Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2015


Gjest Siyha

Anbefalte innlegg

Tenker det samme som deg når det gjelder funksjonshemming ol.

Men tenker også at hvis det er meningen at vi skal få et barn med litt ekstra bagasje, så tar vi det imot med åpene armer :)

Håper selvfølgelig at vi får et friskt barn, men det er ingen garanti.

Livet kan ikke planlegges ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker at sosiale settinger som innebærer alkohol ikke er like enkle å takle. Hvis man normalt tar et glass vin eller tre, så er det plutselig veldig oppsiktsvekkende at man drikker vann.

Jeg løy på meg hodepine. Eller.. Jeg løy ikke så veldig, for jeg har strengt tatt litt hodepine.

Men jeg er ikke på det stadiet at jeg vil fortelle alle det. Vi har ikke fortalt foreldrene våre det ennå engang. Men det er ikke så lett.

Heller ikke når det hagler med gravidspørsmål, barneprat. Alle de andre er jo småbarnsforeldre.. Og så sitter de og sier til oss..

"Dere er bra heldige. Kan sove så lenge dere vil. Se akkurat hva dere vil på TV. For om dere får barn så er det slutt.."

Jada.. Sånn er det. Jeg er snart en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at sosiale settinger som innebærer alkohol ikke er like enkle å takle. Hvis man normalt tar et glass vin eller tre, så er det plutselig veldig oppsiktsvekkende at man drikker vann.

Jeg løy på meg hodepine. Eller.. Jeg løy ikke så veldig, for jeg har strengt tatt litt hodepine.

Men jeg er ikke på det stadiet at jeg vil fortelle alle det. Vi har ikke fortalt foreldrene våre det ennå engang. Men det er ikke så lett.

Heller ikke når det hagler med gravidspørsmål, barneprat. Alle de andre er jo småbarnsforeldre.. Og så sitter de og sier til oss..

"Dere er bra heldige. Kan sove så lenge dere vil. Se akkurat hva dere vil på TV. For om dere får barn så er det slutt.."

Jada.. Sånn er det. Jeg er snart en av dem.

:fnise:

Helt enig ang. det med alkohol. Er ikke barebare å unngå når man er kjent for å like å ta seg et glass eller to (...eller tre eller fire ;) ). Jeg måtte faktisk til å drikke alkoholfritt helga etter jeg fant det ut. Hadde vært alt for avslørende om ikke, da jeg spilte "syk og sliten"-kortet helga før. Heldigvis ingen sammenkomster der det er alkohol inni bilde på en god stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er vant til å trene ca 4 ganger i uka, så prøver jeg å opprettholde aktiviteten så langt det lar seg gjøre.

I dag var det nydelig vær her i Bodø, så jeg måtte bare opp på det populære byfjellet her. Men herlighet hvor sliten jeg ble. Mer sliten enn når jeg løp 10k under Oslo maraton i høst. Helt merkelig.

Har uansett fått en skikkelig dose frisk luft og litt trening, så jeg er fornøyd.

I kveld blir det hjemmelaget pizza og film med mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sagt det til foreldrene våre :) søsken får vite det i løpet av de neste ukene. Kjenner at jeg ikke stresser med å fortelle det nå når foreldrene våre vet det. Såå godt å si det!

Vi har det helt fantastisk denne tiden. Jeg er kjempedårlig og sykt trøtt,men jeg og mannen tuller mye,koser og er nyforelskede igjen. Føles godt at vi har en baby i magen og at det er 97% sjans for at vi er 3 i juli<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke herlig? Her har der vært feiring av vår 1 år gamle baby (ikke baby lenger ;)) og alltid når det er mye stress blir kvalmen og oppkastet verre, men nå er det jo koselig stress da. Merker hele kroppen er sliten nå, når enn ikke rekker å hente seg inn. Det er foreløpig den største forskjellen på å få nr 2 istedenfor nr 1.

Grugleder meg til UL neste uke, håper på gode nyheter. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg fortsatt har en litt rar tilnærming til det hele med å være gravid..

Ser fram til koselige stunder med en liten skapning som litt etter litt vokser opp til å bli en flott person. Jeg ser fram til mange nye opplevelser og minner for livet.

På den andre siden har jeg ennå ikke kjent en kjempestor glede over det å være gravid. Jeg er litt likegyldig til det hele. Jeg syns det er skummelt å kjenne på forandringene i kroppen, og vet at der vil bli enda mer.

Jeg er ikke helt komfortabel med det og er heller ikke så fan av legebesøk. Kjenner derfor at jeg gruer meg litt til det.

Er det bare meg som er sånn? Er alle andre helt i skyene nå når dere er gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd i nesten 2.5 år, hatt en SA etter den ene gangen det klaffet for oss på egen hånd, og til slutt måttet ty til prøverør. Så jeg kjenner meg definitivt ikke igjen i følelsene dine :)

Med all utredningen og prosessen rundt IVF har jeg dessuten blitt relativt blasert med tanke på legebesøk. Synes verken det er pinlig eller skummelt. Behandler legene som de fagfolka de er, og er brutalt ærlig.

Eneste skåret i gleden er at jeg har totalt angst for at det skal gå galt (igjen), og jeg er livredd for at det egentlig er snakk om en MA. SA oppdager man jo, men det fremstår som marerittaktig å tro at alt er bra, mens fosteret egentlig ikke har klart seg. Skal på tidlig UL nå på torsdag, og er selvsagt supernervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd i nesten 2.5 år, hatt en SA etter den ene gangen det klaffet for oss på egen hånd, og til slutt måttet ty til prøverør. Så jeg kjenner meg definitivt ikke igjen i følelsene dine :)

Med all utredningen og prosessen rundt IVF har jeg dessuten blitt relativt blasert med tanke på legebesøk. Synes verken det er pinlig eller skummelt. Behandler legene som de fagfolka de er, og er brutalt ærlig.

Eneste skåret i gleden er at jeg har totalt angst for at det skal gå galt (igjen), og jeg er livredd for at det egentlig er snakk om en MA. SA oppdager man jo, men det fremstår som marerittaktig å tro at alt er bra, mens fosteret egentlig ikke har klart seg. Skal på tidlig UL nå på torsdag, og er selvsagt supernervøs.

Masse lykke til! Jeg har vært på tidlig ul og det hjalp på tankene om at det ikke var liv/jeg tok feil osv. Gleder meg til å høre at alt har gått bra med deg!

Jeg må barr beklage,men kjenner meg heller ikke igjen i disse tankene. Kroppen min har allerede blitt "tyngre", og jeg føler meg ikke noe sexy lenger, og jeg er bare i uke 8, men jeg gleder meg sånn at jeg ikke tenker på kroppen,og barnet er så ønsket at det eneste jeg tenker på er at det kommer til oss friskt og perfekt i juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg fortsatt har en litt rar tilnærming til det hele med å være gravid..

Ser fram til koselige stunder med en liten skapning som litt etter litt vokser opp til å bli en flott person. Jeg ser fram til mange nye opplevelser og minner for livet.

På den andre siden har jeg ennå ikke kjent en kjempestor glede over det å være gravid. Jeg er litt likegyldig til det hele. Jeg syns det er skummelt å kjenne på forandringene i kroppen, og vet at der vil bli enda mer.

Jeg er ikke helt komfortabel med det og er heller ikke så fan av legebesøk. Kjenner derfor at jeg gruer meg litt til det.

Er det bare meg som er sånn? Er alle andre helt i skyene nå når dere er gravide?

Har du snakket med lege/jordmor om dette? Det virker som du har et anstrengt forhold til kropp/vekt (siden det blir nevnt flere ganger). Snakk med noen slik at du kan glede deg uten å tenke på sånne ting :-) klem til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bombaderer jeg tråden her,men nå har kvalmen blitt til oppkast(sånn vrenge innvolleoppkast) og det er gult! Fy :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen i det du skriver jeg, PositivPessimist. Ikke det ang. kropp - det tenker jeg ikke på eller bekymrer meg for. Men kjenner ikke helt den store gleden over graviditeten ennå. Har alltid tenkt at jeg kommer til å være kjempeglad når jeg blir gravid, så litt ovverraska over at den ikke har komt ennå. Nå har jeg jo hatt litt småblødninger forrige uke da, skal ta ny prøve i morgen for å se om hcg stiger. Tror kanskje det er litt derfor at gleden ikke har komt ennå - litt sann "positiv pessimist" mtp det kan gå galt ;) Tror gleden vil komme etterhvert for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bombaderer jeg tråden her,men nå har kvalmen blitt til oppkast(sånn vrenge innvolleoppkast) og det er gult! Fy :-(

Velkommen til oppkastverden ;)

Mye som smaker godt, men som er forferdelig å kaste opp gitt ;)

Jeg er kjempeglad for at jeg bare kaster opp om morgenen fortsatt (bank i bordet). Tiden går så sakte frem til ultralyd neste fredag 😩

Alle reagerer forskjellig på graviditet. Noen føler seg mer sexy, noen føler seg jævlig, noen er glad, noen er redde.. Alt er normalt. Jeg synes det er lettere nå som jeg vet hva resultatet er om dere skjønner, vanskelig å føle seg så knyttet til den lille før den begynner å sparke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har time hos lege for min første kontroll den 5. desember. Så jeg kommer til å ta det opp da, så jeg får luftet noen tanker.

Vi er nå heldigvis alle forskjellige, og takler ting på forskjellig måte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ble tipset om denne skravlesiden, og har nå lest meg opp på alle sidene :) :)

Jeg er gravid i uke 6+2 (gravid-uke 7) Har følt meg ganske så kvalm morgen og kveld,men ikke spydd (bank i bordet) Kjenner lukter som en blodhund, ømme bryster, oppblåst i magen, murringer i underlivet og humørsvingninger (les: trollkjerring....)

Vi har ei herlig jente på 3,5 år, og begynte prøving i Mai :) Hadde en SA før førstemann, så jeg merker at jeg trenger å høre hjerteslag og se at det er noe der inne! Vi har time til tidlig ultralyd 12 Desember, gleder oss :)

Spennende tider!! :) :) Foreløpig termindato er 14 Juli (fikk 13 Juli et annet sted jeg sjekket) Første dag i siste mens var 5 oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ble tipset om denne skravlesiden, og har nå lest meg opp på alle sidene :) :)

Jeg er gravid i uke 6+2 (gravid-uke 7) Har følt meg ganske så kvalm morgen og kveld,men ikke spydd (bank i bordet) Kjenner lukter som en blodhund, ømme bryster, oppblåst i magen, murringer i underlivet og humørsvingninger (les: trollkjerring....)

Vi har ei herlig jente på 3,5 år, og begynte prøving i Mai :) Hadde en SA før førstemann, så jeg merker at jeg trenger å høre hjerteslag og se at det er noe der inne! Vi har time til tidlig ultralyd 12 Desember, gleder oss :)

Spennende tider!! :) :) Foreløpig termindato er 14 Juli (fikk 13 Juli et annet sted jeg sjekket) Første dag i siste mens var 5 oktober :)

Gratulerer :) vi får en spennende tid fremover ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer og velkommen Mokkon83!

Har vært på laben å tatt nye hcg-prøver i dag. Fikk vite at den jeg tok forrige uke var veldig høy, så det er jo bra! Får svar på siste prøven allerede i morgen :) Har faktisk trua på at det har gått rette veien. Har ikke blødd noe på ei uke snart. Sist var forrige onsdag, og da var det ifbm dobesøk. Tror det må være blodkar eller noe som er ømfintlige og sprekker?! Blir spennende å se i morgen vertfall. Når jeg får svar og det er positivt så tenker jeg å besøke ei venninne å fortelle det denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ble tipset om denne skravlesiden, og har nå lest meg opp på alle sidene :) :)

Jeg er gravid i uke 6+2 (gravid-uke 7) Har følt meg ganske så kvalm morgen og kveld,men ikke spydd (bank i bordet) Kjenner lukter som en blodhund, ømme bryster, oppblåst i magen, murringer i underlivet og humørsvingninger (les: trollkjerring....)

Vi har ei herlig jente på 3,5 år, og begynte prøving i Mai :) Hadde en SA før førstemann, så jeg merker at jeg trenger å høre hjerteslag og se at det er noe der inne! Vi har time til tidlig ultralyd 12 Desember, gleder oss :)

Spennende tider!! :) :) Foreløpig termindato er 14 Juli (fikk 13 Juli et annet sted jeg sjekket) Første dag i siste mens var 5 oktober :)

Hei og velkommen! Og gratulerer ikke minst.

Ser vi har termin omtrent samtidig :) Min er foreløpig 12. juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ble tipset om denne skravlesiden, og har nå lest meg opp på alle sidene :) :)

Jeg er gravid i uke 6+2 (gravid-uke 7) Har følt meg ganske så kvalm morgen og kveld,men ikke spydd (bank i bordet) Kjenner lukter som en blodhund, ømme bryster, oppblåst i magen, murringer i underlivet og humørsvingninger (les: trollkjerring....)

Vi har ei herlig jente på 3,5 år, og begynte prøving i Mai :) Hadde en SA før førstemann, så jeg merker at jeg trenger å høre hjerteslag og se at det er noe der inne! Vi har time til tidlig ultralyd 12 Desember, gleder oss :)

Spennende tider!! :) :) Foreløpig termindato er 14 Juli (fikk 13 Juli et annet sted jeg sjekket) Første dag i siste mens var 5 oktober :)

Hei og velkommen! Og gratulerer ikke minst.

Ser vi har termin omtrent samtidig :) Min er foreløpig 12. juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det curiosity og PositivPessimist :)

Godt å høre at hcg er høy! Den skal jo forhøye seg for hver dag/uke som går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...