Gå til innhold

Klarer ikke falle for en person uten ambisjoner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når den ' virkeligheten' kommer. Hvem tror du vil slite mest på arbeidsmarkedet da? De uten utdannelse eller de med? Hvis ingeniører får sparken i stor skala og må søke jobber som tidligere snekkere og elektrikere søkte, hvem tror du kommer til å slite mest med å få jobb da? Se til Spania, Italia Portugal Irland etc. Etc. Når arbeidsledigheten blir stor går det alltid hardest ut over de uten utdannelse.

Ingeniører kan ikke automatisk fungere i jobber som snekker eller elektrikere.Dette er egne utdanningsløp fagbrev,læretid og teori fra yrkesskole.

Anonymous poster hash: b1dd7...d8d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

'Behøver ikke' men det er en sterk korelasjon. Selv om det finnes personer som har holdt seg oppdatert etter VGS så er de i mindretall, på samme måte som det finnes personer med utdannelse som ikke er så akademiske av seg.

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Ja, det er en korrelasjon - men om du leser en gang til så betyr altså ikke det at det er et likhetstegn. Og jeg møter ikke mennesker utfra statistiske sammenhenger men hvordan de faktisk er. Men bare fortsett med å benytte statistisk korrelasjon som pekepinn på hvem som er bra for deg du, men det er altså feil bruk av statistikk som er generelt av natur.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg at du vet hva du vil. Jeg er mann og må si jeg har samme krav som deg. Ønsker ikke en partner med noe lavere utd. Enn minst bachelor. Det har ikke bare med økonomi å gjøre, jeg ønsker at mine fremtidige barn skal ha et akademisk forbilde i både sin mor og far. Jeg ser ikke helt hva jeg skulle hatt til felles med en frisør heller :P

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Hahaha. Hvor snever går det an å bli.. tipper du ikke har en jobb som innebærer å være kreativ/utvikle/skape noe.

Så den som ikke har vært en død fisk og fulgt strømmen, men valgt en annen vei enn utdanningssystemet er uaktuell.. Tror nok du hadde ryki selv hos mange med den innstillingen der.

(Sosial) intelligens, evne til refleksjon f.eks., er for min del viktigere, og med det forsvant en som deg som potensiell partner.

Anonymous poster hash: 37151...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den ' virkeligheten' kommer. Hvem tror du vil slite mest på arbeidsmarkedet da? De uten utdannelse eller de med? Hvis ingeniører får sparken i stor skala og må søke jobber som tidligere snekkere og elektrikere søkte, hvem tror du kommer til å slite mest med å få jobb da? Se til Spania, Italia Portugal Irland etc. Etc. Når arbeidsledigheten blir stor går det alltid hardest ut over de uten utdannelse.

For det første skrev jeg da "de med ikke veldig praktiske grader". Ingeniører har en praktisk grad, men det var altså ikke de jeg egentlig siktet til. For det andre er det tvilsomt om ingeniører kan gå inn i et fagfelt med egne fagbrev og et yrke som er sin egen kompetanse.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første skrev jeg da "de med ikke veldig praktiske grader". Ingeniører har en praktisk grad, men det var altså ikke de jeg egentlig siktet til. For det andre er det tvilsomt om ingeniører kan gå inn i et fagfelt med egne fagbrev og et yrke som er sin egen kompetanse.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Hvis du ser på hva som har skjedd i de overnevnte land så er det akkurat det som har skjedd. De med høy utdanning har blitt tvunget til å ta jobber som tidligere krevde lav eller ingen utdanning ( evt. Flyttet til andre land hvor de får brukt utdanningen sin). De med lav eller ingen utdanning går arbeidsledige. De med ikke veldig praktiske grader vil selvfølgelig slite, men de sliter jo i dag også, hva er poenget ditt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Hvor snever går det an å bli.. tipper du ikke har en jobb som innebærer å være kreativ/utvikle/skape noe.

Så den som ikke har vært en død fisk og fulgt strømmen, men valgt en annen vei enn utdanningssystemet er uaktuell.. Tror nok du hadde ryki selv hos mange med den innstillingen der.

(Sosial) intelligens, evne til refleksjon f.eks., er for min del viktigere, og med det forsvant en som deg som potensiell partner.

Anonymous poster hash: 37151...302

Sosial intelligens og IQ koteletter ganske høyt, og evne til regleksjon er en del av IQ testingen. Alt dette korelerer med utdannelse. Ergo vil du ha disse tingene i en partner har du størst sannsynlighet for å finne det i en person med høyere utd.

Jeg er heldigvis for oss begge opptatt så da slipper vi å ta stilling til det :P

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosial intelligens og IQ koteletter ganske høyt, og evne til regleksjon er en del av IQ testingen. Alt dette korelerer med utdannelse. Ergo vil du ha disse tingene i en partner har du størst sannsynlighet for å finne det i en person med høyere utd.

Jeg er heldigvis for oss begge opptatt så da slipper vi å ta stilling til det :P

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

*Korelerer

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en korrelasjon - men om du leser en gang til så betyr altså ikke det at det er et likhetstegn. Og jeg møter ikke mennesker utfra statistiske sammenhenger men hvordan de faktisk er. Men bare fortsett med å benytte statistisk korrelasjon som pekepinn på hvem som er bra for deg du, men det er altså feil bruk av statistikk som er generelt av natur.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Jeg sa aldri at det var noe likhetstegn. Ikke legg ord i munnen på meg, og les det jeg skrev igjen...

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere i tråden i høyere utdannelse?

Er det alt etter 3 år på videregående?

Er 1 år eller 2 år etter vgs "høyere utdannelse"? Tenker f.eks trafikklærer, de tjener jo godt, mangler disse ambisjoner?

Teller 4 årig yrkes-vgs som f.eks maskinfører o.l?

Må det være akademisk rettet? Altså ikke praktisk som sykepleier eller politi



Anonymous poster hash: 01d35...f3c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg at du vet hva du vil. Jeg er mann og må si jeg har samme krav som deg. Ønsker ikke en partner med noe lavere utd. Enn minst bachelor. Det har ikke bare med økonomi å gjøre, jeg ønsker at mine fremtidige barn skal ha et akademisk forbilde i både sin mor og far. Jeg ser ikke helt hva jeg skulle hatt til felles med en frisør heller :P

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Wow... Du ser ikke hva du skulle hatt til felles med en frisør? Haha, Snakk om å generealisere. Du trenger deg virkelig en tur i hodet ditt for å endre litt på holdninger og korrigere litt der.

Det er så mye humoristisk og lite reflektert i det du skriver at jeg nesten måtte le litt høyt for meg selv..

Endret av gjest 321
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har du til felles med en uten utd. Da? Hvis du selv har høy utd? Ønsker du ikke å ha intellektuelle og stimulerende samtaler med din fremtidige partner, eller holder det at hun er hot?

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Tror du helt seriøst at alle som velger en annen livsretning enn et normalt A4 løp som deg er mindre intelektuelle og reflekterte?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spå TS sin fremtid. Hun finner denne mannen med ambisjoner, problemet er at han kommer hjem 10 på kvelden nettopp fordi han har ambisjoner. Det går greit i starten, TS blir gravid og håper at mannen skal dempe disse ambisjonene sine så fort barnet kommer til verden. Mannen bruker enda mer tid på jobb og det tærer på TS. Hun blir til slutt lei og lager tråd på KG der hun spør om råd. Hun ender til slutt opp med å gå fra han litt etter barnet er født og ender derfor som nummer 4 i rekka av kvinner som gikk gjennom det samme med den samme mannen.
Det er penger du vil ha, ikke ambisjoner. Vær ærlig.



Anonymous poster hash: 551fc...a59
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på hva som har skjedd i de overnevnte land så er det akkurat det som har skjedd. De med høy utdanning har blitt tvunget til å ta jobber som tidligere krevde lav eller ingen utdanning ( evt. Flyttet til andre land hvor de får brukt utdanningen sin). De med lav eller ingen utdanning går arbeidsledige. De med ikke veldig praktiske grader vil selvfølgelig slite, men de sliter jo i dag også, hva er poenget ditt?

Poenget mitt er at man på ingen måte kan sammenlikne f. eks Hellas med Norge som tross alt har sluppet relativt billig unna så langt. De med lite praktiske grader i Norge har så langt klart seg relativt greit selv om de har slitt mer enn andre, men det vil ikke vare så mange år til. Og det er mange med grader som er mindre anvendbare i næringslivet.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa aldri at det var noe likhetstegn. Ikke legg ord i munnen på meg, og les det jeg skrev igjen...

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Jeg har ikke lagt ord i munnen din. Men jeg har altså ingen intensjoner om å klassifisere mennesker jeg møter i tråd med generelle statistiske trender før jeg kjenner dem litt. Du får gjøre hva du vil, men jeg vurderer altså ikke kvinner som vurderer i forhold til generaliserte trender som potensielle partnere.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial intelligens og IQ koteletter ganske høyt, og evne til regleksjon er en del av IQ testingen. Alt dette korelerer med utdannelse. Ergo vil du ha disse tingene i en partner har du størst sannsynlighet for å finne det i en person med høyere utd.

Jeg er heldigvis for oss begge opptatt så da slipper vi å ta stilling til det :P

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Generalisering på lavt nivå. Du kan jo ikke være gamle karen. Opptatt for første gang? Du er delvis unnskyldt med det.

Det er f. eks. ting man ikke kan vite når man er 25, men som man vet når man er 35, og det er godt generalisert.

Anonymous poster hash: 37151...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en svært provoserende tråd, dessverre blir jeg dratt ned i dumskapen ved å bidra til denne tråden, men det er nesten umulig å unngå med alle disse latterlige holdningene.

Hvor er sammenhengen mellom en Bachelor i Søppel og evne til refleksjon? Hvor får dere disse latterlige utsagnene fra?

Er det skolen som har lært dere at man kun er smart om man er regelrytter og gjentar alt skolen sier? Haha, Da har dere gått glipp av noe vesentlig her i livet som heter: Å tenke selv. :)

Du har ikke nødvendigvis høy IQ eller er spesielt oppegående og smart om du evner å gjenta de samme ordene som du leser i bøkene dine på skolen. Dette kan selv en 7 åring gjøre på gloseprøvene sine..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var en svært provoserende tråd, dessverre blir jeg dratt ned i dumskapen ved å bidra til denne tråden, men det er nesten umulig å unngå med alle disse latterlige holdningene.

Hvor er sammenhengen mellom en Bachelor i Søppel og evne til refleksjon? Hvor får dere disse latterlige utsagnene fra?

Er det skolen som har lært dere at man kun er smart om man er regelrytter og gjentar alt skolen sier? Haha, Da har dere gått glipp av noe vesentlig her i livet som heter: Å tenke selv. :)

Du har ikke nødvendigvis høy IQ eller er spesielt oppegående og smart om du evner å gjenta de samme ordene som du leser i bøkene dine på skolen. Dette kan selv en 7 åring gjøre på gloseprøvene sine..

Du lærer nok mer enn å gjenta ord man leser når man tar en bachelor (bør hvertfall gjøre det), men det er ikke en egenskap som er forbeholdt de som faktisk har tatt en bachelor eller mer.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer nok mer enn å gjenta ord man leser når man tar en bachelor (bør hvertfall gjøre det), men det er ikke en egenskap som er forbeholdt de som faktisk har tatt en bachelor eller mer.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Det var såklart satt på spissen.

Poenget mitt er at livserfaring og andre ting spiller som regel en større rolle mtp evne til refleksjon og interessante samtaler, enn det skolen lærer deg.

Skolen lærer deg faktisk ikke å tenke selv. Den lærer deg å gjøre ting på bestemte måter etter bestemte regimer. Jeg sier ikke at skolen er ubrukelig - det er den absolutt ikke.

Jeg sier bare at Skole og evne til refleksjon ikke nødvendigvis er synonymt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Hvor snever går det an å bli.. tipper du ikke har en jobb som innebærer å være kreativ/utvikle/skape noe.

Så den som ikke har vært en død fisk og fulgt strømmen, men valgt en annen vei enn utdanningssystemet er uaktuell.. Tror nok du hadde ryki selv hos mange med den innstillingen der.

(Sosial) intelligens, evne til refleksjon f.eks., er for min del viktigere, og med det forsvant en som deg som potensiell partner.

Anonymous poster hash: 37151...302

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det må da være greit at folk har preferanser vel? Syns det er helt ok at ts vil etablere seg med en mann med høy utdannelse

Anonymous poster hash: 5a9e8...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...