Holly Hobbie Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #121 Skrevet 12. oktober 2004 Det blir ikke hest paa for allikevel....det ble for langt aa reise hver helg, dessverre. Men jeg skal likevel proeve aa faa ridd en gang i uke, paa islandshestsenteret like utenfor Edinburgh. Blir sikkert bra det ogsaa - men gruer meg til aa ringe eieren av hesten, hater aa skuffe folk paa den maaten. To dager til mamma og pappa kommer! Jippi! Men vi maa se aa bli ferdige med ryddingen....huset SKAL se bra ut!
Martha Stewart Skrevet 12. oktober 2004 #122 Skrevet 12. oktober 2004 He he, stemmer det! Bodde der 1,5 aar da jeg var liten ogsaa, og laerte aa snakke der - og konsekvensen er en skarre-r som har forblitt mitt varmerke! Jobber du for et nyhetsbyraa, Bride? Vet du at skarre-r brer om seg i Norge? Uvisst av hvilken grunn. Fra gammelt av var det status i enkelte finere familier i Oslo å skarre på r'en. Det tydet gjerne på at man f.eks hadde barnepike fra Frankrike! Nei, jeg jobber ikke i nyhetsbyrå, men med informasjon i det offentlige. Jobber til daglig mye med å skrive artikler for nettsider. Har utdannelse og bakgrunn som journalist, bl.a fra USA. Ha en fin dag!
Holly Hobbie Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #123 Skrevet 12. oktober 2004 Ja, jeg var klar over at skarre-r'en er paa fremmarsj! Den ene lillebroren min, som aldri har bodd i Bergen, skarrer ogsaa - det er visst lettere aa skarre enn aa rulle paa r'en (jeg klarer aa si "ordentlig" r na, men det hoeres ganske overdrevet ut!). Det er visst flere omraader paa Vestlandet hvor barna har begynt aa skarre, og tilmed paa Ostlandet er det visst flere og flere som ogsaa har begynt med det. Virker som vi har ganske like jobber - hva slags saker dekker du, forresten?
Martha Stewart Skrevet 12. oktober 2004 #124 Skrevet 12. oktober 2004 Skriver om veldig mye forskjellig egentlig, fordi jeg jobber i en stor offentlig etat (har ikke lyst å si hvilken, pga anonymitet ift andre som leser dette... ) Temaene omfatter bl.a. budsjett, omstilling, arbeidsmiljø, internasjonale oppdrag, arrangementer, prosjekter etc. Veldig variert, men også veldig mye informasjon man må sette seg inn i til en hver tid! Du må kanskje også sette deg raskt inn i nye tema, eller har du et relativt snevert område du dekker?
Holly Hobbie Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #125 Skrevet 12. oktober 2004 Hei igjen! Det hoertes spennende ut! Jeg jobber innen finans/business-journalistikk, et stort nyhetsbyraa (like stort som Reuters). Skriver om for det meste skotske firmaer, men ogsaa andre britiske firmaer. I tillegg skriver jeg litt om generelle nyheter fra Skottland - politikk, for det meste. Forrige uke dekket jeg det britiske aksjemarkedet en dag, det var stress - 12 timers arbeidsdag. Men det blir nok ikke saa ofte, tror (og haaper!) jeg.
Gjest Bertine Skrevet 12. oktober 2004 #126 Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Ville bare kikke innom å se hvordan det gikk med deg. Du er fremdeles lykkelig gift?? Det er iverfall jeg!! Hvetebrødsdagene varer enda, men det kommer vel regndager også Klem B
Bokalven Skrevet 12. oktober 2004 #127 Skrevet 12. oktober 2004 Hei vennen! Jeg har ikke vært så aktiv på KG i det siste. Er så mye annet å ta seg til. Og så har jeg, som du sikkert har fått med deg, nettopp vært i Dublin. Vet du hvordan det gikk på testen enda? Jeg er skikkelig spent! At skarre-r brer seg er ikke noe nytt, slik har det vært riiimelig lenge. Det lærte vi til og med om på VGS for over 10 år siden. Har ellers hatt noe om det i lingvistikken og sånt.
Holly Hobbie Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter #128 Skrevet 12. oktober 2004 Bertine: Hyggelig aa se deg her inne! Ja, er ogsaa veldig lykkelig med T fremdeles...faktisk synes jeg vi er lykkeligere naa enn vi noengang har vaert! Lunacia: Velkommen tilbake! Savnet deg, jeg! Hvordan var Dublin? Vet ikke saa mye om testen ennaa. Men kollegene mine tror jeg kommer til aa fortsette...det er jo et godt tegn!
Siam Skrevet 12. oktober 2004 #129 Skrevet 12. oktober 2004 Hei Popelka. Jeg er bare innom for å sjekke at alt står bra til, og det ser det jo ut til at det gjør! Ha en fin tirsdagskveld.
Pip Skrevet 13. oktober 2004 #130 Skrevet 13. oktober 2004 Berre innom for å sjå om det var noko nytt ang. testen din - og for å ynskje deg ein fin dag!
Holly Hobbie Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter #131 Skrevet 13. oktober 2004 Hyggelig med hilsener, Pip og Siam! Jo, alt staar bra til...men i gaar hadde jeg og T en teit krangel. Dvs. jeg irriterte T paa vei hjem fra jobben og han eksploderte i et enormt raserianfall. Over noe saa dumt som chicken korma... :-? Men alt er bra naa, selv om hele kvelden ble odelagt. Han gikk rundt i leiligheten surmulende, mens jeg var skuffet og sint fordi han ikke engang ville si unnskyld. Han dro ut paa middag med jobben klokken halv aatte, og jeg var i grunnen glad til. Malte en stol hvit, en gammel falleferdig en som absolutt trengte en oppshining. I tillegg gjorde jeg gjesterommet i stand til i morgen, satte inn blomster (faar masse blomster fra jobben) og redde opp sengen. Ble mye koseligere enn det var! Har vel egentlig behandlet det rommet som et dumpingomraade....men det skal det herved vaere slutt paa! Da T kom hjem, var han veldig lei seg. Han lurte paa hvorfor vi krangler "saa mye"....jeg paapekte at vi nettopp ikke har hatt saa mange krangler, og at vi har det kjempebra for tiden! Helgen var jo utrolig koselig, og det syntes han ogsaa! Vi fant ut at begge to er veldig slitne, og da blir man jo mer irritabel. Vi jobber mye begge to -10-11 timer hver dag. Saa da er det ikke mye tid eller energi igjen paa slutten av dagen. Derfor blir det mye stress dersom vi skal gjoere husarbeid osv. i tillegg til aa lage middag og kanskje slappe av litt. Foeler at saa lenge vi bor her, maa jeg enten jobbe masse eller ikke i det hele tatt....her er det ingen jobber som er 8-4. Uansett, vi klarer det nok! Vi faar nok senke kravene litt, tenker jeg...
Holly Hobbie Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #132 Skrevet 15. oktober 2004 Sitter her og har INGENTING aa gjoere. Bortsett fra kg, da :oops: Haaper det dukker opp noe snart. Sjefen er borte, men den kollegaen jeg liker minst er her...og skal vaere her hele neste uke mens sjefen er paa ferie. Han er en hyperaktiv ire som sier utrolig mye rart. Han kan vaere ganske frekk til tider, men jeg proever aa ikke la det gaa innpaa meg. Mamma og pappa kom i gaar! Saa koselig aa se dem! De hadde med Tommy Jeans og Tommy Jeans Girl-parfymer til oss - passet jo bra! I tillegg hadde de med brunost, makrell i tomat, Lakerol og norske aviser og blader - gleder meg til aa fordype meg i Se og Hoer I kveld skal vi paa kunstutstilling, deretter hjem og spise chicken korma. I morgen skal vi paa sightseeing og Grease om kvelden! Det blir saa kos!!
Piglet Skrevet 15. oktober 2004 #133 Skrevet 15. oktober 2004 Deilig med besøk hjemmefra! Leste om "krangelen" din med T. og måtte smile litt. Hvis du leser i dagboken min, ser du at jeg og kjæresten har hatt en lignende krangel, som også resulterte i masse surmuling. Tror at det skyldes masse jobb og skole, og lite kvalitetstid og hvile. Det sliter på selv de beste forhold! Men bra at alt ordnet seg... Hygg deg med foreldrene dine i helgen! Piglet
Pip Skrevet 15. oktober 2004 #134 Skrevet 15. oktober 2004 Hei på deg! Så deilig med besøk heimefrå! Kos dykk masse i helga!
Holly Hobbie Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #135 Skrevet 15. oktober 2004 Takk for det, Pip! Piglet: Ja, man krangler garantert mer naar man er sliten! Kjedelig, men sant. I morgen skal jeg hvertfall sove ut... Sitter her og hoerer paa P4!! Kollegaen min er ute til sen lunsj, og det er fremdeles ikke saa mye aa gjoere. Skrev om Manchester United i sted, saken kom paa Top UK! Kult! Men det er kjipt at det er saa lite aa gjoere for tiden... Det er veldig rart aa hoere paa "midt i trafikken" midt i Edinburgh...
Saeria Skrevet 15. oktober 2004 #136 Skrevet 15. oktober 2004 Heisann! Nå er det alt for lenge siden sist jeg var innom, men dagene på skolen er lange, og kg tid liten. :-? Ser at du jobber og styrer på. Ikke bare bare å ha det rosenrødt når begge jobber masse. Skjønner godt at det er en lavere toleranseteskel da. Men uansett så tror jeg dere kommer til å komme styrket ut av det. Ville egentlig bare innom med en helgeklem før jeg kryper i køya. Kos dere i helga!
Holly Hobbie Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #137 Skrevet 19. oktober 2004 Takk for klem og hilsen, Saeria! Helgen var bra - masse sightseeing, pub-besoek og koselige maaltider. Lagde champignonsuppe paa torsdag, chicken korma paa fredag og pastinakk- og bacon-pasta paa loerdag etterfulgt av eplepai (puh). Og skatevinger med soetpotetchips og agurksalat paa soendag...saa naa er jeg bittelitt lei av aa lage mat! Naa er besoeket dratt, det var kjempekoselig aa ha dem her. Skulle oenske flere kunne komme paa besoek.... Nei, jeg maa jobbe litt mer...
Holly Hobbie Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #138 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg holder bare ikke ut! Kollegaen min er saa utrolig masete og gir meg aldri fred. Han spoer hele tiden hva jeg driver med, og vil hjelpe meg hele tiden. Men jeg synes det er mer til irritasjon enn hjelp! Kanskje jeg er utakknemlig, men han kommer med raad i hytt og pine og jeg begynner aa bli lei. Han sitter paa pulten ved siden av meg saa det er ikke snakk om aa faa fred... Ellers begynner jeg faktisk aa bli litt lei jobben. Begynner aa bli rutine, og jeg kjeder meg fort...Men alternativet er jo en annen jobb som sikkert er ti ganger verre - det er jo tross alt spennende aa jobbe her ganske ofte! Men denne kollegaen....han sier saa utrolig mye rart. Han syntes jeg skulle vente med aa faa barn til jeg var midt i 30- eller 40-aarene :o Saerlig foertiaarene, da...hvis man gjerne vil ha barn en gang starter man gjerne litt foer! Han maa vaere litt dum! Han presterte ogsaa aa si at jeg burde kle meg i drakt her om dagen, mens han dasser rundt i olabukse og t-skjorte. Naa har jeg kjopt meg nytt skjoert og genser, et svart utskraadd cord-skjoert og en lilla v-genser i ull - synes jeg ble ganske stilig! Nei, jeg faar glemme han bort litt. Neste uke kommer redaktoeren min og en annen kollega tilbake fra ferie, det skal bli bedre.
Holly Hobbie Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #139 Skrevet 20. oktober 2004 Endelig onsdag! *ironisk* I dag var jeg utrolig trett da jeg vaaknet. Har en hoven mandel, det er sikkert det. Min elskelige *ironisk igjen* kollega vil alltid ha paa mest mulig airconditioning, og jeg blir alltid forkjoelet hvis jeg utsetter meg for masse av det. Han sitter og svetter i t-skjorte mens jeg noen ganger beholder ytterjakken paa! Har planer om aa sette i gang aa trene, men det er ikke lett, gitt. Har ikke overskudd til det, men jeg maa ta meg sammen snart! Har to dvd-er med trim som er uaapnet ( :oops: ) saa det er jammen paa tide! Skrev tre artikler i gaar, deilig aa endelig ha litt mer aa gjoere. En om kashmir-gensere, en om fotball og en om en bank. Har en kollega som noen ganger sender meldinger til meg paa svensk, han har nemlig bodd i Sverige. Koselig! Gleder meg til ballet vi skal paa paa loerdag. Blir nok en stressende helg, tror jeg - men forhaapentlig mest positivt stress! Lurer paa om jeg skal ha paa meg den lyseblaa kjolen jeg hadde paa meg i fjor...den jeg kjopte paa internett....ja, tror det! Tilbake her senere!
Pip Skrevet 20. oktober 2004 #140 Skrevet 20. oktober 2004 Så frustrerande med ein kollega ein går så dårleg overens med! Men når det gjeld air-condition - det er vel ikkje han som har eineretten til å bestemme slikt? Synst det høyrest så fælt ut å sitje og fryse på jobb... :trøste: Håpar det tek seg opp att på jobb når kollegane dine kjem att!
Anbefalte innlegg