Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei Pip! Takk for hilsen!

Kollegaen min er ikke fullt saa irriterende i dag -tror han har mer aa gjoere...

Men det har ikke jeg! Det er saa stille her...begynner aa bli sulten paa litt formiddagsmat ogsaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunacia: Velkommen tilbake! Savnet deg, jeg! Hvordan var Dublin?

Vet ikke saa mye om testen ennaa. Men kollegene mine tror jeg kommer til aa fortsette...det er jo et godt tegn!

Dublin var fantastisk!

Hvor lang tid tror du det tar før du får svar på testen?

Jeg jobbet 9-17 da jeg jobbet i Hawick. Det var faktisk normal arbeidstid på biblioteket.

Må innrømme at jeg ikke leser Sex og Rør... Eh, jeg mener Se og Hør. ;):ler:

Hva har kollegaen din med når dere velger å få barn? Det må da vel være opp til dere! :o

Sort skjørt og lilla v-genser høres da kjempefint ut! :)

Jeg hadde også blitt masse forkjølet med masse airconditon. Det er faktisk ikke sunt!

Ball høres gøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Takk for hilsen i dagboka mi :wink:

Høres helt forferdelig ut med air-condition!!! Jeg er veldig frysen av meg selv, og det verste er å fryse på jobb!!! Er du jornalist??

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er journalist (enn saa lenge...vet FREMDELES ikke om jeg faar fast ansettelse! :-x ).

I dag oppdaget jeg at et firma som jeg foelger hadde blitt solgt til LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) - et whisky-distilleri som heter Glenmorangie. Vi hadde forberedt en mal slik at det bare var aa fylle inn navnet paa kjoeperen og noen tall, da vi visste det var til salgs. Litt irriterende at alt skjedde etter at jeg hadde reist hjem, men de brukte heldigvis malen.

Gleder meg til helgen! Da blir det 1.5 times ridetur paa fjellet paa islandshest! Haaper jeg faar hesten jeg hadde forrige gang, hun var saa flink til aa tolte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så hyggelig ut med ridetur på fjellet. Her er det hverken hester eller fjell, men til gjengjeld håper jeg vi skal se Wimbeldon på kino i helgen!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg pa kino, Piglet!

Saa en film i gaar med T - Meet the Parents, en av mine yndlingsfilmer - og T likte den kjempegodt! Han er utrolig kresen paa filmer, og pleier aa si at han ikke liker filmer. Men han lo masse og har lyst til aa se oppfolgeren, Meet the Fockers som kommer snart! Oppfolgere pleier ikke vaere fullt saa bra som originalen, men vi tar sjansen likevel tror jeg.

Har hatt en stressende dag paa jobben. En redaktoer i London har redigert artiklene mine i dag, og det var en med noen feil tall i. Det var ikke saerlig goey aa vaere meg da...men det var faktisk ikke bare min feil, for en annen redaktoer hadde godkjent alt fra tidligere artikler...Synes folk kan vaere litt hofligere, han sendte meldinger som "ring meg" og "very bad"! :o

Glad jeg har en annen redaktoer til vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bertine

Hei!

Takk for hilsen i dagboka mi, det gjorde godt :wink:

Håper det ordner seg med artikelen din!

#må bare si: mannen din er dritpen# :ler:

Klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: takk, skal si du sa det, da blir han sikkert glad (og enda mer innbilsk :hoho: - neida, han er ikke det altsaa!!).

Gleder meg til aa dra hjem naa...skal proeve aa trene litt i kveld!

Sees i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å ønske deg en fin kveld!

Ikke bry deg om han dumme redaktøren! Eller den dumme kollegaen!

Nå er det snart helg!!!

Og nå går jeg og legger meg snart. Natta...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta, Siam! dvs...god morgen! :P

Merkelig nok var den "dumme" kollegaen min til god hjelp i gaar - han var faktisk veldig stoettende og hyggelig da reaktoeren var som verst! Han mente jeg ikke trengte aa bekymre meg for redaktoeren, han var ikke saa ille som en annen som hadde pleid aa kjefte og smelle for den minste ting i telefonen til stadighet!

Sitter her og hoerer paa p4 inntil de andre kommer paa jobb. Kjempedeilig - foeles som jeg er i Norge, paa en maate!

Blir deilig med helg naa. Mensen virker som den er i anmarsj (synes ikke det er saa lenge siden sist, men :-? ) ...blir deilig aa sove leeeenge i morgen (blir vel til klokken 9! :ler: ).

Skal kose meg paa ridetur i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Meet the Parents er det du liker? Den fra 1992 eller den fra 2000? Jeg har bare sett den fra 2000 (med bl. a. Ben Stiller og Robert deNiro), og likte den absolutt ikke.

Nå synes jeg det har gått ulovlig lang tid uten at du har fått vite resultatet på testen. Men, på den annen side, briter er treige... Ting har det ikke akkurat med å gå fort i svingene der borte. (Ja, jeg snakker av erfaring. ;))

Nettradio er genialt. Selv hører jeg en del på P3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra 2000. Synes den er saa kul at jeg kjopte den paa video her om dagen (var bare 2.99, da!)

P3? Ja, du er vel litt hippere enn meg! Mye litt kjedelig musikk paa p4, men en del bra ogsaa. Ogsaa er programlederne stort sett veldig bra, synes jeg.

Gaar og venter i spenning paa testresultatet. Det er minst ti mennesker som skal vurdere om jeg faar jobb her, bl.a sjefen selv i New York, saa kan ikke bare skylde paa britene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa skal jeg begynne paa Pilates! Foerste time er neste onsdag. Blir bra for ryggen og forhaapentligvis ogsaa dissende laar og mage :oops:

Mensen er paa vei...tror det er litt foer vanlig tid, fysjameg. Er kjempetrett og oppblaast som en ballong.

Mer klaging: har kjempevondt i hodet i dag, det er den dumme nakken som er kommet tilbake...

Nei, jeg skal gaa meg en lang tur i dag i lunsjen, det hjelper sikkert litt!

Skal paa Ikea i morgen, foer ridningen. Maa skrive opp hva vi skal handle inn: en vase (faar saa mye blomster fra jobben), en pakke telys (de gaar jamen raskt unna!), et nattbord til gjesterommet, huske aa bytte noen lingardiner vi ikke trenger likevel, en serveringsskje, et bilde til gjesterommet (har lyst paa noe med blomster, men hvis T faar viljen sin blir det nok ikke det!)...det var vel alt, tror jeg? Vent- polse i brod, selvsagt :sjarmor:

Og gravlaks, sennepssild og potetgull, da!

Gleder meg til ceilidh i morgen - skotsk folkedans. Skal spise haggis og danse, er ikke saa glad i foerstnevnte saa jeg tror jeg tar den vegetariske maten...

Er sulten naa, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pilates er kjekt!! Eg har bare gjort det heime for meg sjølv, har to DVDar med øvelsar som utførest på matte på golvet. Kjempegreitt. Men det eg eigentleg skulle sei om Pilates er at det definitivt er bra for vond nakke/rygg. Eg har aldri vore betre i nakken enn då eg klarte å trena 1/2 time Pilates kvar dag. Det er litt verre med disiplinen nå... (til mitt forsvar så kan eg sei at eg syklar ein god treningstur nesten kvar dag, og eg føler at det kanskje er nok trening, men sykling er dessverre ikkje så bra for nakken som pilates er)

Høyrtest ikkje kjekt ut med den redaktøren i London. Eg hugsar det var ei dame som kjefta veldig på meg for noko eg hadde gjort i beste meining for å hjelpa henne i ein sommarjobb eg hadde. Eg fekk beskjed frå kollegane hennar at ho hadde det med å kjefta og smella for ingen ting, og at dei forstod at eg hadde gjort mitt beste, men det gjorde jo vondt likevel... Møkkakjerring!

Håpar du får ei god og avslappande helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra 2000. Synes den er saa kul at jeg kjopte den paa video her om dagen (var bare 2.99' date=' da!) [/quote']

Jeg synes den er fryktelig amerikansk, og at de drar den aaaalt for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God mandag til deg ogsaa, Piglet!

Saa koselig med saa mange hilsener!

Apple: saa bra at Pilates virker! Jeg har en DVD i Norge, men kom alri ordentlig i gang. Etter det 8 uker lange kurset skal jeg prove aa bruke den paa egenhaand!

Pip - jo, helgen var stort sett super. Loerdagens ridetur var helt knall - utrolig flott landskap, med bratte bakker og dype daler, og hestene klarte aa ta seg frem med letthet! Min hest var ganske ung for aa vaere islandshest, bare 7 aar, og utrolig nydelig. Han var utrolig villig til aa gaa, ikke noen lat skolehest akkurat! T's hest stakk avgaarde en gang, ikke saa langt heldigvis, det var faktisk ganske morsomt (det syntes T ogsaa).

Loerdag kveld var ogsaa utrolig morsom. Jeg foelte meg veldig fin i den lyseblaa, side satengkjolen min, og T var stilig med svartfloyelsjakke og sloyfe (med stigboylemoenster - passet jo bra!). Haggisen var faktisk kjempegod, servert med potetstappe og kaalrabistappe til. Og dansingen var veldig artig - laerte minst tre nye! Har ikke vaert saa andpusten maa mange maaneder (det sier litt om mitt naavaerende aktivitetsnivaa :oops: ).

Soendagen var utrolig slitsom. Vi har bestemt oss for at fra naa av skal vi virkelig ta det med ro hver soendag, man trenger virkelig en hviledag! Etter kirken, hvor T spilte cello (stolt kone :sjarmor: ) dro vi til en mobelbutikk og bestemte oss for et nytt sofabord, en stol til aa sta ved siden av telefonbordet, samt en benk til tv'en og stereoanlegget (en kjempefin en i indisk rosetre).

Hele ettermiddagen gikk med til aa rydde i leiligheten. Vi hadde virkelig latt alt suse og gaa...men naa er det levelig igjen, selv om vi er litt utkjoerte... :-?

Redaktoeren i London tok feil! :sjarmor: Yes! "Min" redaktoer kom tilbake fra ferie i dag, og har snakket med den stygge, ekle redaktoeren i London (okei, ekkel hvertfall) og han ble fortalt at han ikke hadde behovd aa rette opp artikkelen likevel.

tilbake til arbeidet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunacia: Tilbake til Meet the Parents: Jeg digger amerikanske filmer naar de er gode, og det synes jeg denne er! Jeg er litt svak for Ben Stiller, maa jeg innroemme - han er utrolig morsom!

Ellers saa T og jeg Eyes Wide Shut her om kvelden. Bra den ogsaa, men litt vel overdrevent merkelig noen ganger. Men den ender jo ganske bra, det er det viktigste! :ler:

Naa hoeljer det forresten ned her. Jeg har nesten lyst til aa bli paa jobben til det har gitt seg!

I kveld skal jeg lage one minute steaks til T og meg. Og ringe soesteren til en gammel venninne som bor her i byen for tiden. Skal invitere henne hjem og gi henne noen jobb-soekingstips.

Har ennaa ikke hoert fra GR....grrr! :-x har lyst til aa ta et minikurs, men men - ikke saa lett naar ingen svarer paa mailen jeg sendte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat meldt meg paa et mini GR-kurs. Det begynner ikke foer 5. november, dessverre. Faar proeve aa vaere litt flink i tiden som kommer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...