Gå til innhold

~ Plassen min ~


KalloRilla

Anbefalte innlegg

Så måtte jeg igjen ned på side 2 for å finne boken min, påminner meg selv igjen om skjerpings :oops:

En annen tanke som jobber i hodet mitt i dag er

hvorfor skal det være så pyton å rydde og vaske i leiligheten? Jeg gjør det jo for meg selv og det er jo så deilig og mye kosligere når det er gjort. Byttet litt gardiner og duker osv.

Andre som har det sånn??????? Må ha motivasjon :-?

Dagens farger er forresten blått og hvitt. Det er fargene jeg bruker på duker og stearin lys her i stuen. Kjøkkenet får fargen rød. Det fordi gardiner og duker som hører til har rød som hoved farge.

Ganske norskeflagget i grunnen. Tror jeg skal bruke grønt sengetøy. Da blir jo håpets farge heller ikke glemt. Nei da ingen "koffert tanker" nå. Har bare bestemt jeg for å ha en "hoved farge" i vært rom. Badet skal ha hovedfarge i gult. Henger da opp gule håndkler og kluter osv og bytter matte på gulvet slik at den og går i gult.

Litt sånn fargekart type i dag ser det ut til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OG jeg er bare innom for å gratulere meg selv med mitt innlegg nr 3000. Det er jo bare perfekt å legge det i min egen dagbok

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OG som vanlig har jeg fått dilla på en sang igjen og bare spiller den om og om igjen i stua her.

Denne gangen er det Carly Simon - Coming Around Again

Baby sneezes

Mummy pleases

Daddy breezes in

So good on paper

So romantic

But so bewildering

I know nothing stays the same

But if you're willing to play the game

It's coming around again

So don't mind if I fall apart

There's more room in a broken heart

You pay the grocer

Fix the toasted

Kiss the host Good-bye

Then you break a window

Burn the Souffl©

Scream the lullaby

I know nothing stays the same

But if you're willing to play the game

It's coming around again

So don't mind if I fall apart

There's more room in a broken heart

And I believe in love

But what else can I do

I'm so in love with you

I know nothing stays the same

But if you're willing to play the game

It's coming around again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen en liten natta hilsen,

og en :klem: Å. Den sangen er fin :)

Jeg har dilla på en annen sang for øyeblikket,

kan bli irriterende til tider, er ikke annet som surrer

å går oppi hue på meg en den sangen.. :tunge1:

Bah.

Håper helgen din blir fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lenge siden jeg har vært i dagboka mi nå, lenge siden jeg har vært noe spesiell aktiv på KG heller for den del. Formen har ikke vært på topp og har ikke hatt overskudd eller lyst til å sitte så mye på data'n.....

Siterer meg selv her fra et innlegg jeg la inn her om dagen og har bestemt meg for å skrive ned fortsettelsen her i dagboka mi. Litt for egen del slik at jeg kan gå tilbake her å lese, og litt for andre som kanskje sitter i samme situasjon og hvor usikkerheten råder.

”Jeg hadde "normal" mens for ca 2 uker siden. Hadde en ukes opphold, men så startet det på igjen. Jeg har nå holdt på en uke i dag med dette og det er brun-rød utflod daglig og et par små blod-drypp innimellom. Dette har jeg aldri hatt før. Jeg er mer enn nok beskyttet med å bruke den minste tampongen/truseinnlegg, men likevel inderlig irriterende. Jeg er ellers veldig oppblåst i magen (ballong mage) og alle andre symptomer som "tilsier mensen i farta". Et par tre ganger om dagen kommer det menskramper. Det er da bare en krampe, men den er tilgjengjeld smertefull. Jeg er konstant tørst, og blir kvalm rett etter at jeg har spist - bestandig. Ellers kommer kvalmen i perioder i løpet av dagen.

Jeg tok en gravtest her om dagen for å sjekke sånn for sikkerhetsskyld, men den var som forventet negativ. Jeg bruker heller ikke noe form for hormonell prevensjon.

Noen andre som har opplevd dette her?”

Tirsdag dra jeg på jobben til kl 9. i dårlig form- bokstavelig talt. Følte vel egentlig at beina ikke ville holde meg oppreist, og at jeg skulle falle om når som helst. Når klokken ble 10:30 ringte jeg legen, var griseheldig og fikk time kl: 11:30. Jeg fortale da lagen alt av symptomer og hvordan jeg følte meg. I tillegg til hvordan syklusene mine har vært tilvanlig – varighet/plager osv. Legen spurte meg om det var greit at han ikke ”gjorde noen ting” i forhold til dette og bare henviste meg videre til gynekolog. Jeg sa det var greit.

Jeg fikk med meg en rekvisisjon til ”Muselegen”, men kommentar om rask behandling utfra formen min var såpass dårlig. Jeg gikk så opp på kontoret til ”Muselegen” og var så heldig og få time onsdag. Jeg trodde nesten ikke mine egne ører og øyne. Rask time bruker ikke være alt dagen etter i dette Helse-Norge.

Jeg troppet opp igjen på kontoret der i dag, og var igjennom innvendig ul. Diagnosen var klar PCO. Som vanlig fant ikke ”Muse sekretæren” årer som ville fylle blodprøveglassene, så i morgen skal jeg på laberatoriet her i byen for å ta blodprøvene isteden – 3 glass og 10 prøver ut av det.

Jeg liker jo ikke dette noe spesielt og det er litt rart å tenke på at dette nå gjelder meg, vet det ikke er noe farlig, men det er likevel rart å tenke på. Det positive her er at jeg blir satt rett på full utredning og medisinering utfra prøvene. Jeg er egentlig ganske overrasket over dette. Ikke det at en ikke skal få hjelp pga hormonplager, men det at jeg blir utredet nå ettersom jeg ikke er i noe ”prøver status”. Jeg ser det igjen som positivt utfra at en da slipper usikkerheten når jeg eventuelt haver i den settingen igjen. En slipper usikkerheten som kommer ved ventingen og tanker om er det meg eller deg det er noe galt med osv. Nå vet en dette på forhånd og utfra det må ta tiden til hjelp. ”Muselegen” sa og at jeg skulle komme tilbake om 3 uker for oppfølging og opplegg. Ettersom alt nå blir kartlagt ville jeg og få hjelp tidligere mht svangerskap. Han mente at utfra min alder og tatt i betraktningen at jeg ikke hadde unger fra før ville det være greit å kartlegge alt nå. Da ville jeg få hjelp mer eller mindre fra starten av, og ikke behøve å ”prøve” 1 år og deretter utredning. Må jo finne det positive i det negative også. Det ligger alltid der, selv om det kan være litt vanskelig å finne.

Skal skrive ned fortsettelsen på dette her inne og etter hvert som det kommer mer ”fakta på bordet”. Fikk og beskjed om livsstils endringer som skulle begynne nå. Dette fordi blodsukkeret ligger i nær sammenheng her, og selv om dette heller ikke er målt enda så kunne jeg ta forgitt at det var i ulaget. Så nå er det bare å bite i det sure eple og gå i gang med omlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har endelig blødningen stoppet. Det er bare helt herlig og ha en blødningsfri dag, eller rettere sagt en HEL dag. Jeg kommer jo til å ha bind/tampong i veska hele tiden nå da, anner jo ikke når dette kan sette inn igjen. Det hadde liksom vært greit å vite om dette var et untak eller om perioden kommer til å komme og gå utfra eget forgodt befinnende. Men men... ikke mye en får gjort med det liksom :roll:

Jeg har ikke vært noe flink med matbiten enda, men krysser kroppen for at det kommer til å gå seg til. Jeg må jo bare gjøre det jeg kan selv for at kroppen skal komme i laget. Jeg er forberedt på at medisiner kommer til å bli følgesvenn, men det er jo bare positivt om en kan redusere medisinene dersom jeg klarer diettmønstrert.

Jeg må skjerpe meg asså :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Liljedugg

Takk for omtanke fra meg også. :P

Håper prøvene er i orden og at det er bra med deg.

Ser du har gjort det slutt med han du var sammen med, og at dere ennå har kontakt. Blir gjerne slik, men i mitt tilfelle tviler jeg... (at det blir slik, ikke pga meg men pga hans stivsinn... men vet jo ikke, føler at jeg tenker litt "det verste" av og til... men vi må flytte hver vår vei, dersom det blir slutt...av praktiske grunner blir det avstander)

Nok om meg. Håper du har det bra. :wink:

LD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...