Gå til innhold

Jeg er såå fristet til å sende denne til min samboers elskerinne!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Men forskjellen på deg og meg at jeg tror ikke at folk alltid planlegger å være utro fordi de liker konseptet eller er predisponert for det. Jeg tror at i mange tilfeller så er det ikke planlagt i det hele tatt og at det er en tabbe som skjer der og da, på impuls, gjerne i fylla. En stygg og utilgivelig tabbe riktignok men fortsatt en tabbe. Som angres på. Folk er utro av forskjellig grunn og i forskjellige situasjoner og fordi det skjer en gang trenger det ikke å skje igjen. Det finnes mange forskjellige typer utroskap.

Jeg forsvarer ikke utroskap bare så det er sagt, det er et grusomt svik og personlig hadde jeg gått da jeg ikke kunne levd med det. Men jeg tror ikke alle menn hadde "vært utro uansett" bare fordi de har gått i fella når en kvinne har gitt han oppmerksomhet feks eller respondert på hans oppmerksomhet osv. Jeg er veldig mot utroskap men jeg anerkjenner at det er ikke sort hvitt

Anonymous poster hash: 9d521...37e

Med andre ord du tror uskyldige viljeløse menn helt uten kontroll er utro med utspekulerte gribber av noen kvinnfolk som bevisst legger seg etter de?

Og når det er snakk om at folk har sex på impuls. Er det isåfall bare en impulshandling fra den som er opptatt mens når det gjelder den single så er det alltid planlagt fra dennes side?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med andre ord du tror uskyldige viljeløse menn helt uten kontroll er utro med utspekulerte gribber av noen kvinnfolk som bevisst legger seg etter de?

Og når det er snakk om at folk har sex på impuls. Er det isåfall bare en impulshandling fra den som er opptatt mens når det gjelder den single så er det alltid planlagt fra dennes side?

Nei du kan nyansere det litt;

av og til hooker dumme menn med stort ego opp med kyniske utspekulerte gribber av noen kvinner som legger seg etter menn selvom de vet at mannen er gift.

Andre ganger hooker uempatiske, drittsekker av noen menn (son gir blaffen i konene sine) opp med svake kvinner som lar seg forføre

Og andre ganger hooker menn som går igjennom noe vanskelig opp med naive kvinner.

Eller full og dum mann hooker opp med full og dum kvinne og begge angrer i ettertid.

Osv osv. Finnes mange kombinasjoner, og det samme gjelder hvis man bytter om på kjønnene.

Alle de involverte partene har alle til felles at de har handlet ut fra selvopptatthet og/eller dumskap og har satt egne behov først og jeg mener fortsatt at begge parter har et ansvar.

Utroskap er så mangt.

Anonymous poster hash: 9d521...37e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du kan nyansere det litt;

av og til hooker dumme menn med stort ego opp med kyniske utspekulerte gribber av noen kvinner som legger seg etter menn selvom de vet at mannen er gift.

Andre ganger hooker uempatiske, drittsekker av noen menn (son gir blaffen i konene sine) opp med svake kvinner som lar seg forføre

Og andre ganger hooker menn som går igjennom noe vanskelig opp med naive kvinner.

Eller full og dum mann hooker opp med full og dum kvinne og begge angrer i ettertid.

Osv osv. Finnes mange kombinasjoner, og det samme gjelder hvis man bytter om på kjønnene.

Alle de involverte partene har alle til felles at de har handlet ut fra selvopptatthet og/eller dumskap og har satt egne behov først og jeg mener fortsatt at begge parter har et ansvar.

Utroskap er så mangt.

Anonymous poster hash: 9d521...37e

ja dermed er det jo himla vanskelig å forhindre, da man ikke kan forvente at fulle og dumme folk skal kunne tenke konsekvenser der og da. Samme gjelder de single.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dermed er det jo himla vanskelig å forhindre, da man ikke kan forvente at fulle og dumme folk skal kunne tenke konsekvenser der og da. Samme gjelder de single.

Ja, men det kan få konsekvenser og de kan holdes ansvarlig. Det er det jeg har sagt hele tiden, jeg prøver ikke å forandre verden her...

Anonymous poster hash: 9d521...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det kan få konsekvenser og de kan holdes ansvarlig. Det er det jeg har sagt hele tiden, jeg prøver ikke å forandre verden her...

Anonymous poster hash: 9d521...37e

Trykket send litt for fort.

I en ideell verden finnes det ikke utroskap og folk holder seg unna opptatte folk. Det hadde vært det beste. Men det skjer dessverre ikke men da får man ta ansvar for egne handlinger og ta konsekvensene. Begge parter.

Anonymous poster hash: 9d521...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket send litt for fort.

I en ideell verden finnes det ikke utroskap og folk holder seg unna opptatte folk. Det hadde vært det beste. Men det skjer dessverre ikke men da får man ta ansvar for egne handlinger og ta konsekvensene. Begge parter.

Anonymous poster hash: 9d521...37e

Men den single har jo ingenting å tape på å ha sex med noen som er opptatt. En som er opptatt og er utro har alt å tape på det, dermed er det de som har størst ansvar for å la være

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trykket send litt for fort.

I en ideell verden finnes det ikke utroskap og folk holder seg unna opptatte folk. Det hadde vært det beste. Men det skjer dessverre ikke men da får man ta ansvar for egne handlinger og ta konsekvensene. Begge parter.

Anonymous poster hash: 9d521...37e

I en ideell verden finnes det ikke kjærlighetssorg og alle får drømmedama/mannen de peker på og får ha vedkommende i fred.

Jeg vet ikke helt hvilke konsekvenser du sikter til, da utroskap ikke er forbudt ved norsk lov, og hverken den utro mannen eller den andre kvinnen kommer til å få noe straff.

Mannens straff blir at kjæresten hans går fra ham om hun har selvtillit til det, noe som kan være en stor straff.

Å utsette begge for trusler, stalking, sinte mailer, os.v. vil bare spille tilbake på en selv og ødelegge livet enda mer for en selv.

Anonymous poster hash: d2753...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en ideell verden finnes det ikke kjærlighetssorg og alle får drømmedama/mannen de peker på og får ha vedkommende i fred.

Jeg vet ikke helt hvilke konsekvenser du sikter til, da utroskap ikke er forbudt ved norsk lov, og hverken den utro mannen eller den andre kvinnen kommer til å få noe straff.

Mannens straff blir at kjæresten hans går fra ham om hun har selvtillit til det, noe som kan være en stor straff.

Å utsette begge for trusler, stalking, sinte mailer, os.v. vil bare spille tilbake på en selv og ødelegge livet enda mer for en selv.

Anonymous poster hash: d2753...df1

Da kan du for eksempel ta deg en tur inn i tråden der en tidligere elskerinne (nå kjæreste) fortsatt er ekskludert etter 5 år og ikke blir invitert i juleselskap.

Måten samfunnet reagerer og fordømmer er en konsekvens. De fordommene man møter på, at familie og venner rundt tar avstand, at du får en skyllebøtte fra den forsmådde parten osv osv. er også konsekvenser. Og å innse at man faktisk har bidratt og vært en del av det selvom man ikke er parten som har forpliktet seg. Det er ansvar

Anonymous poster hash: 9d521...37e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den single har jo ingenting å tape på å ha sex med noen som er opptatt. En som er opptatt og er utro har alt å tape på det, dermed er det de som har størst ansvar for å la være

Ja de som er i forhold har størst ansvar, men it takes two to tango, og vet man at den andre er opptatt/gift så er man delaktig skyldig i å ødelegge andres forhold/liv/familier.

Anonymous poster hash: 1c145...57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du for eksempel ta deg en tur inn i tråden der en tidligere elskerinne (nå kjæreste) fortsatt er ekskludert etter 5 år og ikke blir invitert i juleselskap.

Måten samfunnet reagerer og fordømmer er en konsekvens. De fordommene man møter på, at familie og venner rundt tar avstand, at du får en skyllebøtte fra den forsmådde parten osv osv. er også konsekvenser. Og å innse at man faktisk har bidratt og vært en del av det selvom man ikke er parten som har forpliktet seg. Det er ansvar

Anonymous poster hash: 9d521...37e

Stemmer, men det kunne gjerne skjedd selv om det ikke var utroskap inne i bildet også.

Det kunne også skjedd det omvendte, at elskerinnen hadde et stort nettverk eller var en viktig kollega av ham som inkluderte mannen og ikke kona hans på mange flotte fester.

Det med å ekskludere folk er egentlig en bitch-fight man må regne med uansett utroskap eller ikke, men du har rett i at det kan være en konsekvens, såfremt man har riktig sosialt nettverk til å utføre det.

Anonymous poster hash: d2753...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, men det kunne gjerne skjedd selv om det ikke var utroskap inne i bildet også.

Det kunne også skjedd det omvendte, at elskerinnen hadde et stort nettverk eller var en viktig kollega av ham som inkluderte mannen og ikke kona hans på mange flotte fester.

Det med å ekskludere folk er egentlig en bitch-fight man må regne med uansett utroskap eller ikke, men du har rett i at det kan være en konsekvens, såfremt man har riktig sosialt nettverk til å utføre det.

Anonymous poster hash: d2753...df1

Nja det går utover det å ha et nettverk.

Kan jo hende at de ekskluderer henne pga andre ting men det er sannsynlig at det er pga utroskapen. Siden det er hans venner så har han sluppet billig unna, men veien dit de er i dag har nok vært tung og hard. Hun nevnte bla at det tok lang tid å bli akseptert av barna da de tok utroskapet ille opp.

Alt dette for å svare alle de som fraskriver "den andre kvinnen" for ansvar fordi hun ikke er i et forhold. Dette mener jeg er feil tankegang og det har jeg argumentert for :)

Anonymous poster hash: 9d521...37e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den single har jo ingenting å tape på å ha sex med noen som er opptatt. En som er opptatt og er utro har alt å tape på det, dermed er det de som har størst ansvar for å la være

Du trenger å få det inn med teskje; Jeg har ikke noe å tape på å være frekk mot naboen min da det ikke er ulovlig å være en drittsekk så lenge jeg ikke kommer med trusler. Men jeg er ansvarlig for mine handlinger og konsekvensen er en uhyggelig nabo, ingen nabotjenester, ubehagelig stemning og resten av gården får vite at jeg er en bitch osv osv. Det har jeg mye å tape på jo

Anonymous poster hash: 9d521...37e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de som er i forhold har størst ansvar, men it takes two to tango, og vet man at den andre er opptatt/gift så er man delaktig skyldig i å ødelegge andres forhold/liv/familier.

Anonymous poster hash: 1c145...57f

Jo men det er ikke like mye deres problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men det er ikke like mye deres problem.

Nei men det er det ingen som har sagt. Personen i forholdet har MEST ansvar, men den "andre" har OGSÅ ansvar. Leser du i det hele tatt hva som blir skrevet? Eller forstår du det rett og slett ikke?

Anonymous poster hash: 9d521...37e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei J

Fint hvis du kunne gjort både meg og barna mine en tjeneste og funnet deg din egen mann i stedet for å legge deg etter han som er min, med chat-sex, sms-sex, bilder og diverse.

For du skjønner, jeg tror du har misforstått litt altså… Jeg skjønner jo at det er fristende siden (navn på samboer) er digg, men det er allikevel ikke helt riktig å ta for seg av det som vitterlig ikke er fritt vilt (selv om man tror det aldri skal bli oppdaget, tenk det!).

Jeg har forresten kopi av vennelisten din og oversikt over instagramfølgerne dine, og kan godt publisere overnevnte bilder og sex-chatlogger der hvis du vil, så kanskje du får noen på kroken selv vet du! Når de ser hvor flink du er og hva det er du liker mener jeg!J Kanskje du finner noen som liker det de ser og som har de samme seksuelle preferansene, hadde ikke det vært fint? ;) For jeg liker å bli tatt bakfra jeg også, men det sier jeg ikke til andre enn kjæresten min. Du derimot, ser ikke ut til å ha noen skrupler når det gjelder slikt, så om det kan brukes som et ledd i å skaffe seg sin egen mann slik at man ikke blir en homewrecker er jo det supert, er det ikke?

Moralen er: bruk hue, alt som skjer på internett kan spores tilbake til deg, selv med hemmelig nummer og adresse. Jeg er ikke dum... Og til slutt, hvis ikke jeg var tydelig nok; la (navn på samboer) være a…

På forhånd takk J

Klem fra hjelpsom samboer <3

Anonymous poster hash: b662d...634

Anonymous poster hash: 633e8...217

Jeg har aldri forstått dere som er sint på elskerinnen. Det er ikke at hun er tilgjengelig som er problemet, men at din samboer ikke kan motstå fristelsen. Er du ikke mest sint på han?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri forstått dere som er sint på elskerinnen. Det er ikke at hun er tilgjengelig som er problemet, men at din samboer ikke kan motstå fristelsen. Er du ikke mest sint på han?

http://no.wikipedia.org/wiki/De_mange_intelligenser

http://home.online.no/~steinny/kap2/emosjonell_intelligens.htm

Vel... Sosial og emosjonell intelligens: Typiske kjennetegn ved mennesker som har høy sosial intelligens er at de er gode forhandlere, forstår andres situasjon, har lett for å omgås andre, forstår andres intensjoner, liker å være sammen med andre, har mange venner, kommuniserer godt, og liker samarbeide og arbeide i grupper.

...Legger merke til at visse mennesker har mangel på disse egenskapene og sliter med å henge med,

Anonymous poster hash: 2c039...0d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med mannen din nå ts??

Anonymous poster hash: 33be9...a51

Virker som at hun drøyer det ut, og etter en stund, så vil det bli for dumt og ta opp...

Anonymous poster hash: 8c873...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/De_mange_intelligenser

http://home.online.no/~steinny/kap2/emosjonell_intelligens.htm

Vel... Sosial og emosjonell intelligens: Typiske kjennetegn ved mennesker som har høy sosial intelligens er at de er gode forhandlere, forstår andres situasjon, har lett for å omgås andre, forstår andres intensjoner, liker å være sammen med andre, har mange venner, kommuniserer godt, og liker samarbeide og arbeide i grupper.

...Legger merke til at visse mennesker har mangel på disse egenskapene og sliter med å henge med,

Anonymous poster hash: 2c039...0d5

Vel, som TS selv har observert og beskrevet i denne tråden så foregår mye utroskap på jobb-reiser og julebord, og jeg tviler på at kvinner som jobber i store firmaer er de med lavest sosial intelligens.

Anonymous poster hash: d2753...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som TS selv har observert og beskrevet i denne tråden så foregår mye utroskap på jobb-reiser og julebord, og jeg tviler på at kvinner som jobber i store firmaer er de med lavest sosial intelligens.

Anonymous poster hash: d2753...df1

Tviler du virkelig på dette? Er tydelig at du ikke omgås disse menneskene. Hvis du gidder å utvide kunnskapen din om tematikken så er det mulig å google psykopater. utroe mennesker, sosial intelligens og sjekke ut statistikker før du egentlig orker å uttale deg.

Er du forresten klar over at rikinger tar mye dop... nei sikkert ikke. Det er vel bare smartinger som drar på "jobb reiser" :)

Anonymous poster hash: 2c039...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...