Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt av Cliff Richard... grøsser hver gang jeg hører han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All julemusikk med Hanne Krogh eller Carola... Takler ingen av dem!

Anonymous poster hash: dae99...f97

Ryddet for avsporinger

Phaedra,adm

Skrevet

Fuck Michael Buble sin julemusikk.

• Liker 1
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Nå var det dette de fortalte første gangen de framførte den på Nrk, så jeg regner med at de skrev den salmen til den anledningen, jo. Tekst og melodi er forøvrig to forskjellige ting. Noe jeg regner med at du vet. Så selv om teksten er inspirert av et dikt, eller en gjendiktning på norsk av et annet dikt, så er den utarbeidet på norsk til den anledningen. Den er også tonsatt med musikk som ble laget til den anledningen.

Jeg synes uansett den er idiotisk og står for at de burde skrotet teksten. Selv om det er et gammelt dikt.

Bleak er forøvrig ikke samme ord som kald, så det kan hende diktet er bedre på originalspråket.

Ok, jeg har ikke hørt den de spilte i dåpen, men teksten (på norsk) minte veldig om den engelske (In the bleak midwinter), så jeg gikk ut fra det var den samme. Jeg vet godt at tekst og melodi er to forskjellige ting, ja, og siden jeg ikke har hørt "dåpsversjonen" blir dette en sammenligning kun på grunnlag av tekstene. Odd Nordstoga har forøvrig også en norsk versjon av ITBMW, den heter "I en steingrå vinter".

Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Hater gaulinga til Maria Mena! Takler ikke den sytete stemmen hennes. Santa baby og two front teeth er også grusomme. Gnålinga til Mariah Carey, Beyonce og Co klarer jeg meg også finfint uten.

Endret av crazycatlady
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Phaedra,adm

• Liker 3
Skrevet

Tone Damli Åberge sin sang.. Egentlig alt med ho.

Anonymous poster hash: fdfa7...d99

Skrevet

En stjerne skinner i natt, fæl, og et eller annet "selvhøytidelig" over den, har jeg syntes siden jeg var ung :-p

December will be magic again med Kate Bush, synes forsåvidt det meste med henne er merkelig

Og ja, George Michael har en julesang utenom Last christmas (som jeg liker, men ikke en eneste coverversjon) som ikke er direkte fæl, men ganske kjedelig...December song tror jeg.

Skrevet

Glemte å nevne "Santa Claus is coming to town". Hvilken som helst versjon. Teksten på den sangen er veldig veldig creepy...

Gjest The damned
Skrevet (endret)

All I want for christmas med Mariah carey.Huff.

A fairytale of new york. Kan ikke fordra den.

På låven sitter nissen, hei hå nå er det jul igjen og alle sånne. Blir litt for masete.

Generelt så liker jeg ikke de som blir for masete eller gnålete.

Endret av The damned
Skrevet

All julemusikk med Hanne Krogh eller Carola... Takler ingen av dem!

Anonymous poster hash: dae99...f97

Ryddet for avsporinger

Phaedra,adm

Ha ha ... Om jeg går inn i en butikk der julesanger med Hanne Krogh kommer ut av høytaleren, SNUR jeg og går ut igjen. Nekter å handle i en butikk med så dårlig dømmekraft når det kommer til valg av julemusikk.

Skrevet

Hater band aid- do They know it's christmas og Lennon/ yoko ono- So This is christmas...

Skrevet

Deilig er jorden. Gørrkjedelig sang. Samme med stille natt eller glade jul. Både teksten og melodien er irriterende

Skrevet

Ha ha ... Om jeg går inn i en butikk der julesanger med Hanne Krogh kommer ut av høytaleren, SNUR jeg og går ut igjen. Nekter å handle i en butikk med så dårlig dømmekraft når det kommer til valg av julemusikk.

Aww. Hanne krogh har jo koselige julesanger... bortsett fra når hun prøver å synge på engelsk. Dårlig uttale

Skrevet

Aww. Hanne krogh har jo koselige julesanger... bortsett fra når hun prøver å synge på engelsk. Dårlig uttale

Hanne Krogh er bare klein og slitsom.

Anonymous poster hash: f1aae...d21

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Santa Baby i Madonnas versjon er ille, som så mye annet Madonna prøver å lage sin egen versjon av. Hun prøver å være sensuell som Marilyn Monroe, men har på ingen måte evnen.

Den norske versjonen av Fairytale of New York (Storbyjul) er også helligbrøde så det holder. Kjære Halvdan Sivertsen: Slik gjør man bare ikke!

Endret av Margit Spat
Skrevet

Ok, jeg har ikke hørt den de spilte i dåpen, men teksten (på norsk) minte veldig om den engelske (In the bleak midwinter), så jeg gikk ut fra det var den samme. Jeg vet godt at tekst og melodi er to forskjellige ting, ja, og siden jeg ikke har hørt "dåpsversjonen" blir dette en sammenligning kun på grunnlag av tekstene. Odd Nordstoga har forøvrig også en norsk versjon av ITBMW, den heter "I en steingrå vinter".

Jeg ble fortalt av mannen min som har slekt i England og har bodd en tid hos dem at melodien faktisk er nøyaktig den samme. Han er enig med deg i at denne salmen er en gjendiktning på norsk. Han viste til 'God save the Queen' og 'Gud sign vår konge god' og mener det har seg på samme måten med denne salmen, også. Så han mener at de må ha lagd ferdig en norsk versjon til den anledningen. Han fant den for meg på engelsk på Youtube og teksten er også veldig lik.

Så du har rett. De har nok bare laget en norsk tekst av dette diktet du viser til. :)

Skrevet

Jeg ble fortalt av mannen min som har slekt i England og har bodd en tid hos dem at melodien faktisk er nøyaktig den samme. Han er enig med deg i at denne salmen er en gjendiktning på norsk. Han viste til 'God save the Queen' og 'Gud sign vår konge god' og mener det har seg på samme måten med denne salmen, også. Så han mener at de må ha lagd ferdig en norsk versjon til den anledningen. Han fant den for meg på engelsk på Youtube og teksten er også veldig lik.

Så du har rett. De har nok bare laget en norsk tekst av dette diktet du viser til. :)

Her er den, damer.

Jeg hater ikke denne sangen, bare sånn for å ha nevnt det. Jeg syns den er litt fin.

(Men de kan vel umulig ha vært i Nasaret, de som skrev den i attenhundreogdentid... ;) )

Jeg syns det er litt sånn stemningsfullt med de guttene som synger den, selv om det er en ganske trist melodi, da. :kalle::tree:

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Det var det jeg trodde, ja! ;)

Man blir litt miljøskadd etter et liv som korsanger. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...