Gå til innhold

Louise Angelica Riise


Gjest Ljhh

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, kokkos skrev:

Blitt igjen i England _til tross for_ barnas beste (å være bosatt i samme land som mor og far og øvrig familie og dermed lettere kunne ha en god relasjon). 

Barna er jo født og oppvokst i England. Det var far som flyttet. Mener du det er til barnas beste å bryte opp fra hjemmet deres og flytte etter en som selv har uttalt i bokform at han ikke har vært en god far? Til bestemor/svigermor som kalte moren deres «Helvete fra Nord» i media? Tror de har det fint der de er, og all kreds til Maria som oppdrar to barn alene. Og som i tillegg har måtte kjempe for penger som tilhører barna. Hun vant jo den rettsaken. https://www.vg.no/sport/fotball/i/xxwrX/john-arne-riise-anmeldt-for-aa-ha-tappet-datterens-konto

Endret av Hummingbird2
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Barna er jo født og oppvokst i England. Det var far som flyttet. Mener du det er til barnas beste å bryte opp fra hjemmet deres og flytte etter en som selv har uttalt i bokform at han ikke har vært en god far? Til bestemor/svigermor som kalte moren deres «Helvete fra Nord» i media? Tror de har det fint der de er, og all kreds til Maria som oppdrar to barn alene. Og som i tillegg har måtte kjempe for penger som tilhører barna. Hun vant jo den rettsaken. https://www.vg.no/sport/fotball/i/xxwrX/john-arne-riise-anmeldt-for-aa-ha-tappet-datterens-konto

Ja, det er min mening 🙂 Flytt hjem hvor også mor har et nettverk og kan få avlastning om behov og kan komme seg i lønna arbeid og dermed vise barna sine hva det vil si å være voksen, ansvarlig og selvstendig. Framfor å leve på bidrag i England. De trenger ikke akkurat å bosette seg i nabolaget til eks-svigermorhelvetet fra Møre eller hvor det nå er fru Riise kommer fra. 

Har kollegaer fra andre land. Barna er født og oppvokst i Norge. Så får foreldrene gode jobbtilbud i hjemlandet. Selvsagt flytter de hjem. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sol79 skrev:

Hun har blitt igjen i England for barnas skyld? 

Mener jeg har lest at siden barna er født og oppvokst der, i tillegg til at hun nå trives der så valgte hun å bli boende. Sier ikke at det er ulempe for hun økonomisk at oppgjøret også ble tatt der, men synes hun skal ha kred for å bli boende i barnas vante omgivelser og ha de såpass mye alene som hun gjør. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kokkos skrev:

Ja, det er min mening 🙂 Flytt hjem hvor også mor har et nettverk og kan få avlastning om behov og kan komme seg i lønna arbeid og dermed vise barna sine hva det vil si å være voksen, ansvarlig og selvstendig. Framfor å leve på bidrag i England. De trenger ikke akkurat å bosette seg i nabolaget til eks-svigermorhelvetet fra Møre eller hvor det nå er fru Riise kommer fra. 

Har kollegaer fra andre land. Barna er født og oppvokst i Norge. Så får foreldrene gode jobbtilbud i hjemlandet. Selvsagt flytter de hjem. 

Hvordan vet du at hun ikke jobber? Hvor har du sett/lest det? Eller spekulerer du? Hun er i hvert fall utdannet sykepleier. 

Jeg hadde aldri flyttet etter min eksmann. Etter en skilsmisse trenger barn stabilitet og ro. Så har stor forståelse for at hun valgte å bli. De har jo aldri bodd i Norge. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at hun valgte å bli i England. Barna er født og oppvokst der, går i bhg/skole der, de har nettverk og venner der, kanskje hun har kjæreste der også. Og hvor står det at hun ikke jobber? Hun er utdannet sykepleier, og på en eller annen måte så forsørger hun barna sine siden far til barna har sluntret unna bidrag (og tappet datteren sin konto for penger) 

Ingen kan forvente at hun skal ta med seg barna og flytte etter eksen. Skulle hun da først ha flyttet med barna til India, deretter til Norge og så på nytt flyttet til et annet land igjen? Til en far som nesten ikke har hatt samvær siden det ble slutt (noe han selv har uttalt, at han ikke har vært en god far) Eldstedatteren har bodd i Norge hele livet, utifra hennes uttalelser så har han ikke vært årets far for henne heller selv om hun har bodd i Norge. 

Å ha noen dager samvær hver sommer er ikke mye samvær med barna sine. Mtp hvor mye Riise-ekteparet farter rundt så burde det vært null problem å svippe innom England for samvær 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, skruf skrev:

Forstår godt at hun valgte å bli i England. Barna er født og oppvokst der, går i bhg/skole der, de har nettverk og venner der, kanskje hun har kjæreste der også. Og hvor står det at hun ikke jobber? Hun er utdannet sykepleier, og på en eller annen måte så forsørger hun barna sine siden far til barna har sluntret unna bidrag (og tappet datteren sin konto for penger) 

Ingen kan forvente at hun skal ta med seg barna og flytte etter eksen. Skulle hun da først ha flyttet med barna til India, deretter til Norge og så på nytt flyttet til et annet land igjen? Til en far som nesten ikke har hatt samvær siden det ble slutt (noe han selv har uttalt, at han ikke har vært en god far) Eldstedatteren har bodd i Norge hele livet, utifra hennes uttalelser så har han ikke vært årets far for henne heller selv om hun har bodd i Norge. 

Å ha noen dager samvær hver sommer er ikke mye samvær med barna sine. Mtp hvor mye Riise-ekteparet farter rundt så burde det vært null problem å svippe innom England for samvær 

Amen! Og nå flytter han til Malta... blir jo en heldagsjobb i seg selv å pakke alt pikk og pakk, bytte skoler / bhg og flytte etter pappaen til barna hvis det er sånn det skal være. Merkelig det at JAR kan bosette seg i alt fra India til Ålesund, men ikke England der han har to små barn 🤔 Dessuten jobber visst Maria både som personlig trener og annet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at hun skulle flytte etter han whenever, whereever, selvsagt ikke, men at å flytte hjem til Norge og (egen) familie/nettverk hvor utdannelsen hun faktisk har kan føre til en stabil og viktig jobb er et fornuftig valg og gir en mer økonomisk forutsigbar hverdag for henne og barna. Håper hun genererer egen inntekt og ikke bare lever på barna hun har fått med en tidligere rik fjott. #independentwomanftw

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kokkos skrev:

Jeg mente ikke at hun skulle flytte etter han whenever, whereever, selvsagt ikke, men at å flytte hjem til Norge og (egen) familie/nettverk hvor utdannelsen hun faktisk har kan føre til en stabil og viktig jobb er et fornuftig valg og gir en mer økonomisk forutsigbar hverdag for henne og barna. Håper hun genererer egen inntekt og ikke bare lever på barna hun har fått med en tidligere rik fjott. #independentwomanftw

Det er ingen problem for en sykepleier med norsk autorisasjon å jobbe som sykepleier i England. 

Hun har garantert nettverk i England siden hun har bodd der i mange år, det er heller ikke alle småbarnsforeldre som er avhengig av egen familie til avlastning. 

Det er bare rett og rimelig at han som er far til barna også bidrar økonomisk. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan LA fortsette med det enorme forbruket sitt, med konkurs, pant i bolig, ingen intekt på seg selv og tydeligvis betydelig dårligere tider på inntektsfronten til mannen? Hun kjøpte senest en Birkin til 85’ i sommer.

Endret av Habamama
Stavefeil
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Justlooking skrev:

Den artikkelen er fra 2009. Men helt klart at verken JAR elle de rundt ham har vært ryddig økonomisk. Alt fra manage til familie og damer. 

Jeg er klar over at den er gammel, men postet den for å vise hvor mye penger han egentlig har tjent. Det er enorme summer og  ikke noen få millioner.

Tror kansje mange de litt yngre jenter ikke er klart hvor mye penger proffspillere tjener i CL. John Carew er fra samme generasjon og han har investert og gjort det godt!

JAR fabler om å bli manger, også starter kone 3 butikk. Selvinnsikten er så enormt lav. Jeg liker JAR men han er ikke særlig smart. 

Hva jeg synes om LAR kommer bare til å bli moderert vekk, så det lar jeg være.

Endret av Perle
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Viking-girl skrev:

For et trist syn. 

Noe så pinlig. De kan ikke økonomi, det er nå helt sikkert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg fått med meg alle detaljer i denne uttleggssaken (er det noen som har det ?) men hvis det er slik at han lar være å betale deler av bidraget fordi det ikke har blitt justert etter hans sanns. fallende inntekt så synes jeg det er helt innenfor å la være å betale alt. 

Ang. eksen som bor i England så var vel barna ganske små da de ble skilt - så å bruke som argument at de skal bli revet opp fra sitt vante miljø hvis de flyttet til Norge synes jeg vel ikke holder helt. 

I Norge ville hun hatt familie - samt at det er god barnehagedekning og veldig vanlig at alenemødre jobber - i England er det ikke det. 

Virker jo ikke som om JAR er den verste forbrukeren men alle damene hans - båe nåværende og tidligere. 

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke og begriper at det går an å forsvare en mann som selv har innrømmet at han ikke har stilt opp for ungene sine. Som har tappet datterens konto (link lenger opp). Og ikke betaler fastsatt bidrag.

Hva skjer med å shame moren som faktisk oppdrar barna? Er man uenig i bidrag så ber man om ny utregning. Man kan ikke bare la vær å betale! Bidragene er jo rettferdig utregnet basert på mor og fars inntekt. Skjønner heller ikke hvordan man kan lire av seg den ene karekteristikken etter den andre om hans eks uten å ha grunnlag for det. Hun fortjener honnør for at hun oppdrar to barn helt alene. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når dette omtalte bidraget ble satt, så var vel det en forhandlig mellom flinke advokater? Så hvorfor, bare hvorfor, har de ikke en spikret samværsavtale? 

Hadde jeg vært JAR, hadde jeg kjempet for samvær og hatt en klar klausul linket opp mot bidraget, dersom mor saboterte. Det ville vært vinn vinn for han, mer tid med barna og mindre bidrag. Han kunne sikkert til og med slengt på noen lapper i mnd, og fått henne til å komme til han for samvær. Om han ville. 

Men fra utsiden virker han rett og slett for selvopptatt til å være pappa. Han hadde ikke plass til barn med det livet han levde på den tiden. Dermed kjøpte han seg fri, glemte å opprettholde en god relasjon, og sitter nå med alle sortePerene. 

Egentlig så er det bare en svær offentlig skittentøyvask, hvor alle har sine svin på skogen og de største taperne er to mindreårige. 

Trist er det :( 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Perle skrev:

Jeg er klar over at den er gammel, men postet den for å vise hvor mye penger han egentlig har tjent. Det er enorme summer og  ikke noen få millioner.

Tror kansje mange de litt yngre jenter ikke er klart hvor mye penger proffspillere tjener i CL. John Carew er fra samme generasjon og han har investert og gjort det godt!

JAR fabler om å bli manger, også starter kone 3 butikk. Selvinnsikten er så enormt lav. Jeg liker JAR men han er ikke særlig smart. 

Hva jeg synes om LAR kommer bare til å bli moderert vekk, så det lar jeg være.

Jeg er enig, og har tenkt sammenligningen med carew selv. Han har hatt en god manager og pengene har blitt investert. Sitter i dag som en formuende kar. Han har heller ikke rotet seg borti damer på samme måten og beskyttet pengene sine. JAR virker snill og altfor raus/naiv når det gjelder både støttespillere. familie og damer..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg fatter ikke og begriper at det går an å forsvare en mann som selv har innrømmet at han ikke har stilt opp for ungene sine. Som har tappet datterens konto (link lenger opp). Og ikke betaler fastsatt bidrag.

Hva skjer med å shame moren som faktisk oppdrar barna? Er man uenig i bidrag så ber man om ny utregning. Man kan ikke bare la vær å betale! Bidragene er jo rettferdig utregnet basert på mor og fars inntekt. Skjønner heller ikke hvordan man kan lire av seg den ene karekteristikken etter den andre om hans eks uten å ha grunnlag for det. Hun fortjener honnør for at hun oppdrar to barn helt alene. 

Dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at hun blir boende i England av mange grunner. For det første er barna mer skjermet der, for pappas pinlige utbrudd i media. For det andre var det der de var bosatt og ville skape en fremtid sammen. Så var han utro mens hun var gravid, utilgivelig. Enda verre at det er en offentlig person slik at det ble mye skriverier i media. Hun skylder da ikke han å flytte hjem til Norge, han flytter jo hele tiden selv. Regner med at hun får besøk av egen familie foreldre og søsken i England så merkelig å si at hun holder de vekke fra familien.. Det er billigere å fly til London en nord Norge fra Oslo/Stavanger/bergen feks, så trenger ikke automatisk se mer til  familien selv om man bor i samme land. Jar har heller ikke stille opp for datteren som bor i Norge, det har han jo ikke lagt skjul på selv.

LAR skrev vel på Facebook innlegget sitt at M fikk 30000 i mnd i barnebidrag. Barnehager er jo mye dyrere i England da de ikke er subsidiert som i Norge.. M har skrevet på Insta at hun jobber som PT og personlig shopper i tillegg til alene å ta seg av de to barna. Kjenner ikke folka så aner ikke.. Men 30000 er jo ikke flere hundre tusen som flere her påstår..

Når det kommer til merke-flashing i Some er jeg enig at det var litt krampaktig, bra hun fjernet det. Men hennes forbruk er jo ikke sammenlignbart med LAR.. Var jo samme veskene som ble avbildet hele tiden, så solgte hun og investerte i nye.. Litt flaut at voksne mennesker må legge ut så mye skrytebilder, men hadde aldri et inntrykk av at hun svømte over i luksusartikkler.. Virket mer som kjøp/salg, bilder av vesker hun prøvde på Harrods osv, ikke nødvendigvis ting hun eigde selv.. Regner med hun fikk en del vesker osv da hun var gift med JAR, så om hun selger de og kjøper nye kan hun jo holde de gående.. Channel taper seg lite i verdi.. Men kjenner de ikke så er bare antagelser. LAR er en annen sak, makan til forbruk har jeg aldri sett, på nivå med Kardashian og Beyonce. Men har de råd er det fint nok, ikke min sak.. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...