Gå til innhold

SniKkSnAkK tråden for hygge og sosial småprat


Kamikatze

Anbefalte innlegg

Jeg har en forskningsrapport om at ender liker seg i vann. Den kosta 1 million, vel verdt pengene!

Du kødder nå, eller?

Jeg skjønner nå at jeg har satset på feil yrke.

Jeg burde blitt forsker som forsket på sånne ting som er helt innlysende.

Jeg kunne undersøkt om man faktisk får støvdotter under sofaen av å ikke støvsuge.

Også kunne jeg bedt om et par millioner i forskningsstipend.

Så kunne jeg hatt flere forskjellige sofaer til å testligge på, mens jeg ikke støvsuget, før jeg utarbeidet en rapport.

Dette syns jeg absolutt var noe å vurdere.

Eller jeg kunne forsket på om oppvask som blir stående faktisk utviklet mugg.

Da kunne jeg hatt et testkjøkken som jeg bare satte all oppvask inn i, sånn at jeg kunne ta ulike tester.

Jeg kunne sikkert holdt det gående en lang stund, før jeg skrev noen rapport.

Kanskje jeg rett og slett skulle fått noen doktorgrads-stipendiater til å skrive rapporten for meg.

Fordi jeg selvsagt var opptatt med å ligge på testsofa uten å støvsuge.

Jeg ser for meg en potensiell karriære, her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne ha vært interessant å få tilbake mammutene da. :)

Og tøytigeren, det var jo kjempeinteressant lesning det der, men beklageligvis så klarte jeg ikke å motivere meg nok til å lese gjennom begge artiklene engang, men folk klager nå på alt mulig rart for tiden så jeg ble ikke overrasket av dette heller. Dumme mennesker pleier jo som regel ikke å være opptatt av annet enn andre mennesker de synes er dum og teit og suksess vil alltid medfølge hat fra enkelte andre, uavhengig av årsak, det er slik verden fungerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder nå, eller?

Jeg skjønner nå at jeg har satset på feil yrke.

Jeg burde blitt forsker som forsket på sånne ting som er helt innlysende.

Jeg kunne undersøkt om man faktisk får støvdotter under sofaen av å ikke støvsuge.

Også kunne jeg bedt om et par millioner i forskningsstipend.

Så kunne jeg hatt flere forskjellige sofaer til å testligge på, mens jeg ikke støvsuget, før jeg utarbeidet en rapport.

Dette syns jeg absolutt var noe å vurdere.

Eller jeg kunne forsket på om oppvask som blir stående faktisk utviklet mugg.

Da kunne jeg hatt et testkjøkken som jeg bare satte all oppvask inn i, sånn at jeg kunne ta ulike tester.

Jeg kunne sikkert holdt det gående en lang stund, før jeg skrev noen rapport.

Kanskje jeg rett og slett skulle fått noen doktorgrads-stipendiater til å skrive rapporten for meg.

Fordi jeg selvsagt var opptatt med å ligge på testsofa uten å støvsuge.

Jeg ser for meg en potensiell karriære, her.

Det var visst 3 millioner :fnise:

http://www.dagbladet.no/2009/05/20/nyheter/utenriks/forskning/6324461/

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mill?

For å finne ut at ender liker seg i vann...

Ok, jeg bytter jobb.

Heretter er jeg forsker.

(Eeeh, trengs det at man har sin egen doktorgrad først, før man kan få bli forsker? For i tilfelle må jeg skaffe meg en sånn først.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ha vært interessant å få tilbake mammutene da. :)

Og tøytigeren, det var jo kjempeinteressant lesning det der, men beklageligvis så klarte jeg ikke å motivere meg nok til å lese gjennom begge artiklene engang, men folk klager nå på alt mulig rart for tiden så jeg ble ikke overrasket av dette heller. Dumme mennesker pleier jo som regel ikke å være opptatt av annet enn andre mennesker de synes er dum og teit og suksess vil alltid medfølge hat fra enkelte andre, uavhengig av årsak, det er slik verden fungerer det.

Du er tilgitt.

Kort oppsummert så står det at siden hvite folk opp gjennom historien har vært rasister og utviklet raseteorier på et tidspunkt, så har de degradert svarte til en mindreverdig art med simplere instingter og dyrisk adferd.

Og fordi hvite, kristne imperialister ( og slavehandlere/eiere) hadde sex i misjonæren med lyset av og underbuksen brettet til side, så mente de at andre mennesker (svarte og andre mindre siviliserte) hadde sex på dyrisk vis.

Svarte kvinner med gener som ga dem bred bak var veldig flotte egentlig, men sånt fikk man ikke lov å se på, siden man var puretanske. Man var tross alt oppdratt til at kvinner skulle trippe pent omkring i kjoler og ha på korsetter og ha smal midje og timeglassfigur og en liten parasoll.

De afrikanske kvinnene med afrikanske gener hadde plutselig en annen fasong. Gjerne med en ferskenformet bakende.

De danset også frigjort og flott.

Men dette skulle man ikke like når man var oppdratt med wiener-vals og menn i stilig pingvinantrekk.

Så man stemplet de afrikanske kvinnene i skjørt og bluse som vulgære og de barske, svarte mennene i ordinære skjorter og bukser som dyriske. Siden de ikke hadde sex med lyset av, og danset frigjort- med flotte brystkasser på mennene og lekre romper på damene- så sa man de var kåte, sexfikserte og usiviliserte undermennesker...

Etterpå har afroamerikanske kvinner påpekt at dette er dobbeltmoralistisk, fordi de hvite puretanske folkene snapper opp det de liker fra "svart" musikk og bruker de dansetrinnene de selv vil, mens de fortsatt ser ned på afro-amerikanere som gjør de originale tingene.

Også ser de fortsatt på afroamerikanere som kåte sexfikserte folk.

Spesielt mennene, som blir erklært for å like svære romper.

Noe som er "lavmåls" og fullt av dårlig seksualmoral. Sånt som hvite sier man kan se masser av levert av svarte bad-boys innad i gangsta-kulturen, blant annet. Kåtinger med buksene nedpå rompa og en dame på hvert gatehjørne...

Og damene deres er lavmåls, lettkledde horer, alle sammen...

Svarte kvinner blir erklært for kåte hele døgnet og når de tverker på sine svære romper er de vulgære og spiller på sex.

Noe pene, slanke hvite piker ikke gjør.

Dette mener man er bakgrunnen for at hvite anglosaksiske protestanter ser ned på afroamerikanere og snakker om dem i grove stereptypier, av samme typen som nordmenn mener utlendinger utsetter dem for når de sier "Alle norske damer er horer." Noe man ikke liker.

Så kommer plutselig de samme hvite folka og sier (ifølge disse feministene) at Kim Kardashian er en raffinert, stilfull, rik dame. Med både klasse og snasen bakende. Ikke beskriver folk henne som kåt 24timer i døgnet heller. Det hjelper visst ikke at Kim Kardashian har en svart mann, heller. AKA Kanye West.

Så da blir de svarte feministene rasende.

Onde tunger mener hun forstørret ræva fordi svarte menn elsker svær ræv på damer.

Så da sier de hun har et forstokket bilde i hodet av hva svarte menn liker, siden hun har skaffet breiere ræv og at hun bygger verdensbildet sitt på rasistiske stereotypier.

Når hun i tillegg lager et bilde som er kliss likt et av modellen Grace Jones, mener de hun leker svart.

-Hun skal liksom plutselig være svart hun nå da, sier de, - Siden hun har svart mann og har fått en svart datter og operert på seg ei ekstra brei ræv.

Men på oss vil de ikke ha brei ræv. :bond:

Også er de sure og HAAAATER Kim Kardashian. :krangle:

Kort sagt.

Jo, også var det det der med at slanke hvite, flinke piker med god moral de spiser ikke på seg en brei ræv... Så det er også feil. Men den fedmedebatten er en helt egen ting.

Men igrunnen går hele denne greia her ut over Beyonce Knowles, som helt siden hun ble berømt har levd på agurkskiver fordi hun har gener for brei ræv, men ville være flink akseptert, moralsk pike.

Så da var visstnok Kanye voldsomt aggressiv en gang Taylor Swift fikk en pris for en låt, og tok mikrofonen og sa at den skulle Beyonce ha fått.. Fordi hun danset visstnok plettfritt i ballettdrakt og burde fått prisen. Og ikke Taylor Swift som var yndig, hvit, slank, flink pike (helt uten problemer med svær ræv) som fikk alt gratis her i verden. :rasende: Så Kim Kardashian sine problemer er bare collateral damage..

Og da har vi ikke en gang begynt å snakke om Miley Cyrus som ville bli berømt ved å være vulgær og tverke uten å ha brei ræv, sånn at hun skaffet en masse svarte dansere og gikk på scenen i nakenbikini...

Amerikanere er kompliserte vesner.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fotballflue

Flua har fått en flue på soverommet :bond: hun har vi kalt Flu Hansen. Flu Hansen er veeeldig hyper og oppmerksomhetsyk, så i dag er jeg trøtt. Håper Flu Hansen har funnet veien ut på egenhånd nå, så jeg får sove godt i natt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flua har fått en flue på soverommet :bond: hun har vi kalt Flu Hansen. Flu Hansen er veeeldig hyper og oppmerksomhetsyk, så i dag er jeg trøtt. Håper Flu Hansen har funnet veien ut på egenhånd nå, så jeg får sove godt i natt :)

Håper hun ikke får in-flu-ensa.. :nigo:

Jeg ble så sliten av alt det andre, samfunnsanalytiske som jeg nettopp skrev over her at jeg skal gå og bygge meg et fort av puter og et pledd, under spisebordet i stua, og slappe av litt sammen med hunden.

Hvis noen vil ha tak i oss, kan de kaste ned litt kjeks.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj.... :sjokkert: Det var da et veldig langt innlegg oppi der.

Det skulle bli kort...

Jeg øver meg til jeg skal ta doktorgrad så jeg kan bli forsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj.... :sjokkert: Det var da et veldig langt innlegg oppi der.

Det verste er at alt som står der henger sammen, beskriver amerikansk rasisme ganske bra og gir fullstendig mening.

Dette greide han å skrive på en-to-tre mens jeg brettet klesvasken.

Noen ganger lurer jeg på hva som er i veien med norsk skole, som mente at Tøytigern aldri kom til å bestå videregående utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bli kort...

Jeg øver meg til jeg skal ta doktorgrad så jeg kan bli forsker.

Jeg ser for meg at du blir en utmerket forsker. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hva som er i veien med norsk skole, som mente at Tøytigern aldri kom til å bestå videregående utdanning.

Det var bare fordi jeg ikke fikk til det der med skrivingen... :sjenert:

Så da gadd de ikke å hjelpe meg. Man får ikke lært det hvis ingen vil vise deg...

-Og prestasjonsengstelse. Hvis noen hadde bedt meg å skrive noe om det og gi det til noen som skulle sette karakterer på det, så hadde jeg mest sannsynlig gitt opp hele greia og levert tre setninger på et ark der jeg stava navnet til hun Kardashian feil... :plystre:

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal ta doktorgrad i kvinneguiden

Lykke til. Jeg ønsker deg alt det beste når du tar fatt på denne viktige oppgaven.

Det blir interessant å se hva du kommer fram til.

Jeg regner med du vil finne ut at de som skriver på Kg someregel er registrerte brukere.

Du bør kunne innkassere en mill, bare på det.

:tommelopp:

Si fra når du er ferdig med disputasen, så kan vi komme og ta en pils med deg og feire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til. Jeg ønsker deg alt det beste når du tar fatt på denne viktige oppgaven.

Det blir interessant å se hva du kommer fram til.

Jeg regner med du vil finne ut at de som skriver på Kg someregel er registrerte brukere.

Du bør kunne innkassere en mill, bare på det.

:tommelopp:

Si fra når du er ferdig med disputasen, så kan vi komme og ta en pils med deg og feire.

Kan nok ta en stund før jeg er ferdig, har arbeidet på denne dr graden siden 2003, og føler ennå at mye arbeid gjenstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Kjære deg, du kunne ikke i det minste prøvd å tolke hvor interessert jeg virket før du begynte å skrive en oppsummering da?

For min del...? :) Ikke meningen å være slem altså, eller å spørre om noen tilgivelse, jeg gidder bare ikke å bruke noe særlig tid og energi på det, ting om Kim Kardashian og hennes tilhengerskare altså.

Og historien inneholder slaveri i Afrika lenge før noen hvite begynte å dra dem med hjem til USA for øvrig. De hvite skapte ikke slavehandel og -bruk på noen måter. Og piratvirksomheten var ganske stor på 16-1800 tallet og mange europeere som seilte i området ble tatt til fange og brukt som slaver, deriblant tusenvis av nordmenn og mer spesifikt flest fra Bergen. Og millioner av disse som ble tatt døde der nede i fangeskap. Dette er riktig nok ikke en del av pensumet på skolene så det er noe som færre har fått det med seg.

Forresten, hvis du tolket det som at jeg mente at den lesningen var kjempeinteressant når jeg sa den var kjempeinteressant, så beklager jeg for det, jeg kunne nok ha vært mindre ironisk og tydeligere der.

Endret av Lizabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jao, så ho dær Kardæshen assa........

Herregud, så fort dagen går. Over ni allerede. Og første Desember allerede. Egentlig har jeg mest lyst til å leggge meg under dyna og få tiden til å stoppe litt. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er første desember allerede, men det har bare gått akkurat like lang tid som det gjør hvert år siden sist gang. Og det er jo bare starten på desember, den siste måneden av enda et år.

Hvorfor har du lyst å stoppe tiden litt, Cordelia? Ligge under dyna og ta en pause fra hele livet? :(

Endret av Lizabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...