Gå til innhold

Vi kommer oss jo aldrig inn på boligmarkedet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber du 100% som frisør?

Du kunne tjent mye mer på å jobbe som ufaglært på et sykehjem. Hvis du er villig til å ta det du får av kveldsvakter, nattevakter og helgevakter. Høytidsdager er også lukrativt, da kan du plusse 133,5% på timelønna.

Anonymkode: 350c0...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobber du 100% som frisør?

Du kunne tjent mye mer på å jobbe som ufaglært på et sykehjem. Hvis du er villig til å ta det du får av kveldsvakter, nattevakter og helgevakter. Høytidsdager er også lukrativt, da kan du plusse 133,5% på timelønna.

Anonymkode: 350c0...88c

Mulig det, men med barn har jeg ikke mulighet til å jobbe masse ugunstige tider. 

 

Ts

Anonymkode: e9a7e...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cattleya skrev:

Hvordan går det med dere, TS? Har dere fått noe mer orden på ting? 

Det går egentlig dårligere. Jeg er blitt singel og sliter med en del gjeld...

 

ts

Anonymkode: e9a7e...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går egentlig dårligere. Jeg er blitt singel og sliter med en del gjeld...

 

ts

Anonymkode: e9a7e...807

Det var leit å høre. Håper du snart ser enden på situasjonen dere er i.

Anonymkode: 4760c...4e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var leit å høre. Håper du snart ser enden på situasjonen dere er i.

Anonymkode: 4760c...4e0

Takk for det! Føler jeg bare henger mer og mer bakpå 😕

Anonymkode: 104fc...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det! Føler jeg bare henger mer og mer bakpå 😕

Anonymkode: 104fc...79e

Får du jobbet noe ekstra når du ikke har barna dine hos deg? Hvis dere har delt samvær, mener jeg. 

Anonymkode: 4760c...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det! Føler jeg bare henger mer og mer bakpå 😕

Anonymkode: 104fc...79e

Du vet det er ulik anonymkode på dette og:

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går egentlig dårligere. Jeg er blitt singel og sliter med en del gjeld...

 

ts

Anonymkode: e9a7e...807

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gobbledigook skrev:

Du vet det er ulik anonymkode på dette og:

?

Og en annen kode på selve HI🤦‍♀️ At ikke folk har bedre ting å gjøre. 

Du som svarer på vegne av ts: skaff deg ett liv, din taper. 

Anonymkode: 4760c...4e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tråd, topp underholdning dette. I morgen  tar jeg ungene med til banken og åpner bsu-konto til dem begge. Denne tråden skulle inngått i læreplanen i samfunnsfag på skolen. Virkelig! 

Troll eller ei, håper det går fint med deg/dere TS.

Anonymkode: 07cbb...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh shit, hadde helt glemt denne tråden! 😍🙈 Dagens underholdning på lesesalen, dette ❤️

Anonymkode: 03e9c...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Og en annen kode på selve HI🤦‍♀️ At ikke folk har bedre ting å gjøre. 

Du som svarer på vegne av ts: skaff deg ett liv, din taper. 

Anonymkode: 4760c...4e0

Det er jo ikke slik at IP-adressen alltid forblir den samme for alltid. Om jeg bruker mobilen (med mobilnettet) til å skrive her så får jeg en annen IP-adresse hver gang mobilnettet slås av/på. Om jeg starter på nytt igjen modemet får jeg en ny IP-adresse da også. 

Anonymkode: 4042a...055

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke slik at IP-adressen alltid forblir den samme for alltid. Om jeg bruker mobilen (med mobilnettet) til å skrive her så får jeg en annen IP-adresse hver gang mobilnettet slås av/på. Om jeg starter på nytt igjen modemet får jeg en ny IP-adresse da også. 

Anonymkode: 4042a...055

Nå er det ikke IP adressen som bestemmer anonymkoden, men brukeren du er innlogget med. 

Anonymkode: 5ef7e...0c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke slik at IP-adressen alltid forblir den samme for alltid. Om jeg bruker mobilen (med mobilnettet) til å skrive her så får jeg en annen IP-adresse hver gang mobilnettet slås av/på. Om jeg starter på nytt igjen modemet får jeg en ny IP-adresse da også. 

Anonymkode: 4042a...055

Anonymkoden lenkes ikke mot IP-adresse, men mot brukerinfo.

Anonymkode: c4207...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, AnonymBruker said:

Anonymkoden lenkes ikke mot IP-adresse, men mot brukerinfo.

Anonymkode: c4207...5f9

Snodig da at jeg en annen AB-kode i dag enn jeg hadde i går...

Anonymkode: 4042a...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en tråd, topp underholdning dette. I morgen  tar jeg ungene med til banken og åpner bsu-konto til dem begge. Denne tråden skulle inngått i læreplanen i samfunnsfag på skolen. Virkelig! 

Troll eller ei, håper det går fint med deg/dere TS.

Anonymkode: 07cbb...26e

Pssst, det er ingen vits i å åpne BSU-konto hvis ikke ungene tjener mye nok til å få skattefradrag på det. Start en vanlig sparekonto i stedet.

Litt off topic, men denne tråden har jo sporet helt av allerede i forsøket på å finne TS ;) 

Anonymkode: 4e809...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pssst, det er ingen vits i å åpne BSU-konto hvis ikke ungene tjener mye nok til å få skattefradrag på det. Start en vanlig sparekonto i stedet.

Litt off topic, men denne tråden har jo sporet helt av allerede i forsøket på å finne TS ;) 

Anonymkode: 4e809...586

Det er jo også en rentefordel på BSU-konto :) Så man behøver ikke vente til barna har blitt gamle nok til å begynne sin første deltidsjobb/sommerjobb. Dessuten er det jo veldig greit at dette ligger klart når barna faktisk begynner å jobbe, for det er veldig mange unge som ikke tenker så mye på sånt i begynnelsen av sitt yrkesaktive liv. 

Anonymkode: 65439...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er jo også en rentefordel på BSU-konto :) Så man behøver ikke vente til barna har blitt gamle nok til å begynne sin første deltidsjobb/sommerjobb. Dessuten er det jo veldig greit at dette ligger klart når barna faktisk begynner å jobbe, for det er veldig mange unge som ikke tenker så mye på sånt i begynnelsen av sitt yrkesaktive liv. 

Anonymkode: 65439...857

En kan vel uansett ikke åpne BSU-konto før en har fylt 18 år? 

Anonymkode: 4042a...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En kan vel uansett ikke åpne BSU-konto før en har fylt 18 år? 

Anonymkode: 4042a...055

Det er mulig bankene kaller det noe annet, men det skal jo fylle samme rolle. F. eks. sparebanken 1 kaller det boligsparing for barn:

https://www.sparebank1.no/nb/bv/privat/sparing/spare-pa-konto/boligsparing-for-barn.html

Så kan jo barnet konvertere det til sin egen formelle bsu konto når h*n er myndig :) 

Anonymkode: 65439...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er mulig bankene kaller det noe annet, men det skal jo fylle samme rolle. F. eks. sparebanken 1 kaller det boligsparing for barn:

https://www.sparebank1.no/nb/bv/privat/sparing/spare-pa-konto/boligsparing-for-barn.html

Så kan jo barnet konvertere det til sin egen formelle bsu konto når h*n er myndig :) 

Anonymkode: 65439...857

Da så. Jeg sjekket en annen bank, og da var renten de tilbø for sparing for barn under 18 langt lavere (mulig de ikke hadde en egen "boligsparing for barn"-ordning). Så lenge renten er høyere enn hva en får på en høyrentekonto så er jo slike kontoer gull verdt. Jeg leser at sparabank1 konverterer kontoen til en "BSU+ konto" når barnet fyller 18. Det er ikke en vanlig BSU-konto, men det samme som BSU 2.0/Boligsparekonto/etc. At kontoen ikke konverteres til en alminnelig BSU-konto er jo bare bra siden det da ikke vil gå utover hvor mye rom det er til å få skattefradrag.

Hadde jeg hatt unger hadde jeg opprettet en slik konto for dem ved fødselen, og så gitt kontonummeret til familie slik at de kan sette inn eventuelle pengegaver der. Da vet de jo både at dette er penger foreldrene ikke vil ende opp med å bruke selv, og også at dette er penger som barnet selv en gang i fremtiden vil bli tvunget til å bruke på bolig. 

Eneste man må passe på er formuesgrensene for lån/stipend. Det er gjerne ikke lurt å spare opp 300 000,- for barnet i en slik konto, siden barnet da lett vil komme over formuesgrensene for Lånekassen når han/hun selv blir gammel nok til å få seg deltidsjobb og er flink til å spare penger. Formuesgrensen for Lånekassen er vel nå på rundt 400 000,-. Ikke at det er så aktuelt for særlig mange foreldre å spare 300 000,- for barnet sitt, men greit å vite uansett. 

Anonymkode: 4042a...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...