Gå til innhold

Kul jente, men hun har hatt trekant

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo. Klart det. Da vet man jo grunnen og kommer videre. Får man ikke vote grunnen går man jo bare rundt og lurer da. Er jo greit å vite grunnen syns jeg.

Er ikke "jeg har ikke de riktige følelsene" en god nok grunn? Eller ville du pushet gjennom et ubehagelig direkte svar?

Ts sier at det er ubehagelig og jenta trenger ikke vite akkurat det.

Anonymous poster hash: 7b8cf...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke "jeg har ikke de riktige følelsene" en god nok grunn? Eller ville du pushet gjennom et ubehagelig direkte svar?

Ts sier at det er ubehagelig og jenta trenger ikke vite akkurat det.

Jo hvis det er det som er den virkelige grunnen så. Men det er så klisje å si det at jeg ville ikke trodd på at det bare var det liksom..

jeg syns det er barnslig å skulle unngå å si noe bare fordi det er ubehagelig.

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hvis det er det som er den virkelige grunnen så. Men det er så klisje å si det at jeg ville ikke trodd på at det bare var det liksom..

Jeg er egentlig litt enig i deg. Jeg har blitt dumpet et par ganger, og enkelte av disse kan fort ha vært en misforståelse som vi kunne diskutert oss ut av og fortsatt datingen.

Men noen av grunnene kan fort ha vært ting ved meg selv jeg er litt følsom på fra før. Og da er det ikke helt fint å bli dumpet pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet en jente i 5-6 uker nå og tror hun har følelser for meg. Jenta er kul hun, men fant ganske tidlig ut at hun er litt "frisinnet" kan vi si. Hun har bl.a. hatt trekant med to menn. Det gjorde vel at jeg ikke så på henne som en potensiell kjæreste, men vi har det kult sammen og jeg trives i hennes selskap.

Så bør jeg avslutte hele greia med henne og fortelle henne hvorfor eller kanskje heller bare ha henne som pulevenn? Tenker jo at det kanskje ikke er helt rettferdig overfor henne å ikke si noe.

Anonymous poster hash: 5d691...bab

Dette er jo helt forkastelige holdninger. Ingen fortjener da å bli redusert til sin seksuelle atferd? Hva slags kvinnesyn er dette? Stakkars den som ender opp i et forhold med en så umoden og ignorant fyr. Og det nytter heller ikke å gjemme seg bak feige unnskyldninger som "dette er bare min preferanse" og "min mening om dette er like god som din." Nei, dette er ikke kun relativt/subjektivt. Å diskvalifisere jenter som kjærestemateriale fordi de har hatt sex med flere på en gang, eller hva de nå har gjort, hatt mange ONS eller orgier eller hva det nå måtte være - er helt absurd. Kvinner er faktisk også hele mennesker, ikke bare kropper. Deres seksualitet er like viktig og legitim som menns, og kvinner med mange partnere og med et generelt utsvevende sexliv fortjener like mye respekt som alle andre. Det skulle bare mangle.

Anonymous poster hash: ad4b3...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt forkastelige holdninger. Ingen fortjener da å bli redusert til sin seksuelle atferd? Hva slags kvinnesyn er dette? Stakkars den som ender opp i et forhold med en så umoden og ignorant fyr. Og det nytter heller ikke å gjemme seg bak feige unnskyldninger som "dette er bare min preferanse" og "min mening om dette er like god som din." Nei, dette er ikke kun relativt/subjektivt. Å diskvalifisere jenter som kjærestemateriale fordi de har hatt sex med flere på en gang, eller hva de nå har gjort, hatt mange ONS eller orgier eller hva det nå måtte være - er helt absurd. Kvinner er faktisk også hele mennesker, ikke bare kropper. Deres seksualitet er like viktig og legitim som menns, og kvinner med mange partnere og med et generelt utsvevende sexliv fortjener like mye respekt som alle andre. Det skulle bare mangle.

Ja men såklart kan Ts velge henne bort som kjerestemateriale. Du sier kvinner også er hele mennesker.. Vil minne deg på at menn har blitt valgt bort som partner av samme grunn, eller andre preferanser. Er sånn livet er. Lever man et utsveveende sexliv, så må man jo regne med at man er uaktuell som kjereste for mange, enten det er gutter eller jenter det gjelder.:)

Anonymous poster hash: f98f0...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash. Dette går begge veier ;-)

Men det er kanskje ikke så ille at menn blir "redusert til sin seksuelle atferd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men såklart kan Ts velge henne bort som kjerestemateriale. Du sier kvinner også er hele mennesker.. Vil minne deg på at menn har blitt valgt bort som partner av samme grunn, eller andre preferanser. Er sånn livet er. Lever man et utsveveende sexliv, så må man jo regne med at man er uaktuell som kjereste for mange, enten det er gutter eller jenter det gjelder. :)

Nei, selfølgelig står man fritt til å velge bort. Sier bare at dette er et høyst primitivt og umodent standpunkt, og noe vi får håpe etterhvert blir et historisk tilbakelagt stadium. Heldigvis er tendensen at stadig flere kvinner lever ut sin seksualitet slik de vil, så i framtiden er det ikke sikkert slike som TS har noe annet valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker jo på personens beste. Om man MÅ si hva som er galt, så gjør det mer vondt enn det er verdt det for personen det gjelder.

En type som ikke liker kjønnsleppene dine er en idiot om han faktisk sier at det er grunnen til at han ikke vil ha deg. Og du forstår vell hvorfor?

Det samme gjelder denne saken. Det ligger ingen grunn til at fyren skal si at hennes trekant opplevelse er grunnen da hun kan starte å angre på noe hun egentlig har levd fint med til nå. Altså er det tullete av jenter samt gutter å grave etter grunnen, samt det er tullete å si årsaken om det kan såre mer enn forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash. Dette går begge veier ;-)

Men det er kanskje ikke så ille at menn blir "redusert til sin seksuelle atferd"?

Går begge veier, ja. Men det betyr jo likevel ikke at menn og kvinner stiller likt når det gjelder dette. En jente som tilkjennegir et høyt antall partnere, deltagelse i orgier etc., vil mye lettere risikere sosial fordømmelse en en mann som har gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går begge veier, ja. Men det betyr jo likevel ikke at menn og kvinner stiller likt når det gjelder dette. En jente som tilkjennegir et høyt antall partnere, deltagelse i orgier etc., vil mye lettere risikere sosial fordømmelse en en mann som har gjort det samme.

Det er nå så, men å redusere ts sitt sitt personlige standpunkt til å handle om kvinnesyn er laaangt utenfor mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå så, men å redusere ts sitt sitt personlige standpunkt til å handle om kvinnesyn er laaangt utenfor mål.

Nei, det er det ikke. Hva skulle det ellers handle om? Personlige preferanser og handlinger foregår jo ikke i et vakum men speiler breiere poliiske og ideologiske verdier. TS velger jo vekk partnere på syltynt grunnlag, noe han helt sikkert kommer til å innse selv når han blir litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke. Hva skulle det ellers handle om? Personlige preferanser og handlinger foregår jo ikke i et vakum men speiler breiere poliiske og ideologiske verdier. TS velger jo vekk partnere på syltynt grunnlag, noe han helt sikkert kommer til å innse selv når han blir litt eldre.

TS

Hva som er "syltynt grunnlag" må da være opp til meg å bedømme. Det er så mange single kvinner her jeg bor at jeg ser ingen grunn til å ta til takke med noen jeg egentlig ikke har lyst å være sammen med. For meg høres det enda verre ut å være så desperat. Dette med trekant er ett av flere punkter jeg diskvalifiserer potensielle kjærester på. Andre ting er utdanning, utseende, narkotikabruk osv.

Jeg tror det er kun noen få kvinner som har hatt trekant med to menn. Dette er kvinner som i mine øyne har en litt pervers seksualitet. Jeg liker f.eks. heller ikke BDSM og ville aldri blitt sammen med en kvinne som liker det. Det handler om å ha lignende preferanser og interesser. Jeg er ikke prippen, men jeg aksepterer ikke all seksualitet eller fetisjer som normale eller akseptable for meg. For det er en vesentlig forskjell på et seriøst langvarig forhold og et kortvarig pulevennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selfølgelig står man fritt til å velge bort. Sier bare at dette er et høyst primitivt og umodent standpunkt, og noe vi får håpe etterhvert blir et historisk tilbakelagt stadium. Heldigvis er tendensen at stadig flere kvinner lever ut sin seksualitet slik de vil, så i framtiden er det ikke sikkert slike som TS har noe annet valg...

Hehe da har han nok godt plantet i jorda før den tid.. Og for de som kommer etter oss er det bare å hente seg dame i utlandet med ordentlige verdier, så blir vi kvitt "horingen" en gang for alle.;) Trodde verken mannfolk eller kvinnfolk ville ha forhold med sånne typer folk.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ts! Vil råde deg til å ikke gå inn i et forhold med henne. Det å ha trekant viser litt dårlig moral i mine øyne og er "slutty". Hvis du leter etter ei seriøs jente som kjereste er eet viktig at du finner ei ordentlig jente som ikke har ligget for mye rundt. Det kan øke sjangsen for utroskap og er ikke gode holdninger spør du meg. :)

Må være det dummeste og minst dårlige utsagnet jeg noen gang har hørt. Jeg vil gjerne se statistikk og forskning på det.

Anonymous poster hash: 9aab8...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være det dummeste og minst dårlige utsagnet jeg noen gang har hørt. Jeg vil gjerne se statistikk og forskning på det.

Anonymous poster hash: 9aab8...c3f

Tips: google:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil gå inn i sosialantropologien, så gjør gjerne det.

Men det er så enkelt som at hver og en av oss har ulike preferanser. Noe kan ha blitt formet i ung alder, noe av samfunnet. Men uansett så skal man da ikke gå på akkord med hva man selv liker fordi det ikke er "sosialt akseptert".

TS har sine preferanser, jeg har mine og du har dine. Og du har ingenting med å kritisere hva andre selekterer partner etter. Og om du gjør det, hold nå kjeft og ikke anklag andre for å ha et negativt kvinnesyn.

For alt du vet er TS langt mer liberal enn deg når det kommer til andre momenter i partnervalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Hva som er "syltynt grunnlag" må da være opp til meg å bedømme. Det er så mange single kvinner her jeg bor at jeg ser ingen grunn til å ta til takke med noen jeg egentlig ikke har lyst å være sammen med. For meg høres det enda verre ut å være så desperat. Dette med trekant er ett av flere punkter jeg diskvalifiserer potensielle kjærester på. Andre ting er utdanning, utseende, narkotikabruk osv.

Jeg tror det er kun noen få kvinner som har hatt trekant med to menn. Dette er kvinner som i mine øyne har en litt pervers seksualitet. Jeg liker f.eks. heller ikke BDSM og ville aldri blitt sammen med en kvinne som liker det. Det handler om å ha lignende preferanser og interesser. Jeg er ikke prippen, men jeg aksepterer ikke all seksualitet eller fetisjer som normale eller akseptable for meg. For det er en vesentlig forskjell på et seriøst langvarig forhold og et kortvarig pulevennskap.

Greitt nok. Men folk flest går jo ikke rundt med en sjekkliste med egenskaper som ønsket partner skal ha. Det framstår som nokså livsfjernt. Som regel liker man folk ut fra intuisjon, magefølelse og kjemi. Og i alle fall kjenner man jo normalt ikke folks preferanser hva angår seksualitet, politikk, musikk, mat eller hva det måtte være når man treffer noen første gangen. Det jeg vel prøver å si er at man velger partner ut fra et helhetsinntrykk, ikke enkeltstående karakteristikker. Å la noe slikt som trekant være utslagsgivende virker like meningsløst som å la f.eks. dialekt være avgjørende.

Og trekant som seksuell perversjon? Da legger du listen ekstremt lavt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe da har han nok godt plantet i jorda før den tid.. Og for de som kommer etter oss er det bare å hente seg dame i utlandet med ordentlige verdier, så blir vi kvitt "horingen" en gang for alle. ;) Trodde verken mannfolk eller kvinnfolk ville ha forhold med sånne typer folk. :)

Naivt å tro at utenlandske jenter er mer prektige enn norske. Må nok skuffe deg - dette er bare en myte uten noe som helst belegg. Og det du kaller horeri er jo ikke annet enn normal livsbejaende seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil gå inn i sosialantropologien, så gjør gjerne det.

Men det er så enkelt som at hver og en av oss har ulike preferanser. Noe kan ha blitt formet i ung alder, noe av samfunnet. Men uansett så skal man da ikke gå på akkord med hva man selv liker fordi det ikke er "sosialt akseptert".

TS har sine preferanser, jeg har mine og du har dine. Og du har ingenting med å kritisere hva andre selekterer partner etter. Og om du gjør det, hold nå kjeft og ikke anklag andre for å ha et negativt kvinnesyn.

For alt du vet er TS langt mer liberal enn deg når det kommer til andre momenter i partnervalg.

Jo, hver og en er faktisk fri til å kritisere hva man vil. Jeg anklager ikke, men konstaterer ganske enkelt at holdninger som de TS har ikke er forenlig med et positivt kvinnesyn. Og å bruke "gå på akkord med hva man selv liker" som argument holder ikke. Det handler ikke om hva man liker best av pasta og ris, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet en jente i 5-6 uker nå og tror hun har følelser for meg. Jenta er kul hun, men fant ganske tidlig ut at hun er litt "frisinnet" kan vi si. Hun har bl.a. hatt trekant med to menn. Det gjorde vel at jeg ikke så på henne som en potensiell kjæreste, men vi har det kult sammen og jeg trives i hennes selskap.

Så bør jeg avslutte hele greia med henne og fortelle henne hvorfor eller kanskje heller bare ha henne som pulevenn? Tenker jo at det kanskje ikke er helt rettferdig overfor henne å ikke si noe.

Det er jo veldig "rettferdig" overfor henne å avslutte forholdet med henne pga at hun har ligget med to menn, samtidig, før hun traff deg, mens du planlegger å beholde henne som sengekos selv...

Lykke til videre i livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...