Gå til innhold

"mammaen din er en dårlig mor"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik jeg ser det, er ikke poenget de eksakte ordene som kom ut av fyrens munn. Dette handler om hvordan han får henne til å føle seg. Enig?

Ja - og sånn jeg leser er han nok litt overivrig og hun veldig redd for å gjøre feil og tar til seg alle kommentarer som kritikk.

Anonymous poster hash: 6d6f8...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes han oppfører seg som en idiot, jeg.

Helt utrolig hvor mange nybakte mødre som sliter med barnslige fedre her på KG for tiden. Er det ikke krav om sex og å stå på pinne for mannen kort tid etter fødsel, så er det jammen meg at mor ikke er flink fordi hun ikke har fått nok melk enda, har såre brystvorter og ønsker å drikke kaldt vann.

Jeg synes du skal prate med helsesøster på forhånd ts, også tar du han med slik at han kan få seg litt veiledning. For jeg HÅPER dette har med uvitenhet å gjøre, hvis ikke er han ikke en mann å samle på. Rett og slett. Han virker utrolig kontrollerende, respektløs og tillitsløs til deg. Tre ting som IKKE hører hjemme i et forhold.

Endret av Teriyaki
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kke tenk på det mannen din sier og og ikke la ham stresse deg ang amming. Du får det sikkert til, det har jo ikke engang gått så lang tid enda! Du har født på onsdag jo, og idag er det bare lørdag! De fleste får melk på 3. dag, men noen før og noen etter, jeg selv fikk melk først etter fire dager, og da bare fra den ene puppen. Melk fra annen pupp kom enda en dag etter. :)

Mor må være avslappet før amming. Ta en varm dusj, slapp litt av på sofa. Ang. såre brystvorter, det hjelper også å bytte ammestilling, prøv å legge babyen til i tvilling-ammestilling, da tar hun en annen vinkel rundt brystvorta di, og det blir ikke like sårt. Det hjalp meg ihvertfall...

Anonymous poster hash: 7abe0...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra av ham å si, men du virker som du blir lett hårsår.

du har ikke barn regner jeg med

han er jo nybakt pappa så er sikkert normalt å være litt hysterisk i den perioden

ingen unnskyldning for å stresse mor og kanskje bidra til at hun mister melken

Anonymous poster hash: d4d74...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts jeg syns du bør forklare denne mannen gutten din at hvis mor er stresset er det vanskelig å få melk. pluss at det er helt NORMALT at en baby gråter! Jeg ammet noen ganger etter 1 time, andre ganger etter 3 det er litt forskjellig og ikke nødvendigvis alltid hver 3. time. Viktig at du får hvile og drikke hva du vil. kaldt vann er IKKE farlig og de ville IKKE tilbudt deg kald dessert på sykehuset hvis det var dårlig for melkeproduksjonen! En ting til: Når man sover med baby i senga er det viktig at baby sover helst kun ved siden av mor (dette kan du lese om på nettet: http://mammalivet.blogg.no/1382306102_trygg_samsoving_dette.html )481730-10-1382302840939.jpg
481730-10-1382302411153.jpg

Du må ta dette på alvor, ikke la mannen din ødelegge denne tiden. Det er ikke farlig å ta en kopp kaffe om morgenen selv om du ammer, men helst ikke mye av gangen fordi baby kan reagere på koffein. Jeg har forresten merket at hvis jeg spiser sjokolade/noe jeg liker mens jeg ammer så kommer melka fortere :vetikke: Kanskje fordi jeg koser meg? Det er ikke dumt å gi litt erstatning ved siden av for at såret ditt skal gro, det er bare smart det så det ikke blir verre :) Det er IKKE egoistisk, du ammer jo selv om du har kjempe vondt jo, du har vondt og blør for barnet ditt du, det er morskjærlighet.

Lykke til. Håper mannen din kan forstå at han må støtte deg, ikke ødelegge for deg og babyen nå.. Han ønsker nok at dere skal ha det bra og han vil gjøre alt riktig, men han gjør feil nå, ikke du. Det er ikke en mamma som bestemmer hvor mye melk hun skal lage. Du kan google etter *ammeråd* *ammeproblemer* *nybakt mamma* *nybakte foreldre* *barseltiden* osv, så finner du artikler som dere kan se på sammen. Kanskje du kan google på språket deres hvis det er enklere for han/dere.



Anonymous poster hash: d4d74...7de
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby skal sove ved siden av mamma og ikke pappa og ikke imellom dem fordi når mamma ammer så våkner hun lettere om natten og er mer var for babyen sine lyder osv. Beveger seg mindre i søvne. En mann klarer ikke dette og sover tungt om natta. Det er noen hormoner vi får i kroppen vår når vi ammer som gjør dette. Men når babyen blir større så gjør det ikke noe om hun ligger imellom dere eller sammen med pappa :)



Anonymous poster hash: d4d74...7de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts jeg syns du bør forklare denne mannen gutten din at hvis mor er stresset er det vanskelig å få melk. pluss at det er helt NORMALT at en baby gråter! Jeg ammet noen ganger etter 1 time, andre ganger etter 3 det er litt forskjellig og ikke nødvendigvis alltid hver 3. time. Viktig at du får hvile og drikke hva du vil. kaldt vann er IKKE farlig og de ville IKKE tilbudt deg kald dessert på sykehuset hvis det var dårlig for melkeproduksjonen! En ting til: Når man sover med baby i senga er det viktig at baby sover helst kun ved siden av mor (dette kan du lese om på nettet: http://mammalivet.blogg.no/1382306102_trygg_samsoving_dette.html )481730-10-1382302840939.jpg 481730-10-1382302411153.jpg Du må ta dette på alvor, ikke la mannen din ødelegge denne tiden. Det er ikke farlig å ta en kopp kaffe om morgenen selv om du ammer, men helst ikke mye av gangen fordi baby kan reagere på koffein. Jeg har forresten merket at hvis jeg spiser sjokolade/noe jeg liker mens jeg ammer så kommer melka fortere :vetikke: Kanskje fordi jeg koser meg? Det er ikke dumt å gi litt erstatning ved siden av for at såret ditt skal gro, det er bare smart det så det ikke blir verre :) Det er IKKE egoistisk, du ammer jo selv om du har kjempe vondt jo, du har vondt og blør for barnet ditt du, det er morskjærlighet.Lykke til. Håper mannen din kan forstå at han må støtte deg, ikke ødelegge for deg og babyen nå.. Han ønsker nok at dere skal ha det bra og han vil gjøre alt riktig, men han gjør feil nå, ikke du. Det er ikke en mamma som bestemmer hvor mye melk hun skal lage. Du kan google etter *ammeråd* *ammeproblemer* *nybakt mamma* *nybakte foreldre* *barseltiden* osv, så finner du artikler som dere kan se på sammen. Kanskje du kan google på språket deres hvis det er enklere for han/dere. Anonymous poster hash: d4d74...7de

Jo, vi følger alle reglene for samsoving.untatt den med at babyen sover ved siden av meg, for hun ligger i sin babynest imidten av oss og det funker bra.

Inatt måtte jeg vekke henne for å spise da det hadde gått 6timer siden sist måltid. Etter ammingen+nan, ville han ha henne på sin side istedenforbabynest.jeg sa klart ifra NEI, hun skal i babynest. 3timer senere våknet hun av at hun var sulten og denne gangen klarte jeg å amme henne helt til hun sovnet uten nan. Denne gangen brukte jeg brystskjold slik at hun fikk bedre grep og det var bra med melk..hun sovnet ved siden av meg, dette likte han ikke, så da han våknet, bærte han henne vekk fra meg og i babynest for å sove videre.det er tydeligvis dumt for babyen å sove på siden. Han sa også nettopp at han skal bade henne om par timer.uten å tenke på at jeg også vildet.uten å spørreom jeg vil det.ingen av oss har gjort det før og gleder oss, vi fikk en demonstrasjon av jordmor igår før vi gikk fra sykehuset. Uansett, jeg sa "du trenger ikke bade henne så tidlig på morgenen, og det er heller ikke nødvendig å bade henne hver dag, siden hun ikke har hatt avføring". Jeg har lest at det er ok å bade baby 1gang om dagen likevel selv uten avføring, hvis babyen koser seg.. det er jo greit, bare ønsket at han spurte meg om jeg likte det, han stoler ikke på meg og vil gjøre alt selv. Jeg lå oppe inatt og tenkte, han skal tillbake på jobb imorgen, og jeg får litt tid til å finne ut av ting. Så får vi se om han er like kontrollerende og hysterisk når han kommer hjem fra jobben. Fortsetger det sånn, så må jeg si stopp.

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi følger alle reglene for samsoving.untatt den med at babyen sover ved siden av meg, for hun ligger i sin babynest imidten av oss og det funker bra.

Inatt måtte jeg vekke henne for å spise da det hadde gått 6timer siden sist måltid. Etter ammingen+nan, ville han ha henne på sin side istedenforbabynest.jeg sa klart ifra NEI, hun skal i babynest. 3timer senere våknet hun av at hun var sulten og denne gangen klarte jeg å amme henne helt til hun sovnet uten nan. Denne gangen brukte jeg brystskjold slik at hun fikk bedre grep og det var bra med melk..hun sovnet ved siden av meg, dette likte han ikke, så da han våknet, bærte han henne vekk fra meg og i babynest for å sove videre.det er tydeligvis dumt for babyen å sove på siden. Han sa også nettopp at han skal bade henne om par timer.uten å tenke på at jeg også vildet.uten å spørreom jeg vil det.ingen av oss har gjort det før og gleder oss, vi fikk en demonstrasjon av jordmor igår før vi gikk fra sykehuset. Uansett, jeg sa "du trenger ikke bade henne så tidlig på morgenen, og det er heller ikke nødvendig å bade henne hver dag, siden hun ikke har hatt avføring". Jeg har lest at det er ok å bade baby 1gang om dagen likevel selv uten avføring, hvis babyen koser seg.. det er jo greit, bare ønsket at han spurte meg om jeg likte det, han stoler ikke på meg og vil gjøre alt selv. Jeg lå oppe inatt og tenkte, han skal tillbake på jobb imorgen, og jeg får litt tid til å finne ut av ting. Så får vi se om han er like kontrollerende og hysterisk når han kommer hjem fra jobben. Fortsetger det sånn, så må jeg si stopp.

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Ja, det må du. Tenk når babyen blir eldre og faktik legger merke til hvordan det er hjemme hos dere? Det vil ikke være bra i det hele tatt.

Håper han tar til fornuft, og hvis ikke, så håper jeg du finner styrken til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Imorges gjorde han noe søtt, eller,,, vanligvis ville jeg syntes det var søtt, men ikke nå lenger.. vi skiftet bleier på henne, og han insisterte på å kle, på henne klær som han har kjøpt.så klart det er greit, og søtt. Hvis ikke han var så kontrollerende fra før av..

Hvordan er deres mann?? Er han sååå engasjert?? Dette er på grensen av slitsom. Jeg har brødre med barn.de gjør kun de tyngre tingene som feks å montere bilsete, montere kommoder og slikt til barna. Og ellers bleieskift. Mating, bading, påkledning etc gjør kona.de spør ikke og pusher heller ikke, bare leker med babyen og skifter bleier og stoler på at ting er bra.de hjelper jo til når de blir spurt ellers.

Nå sier jeg ikke at det brødrene gjør er riktig, de kunne engasjere seg litt mer, som feks i mating og bading osv..men alt med måte. Det hadde vært deilig med en mellomting mellom mine brødre ogmin mann. Det er så vidt forskjellig. Min mann mistet faren sinnsiden han var 4år, og levde med kun damer/jenter. Han er blitt en av dem.

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han roer seg nok ned etterhvert. Men han bør fortsatt få litt info fra helsesøster sånn at du ikke blir stresset av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når navere får barn...Anonymous poster hash: c5191...87f

Hæh?? Hvem har sagt at vi er naver?? At vi er utenlandske betyr ikke automatisk at vi naver. Nei, vi begge jobber 120% stilling.dessuten har vel ikke dette noe med saken å gjøre vel,,,??

Ts

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han oppfører seg som en kvinne gjør ovenfor mannen etter at man har født. Og jeg snakker av egen erfaring :P Høres ut som han har forberedt seg med hud og hår på bli pappa og tatt alt han har litt lest litt for bokstavelig.. Prøv å forklar at han må slappe litt av og at dette ikke er hans ansvar. Tror det kan være lurt at han blir med til helsesøster og dere sammen snakker om hvordan ting er og at det viktigste for mor og barn er å få ro rundt seg til å komme i gjenge med alt. Og ja, jeg hadde også klikket om mannen min hadde holdt på sånn, man er sliten og emosjonell nok rett etter en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han oppfører seg som en kvinne gjør ovenfor mannen etter at man har født. Og jeg snakker av egen erfaring :P Høres ut som han har forberedt seg med hud og hår på bli pappa og tatt alt han har litt lest litt for bokstavelig.. Prøv å forklar at han må slappe litt av og at dette ikke er hans ansvar. Tror det kan være lurt at han blir med til helsesøster og dere sammen snakker om hvordan ting er og at det viktigste for mor og barn er å få ro rundt seg til å komme i gjenge med alt. Og ja, jeg hadde også klikket om mannen min hadde holdt på sånn, man er sliten og emosjonell nok rett etter en fødsel.

Helt enig.han oppfører seg som mammaen faktisk.. for litt sidensatt jeg og ammet jenta, og hun fikk melk fjeset så jeg fuktet gasklut og tørket fjeset hennes. Da han kom ut kjente han på ansiktet som ble litt kald da det ikke var tørket, spurte han hva jeg har gjort. Jeg sa ø"øøh, jeg har vasket ansiktet hennes"... så forlangte han å vite hvorfor jeg gjorde det..jeg ble forbanna og sa at jeg må ikke forklare meg for alt jeg gjør med jenta vår. Jeg gjør det fordi det er nødvendig, basta.

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Det var det mannen min sa til min datter. Ikke ordrett, men noe a-la "hun har ikke vært så flink hu mamma"..."hu har jo ikke melk"

Jeg fødte på onsdag.og sliter med ammingen.. jeg blir stadig mast på at jeg må amme minst hver 3.time, og det gjør jeg.men det kommer ikke melk,, bare råmelk. Og mannen blir hysterisk hver gang babyen gråter, og tenker automatisk at hun er sulten. I de fleste tilfeller er hun det. Men, torsdag hylskrek jenta vår og han sa det som jeg skrev lenger oppe.

Jeg sa ingenting, men senere på dagen sa jeg at han må slutte å komme med sånne sårende kommentarer, at begge er stresset men vi må vise støtte og ikke klandre hverandre..

Litt senere på dagen og påfølgende dager har han sagt noe a-la "du har vært flink" mtp fødselen til jenta vår. Og kjøpt blomster til meg og sier jeg fortjener det. Men jeg tror ike lenger på han, fordi hver gang hun blir stresset og gråter, blir han hysterisk..og gir meg det blikket som da han sa de tingene til jenta vår..

Siden vi ble sammen så har jeg visst at han var en slik engasjerende far, men dette ble i overkant..vi blir ikke enige om noenting mtp jenta vår. Og ordene hans sitter fast i hjernen min og blikket og klandringen hans.. jeg har ikke forventet ekstremt støtte fra han mtp fødselen og tiden etter, men jeg hadde ihvertfall ikke forventet all den klandringen og uenigheten som har oppstått på bare få dager..hva skal jeg gjøre resten...??Anonymous poster hash: 0f051...720

Det er tøft nok i seg selv å bli mor, og amme hver tredje time, enn at du i tillegg skal få sånne sårende kommentarer. Da hadde jeg nok slengt en tilbake, om at det ikke er så rart det ikke kommer melk når han stresser deg sånn...

Har du prøvd nesespray? Det er et stoff i det som frigjør hormoner, slik at det åpnes opp, og for ammende mødre hvor melka ikke kommer ut ordentlig, så går det mye lettere å ha prøvd nesespray. Det fungerte for meg, og jeg ble ikke anbefalt det før etter en ukes tid med pumping og iherdige forsøk på å amme. Etter det gikk det strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melka har kommet for fullt nå . Dette var noe han sa 1dag etter at hun kom til verden....da hadde jeg bare råmelk, og det ble ikke nok for jenta vår

Det er tøft nok i seg selv å bli mor, og amme hver tredje time, enn at du i tillegg skal få sånne sårende kommentarer. Da hadde jeg nok slengt en tilbake, om at det ikke er så rart det ikke kommer melk når han stresser deg sånn...

Har du prøvd nesespray? Det er et stoff i det som frigjør hormoner, slik at det åpnes opp, og for ammende mødre hvor melka ikke kommer ut ordentlig, så går det mye lettere å ha prøvd nesespray. Det fungerte for meg, og jeg ble ikke anbefalt det før etter en ukes tid med pumping og iherdige forsøk på å amme. Etter det gikk det strålende.

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...