Mnjah Skrevet 6. oktober 2018 #901 Del Skrevet 6. oktober 2018 (endret) 5 timer siden, O.G. skrev: Jeg ser ikke det samme som deg. Innholdsrikt innlegg. Da får du beskrive hva du ser da, om du er interessert i å bidra med noe. Endret 6. oktober 2018 av Mnjah 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2018 #902 Del Skrevet 7. oktober 2018 17 timer siden, Kriska skrev: Synes Jørgine har mye å lære den "vanlige mammaen i gaten" som sier de aldri har tid til å trene pga unger og div. Synes hun har enormt mye gode tips og triks, gode treningsprogrammer og er flink til å inspirere og pushe. Den vanlige mammaen i gaten har en ordinær jobb som de må være på 8 timer i døgnet, i tillegg til bringing og henting av barn fra barnehage, handling av mat, laging av mat og så andre gjøremål i huset i tillegg til å gi ungene oppmerksomhet og følge opp diverse fritidsaktiviteter og litt sånn annet forskjellig. Så hva kan Jørgine lære "den vanlige mammamen i gaten" igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 7. oktober 2018 #903 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 time siden, O.G. skrev: Den vanlige mammaen i gaten har en ordinær jobb som de må være på 8 timer i døgnet, i tillegg til bringing og henting av barn fra barnehage, handling av mat, laging av mat og så andre gjøremål i huset i tillegg til å gi ungene oppmerksomhet og følge opp diverse fritidsaktiviteter og litt sånn annet forskjellig. Så hva kan Jørgine lære "den vanlige mammamen i gaten" igjen? Nå gjør jo Jørgine alle disse tingene også. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 7. oktober 2018 #904 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 time siden, Nuttery skrev: Nå gjør jo Jørgine alle disse tingene også. Nei, jobben til Jørgine er blant annet å trene. Jeg tviler sterkt på at hun tar økta etter klokka 20 om kvelden som oss andre småbarnsforeldre. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fader Skrevet 7. oktober 2018 #905 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 time siden, Nuttery skrev: Nå gjør jo Jørgine alle disse tingene også. Jobben til Jørgine er jo å trene, dokumentere og blogge om treningen. Det er ikke jobben til de aller fleste mødre. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 7. oktober 2018 #906 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) 1 time siden, Fader skrev: Jobben til Jørgine er jo å trene, dokumentere og blogge om treningen. Det er ikke jobben til de aller fleste mødre. Jørgine trener en del på kveldstid hun også, men det er helt sant; det er jo ikke jobben til "de fleste" mødre. Men så er jo ikke alle mødre like. Det er jo ikke "oss" som en uniform helhet og "Jørgine" som en motpol. Vi har mødre som jobber i butikk, helsetjenesten, på treningssenter, i barnehage, som gymlærer, etc, som også kan være aktive i hverdagen sin. Nabodama mi står opp kl 05:00 og trener mens mannen enda er hjemme og sover med ungene, eller stikker en kveldstur etter ungene har lagt seg. Noen ganger tar hun en økt i hagen, eller i stua. Min tante jobber turnus som sykepleier, og leverte barn i barnehage/skole, før hun dro og trente selv i forkant av keldsvakter. En annen venninne jeg har jobber på Coop, og hun sykler til og fra jobb (et langt stykke) som trening. Poenget mitt var at Jørgine er en mor som sjonglerer hverdagslivets utfordringer som alle andre - og tilsynelatende gjør det på en ganske god måte. Selv om hun også trener på dagtid - som mange andre også gjør. Eventuelt andre som får aktivitet på dagtid av andre ting. Endret 7. oktober 2018 av Nuttery 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 7. oktober 2018 #907 Del Skrevet 7. oktober 2018 En blogger har ikke de samme hverdagens utfordringer som de vanlige mammaen i gaten. Hun kan trene og/eller jobbe stort sett når det måtte passe henne. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 7. oktober 2018 #908 Del Skrevet 7. oktober 2018 6 minutter siden, Birdo skrev: En blogger har ikke de samme hverdagens utfordringer som de vanlige mammaen i gaten. Hun kan trene og/eller jobbe stort sett når det måtte passe henne. Okei, men det er helt vanlig å ha fleksibel timeplan, og andre kan også trene når det passer dem, innenfor de rammene som deres hverdag gir. Alle har noen begrensninger, og bare fordi jørgine har mulighet til å trene mellom 08 og 16 betyr ikke det at hun er i en særposisjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2018 #909 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 timer siden, Nuttery skrev: Nå gjør jo Jørgine alle disse tingene også. Hun har en dagjobb som hun må være på fra 07 til 15? Altså med en annen arbeidsgiver enn seg selv? Fem dager i uken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 7. oktober 2018 #910 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, O.G. skrev: Hun har en dagjobb som hun må være på fra 07 til 15? Altså med en annen arbeidsgiver enn seg selv? Fem dager i uken? Nei, men det har jo ikke absolutt alle andre i denne verden heller. Det er ikke unormalt å ikke måtte jobbe 07-15 heller. Også er det jammen-i-meg de som jobber 07-15 som får det til også. Rart det der altså. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2018 #911 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, Nuttery skrev: Nei, men det har jo ikke absolutt alle andre i denne verden heller. Det er ikke unormalt å ikke måtte jobbe 07-15 heller. Også er det jammen-i-meg de som jobber 07-15 som får det til også. Rart det der altså. Vel, men så er det de som rett og slett ikke gidder og som ikke må føle seg presset til enda mer aktivitet i hverdagen når de bare vil slappe av med en kopp te etter at ungene har lagt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 7. oktober 2018 #912 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, O.G. skrev: Vel, men så er det de som rett og slett ikke gidder og som ikke må føle seg presset til enda mer aktivitet i hverdagen når de bare vil slappe av med en kopp te etter at ungene har lagt seg. Ja, og de velger det. Jeg er en av dem. Men det er jo tross alt noe man velger det også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2018 #913 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, Nuttery skrev: Ja, og de velger det. Jeg er en av dem. Men det er jo tross alt noe man velger det også. Godt poeng, sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 7. oktober 2018 #914 Del Skrevet 7. oktober 2018 (endret) 6 minutter siden, O.G. skrev: Godt poeng, sånn sett. Ja. Altså - jeg er enig med deg. Det kan være vanskelig å få hverdagen til å gå opp. Jeg er der selv. Jeg skulle gjerne vært godt trent og vært som nabodama som slenger seg ut på joggetur etter ungene er lagt - men det er jeg ikke. Jeg liker å synke ned i sofaen og se på litt dritt-TV før jeg kan legge meg etter en lang dag. Det er sjeldent jeg har noe særlig overskudd til å skulle dra å trene etter jobb - kanskje fordi jeg har vært på beina hele dagen, kanskje fordi jeg ikke trener (trening avler energi), kanskje jeg bare sliter med motivasjonen... Vet ikke. Men fakta er jo at mange gjør dette, bloggere eller ei. Jeg kjenner IT-folk som sykler flere mil til jobb, gamle skolevenner som velger å jobbe som personlig trener på treningssenter, andre er gymlærere og trener aktivt med barna, som er flinke til å gå i skogen etter jobb, folk som faktisk utnytter seg av de x antall timene i uka de kan bruke av arbeidstiden på trening.... At jeg ikke har valgt et "aktivt" yrke som sådan, ikke prioriterer trening o.l.... Jaja, det er et valg jeg tar! Fordi jeg hverken orker, gidder eller har lyst til å presse meg til å gjøre ting jeg egentlig ikke syntes er så stas. Og kroppen ser jo litt sådan ut, men det er jo også noe jeg velger selv... Jeg trente veldig aktivt for noen år siden, og jeg fikk det "alltid" til å gå opp. Er det vilje er det en vei! Men i disse dager så er det ingen vilje fra min side, og dørstokkmila er lang. Sånn er det nok for mange! Men at Jørgine får det til - det syntes jeg er flott! Og hun får det ikke til bare fordi hun er blogger - hun gjorde jo akkurat det samme før. Var gymlærer, trente med barna på stuegulvet, trente i hagen, dro med barna på skitur i pulk osv... Så ja. Noen bare har det, antar jeg. Det er for all del mye man kan kritisere henne for - jeg kan gå med på den, men at hun er i god form fordi hun har mulighet til å trene "i arbeidstida" - den er jeg liksom ikke helt med på. Hun er antageligvis i bedre form fordi hun kan trene såpass som hun gjør, men så har hun jo valgt en jobb som legger opp til det også. Endret 7. oktober 2018 av Nuttery 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2018 #915 Del Skrevet 7. oktober 2018 Jørgine har det som livsstil, alltid hatt. Det gjør henne likevel ikke til noe rollemodell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 7. oktober 2018 #916 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 time siden, Nuttery skrev: Okei, men det er helt vanlig å ha fleksibel timeplan, og andre kan også trene når det passer dem, innenfor de rammene som deres hverdag gir. Alle har noen begrensninger, og bare fordi jørgine har mulighet til å trene mellom 08 og 16 betyr ikke det at hun er i en særposisjon. I forhold til at jobben hennes er å trene og "dokumentere" dette, og hun ikke må være et fast sted fra 8-16 setter henne faktisk i en særposisjon når det gjelder å få trent. Fint at andre har fleksible timeplaner, men for min del har jeg ingen andre muligheter enn å trene enn etter 20, evt kl.05.30 om morgenen, derfor syns jeg at Jørgine har det litt mer fleksibelt, lettere for å komme seg på trening i løpet av dagen.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest22 Skrevet 7. oktober 2018 #917 Del Skrevet 7. oktober 2018 Men hvorfor være så bitter på at Jørgine rekker å trene og har bedre tid en deg selv? Kan man ikke slutte å sammenligne seg og heller hente inspirasjon av øktene hun legger ut? Å få det til å passe din egen hverdag? Og siden mange her påpeker at den «vanlige mammaen» ikke kan trene sånn pga jobb. Så er det jo faktisk sånn at den «vanlige mammaen» gjerne er i manmapermisjon i mange mnd. Jørgine fødte for litt over 2 mnd og er i gang med jobb, følger opp 3 barn og greier å få inn trening i hverdagen. Jeg blir hvertfall inspirert 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. oktober 2018 #918 Del Skrevet 7. oktober 2018 Jeg hadde opplevd like mye inspirasjon om hun droppet å vise frem ungene. Har bloggen på Bloglovin og leser kun hvis jeg ser av overskrift og første bilde at det mest sannsynlig ikke er eksponering av barn i innlegget. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2018 #919 Del Skrevet 7. oktober 2018 18 minutter siden, Gjest22 skrev: Men hvorfor være så bitter på at Jørgine rekker å trene og har bedre tid en deg selv? Kan man ikke slutte å sammenligne seg og heller hente inspirasjon av øktene hun legger ut? Å få det til å passe din egen hverdag? Ingen som er bitter fordi Jørgine får trent her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2018 #920 Del Skrevet 7. oktober 2018 3 minutter siden, Kollontaj skrev: Jeg hadde opplevd like mye inspirasjon om hun droppet å vise frem ungene. Har bloggen på Bloglovin og leser kun hvis jeg ser av overskrift og første bilde at det mest sannsynlig ikke er eksponering av barn i innlegget. Nei, du er en bitter dame som er sur på bloggerne fordi de tjener så mye penger på være bestevenninne med oss alle og vise frem ungene sine. :ironiflagg: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå