Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Håpar det går bra med jobben din! Det er jo i det minste eit pluss at du vert meir konfortabel med jobbintervju. Eg har kun vore på eitt intervju, og det var for ein teit sommarjobb som eg ikkje fekk, men eg veit likevel at jobbintervju er det verste eg veit.

Korleis går det med pilates? Hjelper det på nakken føler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Apple - pilates er bra, men jeg tror ikke at jeg gjoer nok til at det har noen effekt. Har en time en gang i uken, og jeg foeler det er litt lite. Men men. Sikkert bedre enn ingenting!

Har nettopp vaert der naa. Og saa gikk jeg litt rundt i byen, og naa er jeg altsaa paa internettkafeen. Huset ser ikke ut, jeg maa bare faa vasket badene i dag...Jeg har saa lyst paa aa starte et prosjekt av ett eller annet slag, saa jeg har noe aa jobbe med! Noen som har tips?!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen kjipe dager. Foeler jeg er veldig isolert her borte naa...ingen jobb, ingen venninner, kun T...og han er jo paa jobb ti timer om dagen. Istedenfor aa gjoere noe nyttig ser jeg masse paa kjip tv som egentlig ikke gir meg noenting. I gaar toppet det seg for meg, jeg ble utrolig frustrert av aa ikke finne en ussel trimvideo. Men saa gikk vi og saa paa tenningen av det norske juletreet, og deretter dro vi paa adventskonsert med norske og skotske artister. Veldig bra. Etterpaa dro vi paa en trendy restaurant og hadde det utrolig koselig. Vi oppfoerte oss som nyforelskede og hadde noen interessante samtaler om alt mulig rart. T forbauser meg mange ganger, selv om jeg jkenner ham godt. PLutselig blir han saa roert naar han snakker om en fra Soer-Afrika som var paa besok paa jobben hans - litt vanskelig aa gjenfortelle men denne personen hadde gaatt gjennom mye og klart aa jobbe seg opp fra fattigdom. Inspirerende.

Ellers fikk jeg en kjempekoselig mail fra den ene broren min som studerer i Ungarn i dag. Han er saa god! Sa han var stolt av meg! Jeg paa min side er utrolig stolt av ham, han bor i et vilt fremmed land der han ennaa ikke kan spraaket, og studerer medisin - ikke bare-bare!

I kveld skal T og jeg paa ball, i morgen kveld er det innvielsesfest hos en fyr som har kjopt seg en leilighet paa stoerrelse med underetasjen paa Skaugum - spennende aa se hva han har gjort ut av den.

Soendag faar vi to vennepar (eller bekjente, er ikke akkurat naere venner) paa lunsj. Liker dem godt, men de er saanne smilende, over-positive mennesker som aldri har problemer (tilsynelatende). Men jeg skal nok vaere en perfekt vertinne...liker faktisk godt aa diske opp og stelle i stand, men skulle oenske det egentlig var noen andre som kom....

Neste intervju er 7. desember....det er lenge til, men saann er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka.

Jeg har bare vært en tur innom og oppdatert meg på hva som skjer i livet ditt.

Det er jo kjedelig at du kjeder deg om dagen, da... Hva med scrapbooking, da? Jeg har fått helt dilla på det. Og det har jeg sett at Lunacia har fått også. Det er så morsomt og koselig å sitte og pusle med.

Selv for meg som aldri har vært opptatt av hobby-ting.

Du kan jo se litt på www.scrapping.no f.eks...

Håper du får en fin helg og kos dere på ball. Det høres jo helt fantastisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrapping hoeres goy ut, Siam! Det var en lur ide! Skal faktisk til Norge paa onsdag, er der til mandag, saa da kan jeg jo stikke innom Panuduro hobby paa Sandvika Storsenter, kanskje de har ting man trenger til aa scrappe der?

Har ogsaa tenkt aa kjope litt koselig julepynt - engler, nisser, kanskje en adventsstjerne - og pakke dem inn og lage adventskalender av det! Saa kan det bli noe spennende hver dag frem til jul for meg og T (og leiligheten).

Ellers var helgen litt slitsom. Ballet paa fredag var hyggelig, T og jeg er blitt ganske gode i skotsk folkedans og kan de tre mest vanlige naa. En artig maate aa bli kvitt noen kalorier paa!

Loerdag tok vi det med ro, og gikk ut om kvelden. Vi ante ikke at festen vi skulle paa var kle-ut-party, saa vi var omringet av folk i kjokkenfolie, jaktantrekk og cowboystovler. Jeg drakk litt for mye og ble skikkelig full, men heldigvis ikke foer jeg satte meg i bilen....provde aa spille piano da jeg kom hjem, men det var en mislykket affaere........ :oops: Folte meg ikke akkurat i toppform paa sondag, men vi klarte aa faa huset i stand til gjestene kom kl. 13. Serverte kanelboller og gluwein, nam nam. Og saa kylling i melk, en oppskrift fra Jamie Oliver, med hjemmelaget potetstappe og spinat. Deretter Pukka Pineapple, ogsaa en oppskrift fra Mr Oliver. Det var utrolig godt - fersk ananas med peppermyntesukker!

Gleder meg til aa komme til Norge en tur. Skal bli utrolig goy aa gaa paa ski med mamma og pappas hund, dra ut og shoppe til scrapping-prosjektet og adventskalenderen.

Ha det saa lenge, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Norge! Jeg tror kanskje vi kommer fra ca. samme sted, jeg drar ihvertfall ofte til Sandvika Storsenter når jeg er hjemme...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunacia

:) Men, trenger penger til stoff og gjerne et mønster først... Så, det blir ikke før tidligst rett før jul jeg får råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er jeg endelig i Norge igjen! Deilig med en liten ferie, selv om hjemreisen ble noe lengre enn jeg hadde planlagt...

Pip - er sikker på at jeg får fylt opp med advents- og vinterstemning for flere uker nå! Det er så koselig med så mye snø!

Piglet - det er mulig vi er fra samme område i verden, ja! Jeg er fra Bærum.

Lunacia - stoppet litt opp da jeg leste at du trengte penger til stoff! :o Men så sto det mønster også da, så jeg skjønte hva du mente! :ler: T skal til legen i morgen for å evt. få ny medisin og ta en ny allergitest. Jeg maste på ham helt til han bestilte time - han er litt sløv på sånnne ting. Takk for hyggelige ord. re. jobben - neste intervju er på irsdag ettermiddag. Kun over telefonen med personalsjefen. Gleder meg til å ha det overstått!

Sto opp klokken kvart på seks i går morges, T kjørte meg til stasjonen og jeg kom meg vel på toget. Men da jeg skulle av toget ved flyplassen så gikk det galt! Jeg hadde ikke fulgt godt nok med, og plutselig ser jeg ut av vinduet "hmmm, Prestwick International Airport, det er jo her jeg skal av!" tenkte jeg. Da jeg skjønte at jeg faktisk var fremme løp jeg mot utgangsdøren med kofferten min, men dørene hadde allerede lukket seg! Jeg hamret på døren til ingen nytte og måtte bli med til neste stasjon! :oops: :evil: :o Der fikk jeg vite at neste tog i motgående retning ikke kom før om en halvtime! Så jeg løp til taxisentralen og etter ti minutter kom taxien min. Men da jeg kom til flyplassen, nesten en halvtime for sent, hadde innsjekkingen stengt. Jeg ble skikkelig fra meg og gråt til damen bak skranken, men det hjalp selvsagt ikke. Da booket jeg om biletten min til Gøteborg isteden, for jeg hadde ikke lyst til å dra tilbake til Edinburgh for å ta flyet neste dag.

I Gøteborg måtte jeg vente i flere timer på bussen. Selve bussturen gikk greit - den var lang og kjedelig, men ganske avslappende. Jeg ble hentet i Oslo og kom hjem til deilig koldtbord med roastbiff og parmaskinke og avocadosalat! Nam nam. Men flrst gikk jeg en tur med lille Fant, hunden til mamma og pappa. Han var overlykkelig for å se meg - hyggelig at han kjenner meg igjen!

I dag har mamma og jeg vært ute og shoppet. Hun kjøpte seg nytt antrekk som hun skal bruke på julebord i morgen, jeg kjøpte nissesett fra Panduro Hobby (12 små nissepiker), en juleløper (beige og rød), en melkesjokolade, makrell i tomat, fiskeboller og en gul boks leverpostei som jeg skal ta med tilbake til Skottland.

Jeg må se nærmere på dette med scrapping. Trenger man mye utstyr og materialer til det, mon tro?

I morgen har jeg tenkt meg ut på ski, eller i svømmehallen. Snøen her er jo bare helt utrolig! Så stemningsfullt med hvite trær!

Tilbake senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia!

Hvordan er det å være hjemmeværende???

Lenge siden sist jeg har tittet innom deg - jeg har bare hatt sporadisk nettilgang den siste tiden.

Bra at du fikk litt påfyll av julestemning av å være hjemme! Det er faktisk ganske julete her i Osloområdet for tiden. For en uke siden var jeg på Bærums Verk på juleshopping, og det var en skikkelig stemningsfull tur selv om julemarkedet deres ikke hadde åpnet enda! :-)

Håper dere får en fin julefeiring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei hei, og god jul! :-)

Takk for koselig hilsen!!

Slanking er ikke lett, det er dyrt å slanke seg gitt!!!!

Frukt og ferske råvarer er jo dyrere enn usunne ting så...

men men, er jul nå og ikke tiden for å tenke slanking :ler:

Er sikkert koselig å være hjemme i Norge, gleder meg til å reise hjem til bygda og feire jul med mamma og pappa....

Ha en fin før-julstid!

klem B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!!

Tusen takk for rørende hilsen i dagboken min!! Kjempekos at du gratulerer!!

Håper alt er bra med deg... ser du "titter innom" graviditets og prøverforumet innimellom... kanskje du skal revurdere planene om å vente litt? Du ser jo at det tar litt tid som oftest, å få klaff... :-?

Vel, skal ikke mase.. ville bare sjekke..

:wink:

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, så koselig å se to hyggelige meldinger en torsdagskveld!

Bertine: Vet ikke om slanking er så dyrt, teknisk sett er det jo billigere for man skal jo liksom spise litt mindre - og mindre søtsaker og snacks som jo ikke er billig! Men det som kan bli dyrt er hvis man betaler for ulike opplegg - betalte 900 kr for et minikurs (nettkurs) på Grete Roede, og jammen meg gikk jeg ikke opp de tre kiloene jeg gikk ned før kurset var omme :oops: Men det er et bra opplegg, tror motivasjonen har blitt litt ødelagt i det siste ved at jeg ikke har vært i arbeid. Tror det skal bli lettere når jeg begynner å jobbe igjen i januar (det er det jeg satser på!) Men egentlig har jeg planer om å hvertfall leve sunt og trene også før jul. Deilig å føle seg bittelitt slankere når man tar på seg finstasen i disse juleselskapstider!

Shy: Ja, du har rett, jeg er titt og ofte inne på graviditetssidene....Selv om vi ikke kommer til å få barn på noen år så tror jeg det kan være greit å forberede seg litt mentalt! Lærer masse av å følge med på hva dere går gjennom! Kommer helt sikkert til å følge med deg videre - blir spennende å følge utviklingen! Kjempefascinerende, synes jeg! Tror nok av karriere- og økonomihensyn at vi kommer til å vente med å bli prøvere til jeg har jobbet hvertfall to år. Særig siden vi bor i Storbritannia og der borte er det mye dårligere vilkår for nybakte foreldre. Min drøm er å flytte hit om to-tre år og få barn her. Alt kommer an på Ts jobb, for den er veldig spesialisert - det er ikke mange den typen jobber i Norge. Dessuten er den veldig bra betalt så vi ville vært dumme hvis vi flyttet uten at han fikk en tilsvarende jobb her.

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig så mye mer avslappet og glad jeg føler meg her hjemme Norge. Jeg trives selvsagt i Edinburgh også, men jeg tror det har litt med å gjøre at jeg for tiden ikke har jobb. Her hjemme er dettre andre mennesker som kommer og går samt en liten firbent en som ligger trofast ved føttene mine....også er jeg veldig glad i hjemstedet mitt og det er deilig å komme på besøk. Derfor skal jeg nok sørge for at vi en dag kan flytte hit. Ikke nødvendigvis akkurat hit, men hvertfall i nærheten. hvis jeg får jobben har de sagt at jeg kan sannsynligvis jobbe hvor som helst i verden der de har kontor, og det inkluderer heldigvis Oslo!

I dag skal jeg bort på Nille og kjøpe en julestjerne til å ha i kjøkkenvinduet i Edinburgh. Ikke ofte jeg kjøper julepynt på Nille, men mamma har akkurat kjøpt en maken og den er faktisk veldig fin! Også koster den bare 49,50!

I kveld skal jeg besøke en venninne, i morgen håper jeg det blir skitur og på søndag skal vi besøke mormor. Mamma foreslo at vi skulle ta en tur i kirken på søndag også. Tror det blir en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må se nærmere på dette med scrapping. Trenger man mye utstyr og materialer til det' date=' mon tro?[/quote']

Du trenger i alle fall en del syrefrie ark i forskjellige farger og mønstre.

Jeg vil anbefale en butikk på Alnabru.

Scraphandleren, http://www.scrapbooks.no/

Der pleier jeg og handle, det er en spesialbutikk for scrapping.

I tillegg trenger du lim og det du har lyst på av stæsj!

Men det må da være billigere i Skottland?

Kos deg med en fin hobby!

Og god helg, selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du nyter ferien din hjemme i Norge, og ikke minst at du har mulighet for og bo der på et senere tidpunkt. Vi er foresten nesten naboer (i Norge), jeg kommer ihvertfall fra Asker...

Skal du hjem igjen til jul, eller?

Ha en fortsatt fin helg!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter!

Pip - takk! Hadde en deilig helg med skitur med mandarin, Beat for Beat og reinsdyrskav til søndagsmiddag - det er vel norsk så det holder? :ler: Håper du også hadde en fin helg!

Saeria - takk for hilsen! :P Skal krysse fingrene for deg til uken!

Piglet - Ja, skal hjem til jul - blir en uke! Skal bli koselig å feire norsk jul med mannen min for første gang!

Etter noen deilige dager her hjemme frister det mer og mer å komme tilbake for godt om noen år. Men nå har jeg heldigvis pakket med meg massevis av norsk mat - gløgg, brunost, knekkebrød, makrell i tomat, holiday-dip, lacryl og leverpostei - samt et lite nisselagingsprosjekt, juleduk og nissepynt, samt en fin julestjerne, så det skal nok bli fin førjuls-stemning i Edinburgh også!

Er bare så himla trøtt at jeg knapt kan holde øynene åpne. Fatter ikke hva det er, fikk jo nok søvn i natt! Noen ganger føler jeg meg bittelitt kvalm også...hypokonder som jeg er lurer jeg fælt på hva som feiler meg. Kan det være p-pillene som gjør meg så sliten, mon tro?

Nå skal jeg legge meg og drømme søtt om T! Gleder meg til å se ham i morgen!

:hjerter:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...