Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, Asti skrev:

Dagens episode av Bloggerne: Dessverre eksponering av barn også av Funkygine: https://sumo.tv2.no/programmer/underholdning/bloggerne/  :sukk:

Funky er en av de verste. Forrige sesong var det like mye om barna hennes som henne. Kameraet oppi ansiktet (bokstavelig talt, det var håndholdt) på sønnen som gråt da moren skulle reise til lofoten noen dager. Hvor på hun svarer «ikke vær så dramatisk» eller lignende. Noe av det vondeste jeg har sett på lenge.

Jeg tror hun slipper unna fordi hun er ydmyk og jovial...

Endret av Mnjah
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har inntrykk av at mange ser Funkygine som et reflektert menneske, som en fornuftens røst i bloggsværen, men en som stadig utleverer barna sine i reklameøyemed, som eksponerer barna i intime situasjoner (f.eks da hun la ut ti videoer av sønnen i anledning bursdagens hans eller at hun gjentatte ganger lar barnas følelser og behov være til underholdning i Bloggerne), som betegner Ulrikke Falchs kritikk av bloggbransjen i anledning Vixen som "ukollegial", som kaller mannen sin for "mongo" foran barna (og legger ut video av det), som sammenligner kulturell appropriasjon med hundefilter på snapchat; for meg er ikke denne personen en motvekt, men heller en del av problemet. Refleksjonsnivået er i hvert fall svært lite imponerende. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mnjah skrev:

Funky er en av de verste. Forrige sesong var det like mye om barna hennes som henne. Kameraet oppi ansiktet (bokstavelig talt, det var håndholdt) på sønnen som gråt da moren skulle reise til lofoten noen dager. Hvor på hun svarer «ikke vær så dramatisk» eller lignende. Noe av det vondeste jeg har sett på lenge.

Jeg tror hun slipper unna fordi hun er ydmyk og jovial...

Folk tror hun der er snill og grei og så er det den der utroskapen i forrige ekteskap som hun har brukt for hva det er verdt til og med nygift og tunggravid med ny kar. Det er jo ofte sånn at vi unnskylder folk som vi synes litt synd på og det har hun funnet ut og utnytter bevisst. 

3 timer siden, xemiliex skrev:

Jeg har inntrykk av at mange ser Funkygine som et reflektert menneske, som en fornuftens røst i bloggsværen, men en som stadig utleverer barna sine i reklameøyemed, som eksponerer barna i intime situasjoner (f.eks da hun la ut ti videoer av sønnen i anledning bursdagens hans eller at hun gjentatte ganger lar barnas følelser og behov være til underholdning i Bloggerne), som betegner Ulrikke Falchs kritikk av bloggbransjen i anledning Vixen som "ukollegial", som kaller mannen sin for "mongo" foran barna (og legger ut video av det), som sammenligner kulturell appropriasjon med hundefilter på snapchat; for meg er ikke denne personen en motvekt, men heller en del av problemet. Refleksjonsnivået er i hvert fall svært lite imponerende. 

Jeg synes hun fremstår som umoden og uselvstendig, kvinner som hiver seg inn i nye forhold uten å bli helt ferdig med det forrige forholdet er gjerne det. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, siste instagrambilde. Ikke at det er så mye verre enn hva hun legger ut ellers, men jeg blir så forbanna! Dette må få konsekvenser snart! Over 50k likes.. 

og for dere som syns hun er så jovial og greier, forestill deg at CBE la ut et sånt bilde 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 23.38, Mnjah skrev:

Funky er en av de verste. Forrige sesong var det like mye om barna hennes som henne. Kameraet oppi ansiktet (bokstavelig talt, det var håndholdt) på sønnen som gråt da moren skulle reise til lofoten noen dager. Hvor på hun svarer «ikke vær så dramatisk» eller lignende. Noe av det vondeste jeg har sett på lenge.

Jeg tror hun slipper unna fordi hun er ydmyk og jovial...

🤬😢 Når skal vi få et regelverk mot denne uhemmede eksponeringen? Jeg blir dårlig av dem alle sammen, Tv2 inkludert🤬

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kk47463kkkkkkkkkkk skrev:

Altså, siste instagrambilde. Ikke at det er så mye verre enn hva hun legger ut ellers, men jeg blir så forbanna! Dette må få konsekvenser snart! Over 50k likes.. 

og for dere som syns hun er så jovial og greier, forestill deg at CBE la ut et sånt bilde 

Barnevernets linjer hadde vært opptatt 24/7...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er vanskelig med eksponeringen til Jørgine. Det er så himla lett å like feks Instagrammen hennes som viser denne nære, trygge familien med veldig koselige bilder, samtidig er det ingen tvil om at dette er et stort overtramp og det at det ikke er greit å vise barna i så intime situasjoner. Det er nok derfor hun lett går under radaren til folk, det er rett og slett så lett å like. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Jeg synes det er vanskelig med eksponeringen til Jørgine. Det er så himla lett å like feks Instagrammen hennes som viser denne nære, trygge familien med veldig koselige bilder, samtidig er det ingen tvil om at dette er et stort overtramp og det at det ikke er greit å vise barna i så intime situasjoner. Det er nok derfor hun lett går under radaren til folk, det er rett og slett så lett å like. 

Dette tror jeg stemmer godt. I forskjell til f.eks CBE viser hun barna naturlig og ekte, og ikke som små prinsesser og prinser med nykjemmet hår og perfekt matchende tøy. 

Jeg følger ikke bloggen hennes, men får henne opp som forslag på instagram og kikker avogtil på storyene hennes og sitter sjelden igjen med den uggne følelsen jeg får av CBE sine velpleide små. 

Men all eksponering er forkastelig og hun burde også stå til rette. 

Jeg lurer oppriktig på om bloggere har en fullstendig annen oppfatning av hva eksponering innebærer? Når noen av de mest kjente rosabloggerene som CBE, AB og FG går ut i media og annonsere at det er tilnærmet slutt på all eksponering for så å pøse på med både bilder, film og tekst av de små må man jo begynne å lure på hva slags virklighetsoppfatning de har?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Dette tror jeg stemmer godt. I forskjell til f.eks CBE viser hun barna naturlig og ekte, og ikke som små prinsesser og prinser med nykjemmet hår og perfekt matchende tøy. 

Jeg følger ikke bloggen hennes, men får henne opp som forslag på instagram og kikker avogtil på storyene hennes og sitter sjelden igjen med den uggne følelsen jeg får av CBE sine velpleide små. 

Men all eksponering er forkastelig og hun burde også stå til rette. 

Jeg lurer oppriktig på om bloggere har en fullstendig annen oppfatning av hva eksponering innebærer? Når noen av de mest kjente rosabloggerene som CBE, AB og FG går ut i media og annonsere at det er tilnærmet slutt på all eksponering for så å pøse på med både bilder, film og tekst av de små må man jo begynne å lure på hva slags virklighetsoppfatning de har?

Ja, ikke sant. Hos CBE føler jeg ungene blir brukt som dukker, men hos Jørgine føles det ekte og egentlig veldig fint. Jeg skjønner at folk som ikke har noe standpunkt eller vet så mye om eksponering av barn lar seg rive med og sliter med å se problematikken i eksponeringen til Jørgine. CBE sine bilder kan jeg ikke fatte at noen synes er koselige, de er stive og unaturlige hver gang.

Dette med at de påstår at de eksponerer barna lite, tror jeg ligger i at de sikkert gjør en innsats for å vise de mindre enn de egentlig har lyst til. At de egentlig kunne postet så mye mer, men ikke gjør det, og derfor rettferdiggjør den eksponeringen som blir gjort. Villa Paprika er jo for eksempel et godt eksempel på hvor ille det kan bli.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er IKKE enig i at det er så lett å like det hun legger ut av barna. Ja, CBE bruker i større grad sine barn som rekvisitter, men jeg grøsser av det meste Jørgine har vist av sine barn. Det er liksom om å gjøre å vise dem i en av følgende settinger:

- sovende

- avkledde 

- liggende i senga alene eller med voksne 

- på stranda i bare badetøy 

Det er nettopp denne typen bilder grisene vil ha, og hun serverer barna på et sølvfat til hele verden. Jeg fatter ikke at hun kan være så kort. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...