Gå til innhold

Hvorfor er menn så obsessed med vekt på damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke menn med mage, men jeg tror jeg må være den eneste på KG som har den preferansen.

Har det samme inntrykket. Her vil alle kvinner ha store bamser med bollemage. Har en del venninner som sier de ikke kunne vært sammen med en tynn mann, for da ville de selv ha følt seg tykk. Jeg foretrekker selv slanke menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartbeat

Synes tjukke jenter kan være fine, jeg.

Hva er tykke damer da? Gjerne finn et bilde på hva du synes er tykt? :fnise:

Noen synes jo hun i det nederste bildeeksemplet er tykk, mens noen mener du må være betydelig større for å bli kalt tykk.

Så ei tykk jente sier ikke så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er tykke damer da? Gjerne finn et bilde på hva du synes er tykt? :fnise:

Noen synes jo hun i det nederste bildeeksemplet er tykk, mens noen mener du må være betydelig større for å bli kalt tykk.

Så ei tykk jente sier ikke så mye :P

En kvinne som bruker str 36-38 og som kanskje veier max 60 er ikke tykk. Det sier seg selv. Hu på nederste bildet er ikke større enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da menge menn som liker tykkere damer? Jeg synes jeg ser overvektige damer med kjæreste på gata omtrent daglig.

Anonymous poster hash: 1a212...3c3

Det er mindre enn 5% som har et drømmeutseende eller idealkropp av både kvinner og menn, så derfor er det så mange på et forum som føler seg utilstrekkelig.:) Er fordi alle svarer mot idealet, men vet de må ta til takke med en helt vanlig person. Hvis ikke hadde ikke verden gått videre.:)

Anonymous poster hash: 71c25...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

En kvinne som bruker str 36-38 og som kanskje veier max 60 er ikke tykk. Det sier seg selv. Hu på nederste bildet er ikke større enn det.

Jo. hun kan vel veie 70 kg også. kommer vel an på høyden det :) Og definisjon på tykk, kommer jo på øyet som ser. derfor jeg lurte. Sikkert noen som synes hun er lubben. JEG personlig synes ikke det, jeg synes hun ser slank og fin ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme inntrykket. Her vil alle kvinner ha store bamser med bollemage. Har en del venninner som sier de ikke kunne vært sammen med en tynn mann, for da ville de selv ha følt seg tykk. Jeg foretrekker selv slanke menn.

Dette tror jeg bunner ene og alene at kvinner føler seg truet av en slank mann, fordi de selv føler seg tykke.:) De vil ikke bli stilt i skyggen.:)

Anonymous poster hash: 71c25...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som det verste menn vet er overvektige damer. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig om en dame er litt kraftig. Jeg ville heller hatt en kraftig mann enn en som er veldig tynn. Forstår at smaken er som baken, noen tenner bare på tynne damer og det er greit det, men jeg blir så satt ut når jeg leser stygge kommentarer om feite damer her på KG. Som kanskje ikke er veldig feite en gang, men har noen kg ekstra. Beviser vel at menn er MYE mer overfladiske enn damer. Oftest. Eller hva sier dere? Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

De jeg syns er mest overfladiske er folk som kommer slike påstander

om alle menn eller kvinner har en eller annen egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er menn så obsessed med vekt på damer?

Jeg holder det ikke ut, en modde må komme og gjøre noe med overskriften, den er verre enn noen manns besettelse av kvinners vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg liker ikke helt at tråden sier at menn sier at menn er obsessed med vekten til kvinner. De fleste er vel enige om at overvektighet ikke er spesielt attraktivt, men 5-6 kilo her og der har ikke så mye å si for den normale mannen. Jeg er ikke obsessed på noen som helst måte..

Det er klart at hvis man velger å bli sammen med en mann som er ekstremt opptatt av trening så dyrker han gjerne et fit kvinne ideale. Disse karene er ikke representative for alle menn..

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er tykke damer da? Gjerne finn et bilde på hva du synes er tykt? :fnise:

Noen synes jo hun i det nederste bildeeksemplet er tykk, mens noen mener du må være betydelig større for å bli kalt tykk.

Så ei tykk jente sier ikke så mye :P

De på bildene er ikke i nærheten av å være tykke. Ellers, tja, er litt vrient å finne gode bilder, ettersom jeg ikke kommer på noen kjendiser i farta. Tilfeldige Google-frøkner:

http://vh1.mtvnimages.com/sitewide/flipbooks/img/shows/celebrity_fit_club/before/0207.jpg?quality=0.85

http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/63/10/7d/63107d9c337608e5bdcdf1d44aee76e0.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d17/CaptainKRool/20.jpg

Eller litt større:

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/f6/ac/f7/f6acf791fdb3663301af4546b8993779.jpg

Synes ærlig talt ikke vekt har så mye å si. Alle disse hadde vært pene uavhengig av om de veide 50 eller 80 kg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt i orden at folk har preferanser når det kommer til det motsatte kjønnet, det har jeg selv, så å forvente noe annet fra andre hadde vært hyklersk. Men det jeg derimot ikke skjønner er behovet enkelte har for å rakke ned på de som ikke fyller deres krav om utseende...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

De på bildene er ikke i nærheten av å være tykke. Ellers, tja, er litt vrient å finne gode bilder, ettersom jeg ikke kommer på noen kjendiser i farta. Tilfeldige Google-frøkner:

http://vh1.mtvnimages.com/sitewide/flipbooks/img/shows/celebrity_fit_club/before/0207.jpg?quality=0.85

http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/63/10/7d/63107d9c337608e5bdcdf1d44aee76e0.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d17/CaptainKRool/20.jpg

Eller litt større:

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/f6/ac/f7/f6acf791fdb3663301af4546b8993779.jpg

Synes ærlig talt ikke vekt har så mye å si. Alle disse hadde vært pene uavhengig av om de veide 50 eller 80 kg.

Okey, det er bra :) De var alle veldig fine, selv om de hadde litt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror du ikke går ned fordi du har for mye kaloriunderskudd?? :fnise: Den var ny.

Anonymous poster hash: c3fb0...46f

Nå har det seg sånn at kroppen faktisk må ha en viss mengde inn for å i det hele tatt fungere, så ja, det er mulig. Les her for en bedre forklaring. De dagene jeg trener har jeg teknisk sett fått inn kun 400kcal, og hvis du prøver å si at det er for mye jeg vet jeg rett og slett ikke hva en stakkar skal ta seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Nå har det seg sånn at kroppen faktisk må ha en viss mengde inn for å i det hele tatt fungere, så ja, det er mulig. Les her for en bedre forklaring. De dagene jeg trener har jeg teknisk sett fått inn kun 400kcal, og hvis du prøver å si at det er for mye jeg vet jeg rett og slett ikke hva en stakkar skal ta seg til.

Det er riktig at du kanskje får i deg for lite, da kroppen går i sparebluss om du spiser for lite. Kanskje du skal spise litt mer? Men jeg er også som deg, må spise utrolig lite for å holde vekten og trene hardt. Det er et slit . Mens ei venninne av meg som er tynn som en strek og spiser bare junk , ikke trener hun heller, men hun er like tynn. Så det er forskjell på folk ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at kroppen faktisk må ha en viss mengde inn for å i det hele tatt fungere, så ja, det er mulig. Les her for en bedre forklaring. De dagene jeg trener har jeg teknisk sett fått inn kun 400kcal, og hvis du prøver å si at det er for mye jeg vet jeg rett og slett ikke hva en stakkar skal ta seg til.

Mest sannsynlig feilberegner du hvor mange kalorier du forbrenner når du trener. Eller du regner feil hvor mange kalorier du inntar. Kroppen holder seg ikke overvektig til evig tid selv om den er på sparebluss altså. Det er ikke sånn det fungerer.

Anonymous poster hash: f43ab...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig feilberegner du hvor mange kalorier du forbrenner når du trener. Eller du regner feil hvor mange kalorier du inntar. Kroppen holder seg ikke overvektig til evig tid selv om den er på sparebluss altså. Det er ikke sånn det fungerer.

Anonymous poster hash: f43ab...d5d

Hvordan forklarer du da at jeg har gjort akkurat det samme i tre år, men gikk ned 20kg de første to og har stått stille siden? Skal jeg kutte enda mer ned på kalorier kanskje, til under 1000 om dagen? Høres sunt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartbeat

Mest sannsynlig feilberegner du hvor mange kalorier du forbrenner når du trener. Eller du regner feil hvor mange kalorier du inntar. Kroppen holder seg ikke overvektig til evig tid selv om den er på sparebluss altså. Det er ikke sånn det fungerer.

Anonymous poster hash: f43ab...d5d

Jo, jeg må gå på 1200 kcal for å holde vekten og gå enda mer ned om jeg skal slanke meg :) spiser jeg normalt går jeg opp. Skal jeg skeie ut en dag av og til må jeg kompensere det med å spise ENDA mindre noen dager. Kan ikke spise 2200kcal som er anbefalt for ei kvinne. Da skyter vekta i været!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg syns er mest overfladiske er folk som kommer slike påstander

om alle menn eller kvinner har en eller annen egenskap.

Da har jeg et forslag til deg:la vær å les tråden!

Skjønner ikke hvorfor så mange angriper meg fordi jeg sa jeg foretrekker litt kraftigere menn. Har ikke skrevet no stygt om tynne menn, så SLUTT Å HENG DERE OPP I DET FOR F..

Jeg har flere exer som har vært tynne jeg, man blir jo ikke sammen med noen pga at de er tynne, eller..? For min del er jeg ikke så opphengt i vekt, jeg har likt både litt store menn og slanke menn. Hvis man får så stor mage at det blir vanskelig å vaske seg nedentil så sier det seg selv at man burde slanke seg!

Poenget med tråden var å finne ut hvorfor menn er mer obsessed med vekt på damer enn det vi er selv. For vekt er ikke det første jeg tenker på når det gjelder en jeg syns er kjekk.. Og greit, jeg skjønner dette med preferanser, men ändå? Hva med alle trådene som opprettes her på KG der damer blir bedt om å slanke seg ellers blir de dumpet?

TS

Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det verste menn vet er overvektige damer. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig om en dame er litt kraftig. Jeg ville heller hatt en kraftig mann enn en som er veldig tynn.

Forstår at smaken er som baken, noen tenner bare på tynne damer og det er greit det, men jeg blir så satt ut når jeg leser stygge kommentarer om feite damer her på KG. Som kanskje ikke er veldig feite en gang, men har noen kg ekstra.

Beviser vel at menn er MYE mer overfladiske enn damer. Oftest. Eller hva sier dere?

Anonymous poster hash: 1a3cf...c3e

Nå er noen kroppsfasonger estetisk vakrere å betrakte enn andre, hvor attraktive noen er kommer an på flere faktorer, kropp er definitivt en av disse og det vil være en stor livsløgn å benekte at kroppsfasong er av betydning. Dog er det ingen automatikk i at en mann velger ei tynn fremfor ei med litt mer former, f.eks. kan man finne ei med noen kilo for mye mer attraktiv grunnet f.eks. at hun har et søtere smil - attraktivitet er således en sum av flere faktorer.

Hva gjelder veldig store damer så har dem vesentlig mindre sjanse på sjekkemarkedet, er få som finner dette attraktivt og dem har således et smalere marked enn sine slankere medsøstre, ofte ender de med menn som gjerne vil ha annet men må leve med hva dem får, i slike tilfeller er det menn som har gjort store komprimisser de ender med, da det er få som finner store jenter attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som misliker kvinner med noen kilo ekstra der fettet er godt disponert (pupper og rumpe, fortsatt smal midje).

Men de fleste kvinner besitter ikke en perfekt timeglassfasong. Så "kraftig" betyr enten stor og maskulin bebygning eller ofte ekstra fett på armer, mage, lår osv.

Nettopp derfor unngår menn kvinner som har listet kroppsfasong som "kraftig", "formfull", eller "plus size" på datingprofilen. Oddsene er at de ikke er mer attraktive pga. vekten sin, og det er safere å sende melding til en som er slank.

Anonymous poster hash: af666...dc4

Jeg har timeglassfigur. Type like bred over skuldre og hofter, såpass smal over midjen at dette ikke samsvarer når jeg kjøper klær og litt tykk, så det å få BH produsentene til å forstå at ja, jenter kan ha smalere midje og store pupper er veldig vanskelig.

Ser ikke helt hvor det er bra på noen som helst måte, tykk som tynn, da det er jo helt håpløst og finne klar som sitter bra..

Anonymous poster hash: 1ac39...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...