Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trodde også det var innvendig så tidlig? Masse masse lykke til!! Dette går fint! Hold oss oppdatert. Jeg skal tenke på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra! Usikkerheten er vel noe av det verste.

Lykke til

Trodde også det var innvendig så tidlig? Masse masse lykke til!! Dette går fint! Hold oss oppdatert. Jeg skal tenke på deg :-)

Tusen takk! Har ikke blødd mye, så har et håp om at det står bra til. Likevel innstilt på at det kanskje ikke har gått bra denne gangen. Tror jeg forbereder meg på at det kan være innvendig også ;) Skal si fra hvordan det gikk når jeg har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også! Har bestilt tidlig UL nå, hadde heldigvis ledig allerede i morgen. Da skal jeg være 6+3. Ho jeg bestilte med sa det var utvendig da jeg spurte, det synes jeg høres litt rart ut når det er så tidlig?

Lykke til i dag! Håper virkelig alt står bra til!

Jeg skal på UL 7+2, og det har jeg fått beskjed om at skal være innvendig. Det er hos IVF-klinikken min da, og ikke privat gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også! Har bestilt tidlig UL nå, hadde heldigvis ledig allerede i morgen. Da skal jeg være 6+3. Ho jeg bestilte med sa det var utvendig da jeg spurte, det synes jeg høres litt rart ut når det er så tidlig?

Håper det gikk bra i dag! Veit veldig godt hvor bekymret man blir av blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL. Der fant han fostersekk og foster. Fosteret låg så langt nede i fostersekken eller noe slikt, så fikk ikke sett hjerteslag. Var utvendig. Han mente at alt så bra ut og at svangerskapet var intakt på alle måter, så han mente at innvendig Ul ikke var nødvendig. Understreket flere ganger at grunnen til at han ikke så hjerteslag var mest sannsynlig at fosteret lå langt nede samt det tekniske. Størrelsen stemte med termin, nesten 6 mm.

Har også tatt HCG-prøve i dag. Skal ta ny om ei uke tror jeg, fastlegen skulle ringe meg. Er det vanlig at det skal gå ei uke mellom prøvene? Trodde det var vanlig med bare et par dager, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på UL. Der fant han fostersekk og foster. Fosteret låg så langt nede i fostersekken eller noe slikt, så fikk ikke sett hjerteslag. Var utvendig. Han mente at alt så bra ut og at svangerskapet var intakt på alle måter, så han mente at innvendig Ul ikke var nødvendig. Understreket flere ganger at grunnen til at han ikke så hjerteslag var mest sannsynlig at fosteret lå langt nede samt det tekniske. Størrelsen stemte med termin, nesten 6 mm.

Har også tatt HCG-prøve i dag. Skal ta ny om ei uke tror jeg, fastlegen skulle ringe meg. Er det vanlig at det skal gå ei uke mellom prøvene? Trodde det var vanlig med bare et par dager, jeg?

Såå bra!!:) jeg har ventet på svaret ditt,hehe :-) hvorfor tok de ikke innvendig? Kunne kanskje sett hjertet via innvendig ul?

Imorgen er det min tur (6+6) . Gruer meg sånn at jeg er kvalm. Redd noe er galt/at det ikke er liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå bra!! :) jeg har ventet på svaret ditt,hehe :-) hvorfor tok de ikke innvendig? Kunne kanskje sett hjertet via innvendig ul?

Imorgen er det min tur (6+6) . Gruer meg sånn at jeg er kvalm. Redd noe er galt/at det ikke er liv

Satser på det er et godt tegn :) Tør ikke senke skuldrene helt før jeg har fått svar på HCG-prøvene da. Forsto det slik at det så så bra ut, at han ikke syntes det var nødvendig å ta innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå bra!! :) jeg har ventet på svaret ditt,hehe :-) hvorfor tok de ikke innvendig? Kunne kanskje sett hjertet via innvendig ul?

Imorgen er det min tur (6+6) . Gruer meg sånn at jeg er kvalm. Redd noe er galt/at det ikke er liv

Lykke til i morgen, Hege899 :) Så spennende! Skjønner godt følelsen - jeg skal om en drøy uke, og er nervøs allerede!

Da har jeg vært på UL. Der fant han fostersekk og foster. Fosteret låg så langt nede i fostersekken eller noe slikt, så fikk ikke sett hjerteslag. Var utvendig. Han mente at alt så bra ut og at svangerskapet var intakt på alle måter, så han mente at innvendig Ul ikke var nødvendig. Understreket flere ganger at grunnen til at han ikke så hjerteslag var mest sannsynlig at fosteret lå langt nede samt det tekniske. Størrelsen stemte med termin, nesten 6 mm.

Har også tatt HCG-prøve i dag. Skal ta ny om ei uke tror jeg, fastlegen skulle ringe meg. Er det vanlig at det skal gå ei uke mellom prøvene? Trodde det var vanlig med bare et par dager, jeg?

Åh, så bra curiosity :) Skjønner at du ikke helt puster lettet ut før du får svaret på hCG-prøvene, men da ser det i alle fall veldig lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det står bra til!

Ser at flere av dere skal på tidlig ultralyd. Er det på grunn av tidligere aborter?

Jeg tenker for min del at det kunne vært greit og sjekket, men så skal jeg til første kontroll hos legen den 5. desember.

Da sjekkes vel en del i forhold til om alt er bra?

Men det høres jo helt merkelig ut at man må vente helt til ultralyd i uke 17 før man vet om det er liv.

I mitt tilfelle så tenker jeg positivt og at alt står bra til, så lenge jeg ikke har merket noe annet.

Men kjenner jo at jeg blir betenkelig når jeg ikke kjenner meg særlig kvalm eller har spesielt ømme bryster.

Så er det jo også det at symptomene varierer veldig. Noen er jo i storform hele veien uten noen plager.

Så jeg trenger vel ikke være bekymret for at jeg ikke henger over do..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det står bra til!

Ser at flere av dere skal på tidlig ultralyd. Er det på grunn av tidligere aborter?

Jeg tenker for min del at det kunne vært greit og sjekket, men så skal jeg til første kontroll hos legen den 5. desember.

Da sjekkes vel en del i forhold til om alt er bra?

Men det høres jo helt merkelig ut at man må vente helt til ultralyd i uke 17 før man vet om det er liv.

I mitt tilfelle så tenker jeg positivt og at alt står bra til, så lenge jeg ikke har merket noe annet.

Men kjenner jo at jeg blir betenkelig når jeg ikke kjenner meg særlig kvalm eller har spesielt ømme bryster.

Så er det jo også det at symptomene varierer veldig. Noen er jo i storform hele veien uten noen plager.

Så jeg trenger vel ikke være bekymret for at jeg ikke henger over do..?

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha UL før rundt uke 11-12, for å få bekreftet at der var liv før vi begynner å fortelle folk. Om alt står bra til med hcg-prøvene, så kommer jeg til å droppe det og heller spare pengene til en 3D-UL.

Jeg er i storform ennå, veldig varierende fra person til person og fra svangerskap til svangerskap :) Tror vi heller skal være fornøyde med å være i god form, selv om man blir litt ekstra bekymret når man hører at sjansen for SA er høyere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det står bra til!

Ser at flere av dere skal på tidlig ultralyd. Er det på grunn av tidligere aborter?

Jeg tenker for min del at det kunne vært greit og sjekket, men så skal jeg til første kontroll hos legen den 5. desember.

Da sjekkes vel en del i forhold til om alt er bra?

Men det høres jo helt merkelig ut at man må vente helt til ultralyd i uke 17 før man vet om det er liv.

I mitt tilfelle så tenker jeg positivt og at alt står bra til, så lenge jeg ikke har merket noe annet.

Men kjenner jo at jeg blir betenkelig når jeg ikke kjenner meg særlig kvalm eller har spesielt ømme bryster.

Så er det jo også det at symptomene varierer veldig. Noen er jo i storform hele veien uten noen plager.

Så jeg trenger vel ikke være bekymret for at jeg ikke henger over do..?

Jeg skal ha UL når jeg er 7+2 fordi det er et prøverørsbarn, og det er en del av "pakkeprisen" - de sjekker at barnet lever og at det ikke har festet seg utenfor livmoren, og om alt er som det skal tror jeg at det betyr at vi har brukt opp dette forsøket :)

Når det er sagt skal jeg nok på UL i uke 12 også, som jeg betaler selv - da bare fordi jeg er superstressa pga tidligere SA, og vil sjekke at alt ser ok ut når jeg nærmer meg den "magiske" grensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo godt at man sjekker tidligere om man har en slik historie. Det hadde nok jeg gjort også.

Er vel bare jeg selv som blir litt stressa fordi jeg ikke kjenner så mange symptomer. Men det skal jeg vel også være glad for.

Oppblåst mage etter større måltider, mye trøtthet, slapp og delvis murringer er vel kanskje bevis nok på at det fortsatt skjer ting med kroppen.

Tror jeg er litt for glad i Google, og de ørten svarene som finnes der ute. Tror livet var lettere før internett, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jo godt at man sjekker tidligere om man har en slik historie. Det hadde nok jeg gjort også.

Er vel bare jeg selv som blir litt stressa fordi jeg ikke kjenner så mange symptomer. Men det skal jeg vel også være glad for.

Oppblåst mage etter større måltider, mye trøtthet, slapp og delvis murringer er vel kanskje bevis nok på at det fortsatt skjer ting med kroppen.

Tror jeg er litt for glad i Google, og de ørten svarene som finnes der ute. Tror livet var lettere før internett, haha

Google burde vært forbudt for gravide! Vurderer også å gå til innkjøp av rosa dopapir og truser :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo godt at man sjekker tidligere om man har en slik historie. Det hadde nok jeg gjort også.

Er vel bare jeg selv som blir litt stressa fordi jeg ikke kjenner så mange symptomer. Men det skal jeg vel også være glad for.

Oppblåst mage etter større måltider, mye trøtthet, slapp og delvis murringer er vel kanskje bevis nok på at det fortsatt skjer ting med kroppen.

Tror jeg er litt for glad i Google, og de ørten svarene som finnes der ute. Tror livet var lettere før internett, haha

Skjønner det stresset med å ikke ha så mange symptomer, men prøv heller å nyt det. Jeg skulle gjerne vært uten oppkast og kvalme hver dag i mitt forrige svangerskap, nå blir jeg kjempestressa fordi det ikke er sånn denne gangen ;)

Jeg tar tidlig UL fordi magen vises bedre denne gangen og jeg kan ikke skjule det så lenge, da er det greit å vite at det ser greit ut før jeg sier det til så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også godt at du er stressa når symptomene mangler - jeg er dritkvalm og kjempehappy, eller kjenner meg helt normal og er supernervøs, så her går det skikkelig i bølger i løpet av en dag. I går følte jeg meg massivt fyllesyk hele dagen, og tok det selvsagt som et godt tegn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle kanskje ikke snakket så høyt. I dag har jeg vært kvalm og uvel mesteparten av formiddagen. Så joda.. Noe er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ser bra ut!

Selv er jeg i morgen 6+0 og starter da min 7. uke..

Men merker jeg begynner å få bekymringer i forhold til helsen på barnet. Har vel googlet litt for mye om sjansen til å få barn med funksjonshemming o.l.

Og så føler jeg meg som verdens verste menneske som tenker så egoistisk at jeg bare vil ha et 100 prosent friskt barn.. :/

Det er jo klart at vi tar i mot det vi får. Men jeg aner ikke hvordan jeg ville taklet det..

Flere enn meg med liknende tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...