Gjest Trulselinemor Skrevet 1. oktober 2004 #101 Skrevet 1. oktober 2004 Hei! Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en kjempe flott helg. Klem fra meg :klem2:
Bokalven Skrevet 2. oktober 2004 #102 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg skjønner faktisk at T ble irritert! Hadde jeg også blitt, synes ikke slike direkte spørsmål er veldig passende. Og i hvert fall ikke hvis man ikke kjenner vedkommende godt!
Holly Hobbie Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter #103 Skrevet 4. oktober 2004 Endelig er testen overstaatt! Naa er det bare aa vente og se - enten faar jeg jobben, eller saa er det ut paa arbeidsmarkedet igjen...Sjefen min trodde jeg kom til aa staa, men det er London som avgjoer....skummelt. Men jeg gjorde hvertfall mitt beste, det er det viktigste! Islandshestene var nydelige! Falt totalt - de er bare helt herlige! Og kjempemorsomme aa ri paa - klarte aa styre hesten "min" bare med sjenklene (dvs bena). Tolt var veldig goy, kan absolutt anbefale alle som liker aa ri aa proeve det! Er saa utrolig troett naa. Fikk ikke sove foer klokken 00.30 i gaar, og sto opp halv seks. Naa skal jeg ned til det nye skotske parlamentet og intervjue noen tilfeldige forbipasserende (Vox-Pop) og spoerre dem hva de synes om bygget, om det var verdt pengene osv. Etterpaa skal jeg stupe i seng!
Saeria Skrevet 4. oktober 2004 #104 Skrevet 4. oktober 2004 Heisann. Innom med en liten takk for hilsenen, og for å oppdatere meg litt om livet ditt. Så gøy at det gikk bra med hestene, og at testen gikk fint..Det blir nok jobb på jenta. :D Selv sitter jeg og venter på mannen. Har brette masse klær, og funnet noe som skal kastes, og noe som skal gis bort. I tillegg har jeg kastet en søppelsekk med gamle blader i resirkuleringsdunken utenfor. Føler meg litt flink, ja. :oops: Du får ha en riktig fin dag!
Piglet Skrevet 5. oktober 2004 #105 Skrevet 5. oktober 2004 Så bra at testen er overstått! Nå er det bare å krysse fingrene... Det går sikkert fint. Ha en fin fortsatt fin uke! Piglet
Holly Hobbie Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter #106 Skrevet 5. oktober 2004 Hei Piglet! Jeg er veldig glad for aa ha faatt unna testen, men er samtidig veldig spent paa resultatet. Hvis jeg faar jobben skal jeg jamen meg feire! I dag har jeg hatt en travel morgen. Har skrevet to artikler, en om modelltog og en om dataspill. I tillegg har jeg skrevet ut sitatene fra de jeg intervjuet i gaar. Fant to snakkesalige damer, den ene en 30-aaring fra Frankrike og den andre en 57 aar gammel laerer fra Edinburgh. Jeg var mest enig med laereren, som sa at hun syntes det nye parlamentet ser helt merkelig ut. I kveld skal jeg sy opp gardinene i stuen - blir saa bra naar de er lagt opp! Synes leiligheten begynner aa bli kjempefin. Stilen er en miks mellom moderne og antikt, men alt er klassisk og "rent". Vi har ganske lyse og noytrale farger i stuen, men bringebaerrode lingardiner, to roede puter i den beige sofaen, og - akkurat naa - roede blomster paa spisestuebordet, samt et knallroedt teppe liver opp. veggene er helt hvite, men naa har vi faatt opp en del bilder paa veggene. Favoritten min er et svart-hvit fotot fra New York av tvillingtaarnene og sjoen i forgrunnen, tatt av fotografvenninnen min ett aar og en dag foer 11. september-ulykken. Gleder meg veldig til mamma og pappa kommer - litt over en uke igjen, saa er de her! :-D
Holly Hobbie Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #107 Skrevet 6. oktober 2004 Endelig onsdag! Er mye mer opplagt i dag, deilig aa ikke sitte og gjespe hele tiden! Skal kanskje faa laane en islandshest en gang i uken - haaper det gaar i orden! Haaper jeg faar vite mer i dag.
Holly Hobbie Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #111 Skrevet 7. oktober 2004 Det vet jeg ikke helt sikkert ennaa, men har paa folelsen! For jeg har faatt vite at jeg skal intervjues paa telefonen av ikke mindre enn seks redaktoerer!! Kan bli vettskremt av mindre, men haaper det gaar bra! Dessuten faar jeg sannsynligvis laane en islandshest som heter Umbi en gang i uken - gleder meg sinnsykt til aa moete ham!
Pip Skrevet 7. oktober 2004 #112 Skrevet 7. oktober 2004 Åh - så kjekt med så gode nyheiter! Hei forresten!
Holly Hobbie Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #113 Skrevet 7. oktober 2004 Hei paa deg ogsaa, Pip!! I morgen skal jeg vaere paa jobb klokken fem paa seks! :o Det maa vaere rekord for min del. Skal dekke aksjemarkedet i Storbritannia og Irland, og gruer meg som en kanarifugl (nei, de gruer seg vel ikke spesielt mye kanskje ). I lopet av dagen skal jeg skrive 7-8 oppdateringer, den foerste versjonen skal ut halv syv. Heldigvis faar jeg taxi som kommer og henter meg halv seks...gjesp... Litt rart at lille meg skal skrive om aksjer og FTSE 100-indeksen etc. - jeg som for noen uker siden ikke hadde peiling paa finans! Tror jeg blir avsloert snart! :oops: Nei, jeg faar begynne aa forberede morgendagens foerste artikkel...
apple Skrevet 7. oktober 2004 #114 Skrevet 7. oktober 2004 Hei Popelka! Fann ut at det var på tide for meg og å stå fram som smuglesar... Har eigentleg ikkje lese her så veldig ofte, men eg har fått med meg mesteparten av dagboka di i dag (hadde ikkje så lyst å lesa fagstoff...) Eg misunner deg litt som har flytta tilbake til studielandet ditt. Eg har studert i Canada, og flytta tilbake til Noreg i sommar. Eg studerer nå vidare i Noreg, og har det fint, men slit litt med å finna meg til rette, skulle liksom ønska at studieopplegget er meir slik eg er van med frå Canada... Men det går vel bra. Eg er veldig imponert over kor bra du taklar jobben din! Håpar at du får fast stilling! (Men dei lange arbeidsdagane høyrdest ikkje så kjekke ut...) Du snakka om å friska opp tysk-kunnskapane dine for ei stund sidan, så eg tenkte eg kunne fortelja om mine erfaringar med tysk-undervisning på engelsk: Eg tok eit tysk-fag på universitetet mitt i Canada, og det var litt merkeleg. For det første så er ikkje engelsk-talande så flinke å læra nye språk, og dei fokuserer lite på uttale, så stemninga/nivået på klassen var heilt ulik det eg var van med frå norsk VGS. Men du vurderte vel lydbånd-kurs, så då skulle ikkje klassen vera eit problem. Det andre eg sleit litt med var at eg vart litt forvirra av at englesk vart brukt som referanskespråk. Det finst ganske mange ord som er veldig like i tysk og norsk, men der dei tilsvarande engelske orda er heilt ulike. Dette gjorde at hjernen min automatisk oversatte tysk til norsk i staden for til engelsk, sjølv om eg stort sett tenkte på engelsk til vanleg... Jaja, det var mine erfaringar. Håpar du får ei fin helg!
Holly Hobbie Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #115 Skrevet 8. oktober 2004 Hei Apple - koselig at du stakk innom og hilste paa! Vet du, jeg tok tysk paa universitetet et aar, og har akkurat samme erfaring som deg! Det var skikkelig kjipt, for jeg folte at jeg maatte oversette fra tysk til norsk og deretter til engelsk mange ganger. Da er det lettere aa laere fransk paa engelsk (hvis du skjoenner hva jeg mener). Men men. Jeg faar skrive dagens oppdatering nummer en - har akkurat sendt over den foerste "equity preview" (uff, det heter vel noe annet paa norsk!) og tror kanskje det er noe jeg har misforstaatt - men har ikke hoert noe forelopig, saa jeg faar vente og se.... I natt droemte jeg forresten om det jeg skal gjoere i dag. At jeg fikk helt panikk og at alt gikk helt skeis! :-? Og at onkelen min skulle omskolere seg til klovn! Han er en meget serios lege.
Siam Skrevet 8. oktober 2004 #116 Skrevet 8. oktober 2004 Håper du får en fin helg, Popelka! Lykke til med testen, håper det går din vei. Og så morsomt med hest, da! Det blir jo gøy.
Holly Hobbie Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #117 Skrevet 8. oktober 2004 Hest blir goey, bare hun damen som eier ham ringer snart! Naa er jeg naer kollaps, foeles det som, etter 11.5 timer paa jobb UTEN lunsjpause....har hatt noen minutter ledig innimellom hvor jeg har spist matpakken min, men ikke beveget meg noe saerlig siden klokken 5 i dag morges...heldigvis er dette bare en engangsforeteelse, hadde aldri orket aa jobbe for aksje-teamet paa heltid! (ca. saann tror jeg at jeg hadde kommet til aa se ut da!) I morgen skal T og jeg ut og kjoepe noen nye deler til det gamle togsettet hans, og paa soendag blir det forhaapentligvis ut og ri paa Umbi! Men foerst gleder jeg meg til en rolig kveld...skal nok snart i seng, tenker jeg! Til alle som er innom: God helg!!
Piglet Skrevet 10. oktober 2004 #118 Skrevet 10. oktober 2004 Håper du har en fin dag og får hvilt ut etter den super lange fredagen. Piglet
Martha Stewart Skrevet 10. oktober 2004 #119 Skrevet 10. oktober 2004 Hest blir goey' date=' bare hun damen som eier ham ringer snart! [/quote'] Takk for koselig hilsen i dagboken min Popelka! Fikk du ridd i dag? Jeg har nettopp avtalt med søsteren min som er hestejente at jeg skal besøke henne snart på Ås og ta en ridetur! Blir gøy, flere år siden jeg har ridd sist. Ellers, vet ikke om jeg har fortalt det, men du og jeg har visst ganske like jobber... Og så har jeg fått med meg at du også er halvparten bergenser... (?)
Holly Hobbie Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #120 Skrevet 11. oktober 2004 Takk for hilsener Piglet og Bride! He he, stemmer det! Bodde der 1,5 aar da jeg var liten ogsaa, og laerte aa snakke der - og konsekvensen er en skarre-r som har forblitt mitt varmerke! Jobber du for et nyhetsbyraa, Bride? Jeg fikk ikke ridd i gaar. Eieren av hesten ringte ikke loerdag eller soendag morgen, saa da dro T og jeg paa Ikea istedet. I grunnen greit nok, det var en del vi trengte, og naa er leiligheten blitt hakket bedre! Men da jeg kom hjem om kvelden var det en beskjed paa svareren min - hun hadde ringt da vi var ute! Men selvsagt tok hun ikke telefonen da jeg provde i gaar kveld. Saa jeg proever igjen i dag, haaper vi kan faa dratt neste soendag. Saa kan mamma og pappa og T enten vaere med til stallen en kort stund eller bare dra paa sight seeing i Stirling (er jo et fint slott der). Aa, soloppgangen er saa nydelig herfra - har panoramautsikt over Edinburgh og himmelen er i skrivende stund regnuepastellfarget...og ingen av kollegen er inne enda, en blir visst litt forsinket...deilig, for da kan jeg vaakne litt mer gradvis! Ha det bra saa lenge!
Fremhevede innlegg