Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei jenter, takk for hyggelige ord! Joda, det er en lettelse aa faa mensen, sarerlig naar man foler seg som en oppblaast ballong i over en uke paa forhaand og humoeret er labert. Fra i morgen av er jeg nok meg selv igjen!

Haaper du og kg-jentene har/har hatt det goey sammen, Lunacia - du faar hilse til saeria og de andre fra meg!

Juni - krysser fingrene ang. diabetes!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: til Lunacia!

I dag har det gaatt mye bedre paa jobben. Skrev en artikkel om whisky, og den havnet som nummer fire paa "Top UK," dvs. nyhetsoversikten for Storbritannia. det er litt kult aa se saken man har skrevet der, for det betyr at mange kommer til aa lese den!

Ellers gleder jeg meg til i kveld, da kommer min venninne og moren hennes, og muligens bestemoren hennes ogsaa, paa middag.

Hun er vegetarianer, saa jeg tenkte aa lage en risotto med groennsaker og parmesan. Maa huske aa kjope loek...Til dessert skal vi ha italiensk sjokoalde- og vaniljeis. Haaper det blir vellykket - familien hennes har gaatt gjennom saa mye i den siste tiden, saa de trenger aa kose seg litt. Onkelen hennes doede bratt, hun har gaatt gjennom et samlivsbrudd med en psykisk ustabil person, leter etter jobb etc....i tillegg er hun utrolig tynn, jeg mistenker anoreksi men det er ikke lett aa si. Hun er bare skinn og ben og sier sev at hun vil legge paa seg, saa jeg vet ikke helt hvorfor hun ikke bare spiser litt mer?

Gleder meg til helgen ogsaa, da blir det Yorkshire-tur. Vi har tenkt aa ri i fjellet, tok med min gamle hjelm og ridestoevler da jeg var hjemme i Norge sist. Ellers blir det gaaturer til puben med svigerforeldrenes svarte labrador, noen kjoereturer til landsbyer etc. og ogsaa noen dager i York. Da skal vi innom Jorvik Viking Centre - som nordmann maa man jo det!

Jeg faar ta meg en tur ut, maa kjoepe en liten gave til en venninne som har bursdag snart.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem! :P

Hadde en hyggelig kveld med venninnen min. Hun skreot masse av bryllupet, hyggelig aa hoere at gjestene koste seg ogsaa! Hun sa at Bjornsgard var midt i blinken, at maten hadde smakt fantastisk etc.

I gaar var vi paa middag hos noen venner av oss, det var koselig. de bor i New Town, hvor arkitekturen er fantastisk stilig. Hvis vi noen gang skal flytte innen Edinburgh tror jeg vi hadde endt opp der!

Ellers gleder jeg meg til helgen naa. Det blir spennende aa se Yorkshire.

I kveld skal jeg til frisoeren og deretter svoemme - litt dum rekkefolge, men men - da holder jo ikke den nye sveisen saa lenge :-? Men jeg MAA begynne aa trene igjen, det er noe jeg prioriterer naa. Sitter nesten bom stille i ti timer, deretter kjoerer jeg hjem, og da er jeg sliten/sulten....skal begynne aa svoemme eller gaa paa aerobics i lunsjen eller etter jobb hvertfall fire ganger i uken fra naa av. Har lagt paa meg litt og foler meg ikke vel med ekstra bilring....den skal vekk!! :-x

Nei, jeg faar jobbe litt til i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Yorkshire! Få vææææ' me'! ;)

Selv digger jeg Old Town i Edinburgh. Der snakker vi arkitektur etter min smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Hei på deg! Har ikkje oppdaga denne dagboka før no, eg - er det mogeleg det då? Me er jo naboar og alt... :klø: Jaja, er tydelegvis ikkje berre litt treg...

Ynskjer deg i alle fall ein fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip: takk for besoket! Hyggelig aa se deg :P

Lunacia: Har du vaert i Yorkshire? Har faktisk bare kjoert gjennom med toget, saa jeg gleder meg veldig!

Er visst tidligst paa jobben i dag, klokken er naa litt over syv og jeg holder paa aa sovne...zzz...hadde en teit krangel i gaar kveld med T som foerte til en time mindre sovn. Men vi ble heldigvis venner igjen foer vi sovnet. Tror begge var overtrette, da er det mye lettere aa la seg provosere.

I kveld skal vi paa Champagnefest, har med den nye linkjolen min som mamma ga meg da jeg var i Norge. Min norske venninne skal vaere med ogsaa.

Gleder meg sinnsykt til aa legge meg i kveld og faa sove helt til klokken ti i morgen, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært i York og Whitby, bl. a. Første gang var i 1995, da var jeg i York på studietur i 3 uker, og så i 1996 var jeg der på besøk i 1 uke. I fjor var jeg i Whitby i påsken. Nydelig by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Yorkshire. Nydelig sted - bodde like ved Robin Hood's Bay i en gammeldags cottage (uten dusj men med teppe badegulvet og badekar :-? ). Vi gikk paa tur langs klippene, besokte Whitby Abbey (med vikinghistorie) og red. Til helgen skal jeg ned til York med T. Blir romantisk!

Nei, jeg maa jobbe, tilbake senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var flott der! Skikkelig proft opplegg hadde de ogaa - laerte mye om stedet!

Selve Whitby var ikke saa imponerende, syntes vi. Men Staithes, en landsby like ved, var idyllisk - Robin Hood's Bay ogsaa. Var saavidt innom Scarborough ogsaa. Skikkelig typisk engelsk sommerferie-by.

Tok toget derfra til York, og hadde tid til aa gaa rundt litt foer jeg tok toget opp til Edinburgh. York Minster var nydelig, hele byen saa utrolig koselig ut...gleder meg til romantisk helg der om noen dager! Maa bare finne et overnattingssted....

Faa se bilder, da Lunacia! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Whitby! Men så har jeg kun vært der under Whitby Gothic Weekend. Aldri har jeg vært i en så gotikervennlig by! Så, jeg tror ikke "vanlige" folk kan ha det samme forholdet til f. eks. puben Elsionre som oss... Det er nemlig der den aller første WGW ble arrangert for over ti år siden!

Bildene mine er her:

http://public.fotki.com/lunacia/gothic/whi...kend/april2003/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine bilder, Lunacia! :P

Det er saa mye jeg burde gjoere for tiden, men orker ikke aa gjoere alt! irriterende! Har ett takkekort igjen aa skrive, men glemmer det hele tiden. Naar jeg kommer hjem fra jobb om kvelden i sekstiden er det mer fristende aa sette paa en DVD med Friends enn aa styre rundt i huset. Eller trene. Der maa jeg virkelig skjerpe meg! Jeg har lagt paa meg noen kilo siden bryllupet, og naa begynner 38-40 aa bli trangt....det er ikke moro! Jeg synes alle buksene mine strammer, saa jeg vil gaa ned saa fort som mulig.

Ellers er jobben interessant. I dag og i gaar har jeg skrevet om roykeforbud i Skottland, som sannsynligvis blir vedtatt snart. Skal snakke med noen fra departementet etterpaa om det. Liker aa skrive om generelle nyheter innimellom, deilig aa faa en pause fra aksjepriser og tall! Vi har en litt pussig kollega paa besok, hun er kanadisk med en merkelig aksent. Jeg tror hun har parykk, haaret hennes ser ut som det er laget av plast. Hun snakker sakte, visstnok pg. a kokain/hasjmisbruk paa 70-tallet.

Fikk en telefon fra Ungarn i gaar. Broren min skal studere der, og mamma og pappa kjorte ham ned. De synes visst det er et flott land. Nesten ingen snakker engelsk, saa de maa snakke tysk. Broren min leier leilighet av en ukrainsk familie, som visst er kjempehyggelige. De kom paa besok med halve slekten paa slep, og skal hjelpe broren min med alt fra aa vaske leiligheten til aa innstallere internett for ham!

Savner T litt. Han koser seg i Yorkshire mens jeg jobber. Han fortalte forresten at hans brors barn er fotomodeller! De er avbildet paa http://www.trotters.co.uk Det er den blonde jenta med musefletter og gutten med nesten hvittt haar. Jenta var en av brudepikene vaare. Hun er kjempesoet og ga oss et dikt om ekteskapet pluss en tegning av meg i brudestasen - artig aa ha! Hun er ganske moden for alderen, og sa bl.a "selv om man krangler saa betyr det ikke at man hater hverandre" i diktet hun hadde skrevet.

I kveld skal jeg vaere litt effektiv og gjoere litt husarbeid. Rydde bort bryllupspresangene fra Norge - dvs. rydde dem paa plass, ikke helt bort for da faar vi jo ikke noen glede av dem! Masse fin keramikk som kommer til aa faa en prominent plass i stuen.

Naa er jeg sulten. Spiste frokost kvart paa seks, saa det er kanskje ikke saa rart. Noen som vet hvor mange kalorier det er i en skinny latte, forresten?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei, og takk for besøk inne hos meg! Velig kjekt. :)

Og du - eg fører ikkje nokon særleg streng målpolitikk der inne, så føl deg fri til å skrive den målforma du måtte ynskje! :ler:

(Eg derimot, er her for å oppretthalde eit eksistensminimum av nynorsk i dagboka di... Å nei! :wink:)

Synst jobben din høyrest spanande ut! Men reknar med at det er litt ekstra krevande at ALT føregår på engelsk... Sjølv om ein beherskar det særs bra, så er det jo eit 2.språk...? Men sikkert veldig utviklande!

Søte tantebarn du har! :)

Trur eg skal kikke litt på oppgåva mi att eg - ha ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket særdeles dårlig hos meg... Kom kun inn på babyklær, uansett hva jeg prøvde å trykke på. Teite side!

Ellers er det som vanlig interesant å følge med på hva du driver med.

Han i Bulgaria, er det samme bror som var så flink og hjalp til med maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ungarn :wink: Ja, sannsynligvis - han med moerkt, kroellete haar. Har to flotte broedre, synes jeg (stolt storesoester-syndrom :oops: ).

Saa rart ikke trotters-siden funket. Gjorde det hos meg...

Maa sjekke nyhetsbildet naa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje siden ikke funker ordenlig i andre browsere enn Exploder? Jeg bruker nemlig Opera 7.54. Har brukt Opera kjempelenge.

Og hvor fikk jeg Bulgaria fra? :klaske:

Husker ikke hvordan brødrene dine så ut, jeg... :oops:

Navn og ansikter er noe jeg har problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter paa jobben og kjeder meg litt. Kom oss sent i seng i gaar, saa jeg er stuptroett i dag. York var koselig. Nesten som en dukkeby - rode murbygninger, gaagater, elv med baater paa....masse hyggelige butikker og restauranter. Jorvik Viking Centre var skuffende, laerte ingenting nytt og det var ganske amatoermessig lagt opp. Jernbanemuseet var derimot bra. Og gratis. Ellers tok vi baattur, dro pa gudstjeneste i York Minster (flott katedral) og shoppet gaver til familie og venner (julen naermer seg....om ikke med stormskritt :wink: ). Vi kjoepte masse urter, honning, saaper og badesalt hos Culpeper, og en statuett av to foreldre og tre barn til daapen til vaar nyeste nevo.

Dessverre har jeg vondt i nakken/hodet og ryggen etter noen uker kontorjobb. Kroppen min vil helst drive med mer variert arbeid :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet husnoeklene mine :-x irriterende. Synes jeg mister saa mye, mistet et nydelig solvarmbaand jeg fikk av foreldrene mine i vinter, blant annet. T er ogsaa en rotekopp, men han har det med aa finne igjen det han legger fra seg, enten det er kredittkort paa restaurant eller bag paa toget.

Holder paa med aa legge om kostholdet, gjoer smaa forandringer og proever aa spise litt mindre.

Med litt ekstra trim haaper jeg det gjoer utslag! veier ca 66 kilo, det er for mye synes jeg. Er ikke diger, men har litt ekstra rundt mage og hofter. HVis jeg klarer aa gaa ned til 60 blir jeg kjempefornoyd - fornoyd med 62 kilo ogsaa.

T skal bort til helgen. Han skal paa konferanse i London paa mandag,og drar ned til foreldrene sine foerst paa lordag. Han sa han angret litt paa at han drar bort, han har jo nettopp sett foreldrene sine. Men men. Jeg faar benytte sjansen til aa gjoere akkurat hva jeg vil- kanskje jeg tar meg en tur paa kino? T er veldig kresen naar det gjelder film, liker bare filmer med mening som Clockwork Orange. Jeg derimot ser verdien av en haaploes romantisk komedie innimellom :ler:

Har ellers planer som aa begynne paa franskkurs. T skal gaa paa norsk-kurs paa universitetet en dag i uken, hadde vaert fint om jeg fant et fransk-kurs samme dag.

Er tilbake senere - maa ned og hente noen cappucinoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...