Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mage nå i uke 16, men det er fordi det er kort tid siden jeg var gravid sist (har et barn på 14 mnd) så selv om alt hadde trekt seg sammen siden fødsel så er musklene litt slappere og har gitt etter mye tidligere enn sist. Første gang fikk jeg ikke synlig mage for andre før i uke 24, selv om jeg trodde selv jeg hadde synlig mage :ler:

Jeg skal på OUL på torsdag. Har fått innkalling for tidlig denne gangen, men klager ikke jeg. Det "verste" som kan skje er at de ikke får målt og sett alt og at jeg må komme tilbake i uke 19. Har tippeliste på kjønn i dagboken min hvis noen vil tippe der :)

Endret av Siyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fått mage jeg også, er bare 7 mnd siden siste fødsel. Men jeg bryr meg ikke, trives med mammamagen og lille spiren min ❤️ Vært hos jordmor idag, føler meg som kjendis på føden for tiden. Men koslig det. Gleder meg allerede til slutten av januar 😄

Endret av HulderTussa99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig ultralyd <3 Hjertet dunket og alt var bare bra :) lille krabaten var bare 8cm stor, men gud så aktiv. Sparket og slo seg rundt :')

Terminen ble flyttet fra 29 til 19 Juli, så var en uke lengre på vei enn jeg trodde <3

Dette må være meningen med livet <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å høre, Jenny92! Fantastisk at de små skapningene lever inni oss! <3

Her har jeg fått innkalling til oul i dag, 3.mars! Gleder meg veldig, selv om det kun er en liten uke siden jeg var på ul sist! Er helt forelska jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi var på OUL i dag. Fikk jo veldig tidlig innkalling, så var forberedt på at jeg kanskje måtte få ny time. De fikk ikke sett alt de skulle se, så skal tilbake om ca 4 uker. Vi fikk se et bankende hjerte og en sovende baby, så det var stas uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi var på OUL i dag. Fikk jo veldig tidlig innkalling, så var forberedt på at jeg kanskje måtte få ny time. De fikk ikke sett alt de skulle se, så skal tilbake om ca 4 uker. Vi fikk se et bankende hjerte og en sovende baby, så det var stas uansett :hjerte:

Så stas! Fikk dere sett kjønn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL (ikke oul) og det er en liten jente. Helr fantastisk<3<3

Så koselig, og gratulerer med liten jente! :blomst:

3 uker igjen til det er min tur å dra på TUL, gleder meg sånn at det er nesten så jeg teller dagene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL (ikke oul) og det er en liten jente. Helr fantastisk<3<3

Gratulerer :hjerte: Hvor langt er du på vei?

Jeg har også vært på tidlig UL i dag og er 12 uker på vei. Alt står kjempefint til der inne, og både jeg og jordmor ble veldig overrasket over aktivitetsnivået. Han / hun ligger virkelig ikke på latsiden der inne!

Føles veldig herlig å ha nådd denne milepælen, og vi har fortalt de kommende tanter og onkler om den lille reka i dag. Veldig glade ble de og det var veldig kjekt å endelig kunne dele denne store hemmeligheten med dem :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas! Fikk dere sett kjønn? :)

De gadd ikke å se etter det når de uansett ikke fikk sett det de skulle se, så får sett alt på ny OUL om ca 2-3 uker. For oss er det uansett ikke viktig med kjønn, så er ikke så nysgjerrig som med første kjenner jeg ;)

Gratulerer til dere som har fått sett frisk og fin baby :) Setter opp liste etterhvert som folk har vært på OUL og fått endelig termindato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :hjerte: Hvor langt er du på vei?

Jeg har også vært på tidlig UL i dag og er 12 uker på vei. Alt står kjempefint til der inne, og både jeg og jordmor ble veldig overrasket over aktivitetsnivået. Han / hun ligger virkelig ikke på latsiden der inne!

Føles veldig herlig å ha nådd denne milepælen, og vi har fortalt de kommende tanter og onkler om den lille reka i dag. Veldig glade ble de og det var veldig kjekt å endelig kunne dele denne store hemmeligheten med dem :nigo:

Takk<3 jeg er 17+2, fikk ul pga blødning. Har OUL 10 februar :-) gratulerer så mye til deg også,og så spennende at dere kan dele nyheten! Dette er virkelig verden beste følelse (tross hyperemisis og vektnedgang) <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer såvidt å holde liv i dagboken min eller å skravle her, har vært så mye sykdom i forbindelse med barnehagestart. Nå har vi omgangssyke :(

Meeeen, over til noe positivt. Jeg kjente bevegelser og dytt fra den lille for noen dager siden, og har kjent det hver kveld siden :hjerte: Jeg er i uke 18 nå, og er andregangs så kunne egentlig ha kjent det fra uke 15/16, men var så dårlig på å kjenne sånn sist også. Da tror jeg ikke at jeg kjente noe før uke 24. Så koselig oppi alt det negative hvertfall :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer såvidt å holde liv i dagboken min eller å skravle her, har vært så mye sykdom i forbindelse med barnehagestart. Nå har vi omgangssyke :(

Meeeen, over til noe positivt. Jeg kjente bevegelser og dytt fra den lille for noen dager siden, og har kjent det hver kveld siden :hjerte: Jeg er i uke 18 nå, og er andregangs så kunne egentlig ha kjent det fra uke 15/16, men var så dårlig på å kjenne sånn sist også. Da tror jeg ikke at jeg kjente noe før uke 24. Så koselig oppi alt det negative hvertfall :hjerte:

Huff da, hører det er mange som sliter med både omgangssyke og vannkopper rundt om nå. Ikke noe hyggelig i det hele tatt. God bedring til dere, håper det går fort over. :blomst:

Så gøy å kjenne liv da! Jeg er førstegangs og bare i uke 10, så for meg virker det hele litt fjernt å kunne tenke på at noen skal sparke meg fra innsiden. :fnise:

Men jeg gleder meg veldig til deg skjer, selv om det føles som en evighet til enda!

Kan det kjennes uttenpå ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Lenge siden. Sist jeg skrev noe her, men har lest litt sporadisk.

Det har rett og slett skjedd så masse i det siste, at kveldene har gått til å hente overskudd, ikke henge på forum ;)

Jeg kan uansett meddele at jeg har det bra. Gradvis kjenner jeg at det ikke bare er så skummelt med graviditet, men jeg kjenner også at jeg begynner å glede meg litt. Med unntak av fødselen.. Den fortrenger jeg fortsatt.

Jeg har startet på uke 18 og begynt å få litt mage. Buksene begynner å bli litt trange, men er strålende fornøyd med at de har passet så lenge.

Jeg og mannen har nettopp kjøpt oss hus også. Tre herlige etasjer inkludert en fantastisk loftstue med utsikt over favorittfjellene mine. Vi er i ekstase og har begynt å pakke :)

Skal bli godt å rigge seg til skikkelig før minien kommer.

Teller nå ned til ultralyd, som er den 12. februar.. Veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Håper formen er stigende for dere som er dårlige! Jeg har vært på OUL nå. Veldig morsomt å se det lille mennesket (ei jente :) som er der inne. Alt så bra ut, og jeg fikk termin 2. juli. Stas!

Bare å glede seg til det er deres tur!

God helg! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå har det vært stille i denne tråden lenge jenter! Ser ut som Siyha som startet tråden har forlatt forumet..

Ettersom vi begynner å ha hatt OUL skulle vi jo kanskje laget en oversikt med termin og kjønn? :Nikke: Vet ikke om det burde ligge på en av de første postene, eller om vi bare skal legge den baki tråden her. Hva tenker dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god ide!

Veldig stille her ja, ikke mye til skravling :fnise:

Vi er fortsatt et godt stykke unna OUL, skal ikke inn før i slutten av mars.

Men vi var og fikk tidlig UL for to dager siden og for en opplevelse! :)

Det var så utrolig deilig å se det lille vesnet (så mye klarere enn vi trodde vi skulle få se), og ikke minst få bekreftelse på at den så fin og frisk ut! :danse:

Nå har jeg endelig begynt å glede meg ordentlig, og vi kan fortelle de rundt oss at vi er gravid.

Gleder meg kjempe mye til OU! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på OUL i dag. Utrolig snodig å se denne skapningen som vokser inni meg. Som gjør at buksene stadig blir trangere, som gjør at vi flytter om 3 uker.. Og som gjør at livet heretter vil bli noe helt annet.

Men veldig spennende også.

Alt sto bra til. Den var ganske behagelig anlagt, men vippet litt med føtter og hender. Litt kamerasky også, og snudde seg bare med ryggen til. Men fikk noen bilder til slutt.

Har alltid hatt en følese av at jeg visste hva vi skulle få, men jeg tok altså feil. Koselig blir det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært i Strømstad og bestilt vogn og bilseter. Det ble Emmaljunga Mondial Duo i marineblått og MaxiCosi Pebble og 2WayPearl med base. Gleder meg veldig til å hente det i slutten av juni!

Ellers har jeg så vidt begynt å telle ned dagene til OUL. Bare 18 dager igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...