Gå til innhold

Folk over 25 år vet ikke hvordan man googler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.11.2014 den 16.05):

...Det er i hvertfall oppfatningen min etter et år på kvinneguiden.

Hvorfor er det sånn at det bare er omtrent 20 % av dere som tenker på å google "[nettbutikk] svindel" eller "plus size prom dress" før dere lager et emne her?

 


Anonymous poster hash: bd79f...cf7

 

Det er ikke aldersbestemt, er snart 50 og Google er jeg veldig godt kjent med. 

Anonymkode: 4ff3a...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg under 25 år, men jeg foretrekker som oftest å spørre folk (enten her, på ekte eller på andre sosiale medier) om ting jeg lurer på. Da får jeg en sjanse til å snakke litt om det, og ikke bare få et enkelt svar.

Anonymkode: cb6d4...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungdom og unge voksne i dag har mye mindre peiling på data i dag, enn for 20-25 år siden. Det var vel på sitt høyeste før ps2, da Pc var den største spillplatformen. Da var software og hardware trouble-shooting en del av spill opplevelsen, og en måtte samhandle på ymse nettplattformer for å finne løsninger. 

Joda, de er flinke på plug-and-play apper i dag, lete på Google play og sånt for å laste ned takktakk osv. 

Ungdommene jeg underviser for tiden visste ikke om +/and-browser funksjonen en gang.

Anonymkode: 58ac0...e90

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ungdom og unge voksne i dag har mye mindre peiling på data i dag, enn for 20-25 år siden. Det var vel på sitt høyeste før ps2, da Pc var den største spillplatformen. Da var software og hardware trouble-shooting en del av spill opplevelsen, og en måtte samhandle på ymse nettplattformer for å finne løsninger. 

Joda, de er flinke på plug-and-play apper i dag, lete på Google play og sånt for å laste ned takktakk osv. 

Ungdommene jeg underviser for tiden visste ikke om +/and-browser funksjonen en gang.

Anonymkode: 58ac0...e90

Jeg spiller mest på konsoller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cid said:

Jeg husker denne tråden fra jeg var 23 år gammel, nå som 30 åring er jeg bare blitt bedre i å Google 😁

Ganske sprøtt å tenke på at ungdommen nå til dags kan lese tråder som er eldre enn dem selv på kg.

Anonymkode: a55e9...6f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ganske sprøtt å tenke på at ungdommen nå til dags kan lese tråder som er eldre enn dem selv på kg.

Anonymkode: a55e9...6f5

Ja rart å se tråder fra 20 år siden når jeg var 10 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cid said:

Ja rart å se tråder fra 20 år siden når jeg var 10 år

Klarer ikke å forestille meg hvordan det ville vært å gå inn på tråder fra 80-tallet. "Hvem er kuulest, Modern Talking eller Søren Superstar?" 😅

Anonymkode: a55e9...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Klarer ikke å forestille meg hvordan det ville vært å gå inn på tråder fra 80-tallet. "Hvem er kuulest, Modern Talking eller Søren Superstar?" 😅

Anonymkode: a55e9...6f5

Jeg er nysgjerrig på hvordan det vil bli mange år inn i fremtiden når man kan finne innlegg som tipp tipp tipp oldefaren sin skrev 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 år faktisk 😂 du vet at alle under 35 er oppvokst med Internett? Google kom i 1998, til og med boomerene kan å Google, jeg tror du sikter til dessertgenerasjonen 😂.

Anonymkode: 0b7ec...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

25 år faktisk 😂 du vet at alle under 35 er oppvokst med Internett? Google kom i 1998, til og med boomerene kan å Google, jeg tror du sikter til dessertgenerasjonen 😂.

Anonymkode: 0b7ec...2e3

Litt morsomt at du ikke fikk med deg at tråden nærmer seg å være 8 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...