en mann de kan ha givende samtaler med. Og en mann som respekterer henne for mer rnn kropp og utseende.

Det er tydelig at dette med høyere utdannelse er et svært sårt emne for mange. Skjønner at det er en del der ute som er redde for å ikke strekke til, og derfor benytter anledningen til å spre litt kvinnefiendtlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...