Gå til innhold

"mammaen din er en dårlig mor"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde smekket til han for lengst.. Stakkas deg

Ty til vold ja. Classy.

Anonymous poster hash: b54e6...bef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ty til vold ja. Classy.

Anonymous poster hash: b54e6...bef

Spar meg er du snill!

Anonymous poster hash: 51a4a...527

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta han med på helsestasjonen og luft dette til helsesøster:) han trenger litt kunnskap tror jeg om nyfødte. Det er bare 3 dager siden du fødte (hvis jeg forstod rett), du får mer melk etterhvert. Hvis du ikke klarer amme pga smerte kan du avlaste med nan, eller pumpe ut og gi på flaske. Det er ofte fælt i starten, føler med deg! Du er selvfølgelig ikke en dårlig mor.

Endret av sjøhest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo melken har kommet masse idag.men det gjør fortsatt vondt når hun suger.har lest så mye om amming og slikt..ja, babyen skal ha et godt sugetak rundt areolaen og ikke suge direkte på knoppen, men hun gjør det.teori er vanskeligere enn praksis ..derfor tenker jeg å ta halve av måltidene med nan inntil såret får gro, men det er visst egoistisk av meg..hvordan ellers skal den gro..

Istad, da jeg satt og ammet henne, skrek hun.og han var i tlf, og sa inn i tlf "hun er vel sulten igjen" og sukket..mens jeg ammet. Igjen klandrende..hun har en tendens til å plutselig skrike i noen sekunder mens jeg ammer henne, og snur seg vekk og deretter finne tilbake til puppen..jeg er helt rolig, mens han mener jeg ikke gir henne nok melk..det er sårende med sånne stikkende kommentarer hele tiden.. han kunne bare spørre meg om jeg har melk til benne, er det derfor hun skriker, eller hva som er i veien.eller bare ta det med ro, at baby skriker av og til.det er jo bare i 3-4sekunder...

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor står det "mammaen din er en dårlig mor" i overskrifta? Det er jo ikke det han har sagt? Anonymous poster hash: b54e6...bef

Han sa det jo til babyen og han mente henne(moren/kona)

Jeg skjønner at dette er svært slitsomt,og du må sette ned foten, si til han at han har ikke peiling og at du blir stresset slik han holder på. Lei noen bøker ang spedbarn ol på biblioteket,be han lese det og ikke ta imot kritikk på noen måte.

Husker ei som fikk barn med en araber, hu likte godt bananer da hun var gravid men han mente at DET kunne hu ikke spise fordi ifølge hans kultur/tro/bestemødre/whatever så ville barnet få skader av å spise mye av en ting, den ville da få byller formet som bananer....sier litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, gå til helsesøster. Hun kan vise fysisk teknikker for hvordan du får barnet til å ta skikkelig. Så lenge barnet suger feil, vil du ha vondt. Det blir ikke bedre.

Jo lengre barnet har feil sugeteknikk, jo vanskeligere vil det bli å lære det riktig.

Endret av Quasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har time til mandag og kan få mer tips der..imens har jeg en utrolig engasjerende far som ikke stoler på at moren gjør noe riktig. Og er sur fordi hun ikke følger hans kultur.. vi har jo samme kultur, men jeg bare er uenig med den.. jeg vil kunne drikke kaldt vann hvis jeg vil, spise kald dessert. Eller ta en kopp kaffe om morgenen, bare eeeeeeeen kopppp.....

Nei nå må jeg legg meg.

Anonymous poster hash: 93bc3...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker brystskjold, men hun liker det ikke. Jo, jeg ammer rundt 10ggr, men hver gang er et helvete for meg, hver sug er et helvete av smerte..Anonymous poster hash: 93bc3...955

Kjenner til det, det er den ultimate test på utholdenhet når man krymper tærne for hvert tak. Heldigvis går det som oftest over i løpet av forholdsvis kort tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også fra en annen kultur der mange mener noe og det finnes mange kjerringråd som ikke stemmer i det hele tatt. Selv om jeg har en utdannelse som innebærer temaene barneomsorg, tilknytning og utvikling hadde de sine egne tanker og erfaringer fra gammelt av. Her var det ikke mannen, men eldre familiemedlemmer som begynte å mase om masse utdaterte ting. Jeg fant informasjon til de på nett om det, og oversatte til deres språk. Da skjønte de at det har skjedd mye i den vestlige verden og at en vet en del mer om babyer nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra av ham å si, men du virker som du blir lett hårsår.

Alle er hårsåre 3 dager etter en fødsel. Det er faktisk den aller verste dagen mht de berømte barselstårene og skjer fordi det er så mye hormoner i omløp disse dagene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be ham roe seg kraftig ned, si at han stresser deg i en periode i livet du trenger fred og ro.

Mannen din burde få kraftig tilsnakk fra helsesøster spør du meg. De første dagene er det

viktig å ta det med ro, ikke stresse og få melkeproduksjonen skikkelig i gang, og det absolutt

værste for melkeproduksjonen er en mor som blir stresset. Hans jobb nå er å være snill, rolig

og støttende.

Kjenner igjen det at det gjør så vondt at du nesten skriker ut, hele kroppen min spente seg

i mot i perioder, og jeg hadde kraftige sår og dype kutt som ikke ville gro i kombinasjon med

skikkelig brystbetennelse mange ganger under amme-periodene med mine små. Trøste deg

med at det blir bedre, jo hyppigere amming, jo bedre blir som regel melkeproduksjon, samt

det er positivt for å hindre brystbetennelser.

Om du drikker kaldt eller varmt vann osv har ingenting å si i forhold til hvor viktig det er

at du får i deg nok næring, da amming tar på kroppen.

Jeg tror mannen din er nervøs og stresset, og trenger en rolig prat med helsesøster hvor hun

forteller ham hvor viktig det er at du har det bra, og ikke stress, for at du og babyen skal få det

best mulig i denne viktige perioden. Det at dere krangler såpass mye om alt som har med

babyen å gjøre, samt at du føler han anklager deg er ikke bra. Like greit å ta fatt i det først

som sist, så du ikke bærer nag til ham i etterkant for måten han behandlet deg på i begynnelsen

etter fødselen, den tiden du trengte han som mest. For tro meg det kan være ett sårt og vondt

punkt som du kanskje ikke vil tilgi på sikt.



Anonymous poster hash: 9f893...d0f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nesevisa

:klemmer:

Dag tre etter fødsel er slitsom nok som den er, og med mann som stresser i tillegg skjønner jeg at du er sliten!

Jeg synes det høres ut som om du gjør mye riktig mtp ammingen. Det er utrolig vondt i starten, men det blir bedre. Finnes det ammepoliklinikk der du bor? I så fall bør du kontakte dem på mandag. Min erfaring er at de er mer kompetente og har mer konkrete råd om både ammeteknikk og evt erstatning enn helsesøster har.

Men mannen din bør ha litt veiledning, høres det ut som, og dette bør helsestasjonen hjelpe dere med.

Du er IKKE en dårlig mor! Gratulerer med en datter, vær stolt! Og masse lykke til med den kommende tiden - alt kommer til å bli bedre :)

Endret av Nesevisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa det jo til babyen og han mente henne(moren/kona)

Jeg skjønner at dette er svært slitsomt,og du må sette ned foten, si til han at han har ikke peiling og at du blir stresset slik han holder på. Lei noen bøker ang spedbarn ol på biblioteket,be han lese det og ikke ta imot kritikk på noen måte.

Husker ei som fikk barn med en araber, hu likte godt bananer da hun var gravid men han mente at DET kunne hu ikke spise fordi ifølge hans kultur/tro/bestemødre/whatever så ville barnet få skader av å spise mye av en ting, den ville da få byller formet som bananer....sier litt.

Nei, han sa hun ikke var flink fordi hun ikke hadde melk. Ikke at hun var en dårlig mor.

Anonymous poster hash: 6d6f8...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell han at du stresser pga. Han, og at det er derfor du ikke får melk.

Anonymous poster hash: 4077d...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, han sa hun ikke var flink fordi hun ikke hadde melk. Ikke at hun var en dårlig mor. Anonymous poster hash: 6d6f8...be0

Slutt å kveruler.

Anonymous poster hash: 4077d...0f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kveruler.

Anonymous poster hash: 4077d...0f5

Det er jo faktisk ganske viktig informasjon. Å si til en nybakt mor at hun er en dårlig mor er ganske stygt. Å si at hun ikke var flink fordi hun ikke har melk var frekt - men det betyr jo absolutt ikke at han mente hun er en dårlig mor. Det er hennes tolkning av det han sa. En god mor finner andre måter å gi barnet sitt mat på, en dårlig mor gir ikke barnet sitt mat.... sånn satt på spissen.

Anonymous poster hash: 6d6f8...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Det er jo faktisk ganske viktig informasjon. Å si til en nybakt mor at hun er en dårlig mor er ganske stygt. Å si at hun ikke var flink fordi hun ikke har melk var frekt - men det betyr jo absolutt ikke at han mente hun er en dårlig mor. Det er hennes tolkning av det han sa. En god mor finner andre måter å gi barnet sitt mat på, en dårlig mor gir ikke barnet sitt mat.... sånn satt på spissen.

Anonymous poster hash: 6d6f8...be0

Slik jeg ser det, er ikke poenget de eksakte ordene som kom ut av fyrens munn. Dette handler om hvordan han får henne til å føle seg. Enig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankeløst og frekt av han. Om man sliter med ammingen føler man jo allerede att man er mislykket. Fikk ikke til ammingen selv. Gråt mye for det var noe jeg virkelig ønsket. Snakk med helsesøster eller få en time hos samlivsterapaut. Han mannen trenger virkelig å få litt kunnskap samt litt empati!!!

Anonymous poster hash: 7094a...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...