Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Takk for hilsener! Jeg burde kanskje endre signaturen min slik at den har en link hit til pustehullet.

Sitter naa midt inne i en diger kontorbygning i tjukkeste London. Det er helt sinnsykt her - utrolig mange mennesker, high tech design og mange nye inntrykk! sto opp kvart paa seks i dag, er kjempetroett, haaper jeg klarer aa vaere vaaken nok naar jeg skal snakke med nyhetsredaktoeren om noen minutter! Mer senere!

Hilsen en spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er tilbake fra London - var utrolig sliten i gaar kveld. Flyet ble forsinket flere timer, jeg satt i business class-loungen og holdt paa aa sovne sammen med en horde av menn i dress. Tidligere paa dagen ble jeg laert opp av en mann fra Soer-Afrika som lignet mistenkelig paa Hercules Poiroit baade i vaeremaate og utseende! Han er en av redaktoerene mine.

Jeg skal skrive om aksjer som gaar opp og ned, generelle nyheter, og resultater for bedrifter. Laerer mye om ting jeg ikke var saa interessert i foer!

Naa gleder jeg meg til helgen, selv om det er goey her paa jobben er det deilig med litt fri ogsaa! ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg, klokken er bare litt over syv og jeg har vaert paa jobben et kvarter allerede. Jeg venter paa aa faa noe aa gjoere, faar sikkert vite hva jeg skal skrive om snart. I gaar ble min andre helt egne artikkel publisert - skrev om et kjent, men noksaa lite firma som driver kaffebarer. Det gaar med tap, stakkars...

Ellers var gaarsdagen en laererik dag. Jeg fikk tre artikler aa skrive kun for aa oeve meg, og masse kritikk for de to foerste. Den siste fikk jeg skryt for, heldigvis, saa det betyr jo at jeg laerer! En stund siden jeg hadde journalistikk som fag, saa det er mye helt grunnleggende som jeg har glemt bort.

Jeg er en smule troett om dagen. T og jeg proever aa legge oss klokken 10, men det blir som regel nesten 11 foer vi slukker lyset. Det er saa mye som liksom MAA gjoeres rett foer sengetid! I gaar ryddet vi bort masse bryllupspresanger, T vasket gulvet (og ble som en besatt :ler: ), hang opp noen fine bilder fra bryllupet mens jeg satte inn de siste bildene i albumet - ble et fint bryllupsminne! Lagde ogsaa en scrap-bok, med tre taler (min, T's og en venninnes), kirkeprogrammet og diverse memorabilia.

Oi, der kom det visst en oppgave fra redaktoeren. det betyr en ting - jobbing!!! Er tilbake senere!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen! Har skrevet en artikkel, forelopig ser det ut som redaktoeren er veldig fornoyd....litt deilig etter noen dager med leksjoner om hvordan man skriver her i huset....!

Ellers er det ikke bare jobbing paa meg, selv om nesten 11 timer om dager gaar med paa aa sitte her paa kontoret, hvor jeg kan se ut over hele byen og slottet (naar jeg ikke stirrer inn i fire skjermer, som er normen). I helgen handlet vi inn tre antikke mobler, fra 1800, i utrolig bra stand. Gleder meg til de blir levert! Tok en kolesterol-test ogsaa, sammen med T, han hadde 5.49 mens jeg hadde 5.43. Ikke saa ille, men vi prover aa kutte ut smoer og kutte ned paa ostekonsumet. Paa soendag hoerte vi paa et gospelkor fra California, de var kjempeflinke. Fikk spilt litt tennis - begynner aa savne daglig trim :-? - og ovelseskjoert. Jeg har nemlig ikke sertifikatet ennaa :oops: Jammen paa tide aa laere aa kjoere!

Til helgen faar vi besoek av en venn av Tom og den franske kjaeresten hans. Lurer paa naar jeg faar laget den gulrotkaken jeg hadde planlagt aa lage....og sy gardinene....faar ta frem symaskinen i kveld og se hvor langt jeg kommer!

Ellers maa jeg ta i et tak naar det gjelder spisevanene mine. Jeg spiser alt for mye junk for tiden, sjokolade og potetgull og generelt mye mat, ogsaa drikker jeg minst to cappucinos om dagen :o Men det er ikke saa lett naar man jobber paa et kontor hvor det flyter over av sjokolade og snop, og kaffen er gratis nede paa hjoernet...noen som har noen tips?

Nie, faar se om det er noe jeg skal gjoere her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flau:

Jeg har jo ikke sett at du har ny dagbok!! Sorry, vennen!!

Høres ut som en slitsom jobb, men det viktigste er jo at du synes den er interessant og morsom! Det virker som om du lærer mye i allefall, sikkert kjempe spennende!!

Håper du finner deg mer til rette i Skottland etterhvert! Jeg skjønner deg veldig godt. Det må være ganske skummelt å flytte fra alt du er vant til her hjemme og verken ha foreldre eller venninner i nærheten! Men det går nok skal du se..

Ønsker deg en kjempe fin dag!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Jeg kommer på gjenbesøk...

Jeg holder også på å ta lappen akkurat nå, har fått oppkjøring 15. september. Det kommer til å bli ganske spennende. Hadde glattkjøring forrige uke og skal ha langkjøring denne uken.

Lykke til med å ta lappen! Det er sikkert deilig å ha...

Det høres ut som om du har en spennede jobb, skulle ønske jeg hadde litt mer å gjøre, her sitter jeg bare og kjeder meg. Blæh. Tiden går så tregt.

Håper du får en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fikk jeg med at du har laget deg ny dagbok. Denne blir det spennende å følge med på fremover i tiden. Høres ut som om jobben er en utfordring, men en du kan trives med. Lykke til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille paa kontoret i dag....har skrevet en artikkel, men ikke hatt noe aa gjoere paa to timer :-( Har lyst til aa gaa til lunsj NAA!! Takk for hilsener, forresten!!

Vi faar visst ikke besoek til helgen likevel... :-? Vennen til T maatte jobbe. Litt deilig aa slippe aa bake gulrotkake og shine opp huset, men litt dumt aa ikke faa sett ham.

Moeblene kom forresten i gaar - vi er kjempefornoyde! Et nydelig nattbord i mahogni, som vi skal bruke som telefonbord i gangen, fra rundt 1800, et hjoerneskap fra ca. 1840 i moerkt tre, samt et nattbord, som staar ved siden av sengen vaar naa (paa min side :sjarmor: ). Det er fra ca. 1910 og utrolig soett.

Kanskje jeg skal begynne aa sy gardinene i kveld/ De skal vaere i stuen, ved de store vinduene som vender ut mot sjoeen, og er i roed lin. Tror det blir stilig.

Nei, jeg faar vel logge av nettet...er ikke helt lov aa vaere her naar jeg er paa jobb... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er så imponert over deg som driver med økonomijournalistikk... Det tok helt knekken på meg da vi hadde det i en uke i våres. Jeg var helt nedbrutt og følte meg som et null, så jeg synes du er kjempeflink som hiver deg uti det all den tid du føler deg lysegrønn på fagfeltet. (Hva er jeg, mon tro? Gjennomsiktig...?)

Ha en fin kveld/natt! Klem fra Pepita :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for link, Lunamor! Skal ta en titt! Pepita, jeg synes jeg er litt modig selv! Men saann er jo livet noen ganger - man maa ta en sjanse! Saa faar det gaa som det gaar, bare en gjoer sitt beste kan man vaere fornoyd!

Hmm....liker jeg jobben eller ikke? litt vanskelig a vite, synes jeg. Er ikke saerlig glad i kritikk, konstruktiv eller ikke. Her skal ting skje fort, og jeg foeler jeg faar litt panikk noen ganger og da tenker ejg ikke helt klart. Jeg har ikke saa mye aa gjoere, august er en stille maaned, saa jeg foeler meg litt overfloedig noen ganger. Kollegene mine er veldig hyggelige og hjelpsomme, men det at jeg maa ha en del hjelp er ganske frustrerende....

I gaar intervjuet jeg formannen for en kjent fotballklubb, skrev om et salg av et stadion, saant er goey, synes jeg. Men saa skal jeg skrive en kort summering av en artikkel fra en avis, og saa blir den totalt omskrevet av redaktoeren - slikt er ikke helt bra for selvtilliten. :cry:

I tillegg er jeg sliten etter saa tidlige morgener. Staar opp klokken seks og er hjemme igjenklokken seks - blir knapt fire timer foer leggetid. Paa den tiden lager jeg middag, gjoer litt husarbeid og andre administrasjonsting, snakker kanskje med en venninne eller mamma og pappa paa telefonen, og stuper i seng. Men i kveld skal jeg see paa Friends paa DVD, laante hele serie nummer tre av en kollega....og T skal ut paa fest. Jeg er invitert, men etter en sen kveld med kollegene i gaar paa restaurant, saa blir det deilig aa ta det med ro. 8)

I morgen skal vi se paa Gjoekeredet-forestillingen med Christian Slater, og paa stand-up komedie, og ellers sikkert styre og ordne litt.

Soendag kommer en god venninne som er halvt skotsk til byen. Hun og moren har med seg en del av bryllupsgavene vaare, vi gleder oss til aa faa forhaapentlig siste rest over! Masse fin, norsk keramikk og brukskunst, et maleri, et svart-hvitt fotografi fra New York - blir fint aa faa innstallert alt sammen!

ha en god helg alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er inne og leser titt og ofte!!I morgen har jeg endelig ferie, og reiser til Portugal!!!Gleder meg som en unge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tilbake paa jobb etter en festival-preget helg - saa seks forestillinger paa to dager! Hoydepunktet var Gjoekeredet med Christian Slater - han var kjempeflink som Randle McMurphy. Ble saa grepet av historien at noen taarer trillet etter teppefall. Moette ogsaa Linn Ullmann etter hun hadde lest og snakket om Stella Descending, eller Naar jeger hos deg, som boken heter paa norsk. Hun var underholdende aa hoere paa og tilmed gutta som var med meg (T og to venner av ham) syntes det var interessant. Kjopte et eksempar av boken paa engelsk etterpaa, og snakket litt med Ullmann. Hun virker som en veldig hyggelig person (og minner en del om Liv!).

I dag kommer en god venninne av meg til Edinburgh. Hun er halvt skotsk saa hun er her for aa besoke familien. Hun og moren har med seg resten av bryllupspresangene, gleder meg til aa se dem igjen :P

(blir selvsagt hyggelig aa se venninnen min ogsaa!).

Better go. Maa vel jobbe litt snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er her igjen....kjipt. Sitter her foran mine fire skjermer og har null og niks aa ta meg til, og oensker jeg hadde tatt med meg noen ibux paa jobb i dag...

Vurderer aa sende en melding til redaktoeren i London. har han glemt at jeg eksisterer, mon tro?! Maa vaere noe jeg kan skrive om? Paa den annen side saa foeler jeg meg ikke helt paa topp, akkurat, saa saann sett er det litt deilig aa slippe aa konsentrere seg....

I kveld skal jeg legge meg tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en god klem :klem: og håper du har det bra!

Skjønner godt det er litt kjedelig å få en del kritikk og bli stilt store krav til! Hadde følt meg som en liten dott jeg, men nå er ikke jeg veldig god til å takle kritikk heller da!! Håper du får litt mer å gjøre etterhvert og at de setter pris på jobben du gjør! Jeg er sikker på at du er kjempe flink!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...