Gå til innhold

Julemusikk du ikke fordrar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den sangen har jeg ikke hørt. MEn er enig i at det er en latterlig tekst. Syns fortsatt ikke din beskrivelse av fjøsnissen er jul

Nei, han er jo ikke det.

Nissen var der året rundt, han. Han lagde spetakkel hvis de som hadde overtatt gården ikke gjorde en bra nok jobb.

De var jo redd for han.

SantaClaus er jo Sankt Nicolaus. En biskop som anonymt ga penger til fattige barn. Det at han ser ut som en trinn mann som går i rødt med hvitt skjegg og hvit luekant, er bare fordi han ble benyttet som colareklame en gang i tiden.

Edit:

Her er forresten teksten til den julesangen:

I den kalde vinter -

jorda blei som jern

Vannet blei som stein, og

vinden gråt i trær.

Og det snødde, snødde meir

snør uendelig

I den kalde vinter

i ei anna tid.

Æ som eie lite:

Ka ska æ gje han?

Vess æ va ein gjeter,

sku han fått et lam.

Vess æ va ein vis mann,

hadde æ et svar:

Han ska få mett hjerte.

Det er det æ har.

Og det snødde, snødde meir

snør uendelig

I den kalde vinter

i ei anna tid.

Så idiotisk. :bond:

Endret av WazzUpKitty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edit:

Her er forresten teksten til den julesangen:

I den kalde vinter -

jorda blei som jern

Vannet blei som stein, og

vinden gråt i trær.

Og det snødde, snødde meir

snør uendelig

I den kalde vinter

i ei anna tid.

Æ som eie lite:

Ka ska æ gje han?

Vess æ va ein gjeter,

sku han fått et lam.

Vess æ va ein vis mann,

hadde æ et svar:

Han ska få mett hjerte.

Det er det æ har.

Og det snødde, snødde meir

snør uendelig

I den kalde vinter

i ei anna tid.

Så idiotisk. :bond:

Like intelligent som teksten i den Band Aid- låten.

"And there won't be snow in Africa this Christmas-time"

Eh. Neei, selvsagt blir det ikke det... :murvegg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All musikk som kommer fra disse er vel litt :sur:

:fnise: joda er i grunn det. men spesielt DDE, liker ikke bjarne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last christmas,12 days of christmas,feliz navidad og do they know its christmas. HATER også sånne coverversjoner av artister som feks Beyonce.

Normalt ville det blitt feks: silent night,holy night, all is calm all is bright...men så blir det oh oh ohhhhhhhhh siiiii(i forskjellige tonenoter)iiiiilent night, ohhhhhh, yeah, hooooooly night. Oh oh oh silent silent silent niiiiight.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har nevnt den der til Paul McCartney? Wonderful Christmas Time - Høres ut som om den har blitt skrevet på syre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen som har nevnt den der til Paul McCartney? Wonderful Christmas Time - Høres ut som om den har blitt skrevet på syre...

Haha, jeg elsker den :P

Enig i at den er litt trippy og rar.

Ser noen hater jule-popmusikk, jeg foretrekker faktisk det over de mest nitriste, deprimerende salmene.

"Deilig er jorden" er en av dem. Som en annen skrev, og som jeg ser skapte stor debatt, så liker jeg heller ikke de (overdrevent) religiøse sangene. Det føles ikke riktig for en ateist når det synges altfor mye om å prise herren, det må da selv dere religiøse forstå.

Ryddet for avsporinger

Phaedra,adm

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Egentlig veldig få julesanger jeg ikke liker. Mange av de som er nevnt her syns jeg er fantastisk å høre på i jula. Men det kan være versjoner av enkelte julesanger jeg ikke liker, som når typiske sangdivaer som Beyonce, Aguliera, Carey m.f radbrekker Oh holy night for eksempel.

Endret av Olivia Benson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last christmas,12 days of christmas,feliz navidad og do they know its christmas. HATER også sånne coverversjoner av artister som feks Beyonce.

Normalt ville det blitt feks: silent night,holy night, all is calm all is bright...men så blir det oh oh ohhhhhhhhh siiiii(i forskjellige tonenoter)iiiiilent night, ohhhhhh, yeah, hooooooly night. Oh oh oh silent silent silent niiiiight.

Hahaha ja. Hørte en gang christina aguileras versjon av the christmas song. Hele sangen var sånn ooooohhh iiiiih aaahh ooohhh. Ble alt for overdrevent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth

Den som bare er instrumental. Høres ut som klokkespill eller no. Noen som vet hvem jeg mener?

Jeg syns den passer mer i en ekkel skrekkfilm enn som julesang.

Dance of the Sugar Plum Fairy?

Nei, han er jo ikke det.

Nissen var der året rundt, han. Han lagde spetakkel hvis de som hadde overtatt gården ikke gjorde en bra nok jobb.

De var jo redd for han.

SantaClaus er jo Sankt Nicolaus. En biskop som anonymt ga penger til fattige barn. Det at han ser ut som en trinn mann som går i rødt med hvitt skjegg og hvit luekant, er bare fordi han ble benyttet som colareklame en gang i tiden.

Edit:

Her er forresten teksten til den julesangen:

I den kalde vinter -

jorda blei som jern

Vannet blei som stein, og

vinden gråt i trær.

Og det snødde, snødde meir

snør uendelig

I den kalde vinter

i ei anna tid.

Æ som eie lite:

Ka ska æ gje han?

Vess æ va ein gjeter,

sku han fått et lam.

Vess æ va ein vis mann,

hadde æ et svar:

Han ska få mett hjerte.

Det er det æ har.

Og det snødde, snødde meir

snør uendelig

I den kalde vinter

i ei anna tid.

Så idiotisk. :bond:

Ser ut som det er en oversettelse av "In the bleak midwinter", basert på et dikt skrevet før 1872. Så den er iallfall ikke skrevet til dåpen til Sverre Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariah Carey -All i want for christmas. Den mest grusomme sangen som finnes. Det aller verste er når den blir kombinert med shopping på en stappfull butikk hvor den spilles på full guffe. Ørene mine blør.

Anonymous poster hash: a2e35...99f

Nei det er den beste julesangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha det er min favoritt julesang ..

min verste julesang blir vel den irske sangen jeg ikke husker hva heter siden jeg ikke liker den.. synger "merry christmas you faggot" inni der et sted

det er nok The Pogues med A fairytale of New York.

Jeg liker den, men så har jeg også likt Pogues siden jeg var fjortis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stjerne skinner i natt. Spesielt den med Oslo Gospel Choir. Hater, hater, HATER den sangen!

Anonymous poster hash: 628f7...933

Favoritten min, elsker den sangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har IKKE P4/Radio Norge på i desember. Alle eksemplene her inne er grunnen. Bare vokalonani og kommerst søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dance of the Sugar Plum Fairy?

Ser ut som det er en oversettelse av "In the bleak midwinter", basert på et dikt skrevet før 1872. Så den er iallfall ikke skrevet til dåpen til Sverre Magnus.

Nå var det dette de fortalte første gangen de framførte den på Nrk, så jeg regner med at de skrev den salmen til den anledningen, jo. Tekst og melodi er forøvrig to forskjellige ting. Noe jeg regner med at du vet. Så selv om teksten er inspirert av et dikt, eller en gjendiktning på norsk av et annet dikt, så er den utarbeidet på norsk til den anledningen. Den er også tonsatt med musikk som ble laget til den anledningen.

Jeg synes uansett den er idiotisk og står for at de burde skrotet teksten. Selv om det er et gammelt dikt.

Bleak er forøvrig ikke samme ord som kald, så det kan hende diktet er bedre på originalspråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Har IKKE P4/Radio Norge på i desember. Alle eksemplene her inne er grunnen. Bare vokalonani og kommerst søppel.

Jeg for min del elsker Radio Norge - året rundt. Den perfekte bilradioen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...