Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

He he' date=' skjoenner hva du mener! Jeg kan se for meg deg i drakt, en lilla eller moerkebrun en i flyel, kanskje?[/quote']

Tror drakt blir for streit for meg, er jeg redd. Og brunt? Nei, det vil du definitivt ikke se meg i! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er tilbake paa jobb etter tre dager med oppkast og hodepine. Begynte aa foele meg kvalm soendag morgen, da vi var nede i Oxfordshire hos den merkeligetanten og onkelen til T. Hadde aldri moett dem foer, og de var veldig spesielle. Huset deres var utrolig stoevete og hadde ikke blitt gjort noe med siden begynnelsen av 80-tallet....stakkars T fikk astmaanfall :-( Han fikk nesten ikke puste - litt skummelt! Han har nesten aldri anfall, men naar han befinner seg i stoevete omgivelser merker han det alltid.

Gode nyheter: Mamma og pappa kommer paa besok om lit over to uker! Blir goey aa vise dem rundt i Edinburgh og leiligheten, som ikke hadde noe noe saerlig moebler da de var her sist.

Ellers ser det ikke ut som jeg skal til Stockholm med det foerste likevel, for venninnen min dro til Soer-Afrika i to uker i gaar, uten at hun fikk bestilt billetter....jeg var jo syk saa jeg hadde ikke tilgang paa internett. Ja ja. Kanskje etter jul en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maa bare fortelle litt mer om helgen. Selvsagt var flyet over en time forsinket paa vei nedover paa fredagen. Traff et vennepar paa flyplassen, saa ventingen gikk greit. Var ganske sliten da jeg endelig var fremme i Fulham, London. Moette vennen til Tom og den franske kjaeresten hans. Hun var hyggelig, kanskje litt kjedelig (men det var bare foersteinntrykket, da) men veldg pen. Fikk vite at min kusine og en venn av T og A, som vi besokte, hadde blitt tatt paa fersken nede ved vannkanten under bryllupet vaart! :o Ja ja! Begge er hyggelige mennesker, men jeg synes det virker litt merkelig...

Loerdag morgen bar det avgaarde til barnedaap. Daapsgudstjenesten var kjempefin, veldig personlig og helt strippet for sang eller musikk - men det gjorde ikke saa mye, presten var veldig flink. Saa har jeg opplevd katolsk barnedaap ogsaa! Etterpaa var det selskap med massevis av smaabarn loepende rundt. Koselig. Snakket en del med en doev dame, hun leste paa leppene! Imponerende. Etterpaa kom moren hennes bort til meg og sa at datteren hennes hadde satt stor pris paa aa snakke med meg, at jeg hadde vaert saa flink til aa forstaa henne og at jeg var kjempeflink til aa kommunisere! :oops: :) Hun lurte paa om jeg jobbet med kommunikasjon (og det stemmer jo!).

Lille Franklin, babyen som ble doept, er kjempesoet. Han hadde ikke paa seg daapskjole, men det sjokkerte ingen da hans mor, Ts soster, liker aa gjoere ting paa sin egen maate.

Vi dro til Ts onkel og tante paa kvelden. De er rimelig spesielle. Hun er danselaerer paa 70 aar, med konstant munndiare (aesj, ekkelt ord egentlig!). Sier utrolig mye rart. Da hun moette oss paa stasjonen var det foerste hun sa:" Du er hoyere enn jeg trodde!" Hun og mannen er veldig fattige etter at han mistet en godt betalt jobb for noen aar siden. Han har vaert veldig syk, men er naa paa bedringens vei. De har en fet, gneldrete spaniel som faar selv hundeelskere som meg og T til aa begynne aa tvile paa om vi vil ha hund...men det er nok oppdragelsen dens som har skylden. De lar den gjoere hva den vil og forer den med bacon i ett sett. Tror forresten T er allergisk for hundehaar, dessverre. Hvertfall i de mengdene vi opplevde i helgen...tror ikke de har stovsugd paa et aar, minst.

Det var deilig aa vaere tilbake i vaart eget hjem paa soendag, dvs. deilig er kanskje ikke ordet naar jeg ble kjempedaarlig sondag kveld. Var oppe hver time for aa kaste opp - kjipe greier. T er blitt halvdaarlig, men har vaert paa jobb begge dager. Han var kjempesoet da jeg var syk, og passet godt paa meg...han er naa god aa ha innimellom :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aesj, jeg foeler meg litt kvalm ennaa. Og skikkelig slapp. Skal egentlig forberede meg til "eksamen" som er om litt over to uker....men naa orker jeg ingenting. Burde vel egentlig holdt meg hjemme i dag, men det hadde virket litt rart aa vaere syk saa lenge. Dessuten liker jeg ikke aa vaere borte fra jobben, tror jeg gjoer meg selv en bjoernetjeneste hvis jeg tar fri med mindre det er helt nodvendig. Ingen liker folk som tar seg fri hist og pist, det er noe jeg har laert hjemmefra og som T ogsaa lever etter. Han har aldri tatt en full dag fri pg.a sykdom (men "heldigvis" for ham saa blir han gjerne syk i ferier). Uansett skulle jeg oenske dagen snart var slutt, jeg har definitivt foelt meg bedre!

Gleder meg sinnsykt til aa ri paa islandshest - naa er det booket 1 times undervisning i toelt for meg og T loerdag 2. oktober!

Ellers har jeg begynt aa tenke paa hva vi skal finne paa med mamma og pappa. De insisterer paa at vi ikke trenger aa gaa ut for aa spise, da de gjerne vil ha min mat og spise den i stuen vaar! Det er jo koselig, da. Faar se gjennom Jamie Oliver-boekene som vanlig for litt inspirasjon. Snakket med den ene broren min for noen dager siden. Han hadde lyst til aa komme paa besok, men har visst ikke raad paa en stund. Koselig av ham aa ringe, da. Er forovrig litt irritert paa venninnene mine. Min forlover har vaert paa besok her to ganger, det er kjempehyggelig av henne, men de andre har aldri tid/penger! Sier hele tiden at de skal komme, og saa blir det aldri noe av! Bedre da aa si at dessverre, vi maa nok moetes en gang du er i Norge....i stedet sier de "ja, har kjempelyst til aa komme, skal bare finne ut naar det passer....ringer deg tilbake om noen uker....oi, ser ikke ut som vi kan likevel, kjaeresten min og jeg skal heller til Paris...." Fair enough, men jeg synes det er litt kjipt at jeg hele tiden maa vaere den som holder kontakten! Jeg har hilst paa naar vi er i Norge, har spurt venninnen min i London om hun ville moetes i helgen men nei, selvsagt jobbet hun da (det er jo sant, det er ikke det!). har ikke lyst til aa miste all kontakt med de norske venninnene mine, men det er ikke saa lett naar ingen av dem ser ut til aa kunne ofre saa mye for det! Nei, naa klager jeg jeg veldig, er veldig opptatt selv, men foler meg litt glemt noen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir goey! Har du drevet med hester, Lunacia?

I dag har jeg skrevet en artikkel om Walkers Shortbread. Ble ganske fysen paa noe godt da jeg skrev den, men klarte aa holde meg fra aa ta meg en sjokolade. Vi har faatt en diger eske med Anthon Berg Marsipanbroed paa kontoret, tilsendt fra Kobenhavn-kontoret, de er gode men jeg prover aa holde meg i skinnet!

Gleder meg til helgen - denne uken har forresten gaatt fort. I morgen skal vi paa "velkomstfest" for meg, arrangert av noen venner, og sondag kveld skal vi i bursdagsselskap.

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte aa skrive ned noen tanker angaaende fremtidige "prosjekter" jeg har gaatt og tenkt paa i det siste. Foerst og fremst maa jeg fokuserer paa aa klare testen som jeg skal gjennom for aa faa fast jobb her jeg jobber som journalist, det skal visst vaere ganske vanskelig, men jeg er paa god vei til aa bli helt klar 9eller saa klar som mulig....testen har hemmelig innhold saa jeg vet jo ikke helt hva jeg maa gjoere :-? ).

For det andre har jeg lyst til aa begynne aa ri igjen. har mest av alt lyst til aa ri islandshest, men det er dyrere enn aa ri andre typer hester. Hadde vaert fint aa finne en highland-ponni e.l. som jeg kunne laane innimellom. Har allerede satt inn annonse paa internett, men har ikke faatt noen respons ennaa.

Har ogsaa lyst til aa starte med kunstloep. Er allerede en habil skoyteloper, og har tatt noen timer foer, hadde vaert goy aa gaa jevnlig til vinteren. Maa huske aa be mamma og pappa om aa ta med skoytene mine naar de kommer over. Og sjekke om det er en skoyteklubb i naerheten.

Saa maa jeg se og ta lappen. T er kjoerelaereren min, og han mener jeg er veldig flink til aa kjoere. Men jeg har ikke kjoert saa mye i trafikken ennaa....det er jo litt lurt aa faa med seg. :ler:

Dessuten har jeg lyst til aa freshe opp spraakkunnskapene mine. Engelsken er 99%, men tysken min har nok gaatt i dvale. Fransken ogsaa. Har ogsaa lyst til aa laere mer italiensk....kanskje best aa starte med tysken, ettersom jeg allerede er ganske flink i tysk. Kanskje jeg skal laane et kurs fra biblioteket i morgen?

Skal undervise T hver tirsdag i norsk. Med ordentlig opplegg! Kurset hans paa universitetet ble avlyst, saa for at han ikke skal stagnere helt har jeg sagt meg villig til aa hjelpe ham. Han er allerede veldig flink, selv om aksenten er langt fra perfekt (men det er ikke det viktigste, da).

Nei, naa kommer de andre tilbake fra lunsj, faar late som om jeg jobber! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa var nok en uke paa jobb over. Skal hjem og lage brownies med glykemisk indeks...haaper de er like gode som vanlige brownies!

Ganske stille i dagboken min for tiden - pleide aa vaere mange paa besoek, savner aa lese hilsener fra dere jenter! (Lunacia er derimot innom titt og ofte!).

Vel vel - jeg har ikke hatt anledning til aa hilse paa i saa mange andres dagboeker heller, saa det er kanskje ikke saa rart!

Uansett - ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du etterlyser hilsner! Da må vel en smugleser gjøre sin plikt... :wink: Hei Popelka! :blomst_opp:

Synes du har lagt mange spennde planer, er ganske imponert over alle språkene.

Ha en fin helg!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Imponerande viss du faktisk blirå friske opp språkkunnskapane dine vha. lydkurs! Det har eg tenkt så ufatteleg mange gonger - tysken min, som eingong var så habil, er svært prega av lite bruk dei siste... *rekne* 6 åra... :-? Hm - viss opplegget vert suksessfullt, må du seie frå - kanskje eg vert inspirert? :wink:

Ellers så virkar du som ein person som engasjerer deg og finn ulike område å gjere det på - det må vere ein god eigenskap å ha med seg når ein etablerer seg i nye omgivnader i eit nytt land! :)

Ha ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener, Pip og Piglet! :oops: :P

Hyggelig med besok!

Tiden loep av gaarde denne helgen, saa jeg fikk ikke dratt paa biblioteket for aa hente spraakkurs, dessverre. Laerte meg noen fraser paa hollandsk via et slikt kurs for noen aar siden da jeg skulle til Nederland paa seileleir - slik som: jij bent geek (du er gal), openbaare scholengemeenschap Schagen (Schagen offentlige skole) og noe jeg ikke husker naa....

Nei, jeg maa visst ned og hente avisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lunacia!

Naa naermer testen min seg....gruer meg ganske mye! :-? Uff og huff, hater tester/eksamener etc. Liker aa ha god tid paa meg, og kunne hente informasjon fra kilder annet enn mitt eget hode, som blir mistenkelig tomt under stress!

Er forresten litt stresset i dag...T inviterte en fransk jente hjem til oss i kveld, rett etter jobb, og huset er ikke i tipp-topp stand - skulle stovsugd og ryddet, og vasket badet og saa videre. Dette kom vi paa i gaar kveld, da hun ringte. Jeg var saa troett og sliten at jeg ikke orket aa rydde da, og T hadde masse klaer som skulle strykes, saa han fik ikke gjort det heller. Ja ja. Det er litt pinlig, men som T paapekte, saa er hun ikkesaa ltfor noye paa det selv....

Har saa lyst til aa finne en hest T og jeg kan laane. Men alle annonsene jeg ser har som betingelse at man maa vie ganske mye tid til hesten. For oss som jobber og har andre interesser ogsaa er det litt vanskelig. Faar lete litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest litt inne paa graviditetsforumet....sender en klem til deg, Jens (hvis du leser dette, da!). Naar man leser om vanskelige graviditeter gjoer det at man blir lit skeptisk til hele greia med aa faa barn, hvertfall for meg. Trodde faktisk jeg var gravid i forrige uke (men den kvalmen var nok et virus), og da merket baade T og jeg hvor langt fra klare vi er for noen familieforokelse. Hadde faatt helt panikk om jeg ble gravid naa - alt ansvaret, omstillingen....slutt paa aa bare ta hensyn til seg selv (og T) - nei, skal nok vente noen aar med barn! Men jeg liker barn, altsaa, stort sett hvertfall! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så mykje nyttig Hollandsk eg snappa opp her inne, då! :ler:

Når det gjeld barn, er eg heilt samd med deg. Me er ikkje klare for å bli meir enn to i familien på ei stund enno i alle fall (bortsett frå katten då... :)). Desto meir irriterande med alle som meinar det 'er på tide' no - og påpeikar det meir eller mindre direkte... Hallo - me har vore gifte i over eit år ja, nei, me har ingen barn enno, nei, og heller ingen på veg - betyr det liksom at me er unormale? At ekteskapet er mislukka? (Trur enkelte meinar at det ikkje er 'vits' å gifte seg utan at ein vert gravid kort tid etter...)

Beklagar - tok mykje plass i dagboka di dette oppgulpet mitt, men eg vert så lei av og til. Håpar ikkje de opplever det same... :roll:

Ha det veldig fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, jeg føler meg heller ikke klar for barn. Langt i fra! Og gravitet og vansklige fødsler skremmer nesten vannet av meg, så jeg heller litt mot adopsjon (også av andre grunner).

Ikke tenk på at leiligheten skal være i tipp-topp stand. De færreste bryr seg om det. "Bedre med litt skitt i hjørnene enn et rent helvete" som det heter seg. ;) Det er tross alt menneskene som betyr noe, ikke at leiligheten ser plettfri ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pip: Er helt enig med deg, synes heller ikke det er noen selvfolge at man faar barn med en gang man gifter seg. Foreldrene mine ventet i syv aar, de, saa de kan hvertfall ikke mase (det har de ikke gjort heller, da)! :ler: Selvsagt er det "vits" aa gifte seg selv om man ikke faar barn med en gang - gifter seg vel ikke kun for aa "avle" paa sin make, vel??!

Lunacia: Det er sant, litt stoev i hjoernene er ikke saa noye! Denne jenta er ikke noen naer venn av oss, saa det var kanskje litt irritasjon hos meg at hun skulle "okkupere" en hel kveld...men naar det kom til stykket gikk det kjempegreit, jeg serverte bergensk fiskesuppe (fra Toro, med ekstra laks og reker) og spilte Joe Dassin-cd'en min. T var skikkelig irritabel hele kvelden, det var litt kjipt, men det var faktisk Emanuelle, som hun heter, som irriterte ham....hun er veldig direkte og kan finne paa aa si :"hvorfor ser du saa trist ut?", det faar T til aa bli i enda daarligere humoer..

Piglet: Proeven min er i neste uke, enten mandag eller onsdag - jeg kan velge selv. Hjelp...blir mer og er nervoes!! T har laert meg masse om oekonomi og finans denne uken, jeg er jo egentlig hlet groenn paa omraadet...naa er det bare aa haape at jeg husker alt sammen!

Sitter her paa kontoret helt alene, de andre er i London i dag. Har skrevet en artikkel, men saa viste det seg at en kollega i London hadde skrevet om temaet allerede! Det var bare en liten sak, saa det er ikke saa noye.

Gleder meg til helgen....islandshest-ridning i morgen, saa en rolig hjemmekveld, og kanskje en sykkeltur paa soendag. T skal spille i kirken soendag kveld, men da skal jeg ta det med ro hjemme og forberede meg til proeven.

Kanskje jeg skal bake rundstykker i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka

Tusen takk for omtanken i min tråd!!!

Det er ikke bare bare å være gravid. Som du sier, så er det skremmende att livet mitt fra nå av ikke dreier seg om meg og mannen min, men om en tredje person vi ikke har blitt kjent med ennå. Jeg er ikke 100% klar heller men tror nok man aldri blir det. Mannen min sier att vi i løpet av disse 9 månedene vil bli klare, og det tror jeg også!

Alle gjør forskjellige ting, og ingen ting er rett eller galt.

Det viktigste er vell att man som mann og kone er enige i hva man bestemmer seg for.

Ha en fin dag!

klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jens! Takk for hilsen! Tror mannen din har rett- man blir nok klar i loepet av svangerskapet! Den dagen T og jeg bestemmer oss for aa faa barn tror jeg det blir baade spennende og litt skummelt...en helt ny opplevelse aa venne seg til! Noen ganger har jeg lyst paa barn i naer fremtid, mens andre ganger kan jeg tenke meg aa vente noen aar...merkelig, det der! Men naar man foerst bestemmer seg saa faar man bare ta det som det kommer, man vet aldri hvordan man reagerer i begynnelsen - hormoner og omstillingen krever sitt!

Lykke til videre i svangerskapet, Jens - er sikker paa at dere blir flotte foreldre til en liten hjerteknuser av en baby! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...