Gå til innhold

SniKkSnAkK tråden for hygge og sosial småprat


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynt å bli ordentlig julete her i tråden nå, ser jeg :nisse:

Jeg ble dratt med på julehandling i dag (eh, i går...).

Jeg er sliten ennå.

Selv om jeg gikk (aka slepte meg avsted) og la meg og sov litt etterpå, sånn at jeg er våken klokken fire på morgenen.

Julehandling er en fysisk sport. :nissevink:

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre tanker går til postbudet, i denne tunge stund...

Jeg har en kamerat som jobber i Posten. Han tjener penger som gress i denne aktive stund. Så jeg syns ikke synd på akkurat han.

Men ellers, så kanskje.

Iallefall de som må slepe og trille og bære. Eller kjøre rundt.

Hvordan funker det med sånne maskiner som skal lese adressene hvis man bruker andre alfabeter?

Jeg har osgå tenkt på disse eldre folka som kriver med snirkleskrift...

Hvordan får maskinene gjenkjent sånt, med optisk lesing? :klo:

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre tanker går til postbudet, i denne tunge stund...

Ja stakkars jævel, tenk å måtte levere alle pakkene. Det må være sykt stress å jobbe på posten i jula.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel jobben stort sett overlatt til dem som sitter i kassa i diverse butikker, rundt forbi.

Og ellers leier de inn masse ekstra hjelp.

Dette er den mest produktive sesongen de har og de er forberedt på akkurat det.

De løper ikke omkring. De hanker inn flere folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Rimi var det så mange som handla etter å ha vært på posten, at de var tomme for fløte.

Enda godt det ikke var smør eller egg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt det ikke var smør eller egg... :fnise:

Men jeg måtte fryse ræva av meg å gå på Rema. Blir ikke kake uten krem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elskling har truet med at hun skal gå og klippe og farge håret i dag.

Og bruke enda flere milliarder kroner.

Hvordan har det seg at de "klipper" håret til en dame og tar seg betalt i bøtter og spann, selv om håret ser helt likt ut, etterpå?

Det lurer jeg på.

Jeg lurte ikke så mye på det før.

Men etter at jeg begynte å betale for det, så har jeg lurt på det endel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Vel, du er nok ikke alene om å ikke tåle diverse oppførsler. Man har jo og de som elsker å provosere og plage andre, som må slenge dritt i håp om å svekke selvfølelsen deres slik at de kan utnytte dem når de er brutt ned. Små dråper om gangen bare, det skal angivelig være akseptabelt nok da.

Men det jeg synes er så rart da, er hvorfor folk som holder på sånn blir så overrasket og ikke forstår hva som skjer, når den siste dråpen kommer når glasset er fullt.

Julestri tror jeg har lite med det å gjøre da tror jeg. Enkelte stresser mye pga det, men stressede mennesker finner alltid noe nytt å stresse over uansett.

Jeg hadde to venninner som var kun 4 ár eldre enn meg og som likte á minne meg pá hvor mye mere modnere de var enn meg, for jeg var jo fortsatt umoden i deres óyne, JAH! Som om personer som er virkelig modne trenger á gá rundt á fortelle andre hvor godt modne de er ná. Blir det samme som om en person gár rundt á forteller andre at han er den smarteste i hele verden! Han er vel det, ja. ;)

Men ville ogsá svare pá det jeg uthevet over der. Jeg synes det er mest spessielt á se at de som liker á plage og á provosere andre blir sjokkerte nár de blir behandlet pá samme máte av andre igjen. For det er sá faelt for dem at andre behandler dem sánn, mens de kan godt gá rundt og á próve med á dytte ned andre i gjórma. Dette er ná ogsá hvorfor at jeg ser pá dem pá en psykologisk máte, fordi de tror de er bedre og sterkere enn visse andre mennesker, mens i realiteten er de de svakeste, fordi hvis ikke de kan takle noe krittikk eller samme behandlingsmáte tilbake, hvordan skulle dette da fortsette á male dem som de som er bedre og sterkere igjen?

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppis, du ble jo nisse istad!

Jupp. En pige må være forberedt på alt i sin garderåbe. ;)

Ellers vil jeg jo si at postombærerne og folk som fysisk jobber mye ekstra nå, får trim helt gratis

og det må da bare være et pluss, så kan de spise med kjempegod samvittighet helt til neste år. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde to venninner som var kun 4 ár eldre enn meg og som likte á minne meg pá hvor mye mere modnere de var enn meg, for jeg var jo fortsatt umoden i deres óyne, JAH! Som om personer som er virkelig modne trenger á gá rundt á fortelle andre hvor godt modne de er ná. Blir det samme som om en person gár rundt á forteller andre at han er den smarteste i hele verden! Han er vel det, ja. ;)

Men ville ogsá svare pá det jeg uthevet over der. Jeg synes det er mest spessielt á se at de som liker á plage og á provosere andre blir sjokkerte nár de blir behandlet pá samme máte av andre igjen. For det er sá faelt for dem at andre behandler dem sánn, mens de kan godt gá rundt og á próve med á dytte ned andre i gjórma. Dette er ná ogsá hvorfor at jeg ser pá dem pá en psykologisk máte, fordi de tror de er bedre og sterkere enn visse andre mennesker, mens i realiteten er de de svakeste, fordi hvis ikke de kan takle noe krittikk eller samme behandlingsmáte tilbake, hvordan skulle dette da fortsette á male dem som de som er bedre og sterkere igjen?

Mhm.. Jeg er enig jeg. :)

Hehe, med mindre jeg kommer meg utenom de verste områdene på stedet, så tror ikke det hjelper så mye med teknikk akkurat der. Kommer en ut på feil sted med piggfri der er det fort fucked. Har ikke lyst til å dra med meg naboens søpplekasser. Kommer en seg ut på veien er det jo egentlig bare vettug kjøring som gjelder. :laugh:

Høres fornuftig ut. :) Er dette laangt ute på landet eller?

Og julegavestyr da! Må jo gå rundt i butikker i timesvis. :(

Det i tillegg til et travelt nok liv da som trenger tilsyn og koordinering stadig vekk. Hvor fint ville ikke livet ha blitt da, om en kunne ha ryddet timeplanen sin fullstendig slik at en kunne sitte hjemme og fjase på KG hver eneste dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner ikke å se etter julegaver før 21 desember og da vet jeg nøyaktig hva som skal kjøpes. :strix:

Det morsomste jeg vet er å pakke inn presanger. ^^,

Jeg vet at det er innholdet som teller, men liker å gjøre pakningen litt fin for det. ^_^

Blir :hjerte: når jeg ser de andre blir glade over å få den pakken. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Jeg begynner ikke å se etter julegaver før 21 desember og da vet jeg nøyaktig hva som skal kjøpes. :strix:

Det morsomste jeg vet er å pakke inn presanger. ^^,

Jeg vet at det er innholdet som teller, men liker å gjøre pakningen litt fin for det. ^_^

Blir :hjerte: når jeg ser de andre blir glade over å få den pakken. :strix:

Det er mye morsommere á gi gaver enn á fá mange ganger. ;) Naturligvis ogsá góy med á fá gaver, men ja, gjór at en person fóler seg glad nár en annen person er glad. Hvis de orda her kom ut riktig ná. :fnise::)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tristeste jeg ser på en julaften er barn, uansett alder, som er ville i blikket og river av papir...

ser hva som er i pakken (så vidt) og kaster seg over neste. Hysterisk glupskhet er fælt å se på. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...