Gå til innhold

Hvorfor er menn så obsessed med vekt på damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jo svært mange menn som foretrekker større damer også.



Anonymous poster hash: 95e53...961
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS: Brukte du "obsessed" fordi det er så likt "obesity"?



Anonymous poster hash: 78ec7...981
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det virker slik. Føler mange menn liker damer med litt flesk, ikke overvektige damer kanskje, men... Jeg som er kvinne syns ikke overvektige menn eller kvinner er fint. I noen tilfeller skyldes det jo selvsagt sykdom, men i de tilfellene det ikke gjør det vitner jo kroppen om en usunn livsstil, noe som ikke passer meg. Ville heller hatt en tynn mann enn en litt lubben mann. Så det der er nok helt individuelt.



Anonymous poster hash: 7e393...657
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns generelt kvinner er mer opptatt av vekt hos andre kvinner enn hva menn er. ..



Anonymous poster hash: 7e393...657
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes det stikket der var mer interessant å ta tak i. Når noen føler de må påpeke at de velger bort en kroppstype på menn (min, forøvrig), og så følger opp med en kommentar om at menn er så mye mer overfladiske enn kvinner, så tenker jeg på bjelker og øyne.

hehe, det er ingen som liker at du påpeker hykleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller deg noen spørsmål i forbindelse med det. Hva om du hadde vært i et forhold lenge og du og din kjære bodde sammen. Hun var normalvektig og er opptatt av kosthold og trening. Men så en dag rammer det henne en langvarig sykdom enten fysisk eller psykisk som gjør til at hun ikke lenger orker å trene. All energi går til å bekjempe sykdommen eller til det å klare å fungere i hverdagen. Hun legger på seg og blir overvektig. Ville du dumpet henne da for noe hun ikke kan noe for?

Som jeg skrev, tussi, så vet jeg ikke hva som ville skjedd dersom kjæresten min hadde lagt på seg. Jeg hadde antakelig mistet tenningen og lysten.

Dersom vektøkningen skyldes sykdom vil sannheten fortsatt være den samme. Jeg tenner ikke på overvektige damer. Jeg mister lysten. Dumpe henne for noe hun ikke kan gjøre noe med? Det er ikke det, det handler om.

Flere par har vært gjennom sykdommer. Noen ender bra, andre ikke. Det faktum at jeg elsker kjæresten min, min bestevenn vil gjøre en sykdom vanskelig å takle. Og det er ikke overvekten i seg selv som ville(dersom det hadde skjedd) avsluttet forholdet, det er omstendighetene rundt.

Dersom sexen avtar fordi jeg ikke lenger tenner på kjæresten min, så forsvinner en en stor del av forholdet - for begge.

Så for å svare på spørsmålet ditt. Jeg aner ikke hva som ville skjedd dersom hun ble syk og gikk opp i vekt. Det eneste jeg vet er at jeg ikke tenner på overvektige damer. Dersom overvekten skyldes at hun spiser usunt og ikke gidder å røre seg så vil jeg få enda mindre lyst på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skrev, tussi, så vet jeg ikke hva som ville skjedd dersom kjæresten min hadde lagt på seg. Jeg hadde antakelig mistet tenningen og lysten.

Dersom vektøkningen skyldes sykdom vil sannheten fortsatt være den samme. Jeg tenner ikke på overvektige damer. Jeg mister lysten. Dumpe henne for noe hun ikke kan gjøre noe med? Det er ikke det, det handler om.

Flere par har vært gjennom sykdommer. Noen ender bra, andre ikke. Det faktum at jeg elsker kjæresten min, min bestevenn vil gjøre en sykdom vanskelig å takle. Og det er ikke overvekten i seg selv som ville(dersom det hadde skjedd) avsluttet forholdet, det er omstendighetene rundt.

Dersom sexen avtar fordi jeg ikke lenger tenner på kjæresten min, så forsvinner en en stor del av forholdet - for begge.

Så for å svare på spørsmålet ditt. Jeg aner ikke hva som ville skjedd dersom hun ble syk og gikk opp i vekt. Det eneste jeg vet er at jeg ikke tenner på overvektige damer. Dersom overvekten skyldes at hun spiser usunt og ikke gidder å røre seg så vil jeg få enda mindre lyst på henne.

Selv om du vanligvis ikke tenner på overvektige damer, så kan det jo hende du fortsatt tenner på kjæresten din om hun hadde gått opp i vekt, rett og slett fordi hun er hun - kvinnen du elsker! Mamma var mye tynnere når hun og pappa traff hverandre for 30 år siden, så kan tenke meg at pappa da likte tynne damer, men de lever et lykkelig ekteskap i dag, selv om mamma ikke er så tynn som hun var da de traff hverandre:)

Anonymous poster hash: cf917...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, tussi, så vet jeg ikke hva som ville skjedd dersom kjæresten min hadde lagt på seg. Jeg hadde antakelig mistet tenningen og lysten.

Dersom vektøkningen skyldes sykdom vil sannheten fortsatt være den samme. Jeg tenner ikke på overvektige damer. Jeg mister lysten. Dumpe henne for noe hun ikke kan gjøre noe med? Det er ikke det, det handler om.

Flere par har vært gjennom sykdommer. Noen ender bra, andre ikke. Det faktum at jeg elsker kjæresten min, min bestevenn vil gjøre en sykdom vanskelig å takle. Og det er ikke overvekten i seg selv som ville(dersom det hadde skjedd) avsluttet forholdet, det er omstendighetene rundt.

Dersom sexen avtar fordi jeg ikke lenger tenner på kjæresten min, så forsvinner en en stor del av forholdet - for begge.

Så for å svare på spørsmålet ditt. Jeg aner ikke hva som ville skjedd dersom hun ble syk og gikk opp i vekt. Det eneste jeg vet er at jeg ikke tenner på overvektige damer. Dersom overvekten skyldes at hun spiser usunt og ikke gidder å røre seg så vil jeg få enda mindre lyst på henne.

Så du hadde ikke synes kjæresten din hadde vært overfladisk eller over snittet utseendefiksert om hun avslutter forholdet deres dersom du blir syk og ikke kan holde deg i form som tidligere?

Anonymous poster hash: cf917...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man timeglassfigur hjelper det å ha brede skuldre. Men det er bryst og hofter som skal ha samme omkrets. Midjen skal være 2/3 av hofter og byste i omkrets. Ex. har man 100 cm byste og hofter skal midjen være 70 cm. Ikke så lett å oppdrive disse målene nå tll dags fordi vi spiser mer og beveger oss langt mindre enn for bare 30 år siden. Jeg er noe sånt som hofter 99, midje 74 og byste 97 Så jeg er ikke en ekte timeglass selv om jeg får høre at jeg er det. 90/60/90 var idealmålene på 50 og 60 tallet men de er som sagt sjeldne å oppdrive i 2014.

Haha litt moro, vi har akkurat de samme målene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde ikke synes kjæresten din hadde vært overfladisk eller over snittet utseendefiksert om hun avslutter forholdet deres dersom du blir syk og ikke kan holde deg i form som tidligere?

Anonymous poster hash: cf917...55f

Det har jeg ikke uttalt meg om i det hele tatt. Men som jeg skrev, så handler det ikke bare om det å bli syk og ikke klare å holde seg i form. Det handler om å være i et forhold der den ene ikke tenner eller har lyst på den andre.

Hva som vil skje den dagen det eventuelt skjer med meg, vet jeg ikke. Jeg kan ikke for sikkert vite hvordan jeg vil reagere i situasjoner jeg ikke har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du vanligvis ikke tenner på overvektige damer, så kan det jo hende du fortsatt tenner på kjæresten din om hun hadde gått opp i vekt, rett og slett fordi hun er hun - kvinnen du elsker! Mamma var mye tynnere når hun og pappa traff hverandre for 30 år siden, så kan tenke meg at pappa da likte tynne damer, men de lever et lykkelig ekteskap i dag, selv om mamma ikke er så tynn som hun var da de traff hverandre:)

Anonymous poster hash: cf917...55f

Det kan godt hende. Det vet jeg ikke noe om. Jeg vet bare hva jeg har å forholde til meg i dag. Men så er det jo sånn at da jeg var 15, så ble jeg sprengkåt av andre jenter på den alderen. Nå gjør jeg jo ikke det, så tiden forandrer seg, kropper forandre seg. Kroppen går gjennom graviditet, den blir slappere og legger litt på seg. Det er naturlig. Vi snakker her om overvektige damer. Men ja, dersom jeg har vært gift i 30 år og kjæresten min legger på seg, så kan det godt tenkes at jeg tenker annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

Beviser vel at menn er MYE mer overfladiske enn damer. Oftest. Eller hva sier dere?

Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

Nå er det vel vi damene som sminker oss, styler håret og bruker nøye gjennomtenkte antrekk hver eneste dag. Begge kjønn er overfladiske.

(selvfølgelig ikke alle damer, men mange)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke uttalt meg om i det hele tatt. Men som jeg skrev, så handler det ikke bare om det å bli syk og ikke klare å holde seg i form. Det handler om å være i et forhold der den ene ikke tenner eller har lyst på den andre.

Hva som vil skje den dagen det eventuelt skjer med meg, vet jeg ikke. Jeg kan ikke for sikkert vite hvordan jeg vil reagere i situasjoner jeg ikke har vært i.

Ok, så du skal få lov til å slå opp pga kropp, men ikke dama di...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så du skal få lov til å slå opp pga kropp, men ikke dama di...

Hæ? det er jo ikke det jeg skriver. Jeg skriver bare at jeg ikke har uttalt meg hva jeg vil tenke dersom kjæresten avslutter forholdet fordi jeg er syk og legger på meg.

Forhold deg til det jeg skriver. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har eller har sagt noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er det mest synd for meg, som faktisk jobber ganske hardt, men ja, synes det blir noe unyansert å si at det bare er å spise mindre/sunt og røre litt på seg, for det er det ikke. Som Jon blund sier er det mange faktorer som spiller inn, og jeg synes det er gruelig dårlig gjort å bare kutte ut de og anta at jeg spiser usunt og/eller ikke trener. Jeg er daglig 800kcal i underskudd og trener minst tre ganger i uka, men det rikker seg ikke for det. Her er en liten øyeåpner jeg føler mange trenger

Syns det blir for dumt å sammenligne fedme med homofili, annen hudfarge og funksjonshemmede. De tre sistnevnte er uforslyldt og kan ikke gjøres noe med. Fedme er som regel selvforskyldt og kan gjøres noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har forskjellige preferanser! Men muligens har majoriteten av menn lagt sin elsk på slanke damer. Dette er fordi dem synes det er mest attraktivt. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som det verste menn vet er overvektige damer. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig om en dame er litt kraftig. Jeg ville heller hatt en kraftig mann enn en som er veldig tynn.

Forstår at smaken er som baken, noen tenner bare på tynne damer og det er greit det, men jeg blir så satt ut når jeg leser stygge kommentarer om feite damer her på KG. Som kanskje ikke er veldig feite en gang, men har noen kg ekstra.

Beviser vel at menn er MYE mer overfladiske enn damer. Oftest. Eller hva sier dere?

Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

1. Slutt å velge gutter (ja, gutter,skikkelige menn har andre verdier) Dere suger når det gjelder å velge partnere. Dere tar jo alt som viser interesse for dere når dere lokker med sex, fordi det er den eneste måten dere tror dere kan finne en partner på.

2. Det finnes ingen som er så pirkete på egen kropp som kvinner, herunder pirkete på hva de veier.

Oppsummering: Velg skikkelige partnere + slutt å være pirkete = happy life.

Og nei, menn er ikke mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? det er jo ikke det jeg skriver. Jeg skriver bare at jeg ikke har uttalt meg hva jeg vil tenke dersom kjæresten avslutter forholdet fordi jeg er syk og legger på meg.

Forhold deg til det jeg skriver. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har eller har sagt noe om.

Akkurat hva jeg gjør. jeg forholder meg til hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir for dumt å sammenligne fedme med homofili, annen hudfarge og funksjonshemmede. De tre sistnevnte er uforslyldt og kan ikke gjøres noe med. Fedme er som regel selvforskyldt og kan gjøres noe med.

Jada, det er jeg helt enig i! Var mer siste halvdelen av artikkelen jeg siktet mot. Jeg er så grådig lei av de som sier at det kun er å spise sunt og trene, så blir du slank og fin i en fei. Det blir hakket for unyansert for meg, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er jeg helt enig i! Var mer siste halvdelen av artikkelen jeg siktet mot. Jeg er så grådig lei av de som sier at det kun er å spise sunt og trene, så blir du slank og fin i en fei. Det blir hakket for unyansert for meg, altså.

går jo ikke bare på at innholdet i maten er sunn. Går jo og på om man spiser små og hyppige måltider eller om man spiser sjeldent men store porsjoner. Gjør man sistnevnte går man iallefall ikke ned. Og spesielt ikke om man hopper over frokost eller legger seg sulten. Det fucker jo opp forbrenninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...