Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Hello girls!

Jeg er tilbake, og det på ordentlig! Som jeg har klaget over tidligere - denne våren har kiloene sneket seg på. Det toppet seg for to uker siden da vekta viste nesten 5 kg mer enn før påske. Uheldigvis var dette dagen før en ukes utenlandsferie, så jeg fikk ikke startet slankinga ordentlig med en gang. Men nå er jeg i gang for fullt! Og det har vært en stor suksess: Jeg har allerede 2,5 kg mindre!

Så da er det bare 2,5 kg igjen før jeg er på "mitt beste". Hvis jeg klarer litt til, sånn at jeg endelig kan nå målet som jeg satte for 2 år siden, ville det jo være en stor bonus. Men det har vist seg vanskelig til nå...

Håper alle finner motivasjonen sin før høsten setter inn for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei helenaa :klem: Så flink du har vært!!!

Kan ikke si det samme om meg de siste dagene :(

Trente mandag, siden har det vært labert. spist kake nesten hver dag på jobben, og tulla litt hjemme med maten.

I morgen blir det trening igjen og full skjerpings IGJEN!

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg går sterkt ut. Kjenner at jeg snart må kose meg litt ekstra - selv om melon m.m. er veldig godt, øker lysten på noe MED kalorier... Så i helga får jeg vel slå meg litt løs.

Har ferie neste uke, og er redd det kan bremse den gode prosessen. Men jeg skal trene i dag, og har planlagt en trening i ferien også. Så er det full skjerpings etter det!

God helg, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flere kilo mindre, helenaa! :klappe:

Jeg vurderer da sterkt OM jeg skal begynne skjerpingsen i morgen... ;) Har ferie ennå så det føles litt vanskelig, men jeg kan gjøre et forsøk. Synes jeg skulle ha trent litt skikkelig igjen, iallfall. Jeg synes det er så vanskelig å komme i gang nå. :tristbla:

Jeg SKAL iallfall skjerpe meg ang spising - det vil si at jeg skal bli sunnere fra og med i morgen. Promise! :)

Kommer tilbake i uka for å avgi rapport! Skal veie meg i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er min skjerpings runde begynt. Bulsene er trangere enn før ferien, og kroppen generellt mer kvapsete :tristbla:

Men: :sjarmor: Med fullt mot!

Dagen startet bra, knekkebrød til frokost, og trening etter jobben i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, her er tråden for meg. Fra og med i dag er det nemlig skjerpings i forhold til trening og kosthold. Har vært en fæl ferie for kroppen, for å si det sånn. Omtrent null fysisk aktivitet og et helt håpløst kosthold :sjenert:

Jeg orker ikke hive meg med på veiing. Tror ikke jeg har så mange kilo å bli kvitt, nemlig. Maks tre eller så. Det viktigste for meg er å stramme opp en litt for slapp mage, og å bygge opp mer styrke i overkroppen. Hvordan skal jeg så gjøre det? Jo, jeg skal trene tre ganger i uka, gjerne fordelt på step- eller aerobictime på SATS, løpe- og styrketrening på SATS og jogging ute i det fri. Vet at det blir en hektisk høst for min del, men dette må jeg klare. I tillegg skal kostholdet legges om betydelig. Nå er det utskeielser bare i helgene, mens de faste måltidene i større grad skal domineres av sunne ingredienser.

Er såååå klar for dette nå. Gleder meg til å følge dere veteraner i denne tråden utover høsten :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Nala! :)

Du ga meg faktisk et lite puff, nå altså! :tommel: Jeg PRØVER virkelig å bli inspirert til å begynne på`n igjen, og denne tråden har hjulpet meg mange ganger. Så det ser ut som det blir trim på en eller annen måte i kveld! :)

Ønsker alle skjerpere ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NALA: Velkommen til oss :klem: Kjempebra at du har valgt å følge oss her!

Ottine: BRA du fikk ett push!

I dag skal jeg trene step intervall. Gleder meg faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsten, jenter :klem:

Jeg begynner treningsuka i morgen. Da skal jeg på step på SATS. Er en kjempemorsom time. Instruktøren er kanonflink, og lager morsomme programmer. Gleder meg! Skal også trene enten lørdag eller søndag. Da tar jeg og mannen jentene (1,5 og 4 år) med oss på miniSATS, og så tilbringer vi halvannen time der hele familie. Kjempekjekt :-D Men jeg har altså et mål om å trene tre ganger i uka, så jeg må presse inn en joggetur eller en tur til SATS mellom tirsdag og helga også. Må sjekke timeplanen litt.

Ha en fin-fin skjerpingsuke alle sammen :icon_razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Da er treningsuka planlagt:

Tirsdag: Step på SATS

Torsdag: Studiotrening på SATS. Har bestilt veiledningstime for å få tips om hvilke styrkeøvelser jeg bør satse på for å oppnå mitt mål om sterkere mage, rygg og overkropp generelt.

Søndag: StramOpp på SATS

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra treningsuke Nala, dessuten er det kjempelurt å planlegge treningstimene på forhånd! BRA :klem:

Her er min treningsuke:

Mandag: Step intervall 70 min

Tirsdag: Spinning 40 min, 30 min bosuball og 1 time aerobic

Onsdag: Dance-step 60 min

Torsdag: Hvile

Fredag: Step

Lørdag: Dance step

Søndag: Aerobic

Jeg MÅ trene litt hver dag. Har en stillesittende jobb, så målet er bevegelse daglig etter jobben!

Syns jeg har fått til litt variert trening også :)

Eneste jeg "mangler" er en REn styrkeøkt. Mulig den blir tatt torsdag. Men får se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, er kjempeimponert over treningsinnsatsen din, *Lene* :klappe: Selv har jeg ikke sjans til mer enn tre ganger. Det kan vise seg å bli vanskelig å få til det til og med, men jeg skal klare det. Har som nevnt to småttiser hjemme, så jeg og mannen må planlegge treningstider i forhold til hverandre. For én av oss må jo være hjemme med jentene til enhver tid. Eller ikke i helgene da. Da tar vi dem gjerne med oss på miniSATS. Men i ukedagene syns jeg det er drøyt å først ha dem i barnehagen, for så å plassere dem i miniSATS. Men men, som sagt skal jeg få det til :-D

Har forresten kjøpt inn masse frukt og grønt, Biola-yoghurt og lignende, for å ha sunne snackalternativer i huset. For jeg går gjerne og småspiser i tide og utide, og da må jeg ha sunne ting å forsyne meg av, i stedet for kjeks og annen dritt. Og så gjør det seg jo med tomat og agurk på skiver og knekkebrød.

Hva er favorittimen din på SATS forresten, *Lene*? Ser du trener mye forskjellig, men har du noe du foretrekker? Selv liker jeg grønne timer best, og DanceStep er favoritten. Nå i sommer har de ingen DanceStep-timer på timeplanen, men Step-timen jeg skal på i ettermiddag er i praksis en treertime. Mye snurring og moro koreografi. Gleder meg :icon_razz:

Endret av Nala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nala: 3 ganger pr uke er supert, jeg har barn også, men han er 12 år :D Så jeg er ganske fri til å gjøre mine greier nå!

Jeg trener på Elixia da for ordens skyld :)

Mine favoritt timer der er dancestep timene.

Elsker masse trinn og fancy snurrer som deg. Enkelte aerobictimer er også morsomme. Men alt avhenger jo av instruktør og musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men alt avhenger jo av instruktør og musikk!

Musikk har utrooolig mye å si. Enkelte instruktører takler jeg bare ikke, rett og slett på grunn av musikken. For med riktig musikk klarer i alle fall jeg å hente fram et ekstra gir eller to mot slutten av timen, til tross for at jeg egentlig er ganske kjørt. Hva er så riktig musikk for meg? Jo, jeg må nok innrømme at det er mye listepop. Madonna, Sugababes, Shakira og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går utelukkende til instruktører jeg VET spiller "min greie"

Mye og tunge rytmer, som virkelig fenger! Da får man opp både 2 og 3 gir man ikke visste man hadde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Der var ukas første treningstime unnagjort. Og det var tungt. Fader altså, det merkes at jeg har vært lat de siste par månendene. Har bare blitt sporadiske treningsøkter. Men nå blir det andre boller. Ah, gleder meg allerede til å kjenne framgangen. For det er utroooolig herlig når man kjenner at man har masse å gi på med, selv mot slutten av en krevende time :-D

På matfronten går det også bra. Men så er det jo bare et par dager siden skjerpinga starta da... Men men, jeg koser meg i alle fall med alle måltider. Til kvelds i dag spiste jeg for eksempel to knekkebrød; ett med hvitost og kiwi og ett med pepperskinke, tomat og agurk. Kjempegodt og kjempesunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klappe: Bra nala !

Trening gjør virkelig noe med humøret!

Det skilles ut endorfiner, så man blir glad og fornøyd!

Selv trente jeg step intervall i går kveld. Morsom og bra time.

I dag skal jeg på xyckling og elixia-power (bodypump)

Hvordan går det med dere andre? Kommet i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille det var her inne om dagen da? Hvor er alle medskjerpere?

Vel, måtelig flink i kostholdet, og bra på treningsfronten.

I dag skal jeg trene step, med den beste instruktøren, som har den beste musikken på elixia. Gleder meg masse masse :)

God helg til dere alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, fortsatt kjempemotivert. Har vært flink både på kostholds- og treningsfronten. Jepp, selvskryt er bra, er det ikke? :sjenert::klappe:

I går var jeg på veiledningstime på SATS. Er jo som regel bare på timer (og da helst grønne), men har altså bestemt meg for å ta fatt på styrketrening også. I går fikk jeg satt sammen et program med apparater som trener de store muskelgruppene. Kjenner at jeg trenger litt styrketrening. Eller nei rettelse, jeg trenger myyyye styrketrening. Utfordringa mi blir å holde ut uten å tenke at det er kjedelig. For det er ikke mye koreografi og snurr og dans i styrketrening, nei :forvirret:

I dag tok jeg faktisk roteinshake til frokost. Sånn måltidserstatter. Den er kanongod da! Er noen år siden sist jeg hadde sånne i hus, men nå er de altså tilbake. Har også investert i en god grønn te, fiskeoljetabletter pluss vitamin- og fibertabletter. Mange vil sikker mene at de kosttilskudd er unødvendig om man har et godt sammensatt kosthold, men jeg ønsker nå å bruke tilskudd i alle fall nå i begynnelsen. For å få en kickstart på en måte. Så kutter jeg heller ut noe etterhvert som jeg føler at jeg klarer å legge om kostholdet mer permanent. Men fiskeoljetablettene tror jeg at jeg beholder uansett. Og den grønne teen.

Har én treningsdag igjen denne uka. Tenker det blir søndag. Det er i alle fall planen.

Ha en god helg alle skjerpere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte forresten jeg kunne fortelle hvordan jeg har tenkt til å legge opp måltidene framover. Tar gjerne imot tilbakemeldinger om noen har noen tanker om akkurat dette.

Vel, her er i alle fall planen min:

Frokost: Enten proteinshake, én brødskive eller to knekkebrød

Mellommåltid: Biola-yoghurt eller banan

Lunsj: Brødmat (knekkebrød og/eller brødskive)

Mellommåltid: Frukt

Middag: Tja, det vi har den dagen. Både jeg og mannen er innstilt på å lage sunne, gode middager framover.

Kveldsmat: Brødmat (knekkebrød og/eller brødskive)

Til pålegg på brødmaten satser jeg på magert kjøttpålegg, ost, leverpostei og andre sunne, gode ting. Fresher maten opp med skiver av tomat, agurd, kiwi eller paprika. Nyyyydelig :) Ja, og jeg spiser grov brødmat, både brødskivene og knekkebrødene er grove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...