Sandra Skrevet 22. september 2004 #201 Del Skrevet 22. september 2004 Desverre blir puppene nok bare større og større (til min fortvilelse og sambis' glede ) Og enda verre blir det når fødselen er over har jeg hørt! Gratulerer med 15 uker! Håper magen din kommer snart Det gjør den helt sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 23. september 2004 #202 Del Skrevet 23. september 2004 Ja, klart du skal til jordmor på mandag. For det skal nemmelig jeg også . Men det er 1. turen min dit da. Ikke sikkert pupene vokser så mye. Mine er langt fra små i utgengspunktet. De vokste ikke spesielt sist, og ikke så langt nå heller. Da kan du glede deg til du får melkespreng. Det så ut som jeg hadde fått silikon Kos deg på en lite ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 25. september 2004 #203 Del Skrevet 25. september 2004 Håper du har en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 26. september 2004 Forfatter #204 Del Skrevet 26. september 2004 Takk for hilsener, Madden, Sandra, Murmel og Veronal. Jeg har hatt en fin liten "ferie". Har fått handlet litt også, til babyen og meg selv. Svigerinnen min har gitt beskjed om at hun har masse fint babytøy, lekegrind, babystol, barnesete og mye annet vi kan FÅ......, så jeg trenger nok ikke gå amok med innkjøpene til babyen, men det så gøy å kjøpe også da... Oppussingen av badet har også kommet et steg videre. Nå er alt av det gamle badet rive ned og gulvet er snart ferdig. Litt rotete nå, men det får man bare leve med. Blir myyyyye bedre om litt. Ellers er formen kjempefin! Helt sykt (!) å være sykemeldt når jeg føler meg så bra, men jeg har vel blitt et slikt "prestisjeprosjekt" for legene, så de vil være så sikker som de kan på at dette skal gå bra. Fint med bra oppfølging da. Skal til jordmora i morgen (for Murmel skal, og da må jo jeg også..) Er spent. Håper hjertelyden er der fremdeles... Har vel ikke vært noen grunn til at noe skal ha gått galt, men alltid litt nervøs.. 15+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 26. september 2004 #205 Del Skrevet 26. september 2004 er vel helt normalt og være litt nervøs. er det før hver eneste time jeg. selvom jeg kjenner liv. og jeg regner med at alt er bra. så er jeg kjempe spent og veldig letta når jeg kommer ditt og blir tatt vare på og alt ser ut til å være i skjønneste orden. hvis hun ikke finner hjertelyden trenger det jo ikke være noe galt, men de har masse plass og svømme på der inne så det hender de er litt sparsomme med og berolige oss snart mammaer med nervene litt utenpå huden. du får gi rapport om hvordan det går da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 26. september 2004 #206 Del Skrevet 26. september 2004 Lurer på om disse smånurkene våre har lik hjertefrekvens også . I morgen hører de det helt sikkert. Gleder meg til å høre din oppdatering! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 26. september 2004 #207 Del Skrevet 26. september 2004 Lykke til hos jordmoren da Sirka! Det går sikkert kjempefint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 27. september 2004 Forfatter #208 Del Skrevet 27. september 2004 For det første, jeg blir kjempeirritert på den bilreklamen nederst på siden... Er det bare meg? Hei, Linemor, Murmel og Sandra. Ja, jeg er spent i dag. Skal til jordmora kl. 13.00... Fosterets hjertefrekvens ved forrige undersøkelse var 152 s/m, Murmel.... Spennende å høre hva det er i dag.. Må bare få kopiert inn denne fra babyverden.no: Antatt termindato: 17. mars, 2005 Fosteret beveger seg: 14. juli, 2004 Barnet reagerer på berøring fra ca.: 28. juli, 2004 Indre organer som nyrer, lunger og hjerte er dannet ca.: 4. august, 2004 Risikoen for spontanabort avtar fra ca.: 1. september, 2004 Kvalmen begynner å avta ca.: 15. september, 2004 Kjønnet kan avgjøres ca.: 15. september, 2004 Øynene til barnet er følsomme for lys fra ca.: 29. september, 2004 Du kan kjenne fosterbevegelser fra ca.: 29. september, 2004 Tid for ultralydundersøkelse ca.: 6. oktober, 2004 Barnet ditt kan høre stemmen din fra ca.: 20. oktober, 2004 Barnet kan overleve utenfor livmoren fra ca.: 28. desember, 2004 Mange barn legger seg med hodet ned fra ca.: 18. januar, 2005 Svangerskapspermisjonen begynner ca.: 22. februar, 2005 Grei å kikke på innimellom. Kanskje jeg kjenner fosterbevegelser snart...???? Tar vel litt tid for førstegangsfødende, men likevel.... Kommer tilbake med rapport fra jordmora. Håper det går bra. Kryss fingre, folkens! 15+5 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. september 2004 #209 Del Skrevet 27. september 2004 X-er jeg!!! og gleder meg til rapporten din!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 27. september 2004 Forfatter #210 Del Skrevet 27. september 2004 Det gikk kjempefint hos jordmora. BT var flott, proteinmengden i urinen hadde gått ned mens vekta har gått opp (1 kg..... ). SF-målet var 15 cm, akkurat på normalen, så det var ingenting i veien med magen min. Den er på full frammarsj.. :-) Det beste var allikavel å få høre hjertelyden en gang til. Frekvensen var nå gått ned til 144 s/m (- jeg hadde 152 s/m sist). Jordmora sa at i følge kjerringråd tydet dette på at det var en gutt jeg ventet. På jenter holder frekvensen seg høy mens på gutter synker den litt utover i svangerskapet..., men det stemte ikke alltid da... Først i svangerskapet var jeg sikker på at jeg ventet gutt, så trodde jeg på jente, men nå er jeg nesten overbevist om at det er en gutt på gang...... Har jo ingen fra før, så det er akkurat det samme, men det er så spennende.... Skal til UL 19 oktober og da skal vi se om vi kan se kjønnet. Gleder meg!!! Piiiiiiiuhhhh! Nå er jeg skikkelig lettet. Har så grei jordmor. Sa jeg bare kunne komme ned for å høre hjertelyden hvis jeg ble nervøs... Hun sa også at jeg snart kom til å kjenne liv... Virker litt fjernt ennå... Hun sa det kunne kjennes ut som luft i magen, og at man ikke alltid skjønte at det var barnet man kjente.... Men gjett om jeg skal kjenne godt etter framover... Takk for X-ingen, Madden. Det virket ser det ut som.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 27. september 2004 #211 Del Skrevet 27. september 2004 Så fint at det gikk så bra hos jordmor! Det må være deilig når man har vært nervøs i forkant. , Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. september 2004 #212 Del Skrevet 27. september 2004 Så flott!!!! :D Nå ble jeg jammen glad!! Det var bra at du har fått sånn snill jordmor! Det hjelper på vet du!! Tenk at du snart skal til UL...tiden har jammen gått raskt her.... Håper du får en kjempeflott dag videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 27. september 2004 #213 Del Skrevet 27. september 2004 Så flott at alt så bra ut hos Jordmor! :klem2: Jeg har også gått opp 1 kg Men mitt SF-mål var 13. Jordmora sa også at det var vanlig å få mage tidligere i 2. svangerskap. Jeg ser at jeg skal til UL dagen etter deg. Det blir spennende å få en endelig termin! Og vite kjønn... skal dere det? Ang hjertefrekvensen, så er min jordmor veldig opptatt av at myten om jentefrekvens/guttefrekvens ikke må tas alvorlig . Jeg kan ikke se for meg annet en en jente. Samtidig er dette svangerskapet annerledes enn sist, så kanskje... Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tetra Skrevet 28. september 2004 #214 Del Skrevet 28. september 2004 Flott JM rapport Sirka!! Du har noe stort å glede deg til 19. oktober, det er helt fantastisk å se det lille mennesket vise seg frem for mor og farfor første gang på UL Skulle ønske det var flere obligatoriske UL i løpet av sv.skapet jeg.... Ha en flott dag videre Sirka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 28. september 2004 Forfatter #215 Del Skrevet 28. september 2004 Hei igjen, alle sammen! Det er en lettelse at jordmortimen gikk så bra i går. Nå er det bare å vente på UL den 19 oktober. Jeg har sett den lille en gang før da, Tetra. Jeg var til UL også i uke 13 og fikk tydelig se nurket. Det skal bli spennende å se hvor mye h*n har vokst..., og så vil jeg vite kjønnet hvis det går ann å se, Murmel..... I dag har jeg sitte noen timer nede hos frisøren. Har langt, tykt og blondt hår fra før av, men litt striping, klipping og tynning må til for å føle seg "fresh". Deilig å få gjort! Nå trenger jeg ikke til frisøren før like før jul, tenker jeg. Magen begynner å bli litt hard nå.. Snart spretter den ut, tror jeg... :-) 15+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 28. september 2004 #216 Del Skrevet 28. september 2004 :hoppe: Bare innom for å heie litt på sprettmagen!!! Håper den snart popper ut slik at hele verden får se at sirka og sirka-mannen skal ha et lite nurk!!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 29. september 2004 #217 Del Skrevet 29. september 2004 Så fint at alt ser bra ut. håper virkelig at du snart kan kjenne litt bevegelser. det er jo så morro. ha en fin dag, og kjenn etter så mye du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 29. september 2004 Forfatter #218 Del Skrevet 29. september 2004 16 uker i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 29. september 2004 #219 Del Skrevet 29. september 2004 Gratulerer med 16 uker! Bra at det gikk fint hos jordmoren, snart kommer sikkert magen. Det er deilig når man går fra kvapsete til gravid så alle kan se det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 29. september 2004 #220 Del Skrevet 29. september 2004 gratulerer med 16 uker, det går fremover. nå er du jo snart halvveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå