Gå til innhold

Julemusikk du ikke fordrar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Julenissen er iallefall kristen. Da han er inspirert av st nicolaus

Santa, ja

Den norske fjøsnissen (som vi og barna setter ut grøt til) er rest av gammel overtro.

Anonymous poster hash: f1aae...d21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Santa, ja

Den norske fjøsnissen (som vi og barna setter ut grøt til) er rest av gammel overtro.

Anonymous poster hash: f1aae...d21

Den norske fjøsnissen er ikke julenissen. Det er vi i norge som blander. Fjøsnissen trodde de på bodde i fjøset hele året. Hadde ikke noe med jul å gjøre Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HATER all julemusikk! Bortsett fra Feliz navidad og den der Oh Holy night med Mariah Carey.



Anonymous poster hash: 9ae1f...2d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HATER all julemusikk! Bortsett fra Feliz navidad og den der Oh Holy night med Mariah Carey.

Anonymous poster hash: 9ae1f...2d8

Feliz navidad hater jeg. Liker ikke den dårlige spansken som plutselig går over i engelsk. Elendig tekst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliz navidad hater jeg. Liker ikke den dårlige spansken som plutselig går over i engelsk. Elendig tekst

Morsomt at vi har forskjellig smak :) Den minner meg om alle de julene jeg har feiret på Gran Canaria. Selve definisjonen på trash. Men med et glimt av humor.

Anonymous poster hash: 9ae1f...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til julesangene: De fleste av verstingene er nevnt, slik som Last Christmas, Santa Claus is Coming to Town og Driving Home for Christmas. Har Rockin’ Around the Christmas Tree fått sitt pass påskrevet ennå? Hvis ikke er det på tide. Men den som virkelig gir meg lyst til å hoppe ut av vinduet, er – grøss! – Little Drummer Boy.

Ryddet for avsporinger

Phaedra,adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at vi har forskjellig smak :) Den minner meg om alle de julene jeg har feiret på Gran Canaria. Selve definisjonen på trash. Men med et glimt av humor.

Anonymous poster hash: 9ae1f...2d8

Jeg skjønner jo du liker den om du har gode minner fra den da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig, jeg har nemlig også lært at midtvintersblot ble feiret rundt 12. januar, at det med sannsynlighet var vanlig med ofring av mat og muligens dyr, og at det var fokus på god mat og drikke. Er noe av dette feil? Har du i så fall kilder? Syns dette er et veldig spennende tema! :)

Sånn for å være on topic: den eneste julesangen jeg ikke kan fordra er den "two front teeth"-sangen. Den er grusom!

Hihi. Jeg syns den two front teeth er kjempemorsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den verste julesangen hennes. Hun synger mye verre ting enn det der på juleplatene sine...

Grøss og gru, den skal jeg ikke sjekke ut.

Anonymous poster hash: a2e35...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru, den skal jeg ikke sjekke ut.

Anonymous poster hash: a2e35...99f

Da tror jeg også du med fordel kan styre unna Christina Aguilera sine juleplater....

Jeg fikk grøssninger av hennes forsøk på følsom framføring av Silent Night. Og da mener jeg ikke grøsninger av den gode sorten...

Man kan få unkontrollerbare impulser om å stikke en skrutrekker i ørene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HATER all julemusikk! Bortsett fra Feliz navidad og den der Oh Holy night med Mariah Carey.

Anonymous poster hash: 9ae1f...2d8

Jeg tror ikke vi skal høre på julemusikk sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg også du med fordel kan styre unna Christina Aguilera sine juleplater....

Jeg fikk grøssninger av hennes forsøk på følsom framføring av Silent Night. Og da mener jeg ikke grøsninger av den gode sorten...

Man kan få unkontrollerbare impulser om å stikke en skrutrekker i ørene.

Jeg mener det var Kelly Osbourne som uttalte at hun fikk lyst til å klore ut øynene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var Kelly Osbourne som uttalte at hun fikk lyst til å klore ut øynene sine.

Jeg kjenner følelsen... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 days of Christmas, den hater jeg noe intenst!



Anonymous poster hash: 02e64...652
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driving home for x-mas, gjør meg sprø når den ommat og atter ommat kommer på radioen i bilen. Er så driiiitlei den sangen.

Å, ja. Det er en sang jeg absolutt har lagt for hat.

Når det er sagt er jeg vanvittig lei av "Glade Jul", "Mary's boychild" og "Et barn er født i Betlehem."

En annen sang er den idiotiske teksten i julesalmen som de lagde til dåpen til Sverre Magnus.

"I den kalde vinter." Hvem var det som kom på at bakken var bunnfrossen, vannet var islagt og at det snødde tett i Betlehem, den første julen? Betlehem er et sted det er ekstrem kulde, dersom temperaturen kryper ned til null grader. Fryktelig irriterende med sånne logiske brister. Den teksten burde de skrotet fullstendig.

Edit: Nissen trodde de var en etterlevning av den første bonden som hadde gården og som hadde opparbeidet den. Så hang ånden hans igjen på gården i form av en 'gråkall' for å se etter at alt det harde arbeidet hans med å bygge den opp ikke hadde vært forgjeves.

Han bestakk de med grøt for å holde han i vennligsinnet humør.

Endret av WazzUpKitty
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja. Det er en sang jeg absolutt har lagt for hat.

"På låven sitter nissen" og "Nå går vi rundt om en enebærbusk" er heller ingen favoritt, der i gården...

Nå det er sagt er jeg vanvittig lei av "Glade Jul", "Mary's boychild" og "Et barn er født i Betlehem."

En annen sang er den idiotiske teksten i julesalmen som de langde til dåpen til Sverre Magnus.

"I den kalde vinter." Hvem var det som kom på at bakken var bunnfrossen, vannet var islagt og at det snødde tett i Betlehem, den første julen? Betlehem er et sted det er ekstrem kulde, dersom temperaturen kryper ned til null grader. Fryktelig irriterende med sånne logiske brister. Den teksten burde de skrotet fullstendig.

Den sangen har jeg ikke hørt. MEn er enig i at det er en latterlig tekst. Syns fortsatt ikke din beskrivelse av fjøsnissen er jul

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...