Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Jeg lurer også på dette med ferie. Ønsker å overføre så mye som mulig, men noe sommerferie må jeg jo ha! Blir nok litt Norgesferie, men kjenner jeg har veldig behov for en liten tur utenlands også. Men vet ikke helt hva det skulle være... :sjenert:

Jeg var på UL i går, så en sprelsk liten tass. :) Men han sto dessverre på hodet og var lite villig til å snu seg, så hun fikk ikke målt nakkefold eller sett neseben. Skal tilbake i morgen og se om han er litt mer samarbeidsvillig da! Nå er jeg selvfølgelig livredd for at det er noe galt og at det var derfor hun ikke så noe... :sukk:

Var på jobb i dag, halv dag. Første arbeidsdag på over seks uker, det var deilig og veldig slitsomt på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper det ikke blir for varmt i sommer. Jeg hadde mye ubehag sist gang pga varm sommer og det var hjemme i Norge. Jeg har vært gravid i Dubai, men var bare 4 mnd på vei, så det gikk ganske fint. Husker jeg var veldig varm i beina, men hadde ikke så mange andre plager da.

Jeg legger ingen planer for ferie utenlands da jeg har svangerskapsforgiftning i bakhodet. Jeg håper selvfølgelig at det ikke skal skje igjen, men ønsker å være i Norge og nært hjemme dersom noe skjer.

Jeg håper også på en tur i dyreparken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Jeg holder meg i Norge og kjører evt. heller til utlandet. Liker ikke å fly i svangerskapet. Ser på det som risiko for en rekke ting og vil ikke ta sjansen. Skal avbestille en flytur som allerede er bestilt også.

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg er så drittlei av denne vanvittig uforutsigbare kvalmen! :sur: Med eldste var jeg i det minste "stabilt dårlig", jeg kastet opp daglig og hadde et slags mønster i når det kom etc. Nå fremstår det som fullstendig vilkårlig, jeg klarer ikke å se noe mønster i det. Noen dager er jeg kvalm på morgenen, noen ganger hele dagen, noen ganger på kvelden. I dag kom middagen opp igjen, så nå er jeg både kvalm og sulten. Blæh. Jeg krysser fingrene for at det gir seg rundt 18 uker, sånn som det gjorde med eldste. I tilfelle er det 3 uker igjen...

Dagens klagetråd. Jeg VET jo at det går over og at premien til slutt er verdt det, men akkurat nå føles det ikke helt sånn... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at vi tenker ganske likt! Jeg har hatt litt dårlig samvittighet overfor frøkna på 3,5 som storkoste seg i syden sist sommer, men jeg tenker at dette er kanskje den sommeren i livet at vi skal holde oss hjemme. Det er jo mye fint å gjøre i Norge også! Dessuten har jeg faktisk ikke tenkt på det med svangerskapsforgiftning ablaze, det var et godt argument. Det kan vel være ganske dramatisk har jeg skjønt. Håper du slipper det denne gangen :Nikke:

Føler med deg Joyce, det er fælt å være kvalm! Og særlig ille blir det vel for deg med ny jobb og litt ekstra stress kanskje? Det må uansett ikke være lenge igjen til den slipper taket nå :tommelsmil:

Sikker på at alt er fint Juliane! De er pliktig å si fra dersom de ser noe unormalt, og så lenge knøttet stod på hodet er det ikke rart det var vanskelig å måle! Det gjorde faktisk mitt knøtt på tidlig UL også, men etter at jeg hadde vært på do + hoppet litt rundt snudde den seg nok til at hun så det hun trengte. Du får være glad for at du får en ekstra UL da, det er jo bra :jepp: Oppdater oss etterpå da!

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar oss en uke i syden i mai, da er jeg rundt 18uker. Tenker det passer fint, ikke den aller varmeste tiden heller. Taklet varme fint sist, selv om jeg hadde termin i juli:) pluss at denne turen var bestilt før jeg ble (uplanlagt) gravid, hehe!

Ellers må jeg si at svangerskap nr2 virkelig går raskere som mange sier. Forrige gang sneglet dagene fram til uke 12 seg avgårde. Nå er jeg plutselig uke10, og jeg tenker svært lite på at jeg er gravid:) vi har mye sykdom i huset nå, som jenta vår drar med seg fra barnehagen, så føler det "dekker over" gravidplagene mine. Selv om jeg absolutt ikke skal klage på de. Er kun litt ekstra trøtt og av og til litt kvalm(går over ved å spise). Forrige gang var jeg mye verre, i følge kjerringråd tyder det kanskje på en gutt denne gangen??:P

MEN det som stresser meg litt er at jeg har begynt å få litt bekkensmerter allerede..hadde skikkelig bekkenløsning sist, men det kom jo mye senere..Isj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt fint med lille nøtta mi! Tydeligvis et B-menneske som mammaen sin, for i dag var det ganske døsig der inne og ikke noe opp-ned-ståing. Neseben på plass og nakkefolden var fin - og hun var 90 % sikker på at det er en liten jente som gjemmer seg der inne! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint med lille nøtta mi! Tydeligvis et B-menneske som mammaen sin, for i dag var det ganske døsig der inne og ikke noe opp-ned-ståing. Neseben på plass og nakkefolden var fin - og hun var 90 % sikker på at det er en liten jente som gjemmer seg der inne! :rodmer:

Så bra, det er skikkelig betryggende å se at alt er ok! Da er det egentlig bare å kose seg og nyte fortsettelsen :rodmer: Gøy med jente! 90 % er jo mye! Her sa hun at hun "tippet" jente, men vi spurte ikke om det og jeg tror ikke hun hadde sagt noe uoppfordret om hun ikke hadde litt peiling (eller?) :rolleyes: Jeg håper jo at hun har rett, for vi har MYE klær etter en kresen storesøster og har begynt å tenke på navn osv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det er skikkelig betryggende å se at alt er ok! Da er det egentlig bare å kose seg og nyte fortsettelsen :rodmer: Gøy med jente! 90 % er jo mye! Her sa hun at hun "tippet" jente, men vi spurte ikke om det og jeg tror ikke hun hadde sagt noe uoppfordret om hun ikke hadde litt peiling (eller?) :rolleyes: Jeg håper jo at hun har rett, for vi har MYE klær etter en kresen storesøster og har begynt å tenke på navn osv. :lol:

Var hun som sa 90 % sikkert når jeg sa til samboeren at det ikke akkurat var 100 % sikkert, så hun må jo være ganske sikker da? :klo: Vi har jo hatt guttefølelse hele veien, så syns det er SÅ rart hvis det kommer en jente! Må jeg begynne å si "hun/henne" istedenfor "han" nå? :fnise:

Ser mange fordeler med jente da, bla at ALLE vennene våre har jenter! Blir lettere med felles ferier og aktiviteter om noen år når man har samme kjønn tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke stolt 100% på UL-gjetningene tidligere, det er tross alt kvalifisert gjetning, ikke vitenskap.;) Men det har stemt for våre to jenter.:)

Bekkenvondt her også, Dentista, ikke gøy.:( Det har kommet tidligere for hvert svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et vennepar som fikk vite på tidlig ul at de skulle få en gutt, men på oul var det ingen tvil om at det var en jente. Så tar det med en klype salt og ber bestemor vente litt til før hun finner frem rosa garn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte de å se kjønn så tidlig, Juliane? Gøy med jente, da! <3

Vi har vært på OUL nå, og alt så bra ut, men skulle komme tilbake om to uker fordi hun fikk visst ikke sett alt så tydelig som hun ønsket. Hun klarte ikke se kjønnet helt, men trodde det var en jente! Vi har hele tiden tenkt at det er en gutt, så er litt rart å tenke på at det sannsynligvis er en jente der inne. Er forresten satt tilbake nesten to uker igjen så nå er jeg visst 16+5. Skjønner ikke hva problemet er. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte de å se kjønn så tidlig, Juliane? Gøy med jente, da! <3

Vi har vært på OUL nå, og alt så bra ut, men skulle komme tilbake om to uker fordi hun fikk visst ikke sett alt så tydelig som hun ønsket. Hun klarte ikke se kjønnet helt, men trodde det var en jente! Vi har hele tiden tenkt at det er en gutt, så er litt rart å tenke på at det sannsynligvis er en jente der inne. Er forresten satt tilbake nesten to uker igjen så nå er jeg visst 16+5. Skjønner ikke hva problemet er. :ler:

Blir spennende å se når du kommer til å føde, egentlig. :fnise: Du får hvertfall en ekstra ultralyd da, det er jo alltid hyggelig. :) Og da ser hun sikkert kjønnet også!

De sier jo at man kan se kjønn fra 14 uker, og jeg var jo bare 13. Men hun som tok ultralyden er veldig erfaren, og hun mente hun så kjønnslepper og ingen tegn til pung, og det er jo dumt av henne å si 90% sikkerhet hvis hun ikke er det? :klo: Men jeg har likevel valgt å ikke forholde meg helt til den informasjonen foreløpig, vi sier fortsatt "han" når vi snakker om babyen. Får jo sannsynligvis vite kjønn mer sikkert om en måneds tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med min forrige var jeg på tidlig ultralyd ca 11+3, hos en erfaren person. Han sa da at han mente det var en jente, "men ikke mal rommet rosa helt ennå", og det stemte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk det er verre å være i utlandet i steikande varme enn å være hjemme. Spesielt siden vi har da betalt penger for å bli brune og slappe av, også vet jeg at jeg kommer til å klage hele tiden. Jeg tåler varme + sol dårlig generelt, så jeg tror ikke det er en god ide og dra nedover til Spania. Svangerskapsforgiftning er jeg ikke veldig bekymret over. Jeg må bare ta mye hensyn. Vi skal på en siste barneløs ferie til London og Berlin. Det blir så deilig! :)

Og jeg syntes det er enklere å takle sprengvarme her hjemme i Norge enn i Spania. (Jeg er litt rar :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske alle sammen!

Jeg er 16+2 nå og tror jeg kjenner liv..! Det er så spennende! Vet det er veldig tidlig for en førstegangsfødende, men jeg opplever det som andre har beskrevet, med en bevegelse der inne, stryking på en måte! Har følt noe merkelig i magen på kveldene hvis jeg ligger på magen i senga:) Ikke hver gang jeg kjenner etter men av og til..!

Har noen av dere andre kjent noe ennå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også kjent bevegelse et par ganger geene! Jeg vet mange beskriver det som bobler eller fiskehaler som slår - jeg vil heller kalle det (som en annen på forumet sa en plass): en bevegelse/følelse i nedre del av magen som en vet ikke er fordøyelsen. Jeg har gjerne kjent det hvis jeg ligger på ryggen og legger meg over på siden ganske fort (tror baby lurer på hva som skjer) :fnise:

Ellers så er formen helt på topp. Noe smerter i korsryggen, men klarer å knekke bort det meste ved å ligge på gulvet og slippe beina til siden. Skal trene i morgen, så det blir spennende!

Skal på OUL om to uker og gleder meg masse til å se knøttet igjen. Håper også på mer regelmessige bevegelser innenifra, så det blir spennende å se når det skjer. Jeg husker sist gang at jeg kunne trykke en finger mot livmoren og få et spark tilbake :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjent bevegelse et par ganger geene! Jeg vet mange beskriver det som bobler eller fiskehaler som slår - jeg vil heller kalle det (som en annen på forumet sa en plass): en bevegelse/følelse i nedre del av magen som en vet ikke er fordøyelsen. Jeg har gjerne kjent det hvis jeg ligger på ryggen og legger meg over på siden ganske fort (tror baby lurer på hva som skjer) :fnise:

Ellers så er formen helt på topp. Noe smerter i korsryggen, men klarer å knekke bort det meste ved å ligge på gulvet og slippe beina til siden. Skal trene i morgen, så det blir spennende!

Skal på OUL om to uker og gleder meg masse til å se knøttet igjen. Håper også på mer regelmessige bevegelser innenifra, så det blir spennende å se når det skjer. Jeg husker sist gang at jeg kunne trykke en finger mot livmoren og få et spark tilbake :rodmer:

Såå spennende! Hvor mange uker er du på vei?

Jeg føler det som en svak stryking inni der på en måte:) Har vært usikker på om det er baby men det MÅ jo være det! Til nå har jeg kun kjendt det når jeg ligger på magen. Innbiller meg at det legger litt press på livmora og da kommer lille borti :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også bevegelse med ujevne mellomrom. :) Kjente rundt uke 18 med første, rundt uke 16 med andre og nå (sikkert) i uke 14-15. Lurer på om jeg kanskje kjente det litt før også, men er ikke helt sikker på om det faktisk var babyen. Jeg har hatt morkaken på fremre vegg begge ganger tidligere, og mistenker at det er tilfellet nå også, for jeg kjenner ikke midt på, men heller litt på siden.

Gleder meg til OUL om snaut to uker, og til å kjenne bevegelse regelmessig. Og ikke minst til at jentene og mannen kan kjenne lille. :hjerte:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+4 i dag og jeg må si at det har gått mye fortere etter at jeg passerte 12 uker. Det er deilig!

Jeg hadde sist, og har denne gang, morkaken fremme, så det tar nok en stund før spark kjennes på utsiden. Jeg tror min mann kjente spark for første gang sist i uke 20. Da lå han med øret på magen og fikk seg en rett i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...