Gå til innhold

Funkygine

nurse07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, Mnjah skrev:

Funky har nettopp har laget et reklameinnlegg der hun beskriver barnas personligheter, og i tillegg bruker lillebroren sin i reklamen. Dette for å reklamere for DNBs Barn fra A til Å. Hun beskriver datterens trass, til og med.

Helt utrolig at CBE stilles under lupen daglig her på forumet, og det mailes forbrukerombudet hit og dit, mens det er HELT stille fra den samme gjengen vedrørende Funky. Håper noe av den enorme energien som går til å gå CBE i sømmene kan legges over her også. Dette er rett og slett tragisk (reklameinnlegget, altså). 

Hadde ikke DnB vært et storkonsern som driter fullstendig i mannen i gata, så hadde jeg sendt e-post om denne saken. 

Sukk.

Jeg leser ikke denne bloggen, vet hvem hun er men ikke mer enn det, men ut fra hva du skriver: det er et grusomt brudd på barns rett til privatliv! 

CBE er den bloggeren jeg vet mest om, og kjenner merittlisten til, derfor kan jeg lettere kommentere hennes blogg. Hadde jeg kjent til Fungyines blogg på samme måte kunne jeg engasjert mer her, men ettersom jeg ikke gjør det er det vanskelig. Det gjør absolutt ikke det ene bruddet mer riktig enn det andre, men det handler mer om hva slags informasjon man er kjent med rett og slett. Ingen har mulighet til å engasjere seg like mye i alt, men jeg håper på samme engasjement for de som følger med på denne bloggen, som andre utøver for andre bloggere de følger med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mnjah skrev:

Funky har nettopp har laget et reklameinnlegg der hun beskriver barnas personligheter, og i tillegg bruker lillebroren sin i reklamen. Dette for å reklamere for DNBs Barn fra A til Å. Hun beskriver datterens trass, til og med.

Helt utrolig at CBE stilles under lupen daglig her på forumet, og det mailes forbrukerombudet hit og dit, mens det er HELT stille fra den samme gjengen vedrørende Funky. Håper noe av den enorme energien som går til å gå CBE i sømmene kan legges over her også. Dette er rett og slett tragisk (reklameinnlegget, altså). 

Hadde ikke DnB vært et storkonsern som driter fullstendig i mannen i gata, så hadde jeg sendt e-post om denne saken. 

Sukk.

Jeg følger ikke med på Funkygine, men det du skriver om eksponering/bruk av barn ønsker jeg gjerne å ta opp med DNB. Da jeg har tro på forbrukermakt, og det er bedre å si i fra enn å la være...

Har prøvd å finne mailadressen, men det ser ikke ut som de har noen - https://www.facebook.com/dnb/posts/1097538946951097?__xts__[0]=68.ARBDAmIRfqVeWl2QqQ35ttHVXs1kOWg7fIlZJDhFNx7zXB-n1gC_kTWG6AoLcBub0jcFnjNGA8RGIDkYL1knUznN2oGgtWIWXBcaaAc0e3ZUj1sNaG1x8CfHr7tkSduPhqAhMQWdtqqvuih-WPKZo5zW23wbSEZLNWlb9DfI50MhH23gwWJgpw&__tn__=-R .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Jeg følger ikke med på Funkygine, men det du skriver om eksponering/bruk av barn ønsker jeg gjerne å ta opp med DNB. Da jeg har tro på forbrukermakt, og det er bedre å si i fra enn å la være...

Har prøvd å finne mailadressen, men det ser ikke ut som de har noen - https://www.facebook.com/dnb/posts/1097538946951097?__xts__[0]=68.ARBDAmIRfqVeWl2QqQ35ttHVXs1kOWg7fIlZJDhFNx7zXB-n1gC_kTWG6AoLcBub0jcFnjNGA8RGIDkYL1knUznN2oGgtWIWXBcaaAc0e3ZUj1sNaG1x8CfHr7tkSduPhqAhMQWdtqqvuih-WPKZo5zW23wbSEZLNWlb9DfI50MhH23gwWJgpw&__tn__=-R .  

Prøv [email protected] eller [email protected]

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Justlooking skrev:

Jeg kom over [email protected], da jeg søkte etter mailadressen, men tror ikke den virker: https://www.facebook.com/dnb/posts/hva-er-e-post-adressen-til-kundeservice/442407609130904/ (se svar fra 2017) Jeg får prøve den siste du viste til. Tusen takk. :) 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gode svar dere kom med, dere som engasjerer dere i CBE-tråden!

Har dere forøvrig noen tips til hva man evt burde skrive i en sånn Mail? Vet en del av dere er drevne på å koble sammen omdømmet til annonsør med avstand til produktet etc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne tråden diskuteres eksponering på generell basis. Her er det mange gode argumenter som man kan bruke i mailutveksling med ulike annonsører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 23.44, SnoopyBoy skrev:

Tror hun tar en hel del med sol eller tan ..., er jo oransj i trynet året rundt 😄 

Det er solarium. Hun sa det i forrige sesong av Bloggerne. Tror det var på en reklameinnspilling i Nord-Norge et sted at det ble kommentert at hun var så brun på "feil årstid". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mnjah skrev:

Så gode svar dere kom med, dere som engasjerer dere i CBE-tråden!

Har dere forøvrig noen tips til hva man evt burde skrive i en sånn Mail? Vet en del av dere er drevne på å koble sammen omdømmet til annonsør med avstand til produktet etc

Jeg skrev en liten tekst i går, men finner ikke noe sted hvor jeg kan sende den inn. Dette rabla jeg ned i går: 

Jeg ser at dere har et samarbeid med bloggeren Funkygine via hennes blogg, hvor hun reklamerer for DNB sitt produkt ”barn til a til å”.

I denne reklamen bruker hun fortellinger om barnas personlighet og bilder av dem, for å selge DNB sitt produkt. Barn har rett til et privatliv, og dette brytes ved slik reklame og eksponering av barn i sosiale medier.

Ser man nærmere på bloggen eksponeres barna svært ofte på sosiale medier. Det har vært flere oppslag i den siste tiden om eksponering av ”bloggerbarn” i media. Se lenker under Artikler/blogginnlegg her: https://imgur.com/a/AWoLv 

Støtter DNB en eksponering av barn i sosiale medier?

Bare å bruke - hvis du finner noe sted å sende det til da! Si i fra hvis du gjør det :) 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Newroz skrev:

Jeg skrev en liten tekst i går, men finner ikke noe sted hvor jeg kan sende den inn. Dette rabla jeg ned i går: 

Jeg ser at dere har et samarbeid med bloggeren Funkygine via hennes blogg, hvor hun reklamerer for DNB sitt produkt ”barn til a til å”.

I denne reklamen bruker hun fortellinger om barnas personlighet og bilder av dem, for å selge DNB sitt produkt. Barn har rett til et privatliv, og dette brytes ved slik reklame og eksponering av barn i sosiale medier.

Ser man nærmere på bloggen eksponeres barna svært ofte på sosiale medier. Det har vært flere oppslag i den siste tiden om eksponering av ”bloggerbarn” i media. Se lenker under Artikler/blogginnlegg her: https://imgur.com/a/AWoLv 

Støtter DNB en eksponering av barn i sosiale medier?

Bare å bruke - hvis du finner noe sted å sende det til da! Si i fra hvis du gjør det :) 

Veldig bra tekst! Takk for at du deler.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Veldig bra tekst! Takk for at du deler.

Takk! Nå er den sendt over til DNB :) Jeg antar at jeg ikke får noe svar på henvendelsen min, men nå vet de i hvert fall at slike reklamer ikke faller i god jord hos alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mnjah skrev:

Dette er altså samme dame som for en måned siden uttalte til VG at (https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler) :

"Barna mine figurerer i mine sosiale medier-kanaler kun på egne premisser, når de har lyst og det passer seg sånn, sier hun. 

Hun legger til at barna aldri har vært, eller vil være, meningsbærere på bloggen. 

– Jeg prøver ikke å skape en merkevare rundt dem på noen som helst mulig måte, sier Vasstrand. 

Hun understreker at hun heller aldri ville lagt ut bilder av barna i private settinger, deler ting de sier i fortrolighet eller bilder med nakenhet."

Selvinnsikten er jo rett og slett rørende.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
42 minutter siden, xemiliex skrev:

Dette er altså samme dame som for en måned siden uttalte til VG at (https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler) :

"Barna mine figurerer i mine sosiale medier-kanaler kun på egne premisser, når de har lyst og det passer seg sånn, sier hun. 

Hun legger til at barna aldri har vært, eller vil være, meningsbærere på bloggen. 

– Jeg prøver ikke å skape en merkevare rundt dem på noen som helst mulig måte, sier Vasstrand. 

Hun understreker at hun heller aldri ville lagt ut bilder av barna i private settinger, deler ting de sier i fortrolighet eller bilder med nakenhet."

Selvinnsikten er jo rett og slett rørende.

Barn kan ikke forstå rekkevidden av å bli eksponert på sosiale medier, og kan derfor heller ikke ta et selvstendig valg om de vil være med på bilder/få utlevert store deler av livet sitt på ulike måter. Det er foreldrenes oppgave å sørge for at deres interesser blir tatt best mulig vare på, så å legge ansvaret og valget over på barna er bare en ansvarsfraskrivelse fra de voksne sin side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Mnjah skrev:

Hurra! Dere er vidunderlige dere som sender inn !

☺️ Takk for at du etterlyste litt engasjement også - jeg var ikke klar over denne reklamen før du skrev det her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 8.28, CecilieX skrev:

I denne tråden diskuteres eksponering på generell basis. Her er det mange gode argumenter som man kan bruke i mailutveksling med ulike annonsører. 

Takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...