Gå til innhold

Klarer ikke falle for en person uten ambisjoner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg klarer ikke falle eller se for meg noe seriøst med en person som ikke har noen ambisjonerr om fremtiden og utdannelse… kan ha det gøy med dem en periode, men jeg klarer ikke innlede noe forhold med disse. :/

Har møtt mange ålreite karer, men minuset er jo at de ikke har utdannelse eller amb.- så disse er i hvert fall uaktuelt å slå seg til ro med.

Orker ikke tanken på en usikker fremtid heller, den må være stabil, derav en stabil mann med en god utannelse. Med min utdannelse i tillegg, vil det nok gå bra. Men ikke hver dag man kommer over disse mannfolkene… jeg kommer i hvet fall til å holde meg singel inntil jeg finner en god mann med disse kvalitetene.

Akkurat nå driver jeg litt på med en fyr, som er utrolig snill, kosete, kjærlig, morsom, spontan og alt det der, men han har f oreløpig ingen spesielle ambisjoner, eller har noe utdannelse - så tanken noe seriøst med han er fjernt!! Stakkars… :/

Jeg vet at dette er helt tragisk at jeg tenker slik, men… :( åååhhh. Noen flere i samme båt?



Anonymous poster hash: 977dc...370
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke særlig vanlig å ikke ha utdannelse av noe slag i dag. Hvor finner du disse folkene?



Anonymous poster hash: d18c6...7b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg singel da, men jeg hadde hett akkurat samme kravene som deg om jeg var det. Forstår deg godt. Like barn leker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er superkjekk, og jentene sikler etter han… men uten utdannelse, klarer jeg ikke se for meg noe mer.

Men han jobber?



Anonymous poster hash: 977dc...370
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg at du vet hva du vil. Jeg er mann og må si jeg har samme krav som deg. Ønsker ikke en partner med noe lavere utd. Enn minst bachelor. Det har ikke bare med økonomi å gjøre, jeg ønsker at mine fremtidige barn skal ha et akademisk forbilde i både sin mor og far. Jeg ser ikke helt hva jeg skulle hatt til felles med en frisør heller :P

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

/`Ja, han jobber.. bare. TS



Anonymous poster hash: 977dc...370
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ønske det samme som 90% av andre kvinner så blir jo konkurransen tøff og du må ha mye å tilby selv.

For øvrig styrer jeg unna kvinner som setter høye krav om utdannelse og ambisjoner (selv om jeg har begge deler, så er det kun mine og ikke noe jeg ønsker å bruke som et slags forhandlingskort i forhold).



Anonymous poster hash: 98aa0...473
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ønske det samme som 90% av andre kvinner så blir jo konkurransen tøff og du må ha mye å tilby selv.

For øvrig styrer jeg unna kvinner som setter høye krav om utdannelse og ambisjoner (selv om jeg har begge deler, så er det kun mine og ikke noe jeg ønsker å bruke som et slags forhandlingskort i forhold).

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Hva i all verden har du til felles med en uten utd. Da? Hvis du selv har høy utd? Ønsker du ikke å ha intellektuelle og stimulerende samtaler med din fremtidige partner, eller holder det at hun er hot?

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke særlig vanlig å ikke ha utdannelse av noe slag i dag. Hvor finner du disse folkene?

Anonymous poster hash: d18c6...7b3

Det er det vel. Det er kun omlag en fjerdedel av den voksne befolkning som har høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: b6992...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vel. Det er kun omlag en fjerdedel av den voksne befolkning som har høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: b6992...f15

Av hele befolkningen ja, men av de under 35 ( går ut fra at TS er relativt ung) så er tallene mye høyere, for ikke å snakke om i sentrale strøk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har du til felles med en uten utd. Da? Hvis du selv har høy utd? Ønsker du ikke å ha intellektuelle og stimulerende samtaler med din fremtidige partner, eller holder det at hun er hot?

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Intellektuelle og stimulerende samtaler behøver man ikke ha utdannelse for å ha. Selv om det ofte er en viss sammenheng mellom høyere utdannelse og slike egenskaper er det absolutt ikke likhetstegn mellom det, og jeg kommer aldri på personlig vegne til å sette slike krav og gå glipp av en bra dame på grunn av tåpelige formalkrav.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i denne problemstillingen, fordi jeg ikke skjønner tankegangen din. Du liker alt ved denne fyren du møter, men er du forelsket? Hva er en trygg fremtid for deg? Alle klarer jo å få en eller annen jobb, så det skal jo mye til å ende opp på gaten. Men det er viktig for deg at denne jobben er et statusyrke? Hvordan kan du ha mer til felles med en advokat enn en butikkansatt hvis du hverken er interessert i jus eller varehandel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden har du til felles med en uten utd. Da? Hvis du selv har høy utd? Ønsker du ikke å ha intellektuelle og stimulerende samtaler med din fremtidige partner, eller holder det at hun er hot?

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

Kan kan da ha intellektuelle og stimulerende samtaler med en uten høy utdannelse??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hele befolkningen ja, men av de under 35 ( går ut fra at TS er relativt ung) så er tallene mye høyere, for ikke å snakke om i sentrale strøk.

So? Svært mange av disse vil etterhvert slite når oljealderen går mot slutten og mange med ikke veldig praktisk grader går en svært usikker fremtid i møte. Virkeligheten kommer etterhvert il Norge også.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intellektuelle og stimulerende samtaler behøver man ikke ha utdannelse for å ha. Selv om det ofte er en viss sammenheng mellom høyere utdannelse og slike egenskaper er det absolutt ikke likhetstegn mellom det, og jeg kommer aldri på personlig vegne til å sette slike krav og gå glipp av en bra dame på grunn av tåpelige formalkrav.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

'Behøver ikke' men det er en sterk korelasjon. Selv om det finnes personer som har holdt seg oppdatert etter VGS så er de i mindretall, på samme måte som det finnes personer med utdannelse som ikke er så akademiske av seg.

Anonymous poster hash: fb52f...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det vel. Det er kun omlag en fjerdedel av den voksne befolkning som har høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: b6992...f15

Ts skriver ingenting om høyere utdannelse. Hun skriver person uten ambisjoner. Jeg vil ha virkelig anse en snekker med eget firma for en praktisk utdannet person med ambisjoner.

Uten ambisjoner tenker jeg NAV. Eller kassa på Kiwi resten av livet. En person som har stagnert.

Anonymous poster hash: 0cd16...f99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min bestevenn, den smarteste mannen jeg kjenner. Utrolig hva han kan. Og han jobber som bygningsarbeider, og har ikke fullført videregående engang. Han tjener mellom 600 000-800 000 i året.

Faren til barna mine skårer over 150 på IQ tester, har bare 1 år på høyskole. Har en mellomleder stilling og tjener nesten 700 000 i året.

Så har vi kjekkasen uten ambisjoner fra videregående, ble tømrer og eier nå sitt eget firma og tjener mye.

Og jeg kan bare fortsette listen med venner som ikke har utdannelse, men har bra jobber med god lønn, og flere av de er virkelig smarte og.

Og er folk med høyere utdannelse, som ikke er spesielt smarte. Kan ikke så mye mer enn jobben sin.

Er selv singel, og har ingen sånne krav til en partner.



Anonymous poster hash: 9c1bf...1ea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hvilket utdannelsesnivå mannen har,så lenge han jobber og har litt ambisjoner.

Men de som har ambisjoner har jo som regel tatt en eller annen utdanning for å realisere dette,så det er ofte en sammenheng der.Kan godt date en som jobber på Rimi.Skjønner ikke helt hvorfor så mange ser ned på matbutikkansatte.

De eneste jeg styrer bevisst unna er langtids navere som skylder på andre og ikke gjør noe selv for å komme videre i livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So? Svært mange av disse vil etterhvert slite når oljealderen går mot slutten og mange med ikke veldig praktisk grader går en svært usikker fremtid i møte. Virkeligheten kommer etterhvert il Norge også.

Anonymous poster hash: 98aa0...473

Når den ' virkeligheten' kommer. Hvem tror du vil slite mest på arbeidsmarkedet da? De uten utdannelse eller de med? Hvis ingeniører får sparken i stor skala og må søke jobber som tidligere snekkere og elektrikere søkte, hvem tror du kommer til å slite mest med å få jobb da? Se til Spania, Italia Portugal Irland etc. Etc. Når arbeidsledigheten blir stor går det alltid hardest ut over de uten utdannelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...