Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

I uke 9, 8+1 (+2 om noen få min ;) ). Ikke vært noe kvalm ennå. Er det grunn til å puste lettet ut å tro man har sluppet unna, eller er det ennå sjans for å bli dårlig, tror dere? Typisk om kvalmen kommer kastet på meg i morgen nå når jeg skriver dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:( jeg må melde meg ut da jeg har hatt en MA... Trist, men det er sånn som skjer :(

Ønsker ingen andre denne opplevelsen og ønsker dere lykke til! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( jeg må melde meg ut da jeg har hatt en MA... Trist, men det er sånn som skjer :(

Ønsker ingen andre denne opplevelsen og ønsker dere lykke til! Klem

Uff, så trist. God klem til deg :hjerte::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( jeg må melde meg ut da jeg har hatt en MA... Trist, men det er sånn som skjer :(

Ønsker ingen andre denne opplevelsen og ønsker dere lykke til! Klem

Uff, så forferdelig. Kan ikke si at jeg vet hvordan det er, men det er jo noe vi alle bekymrer oss for. Å oppleve det må være så vanskelig. Håper kroppen rydder opp og at du blir gravid igjen fort og at du sitter der med en liten ikke så lenge etter oss. Stor klem til deg :klem:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( jeg må melde meg ut da jeg har hatt en MA... Trist, men det er sånn som skjer :(

Ønsker ingen andre denne opplevelsen og ønsker dere lykke til! Klem

Så leit, Trylle90 :klemmer:

Har vært der selv første gangen, og vet hvor fortvilende det er! Og jeg ble veldig overrasket over hvor mange som faktisk opplever det... :trist:

Vi ventet i 2 mnd før vi prøvde igjen, og det ble klaff. Ta vare på dere selv! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( jeg må melde meg ut da jeg har hatt en MA... Trist, men det er sånn som skjer :(

Ønsker ingen andre denne opplevelsen og ønsker dere lykke til! Klem

:hug:

Så trist, Trylle90 :( Jeg vet ikke hvordan det er, men det er min største skrekk akkurat nå! Bra du har en flink og snill kjæreste og at dere tar vare på hverandre. Lykke til videre, får håpe det klaffer igjen raskt.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( jeg må melde meg ut da jeg har hatt en MA... Trist, men det er sånn som skjer :(

Ønsker ingen andre denne opplevelsen og ønsker dere lykke til! Klem

Så utrolig trist ! Begynte å grine jeg nå. Håper det går bra med deg,godt å lese at mannen din tar vare på deg<3 hvordan fant du det ut? Hadde dere vært på tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist ! Begynte å grine jeg nå. Håper det går bra med deg,godt å lese at mannen din tar vare på deg<3 hvordan fant du det ut? Hadde dere vært på tidlig ul?

Hei :) var på tidlig ul ja, så en tur på sykehuset for å få noen piller. Er aldri noen garanti for at det skal gå bra.. Men men.. vi prøver igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll hos lege i dag. Ho flytta meg 4 dager frem, faktisk. Var litt tidlig til å ta de blodprøvene og slikt ennå, så jeg skulle komme tilbake om et par uker å ta de. Ellers må jeg vel ringe jordmor snart å få time der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll hos lege i dag. Ho flytta meg 4 dager frem, faktisk. Var litt tidlig til å ta de blodprøvene og slikt ennå, så jeg skulle komme tilbake om et par uker å ta de. Ellers må jeg vel ringe jordmor snart å få time der :)

Fikk du noe inntrykk av hvordan tingenes tilstand er? Tar legen noen form for prøver i det hele tatt?

Skal på min første kontroll om ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du noe inntrykk av hvordan tingenes tilstand er? Tar legen noen form for prøver i det hele tatt?

Skal på min første kontroll om ei uke.

Vi fylte ut svangerskapspapirene, og snakka ellers litt siden jeg har hadde småblødninger for en tid siden. Har tatt tre hcg-prøver som alle har vært bra stigning på, så da mente hun at alt var i orden. Tok blodtrykk. Skal tilbake å ta diverse prøver. Tror de tester for antistoff mot forskjellige bakterier/virus (bla HIV), og toxoplasmose, blodtype. Urinprøve som sikkert blir sjekket for protein, UVI og lignende. Forresten lurt å ta med urinprøv når du skal neste uke :)

Legen hadde ikke så veldig god tid på en måte, så tror man tar "praten" rundt graviditeten med jordmor. Legen ordner med innkalling til ordinær UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du noe inntrykk av hvordan tingenes tilstand er? Tar legen noen form for prøver i det hele tatt?

Skal på min første kontroll om ei uke.

Vi fylte ut svangerskapspapirene, og snakka ellers litt siden jeg har hadde småblødninger for en tid siden. Har tatt tre hcg-prøver som alle har vært bra stigning på, så da mente hun at alt var i orden. Tok blodtrykk. Skal tilbake å ta diverse prøver. Tror de tester for antistoff mot forskjellige bakterier/virus (bla HIV), og toxoplasmose, blodtype. Urinprøve som sikkert blir sjekket for protein, UVI og lignende. Forresten lurt å ta med urinprøv når du skal neste uke :)

Legen hadde ikke så veldig god tid på en måte, så tror man tar "praten" rundt graviditeten med jordmor. Legen ordner med innkalling til ordinær UL.

Jeg tok blodprøve på første kontroll, men det var fordi jeg har hatt mye problemer med lavt jernlager tidligere, så hun ville sjekke om jeg måtte ta jern i tillegg til folat og vitamin D.

Jeg hadde ikke tatt med meg urinprøve (ante ikke at det var vanlig), så måtte ta en "på sparket" på toalettet til legekontoret :fnise:

Legen henviste meg også til sykehus og fylte ut helsekort. Jeg har allerede fått spikret timen til OUL! :duskedame:

Skal tilbake og ta blodprøvene curiosity nevner i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blodprøve på første kontroll, men det var fordi jeg har hatt mye problemer med lavt jernlager tidligere, så hun ville sjekke om jeg måtte ta jern i tillegg til folat og vitamin D.

Jeg hadde ikke tatt med meg urinprøve (ante ikke at det var vanlig), så måtte ta en "på sparket" på toalettet til legekontoret :fnise:

Legen henviste meg også til sykehus og fylte ut helsekort. Jeg har allerede fått spikret timen til OUL! :duskedame:

Skal tilbake og ta blodprøvene curiosity nevner i uke 11.

Så spennende med OUL! Når fikk du time? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende med OUL! Når fikk du time? :)

Ikke før i starten av februar, så leenge til - men ocd-miore liker å kunne prikke ut datoen i kalenderen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fylte ut svangerskapspapirene, og snakka ellers litt siden jeg har hadde småblødninger for en tid siden. Har tatt tre hcg-prøver som alle har vært bra stigning på, så da mente hun at alt var i orden. Tok blodtrykk. Skal tilbake å ta diverse prøver. Tror de tester for antistoff mot forskjellige bakterier/virus (bla HIV), og toxoplasmose, blodtype. Urinprøve som sikkert blir sjekket for protein, UVI og lignende. Forresten lurt å ta med urinprøv når du skal neste uke :)

Legen hadde ikke så veldig god tid på en måte, så tror man tar "praten" rundt graviditeten med jordmor. Legen ordner med innkalling til ordinær UL.

Hvilke tester tar de for å kunne sette deg 4 dager frem? Jeg skal på min første på mandag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tester tar de for å kunne sette deg 4 dager frem? Jeg skal på min første på mandag:-)

Tok ingen test, men regna ut. Jeg ble gravid på en veldig lang syklus, men vet hvilken dag jeg hadde EL. Så legen regna fra EL dato og 14-15 dager bakover, slik hun fant en "første dag i mens"-dato, på en måte. Skjønner ikke hvordan den flytta seg så mye da, for når jeg regna utifra den datoen så fikk jeg fortsatt 7. juli, som er "min" dato. Kanskje de regner med annen svangerskapslengde? Uansett så har jo ikke datoen noe å si da, får jo en mer eksakt dato på OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før i starten av februar, så leenge til - men ocd-miore liker å kunne prikke ut datoen i kalenderen! :)

Skjønner den! Kjekt å få en dato å forholde seg og glede seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...