Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

On 6/29/2019 at 10:03 PM, Lizbeth said:

Jeg hadde helt klart hatt godt av å lese denne bloggen for inspirasjonens skyld. Jeg er selv mamma og hadde trengt å få på litt muskler på kroppen, men de få gangene jeg har klikket meg inn har det vært eksponering på høyeste nivå - langt over det jeg ser i de "verstingbloggene" jeg har kuttet ut for lengst. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg fant en blogger med samme kunnskap og evne til å motivere som det Funkygine har, uten eksponering av barn. Det finnes jeg ikke interessert i å støtte. 

Enig. Jeg kan anbefale Maren Erdviks blogg, herlig jente som er akkurat like glad og inspirerende i egen person som hun er på bloggen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, O.G. skrev:

Hun anker, såg jeg i avisen.

Nå tror jeg du har svart i feil tråd😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og tenåringer som er aktive i idrett som dans og fotball kan også ha sixpack, kjenner flere av de 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Uglesjel skrev:

Nå tror jeg du har svart i feil tråd😅

Nei, nei, Jørgine anker i skjeggekresaken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, O.G. skrev:

Nei, nei, Jørgine anker i skjeggekresaken sin.

Aaah.. Finn lest saken nå nettopp 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint innlegg på bloggen i dag 😊 Er litt mye reklame om dagen ja, men jeg er fortsatt en trofast følger 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Xstrella skrev:

Tenk å sett cbe slik. Flott kropp altså. Slik ser vanlige damer ut når vi sitter. Håper mange jenter tar det til seg. 

Hva mener du? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvorfor er hun bedre likt enn andre bloggere?Er det fordi hun er naturlig pen uten sminke?Hun er real og hyggelig,snakker ikke stygt om noen og glad i familien sin,men hun eksponerer jo barna sine for det det er verdt.Hun reklamerer for mye av det samme som andre bloggere gjør,og hun får store deler av livet sitt sponset(bryllup,ferie,hus&innredning..you name it.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke denne bloggeren (mye eksponering av barn på TV har ført til det), men kom over «house touren» hennes.... altså... hun inviterer jo til innbrudd tenker jeg. Alle vet at uteboden feks er full av sko (ikke at det er så verdifullt som en bod full av elektriske artikler altså), og viser alt i huset. Hva tenker egentlig forsikringsselskap om sånt ? Nå vet man altså alt om hvordan huset ser ut innvendig og man vet jo stort sett om de er hjemme eller ikke hvis man følger på some... 

Endret av marthes
Skrivefeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er det så mykje skilnad på det og ei salgsannonse for eit hus til dømes? Der får ein jo adressa servert på sølvfat og.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, decker skrev:

Tja, er det så mykje skilnad på det og ei salgsannonse for eit hus til dømes? Der får ein jo adressa servert på sølvfat og.

Sant nok det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2019 den 11.42, Anne 69 skrev:

Hvorfor er hun bedre likt enn andre bloggere?Er det fordi hun er naturlig pen uten sminke?Hun er real og hyggelig,snakker ikke stygt om noen og glad i familien sin,men hun eksponerer jo barna sine for det det er verdt.Hun reklamerer for mye av det samme som andre bloggere gjør,og hun får store deler av livet sitt sponset(bryllup,ferie,hus&innredning..you name it.

Lurer på noe av det samme som deg. Jeg synes hun er en av verstingene når det kommer til å eksponere barn, men det er kanskje ok siden hun er så jovial? 

I bloggerne ser man at hun står og æsjer til egen kropp, og roper at hun er tykk og ekkel, og at mannen lyver når han sier at hun ser bra ut. Hun blir hyllet fordi at hun tør å sette ord på hvordan mange føler det rundt endring av kropp under svangerskap. 

Hade feks CBE gjort det samme, hadde det garantert kommet en tirade om kroppspress og dårlig forbilde. CBE hadde et innlegg om at hun gledet seg til å få kroppen sin tilbake etter at barnet var kommet ut. Da var det meste av kritikken at fokuset var på feil sted, og at hennes fokus på kropp var helt sykt.

Funky viser like mye hud, eksponerer barn like mye (eller mer) enn ganske mange av de mest kritiserte bloggerne. Hvorfor er ikke hun berettiget samme kritikk? 

(Jeg spør fordi at jeg oppriktig lurer. Vær så snill å ikke heng dere opp i at CBE blir brukt som eksempel. Det er ikke en diskusjon av hvem som er best eller verst av de to.) 

Endret av BeverTramp
Skrivefeil
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ingen av bloggerne, bare diskusjonen omkring dem her på KG. Felles for alle som har "evighetstråder" her på forumet, er at publikum opplever diskrepans mellom det som formidles på bloggen og virkeligheten. Det gjelder bl.a Villa Paprika, Berg Eriksen, Anne Brith og Sophie Elise. Det de formidler på kanalene sine framstår i stor grad som konstruert, falskt og usant. Få ting er mer provoserende enn å bli løyet til, enda mer provoserende er det når spørsmål omkring kart og terreng blir sensurert, slettet eller på annen måte omgått. Funky klarer å framstå mer ekte, og ikke minst har hun i motsetning til alle de overnevnte en ordentlig "passion" som Anne Brith ville sagt, som hun formidler på levende vis. Hun behandler ikke publikummet sitt som dritt, og hun fokuserer ikke på hat.

Jeg tror Jørgine er minst like kalkulerende som alle andre som lever av sin sosiale mediepersonlighet. Men hun håndterer det rett og slett bedre enn mange av kollegene sine, og framstår dermed som langt mer likandes. Jeg misliker sterkt at hun inisisterer på at hele familien skal være en del av hennes merkevare, men har respekt for det hun ellers har fått til.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.8.2019 den 7.13, BeverTramp skrev:

Lurer på noe av det samme som deg. Jeg synes hun er en av verstingene når det kommer til å eksponere barn, men det er kanskje ok siden hun er så jovial? 

I bloggerne ser man at hun står og æsjer til egen kropp, og roper at hun er tykk og ekkel, og at mannen lyver når han sier at hun ser bra ut. Hun blir hyllet fordi at hun tør å sette ord på hvordan mange føler det rundt endring av kropp under svangerskap. 

Hade feks CBE gjort det samme, hadde det garantert kommet en tirade om kroppspress og dårlig forbilde. CBE hadde et innlegg om at hun gledet seg til å få kroppen sin tilbake etter at barnet var kommet ut. Da var det meste av kritikken at fokuset var på feil sted, og at hennes fokus på kropp var helt sykt.

Funky viser like mye hud, eksponerer barn like mye (eller mer) enn ganske mange av de mest kritiserte bloggerne. Hvorfor er ikke hun berettiget samme kritikk? 

(Jeg spør fordi at jeg oppriktig lurer. Vær så snill å ikke heng dere opp i at CBE blir brukt som eksempel. Det er ikke en diskusjon av hvem som er best eller verst av de to.) 

Jeg var en av de som kritiserte Funky når hun gravid og viste seg fra en ikke så veldig sjarmerende kroppsfokus side. Grunnen til at folk ikke bryr seg i samme grad som når det gjelder CBE er et tonn med sminke, redigering (også når hun var gravid) og en åpenbar "jeg trener og spiser lite fordi jeg skal være tynn" fronting av kropp og mat fra CBE. Funky viser mye hud men det er gjerne relevant kontekst og ikke  mykporr stil eller " jeg er ung og dum rosablogger stil"  når man bikket 30, som mange andre og da spesielt CBE. Ellers så opplever jeg den helt vanvittige og sinnsyke eksponeringen av mindreårige som helt hinsides og forkastelig og trykker derfor ikke likes eller følger på SoMe når det gjelder Funky, hun kunne fint la vær å vise frem barna da hun favner mange ulike følgere.  Helt avslutningsvis så hjelper det nok på for Funky at hun er gift men en hunk av en mann med et hjerte av gull, og ikke som CBE som er gift med  et nettroll av en fotograf ( tenker da på psycho bitch kommentaren hans som er en av mange) med hang til lek med "lys og skygge" for å perfeksjonere både kropp og utseende med noe variererende hell.  

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg var en av de som kritiserte Funky når hun gravid og viste seg fra en ikke så veldig sjarmerende kroppsfokus side. Grunnen til at folk ikke bryr seg i samme grad som når det gjelder CBE er et tonn med sminke, redigering (også når hun var gravid) og en åpenbar "jeg trener og spiser lite fordi jeg skal være tynn" fronting av kropp og mat fra CBE. Funky viser mye hud men det er gjerne relevant kontekst og ikke  mykporr stil eller " jeg er ung og dum rosablogger stil"  når man bikket 30, som mange andre og da spesielt CBE. Ellers så opplever jeg den helt vanvittige og sinnsyke eksponeringen av mindreårige som helt hinsides og forkastelig og trykker derfor ikke likes eller følger på SoMe. Helt avslutningsvis så hjelper det nok på for Funky at hun er gift men en hunk av en mann med et hjerte av gull, og ikke som CBE som er gift med  et nettroll av en fotograf med hang til lek med "lys og skygge" for å perfeksjonere både kropp og utseende med noe variererende hell.  

Han gikk med på å få bryllupet sitt sponset, så hvor snill han egentlig er, kan vi diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nobile skrev:

Har alle søskene i Funky- familien samme far ? Altså Funky og brødrene ? 

Et googlesøk unna, men greit: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...