Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015

Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

hallo :-)

Lest igjennom alle innleggene og gratulerer til alle sammen :)

Er ei jente på 22 er 10+6 uker idag og skal på tidlig ultralyd 14 januar! Gleder meg så utrolig myyee!! Mye fint å se frem til.

termin 29 juli <3

Endret av Jenny92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Og velkommen i klubben :)

Kan ikke alle si den endelige terminen sin når de har vært på OUL? Tenkte å lage en terminliste på førstesiden slik at vi kan dra den frem igjen når fødselen nærmer seg for oss alle :)

Må si det er så deilig å endelig kjenne på litt matlyst. Nå får jeg i meg lunsj og noen ganger middag, og jeg føler meg som et nytt menneske. Trøttheten har ikke blitt noe bedre, men tror det er fordi jeg har hatt fullt opp med syk baby som sover dårlig så rekker på en måte ikke å slappe av eller få nok søvn. Håper dere andre også er i bedre form snart, sist svangerskap var jeg i min beste form 2. trimester og det er bare 1,5 uke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har fulgt med dere en stund, men ikke skrevet noe selv.

Er 15 uker på vei med foreløpig termin 4. juli. Har vært ekstremt dårlig fram til nå, og innlagt på sykehus for intravenøs næring i uke 11. Gått en del ned i vekt og hadde i utgangspunktet minimalt å gå på, så følges ekstra opp pga det.

Foreløpig har det mao ikke vært noe morsomt å være gravid, men håpet er at formen skal bli bedre etter hvert, selv om det ikke har skjedd enda. Magen har begynt å vokse litt nå da - hard liten bul nederst, så ting går riktig vei heldigvis. På sykehuset fikk vi se en liten krabat med bankende hjerte på ultralyd. Hadde ikke tenkt å ta tidlig ultralyd, men det var koselig å se, spesielt for mannen.

Har OUL i slutten av januar og kan oppdatere med ny termindato da.

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

Føler ikke at kvalmen min blir noe bedre, i starten var jeg bare kvalm om morgenen men nå de siste dagene har jeg spydd og vært uggen hele dagen.

Krysser fingrene for at det går over for meg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ny innleggelse på meg. Er 15 uker på vei og har gått ned 5 kg, skulle vel ha gått opp 3 om jeg ikke tar feil? Ligger i senga dødskvalm og med hodeverk,spyr opp alt jeg spiser og har det grusomt. Satser på det gir seg snart,de er sure på jobb og tror jeg later som og jeg har ikke sosialt liv mer. Glad dette skjedde med barn nr 1,ser ikke for meg det hadde gått med en unge i hus :( kanskje lille frø blir enebarn selv om vi ønsker oss to,dette klarer jeg ikke igjen. Samtidig får jeg høre at jeg skal være takknemlig som har det slik fordi jeg faktisk er gravid. Skjønner tanken men for meg er dette grusomt. Hadde store prosjekter jeg skulle lede på jobb, og glede meg til å bli gravid for da skulle jeg bare være glad og glede meg. Istedet ligger jeg her helt alene og aner ikke hvordan jeg skal klare dagen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff jeg får helt vondt inni meg når jeg hører hvor mye dere sliter med kvalme og oppkast!

Det kan umulig være noe greit!! :(

Og at de blir sure på jobb er jo helt uhørt! Det skal du ikke ta inn over deg, enkelte mennesker kan være veldig egoistiske og mangler empati, disse menneskene burde ikke få lov til å snakke høyt.

Har dere noen som kan hjelpe dere i hverdagen da? Familie, mann eller venner?

Det er sikkert ikke lett men kan kanskje hjelpe å prøve å få tankene fokusert på noe annet enn elendigheten innimellom.

Krysser alle fingrene mine for at dere ser bedring snart! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg gjerne med her :)

Er i uke 10, og har ingen symptomer annet at jeg er stup trøtt og sliter meg søvn. God kombo det? :ler:

Hadde en runde med kvalme rundt uke 6-8 ca..

Terminen blir i starten av august, og gleder meg virkelig til magen begynner å ta form :)

Håper bare ikke sommeren i år blir like varm som i fjor med 30+ og tropenetter :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på min andre kontroll i dag, første hos jordmor. Er 14+1.. var det jordmor sa, selv om appen jeg bruker sier 14+0. Stoler på jordmor.

Alt er i skjønneste orden, og jeg har fått høre beviset på at det vokser noe inni meg. Hun fant hjertelyden, så der er det absolutt liv.

Det var absurd, spennende og en lettelse.. alt på en gang.

Jeg har ikke vært veldig bekymret, men det har likevel vært vanskelig å forestille seg at det vokser noe der inne.

Ellers har jeg gått opp litt i vekt, men bare 1,7 kilo. Takker det at jeg har klart å holde meg i aktivitet for det. Og heldigvis har jeg sluppet unna kvalmen.

Jeg beundrer virkelig dere som klarer å holde ut ekstrem kvalme og mye slapphet. Jeg priser meg lykkelig for at jeg kan leve et ganske så normalt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mange på de andre sidene som priser seg lykkelig for at de slipper å være høygravide på sommeren, fordi det er så grusomt ubehagelig når det er varmt osv...

Men så på den andre siden må det være veldig tungt å være høygravid på denne tiden av året også, med tanke på vær og føre og ikke minst de fire lagene med klær som må av og på hver dag.

Kanskje jeg snakker før jeg burde nå, men jeg håper det går greit til sommeren. Da kan man jo gå i lette og ledige klær, og bare prøve å passe på å kjøpe inn et par vifter til huset før varmen tar av helt som i fjor og butikkene tømmes! :fnise:

Skal på min første kontroll hos legen i morgen og er spent på alle blodprøvene og håper alt er i orden der.

I dag har jeg gått nesten hele dagen uten kvalme og prøver å stenge ute tanker som 'hva om dette er tegn på at det er noe galt', og bare føle meg heldig for at jeg har fått en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var høygravid november 2013, og tror jeg vil sette mer pris på å være høygravid juli i år. Det var et slit med alle klærne og skoene. Nå kan jeg bruke kjoler og sandaler det bare er å hoppe inn i (sko med knyting er døden på slutten fordi en må bøye seg ned). Også slit da ungen kom med alle klærne som skulle på bare for en trilletur og måtte inn på sentre osv for å amme fordi det var så kaldt ute. Nå er det en body og sparkebukse så er vi klare for trillings og bare å amme ute uten å risikere brystbetennelse. :)

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spørsmål, ifølge første dag i siste mens så er jeg 11+5, men jeg vet jo 100% hvilken dag unnfangelsen skjedde, skal jeg regne utifra den da? For i følge den er jeg 12+6.. Blir forvirra jeg, hehe :)

Endret av Jenny92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spørsmål, ifølge første dag i siste mens så er jeg 11+5, men jeg vet jo 100% hvilken dag unnfangelsen skjedde, skal jeg regne utifra den da? For i følge den er jeg 12+6.. Blir forvirra jeg, hehe :)

Du skal regne fra siste mens. På OUL kan uansett terminen bli en annen dato når de måler fosterets lengde osv. De tar lite hensyn til når unnfangelsen faktisk skjedde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Vi har vært på ultralyd idag. Var koselig å se minimennesket som bor der inne. Fant ut at vi var kommet lenger, så vi har begynt på andre trimester! Å det føles absolutt deilig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her jeg også! :)

Er 11+5 i dag, og har termin 31.juli. I går var vi på privat ul og fikk se den lille i magen. En helt utrolig opplevelse for både samboer og meg, og ikke minst er det godt å vite at alt er som det skal der inne. Ellers så er jeg utrolig plaget med kvalme og oppkast om dagen, og er blitt sykemeldt en god stund fremover. Begynner å bli litt bekymra da kroppen ikke vil holde på verken væske eller mat. Blir nok en telefon til legen hvis det ikke gir seg snart.

Ellers ønsker jeg alle en fin helg, og gleder meg til å følge dere på veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Siyha :) da regner jeg med at det er ganske korrekt :) 12 uker i morgen og ultralyd på Onsdag. Går nesten å teller timer.

Godt å høre at alt står bra til HulderTussa99 :-)

Gratulerer og velkommen lorelei6 :)

Kvalme er noe jeg sliter veldig med også.. Har du hørt med legen om Afipran? Det har hjulpet meg veldig ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nyttår alle sammen! Håper dere har hatt en fin jul og bra start på det nye året :) Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.

Nettopp begynt i ny jobb, og har ikke sagt noe til sjefen enda.. Skikkeleg dilemma da jeg var på jobbintervju sent i november, om jeg skulle si noe eller ikke. Endte opp med å ikke si noe siden jeg virkelig ville ha jobben, og det var så tidlig ennå at vi ikke hadde vært på UL eller fortalt familie. Kjenner jeg gruer meg til å si det. Vet det har vært en del sykemeldinger der, og med en gang man hører "gravid" så tenker man vel at det er fare for det. Skal uansett ikke ha noe å si siden vikariatet går ut rett før permisjonen min starter. Menmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få mage eller viser det noe? :)

15+0 uker nå, og her begynte det å vise for noen uker siden. Ikke sann babykule da, heller slik at folk lurer på om jeg har lagt på meg (noe jeg forsåvidt også har ;) ) Kula kommer vel tidsnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+6 i dag. :)

Ikke fortalt til sjefen ennå, men blir nok dn av de kommende dagene pga praktiske årsaker.

Litt tidlig for meg å få babykulen trur eg, men kan se at eg har lagt på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte sjefen det da jeg ble sykemeldt i uke 11.

Er 12+2 i dag, og her er det ingen antydning til babymage. Er veldig plaget med hyperemesis, så magen i seg selv er veldig stor. Hvis jeg blåser den ut ser det nesten ut som jeg er høygravid! (Takk og pris for magemuskler!) Jordmora mente jeg ville få synlig mage veldig sent pga kroppssammensetningen min, men jeg er utålmodig og skulle gjerne hatt babymagen i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...