Aphrodite Skrevet 18. februar 2016 #381 Del Skrevet 18. februar 2016 7 timer siden, Sol79 skrev: Syns den Chanel-veska som ligner på en Lego-matboks til 68.000 norske kroner tok kaka. Jeg forstår meg tydeligvis ikke på fashion. 90% av det hun selger er "som nytt" eller brukt 1-2 ganger, og kanskje bare inne. Med mindre hun er velsignet med en ekstrem rabatt fra butikkene, så må det stoppe før eller siden. Så mye penger har ikke Riise lenger, og særlig nå som karrieren er på hell og snart ferdig. Jeg skal ikke spekulere for mye, men det er ikke kanskje derfor hun selger endel da? Fordi de ser at de må kanskje legge om livsstilen? Nå skal det sies at jeg bare følger @mywardrobedetox og ikke hovedbrukeren hennes så jeg vet ikke om jeg bommer noe grusomt nå. Men for meg, så virker det som hun kvitter seg med utrolig mye som hun har flashet med før. Men nå har jeg bare vært sporadisk innom instagrammen hennes også. Og jeg er veldig glad i lego matbokser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 18. februar 2016 #382 Del Skrevet 18. februar 2016 Greier ikke og forstå helt..... Hun selger en helt ubrukt grønn Chanel . Hvorfor kjøper hun en villt dyr veske, for og ikke bruke den? Lite gjennomtenkt?! ja, hva koster de, egentlig 30-40-50 tusen?! ( wild guess) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 18. februar 2016 #383 Del Skrevet 18. februar 2016 Det ligger faktisk tre Chanel-vesker til salgs akkurat nå. En som er brukt to ganger og kostet 68.000 (lego-matboksen), en grønn boy "sold as new" kr 35.000 og en maxi brukt en eller to ganger til 45.000. I tillegg til en Louis Vuitton "sold as new" til kr 34.000 Tror ikke det er helt vanlig blant folk med mer penger enn folk flest. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 19. februar 2016 #384 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) 9 timer siden, Sol79 skrev: Det ligger faktisk tre Chanel-vesker til salgs akkurat nå. En som er brukt to ganger og kostet 68.000 (lego-matboksen), en grønn boy "sold as new" kr 35.000 og en maxi brukt en eller to ganger til 45.000. I tillegg til en Louis Vuitton "sold as new" til kr 34.000 Tror ikke det er helt vanlig blant folk med mer penger enn folk flest. Hun skal være litt forsiktig med å selge for mange av veskene som er kjøpt på utenlandsreiser, i alle fall dersom hun ikke kan legge frem momskvittering sammen med det hun selger: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tollvesenet-far-kreve-bevis-pa-din-pengebruk-i-utlandet-10-ar-tilbake-6823691.html Både Tollvesenet og Skattefuten kan fort få LAR på radaren, slik hun holder på. Endret 19. februar 2016 av Speedmaster 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 8. mars 2016 #385 Del Skrevet 8. mars 2016 Hvorfor kjøper hun alle veskene, klærne og tilbhøret når hun ikke en gang skal ha det? Hadde jeg vært Jon Arne Riise så hadde jeg vært rimelig irritert om jeg hadde sponsa så mye, også selger hun det bare videre uten knapt å brukt det. Virker nesten som hun har et shoppeproblem, hun selger jo nesten alt bare videre, ser ikke helt poenget med å kjøpe alt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly. Skrevet 8. mars 2016 #386 Del Skrevet 8. mars 2016 45 minutter siden, miaw skrev: Hvorfor kjøper hun alle veskene, klærne og tilbhøret når hun ikke en gang skal ha det? Hadde jeg vært Jon Arne Riise så hadde jeg vært rimelig irritert om jeg hadde sponsa så mye, også selger hun det bare videre uten knapt å brukt det. Virker nesten som hun har et shoppeproblem, hun selger jo nesten alt bare videre, ser ikke helt poenget med å kjøpe alt. Det stiller jeg også et stort spørsmålstegn ved? Jeg følger instaen hennes hvor hun selger alle disse svindyre veskene og klærne og mesteparten er stort sett brukt en gang eller er helt nye og aldri bruk. Hva er vitsen med å kjøpe en veske til 50k, aldri bruke den og selge den igjen for 35k? 15k rett ut av vinduet.. Gjør man det mange nok ganger, så taper man jo unødvendig mye penger. Hvorfor ikke bare kjøpe vesker og klær som kan brukes flere ganger? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. mars 2016 #387 Del Skrevet 8. mars 2016 37 minutter siden, Polly. skrev: Det stiller jeg også et stort spørsmålstegn ved? Jeg følger instaen hennes hvor hun selger alle disse svindyre veskene og klærne og mesteparten er stort sett brukt en gang eller er helt nye og aldri bruk. Hva er vitsen med å kjøpe en veske til 50k, aldri bruke den og selge den igjen for 35k? 15k rett ut av vinduet.. Gjør man det mange nok ganger, så taper man jo unødvendig mye penger. Hvorfor ikke bare kjøpe vesker og klær som kan brukes flere ganger? Er vel så enkelt som at hun ikke tenker over det, men bare kjøper og kjøper for å stille en slags hunger- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 8. mars 2016 #388 Del Skrevet 8. mars 2016 Den Sunday, January 24, 2016 at 23.05, Miranda16 skrev: Den Sunday, January 24, 2016 at 0.02, Bootybuilder skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 8. mars 2016 #389 Del Skrevet 8. mars 2016 Sorry for posten over, men ble ikke kvitt de siteringene. Når dagene fylles med frisør, neglepleie og annen velvære, så blir det jo helt klart mye tid til shopping siden hun ikke gjør noen ting. Sprøtt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 9. mars 2016 #390 Del Skrevet 9. mars 2016 Betaler hun full pris for veskene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly. Skrevet 9. mars 2016 #391 Del Skrevet 9. mars 2016 3 timer siden, neiognei skrev: Betaler hun full pris for veskene? Chanel gir ikke bort/gir rabatt på veskene med mindre man har en stor påvirkningskraft innen moteindustrien, tror jeg. Samme med Hermés, de gir vel aldri bort eller gir rabatt uansett hvor stort ditt navn er. Hun har jo sikkert et titalls vesker der i fra og. Men verdien på de Hérmesveskene har jo sikkert nesten doblet seg i løpet av de årene hun har hatt de, så hun kommer nok ikke til å selge de med tap, hvis hun noen gang måtte selge de. Men typ Valentino, Céline, Givenchy etc. selges jo feks på Høyer Luxury og det kan jo være at hun få de veskene til en rabattert pris/innkjøpspris hvis hun feks kjenner noen som jobber der. Men det er jo vanskelig å vite uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 9. mars 2016 #392 Del Skrevet 9. mars 2016 3 timer siden, neiognei skrev: Betaler hun full pris for veskene? Mest sannsynlig. Chanel, Hermes, LV osv. har jo aldri salg/ rabatter (eller Hermes har salg noen ganger på gyselige ting). Vet dog at bl.a. LV har hatt samarbeid med endel bloggere som Camilla Pihl og Chiara Ferragni, og regner med de får spons da. Tror også hun hadde vært på Paris Fashion Week nå og hatt front seat på Hermes og Chanel sine AW17 visninger, om hun fikk rabatt. Noen jeg vet om ble jo invitert i Coco Chanel sin leilighet, fikk front row og ble invitert med i atelieret til Chanel. Regner med kanskje sånne mennesker får rabatter. Men tror ikke Riise er innflytelsesrik nok til å få slikt. Som brukeren over sier, kan hun jo kanskje få rabatter på andre butikker enn de jeg nevnte tidligere. Vet jo bl.a. at de ansatte på Kamikaze får 60% rabatt på varer, så regner med at det er likt på f.eks. Icon, Høyer Luxury og Garbo. Har også hørt en ansatt på Kamikaze gi rabatt på noe til fullpris til en kunde. Den 18.2.2016 at 21.39, MiniMjau skrev: Greier ikke og forstå helt..... Hun selger en helt ubrukt grønn Chanel . Hvorfor kjøper hun en villt dyr veske, for og ikke bruke den? Lite gjennomtenkt?! ja, hva koster de, egentlig 30-40-50 tusen?! ( wild guess) En helt standard Medium classic flap lå iaf på 4900 $ ca. da jeg var i NYC for et par uker siden. Tipper grunnen til at hun bytter ut såpass mye, er fordi det sikkert er "flaut" og lite status å bli sett med den samme vesken to ganger i enkelte miljøer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. mars 2016 #393 Del Skrevet 9. mars 2016 2 minutter siden, Fashionistaen skrev: En helt standard Medium classic flap lå iaf på 4900 $ ca. da jeg var i NYC for et par uker siden. Tipper grunnen til at hun bytter ut såpass mye, er fordi det sikkert er "flaut" og lite status å bli sett med den samme vesken to ganger i enkelte miljøer.. Helt sprengt at det er sånn i potetlandet Norge, selv om vi har en hel del mennesker som har råd til luksusartikler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 9. mars 2016 #394 Del Skrevet 9. mars 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Helt sprengt at det er sånn i potetlandet Norge, selv om vi har en hel del mennesker som har råd til luksusartikler. Ja, man skal være glad for alt man slipper å være del av, tenker jeg. Så får fiffen holde på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. mars 2016 #395 Del Skrevet 9. mars 2016 Et øyeblikk siden, Fashionistaen skrev: Ja, man skal være glad for alt man slipper å være del av, tenker jeg. Så får fiffen holde på Men altså, jeg kjenner en del mennesker med såkalte "gamle penger", og de kan like gjerne troppe opp i jeans fra HM som i skreddersydde klær. Så det her virker egentlig som at enkelte mennesker tar med seg mentaliteten fra ungdomskolen når de kommer seg til penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 9. mars 2016 #396 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) 7 minutter siden, O.G. skrev: Men altså, jeg kjenner en del mennesker med såkalte "gamle penger", og de kan like gjerne troppe opp i jeans fra HM som i skreddersydde klær. Så det her virker egentlig som at enkelte mennesker tar med seg mentaliteten fra ungdomskolen når de kommer seg til penger... Du sier vel kanskje noe der. Men når man går fra zero to hero så fort som hun har gjort, er det jo sikkert enkelt å ta av litt. Spesielt om man kanskje er litt usikker på seg selv, er redd for å bli rakket ned på av de andre rike og vil vise seg frem. Endret 9. mars 2016 av Fashionistaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 9. mars 2016 #397 Del Skrevet 9. mars 2016 41 minutter siden, Polly. skrev: Chanel gir ikke bort/gir rabatt på veskene med mindre man har en stor påvirkningskraft innen moteindustrien, tror jeg. Samme med Hermés, de gir vel aldri bort eller gir rabatt uansett hvor stort ditt navn er. Hun har jo sikkert et titalls vesker der i fra og. Men verdien på de Hérmesveskene har jo sikkert nesten doblet seg i løpet av de årene hun har hatt de, så hun kommer nok ikke til å selge de med tap, hvis hun noen gang måtte selge de. Men typ Valentino, Céline, Givenchy etc. selges jo feks på Høyer Luxury og det kan jo være at hun få de veskene til en rabattert pris/innkjøpspris hvis hun feks kjenner noen som jobber der. Men det er jo vanskelig å vite uansett. Tenkte på at hun er god venninne med noen som jobber i en eller annen butikk som selger slike luksusartikler. Var vel i en episode av "typen til" hvor John Arne reklamerte for denne butikken. Tok med seg Live ditt og ga henne en grisedyr kjole. Går vel an å få rabatt i en butikk/hos en selger, selv om man ikke får rabatt direkte ifra produsenten. Det er vel ikke sånn at CBE f.eks får produktet fra f.eks Rönisch eller ADIDAS. Ofte får de produktet fra noen som har betalt innkjøpspris på produktene for å selge dem videre. Men hadde det vært tilfellet ville det sikkert vært litt mer publisitet for mellomleddet, på IG og i andre settinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. mars 2016 #398 Del Skrevet 9. mars 2016 3 minutter siden, Fashionistaen skrev: Du sier vel kanskje noe der. Men når man går fra zero to hero så fort som hun har gjort, er det jo sikkert enkelt å ta av litt. Spesielt om man kanskje er litt usikker på seg selv, er redd for å bli rakket ned på av de andre rike og vil vise seg frem. Det ville nok også jeg ha gjort hvis jeg plutselig kom meg til mange millioner, men ikke på vesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. mars 2016 #399 Del Skrevet 9. mars 2016 4 minutter siden, neiognei skrev: Tenkte på at hun er god venninne med noen som jobber i en eller annen butikk som selger slike luksusartikler. Var vel i en episode av "typen til" hvor John Arne reklamerte for denne butikken. Tok med seg Live ditt og ga henne en grisedyr kjole. Var ikke det på Kouture? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fashionistaen Skrevet 9. mars 2016 #400 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) 7 minutter siden, neiognei skrev: Tenkte på at hun er god venninne med noen som jobber i en eller annen butikk som selger slike luksusartikler. Var vel i en episode av "typen til" hvor John Arne reklamerte for denne butikken. Tok med seg Live ditt og ga henne en grisedyr kjole. Går vel an å få rabatt i en butikk/hos en selger, selv om man ikke får rabatt direkte ifra produsenten. Det er vel ikke sånn at CBE f.eks får produktet fra f.eks Rönisch eller ADIDAS. Ofte får de produktet fra noen som har betalt innkjøpspris på produktene for å selge dem videre. Men hadde det vært tilfellet ville det sikkert vært litt mer publisitet for mellomleddet, på IG og i andre settinger. Var ikke det på Kouture da? Klærne derifra er jo ikke akkurat så veldig dyre. Synes det er en rar sammenlikning mellom Hermes og Adidas. Jeg mener menneskene der er jo såpass strenge at de ringer og gir deg påbud om å handle fler når du kjøper over 2 beltespenner per år og lyver om hvor mange vesker de har inne. Kan ikke forestille meg at de gjør det på Gsport akkurat. Hermes og Chanel har streng politikk på rabatter. Endret 9. mars 2016 av Fashionistaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg