Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De kjøkkenene jeg har jobbet ved, har ikke hatt mikrobølgeovn (hotellkjøkken, restaurantkjøkken). Så nei, vi kunne ikke varme opp barnemat.

For øvrig tar man med seg mat som egner seg til å spises kaldt når man har med barn på den måten.

Anonymous poster hash: b760b...0e2

Man trenger bare ei mugge varmt vann. Trengs ikke micro

Anonymous poster hash: cebdf...c15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger bare ei mugge varmt vann. Trengs ikke micro

Anonymous poster hash: cebdf...c15

Vi slengte ikke rundt på hverken varmtvann eller mugger ute i restauranten, nei.

Anonymous poster hash: b760b...0e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet på en café der det var veldig mange som tok med seg små barn/babyer.

Men det med å varme opp barnemat - og alt som hører til (varme opp vann, varme opp melk, finne frem t-skjeer, kopper/skåler osv. osv. ), gjorde vi kun når det var forholdsvis rolig i kaféen. Når det var mye kunder, måtte vi rett og slett si nei. En god del mammaer ble rett og slett for tidkrevende ("maten er for kald/for varm" osv.)

Vi varmet opp kun det som var i lukket emballasje fra produsenten. Aldri noe "hjemmelaget". Det var ikke lov i hht. regler på kjøkkenet.

Synes forøvrig det er skremmende holdninger i denne tråden vedrørende det å ta med seg barn ut på restaurant. I veldig mange andre land går dette helt fint, og er helt normalt.



Anonymous poster hash: c1d6e...1c6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det folk misforstår veldig fint her inne er at det ikke er ungene i seg selv som er problemet. Det er foreldrene og mangel på oppdragelse som er problemet.

Å få varmet barnemat bør være en bonus, ikke en selvfølge da det er medbragt og det sier seg selv at man egentlig ikke tar med medbragt på et spisested.

Nordmenn generelt har en holdning til de som jobber på spisesteder som om vi skulle vært tjenere. Vi skal bare være glad til for at noen gidder å komme innom og at å plukke porsjonssnus ut av blomstene, 1/2 tallerken mat fra gulvet, vannglass utover sofaen, salt, pepper og ketchup fingermalt utover bordet, skitne bleier på tallerknene og halve blomstene ribba er en helt normal ting å slenge igjen til personalet.

De fleste av andre nasjonaliteter rydder pent opp etter seg og setter inn i ryddetraller.

Hvorfor er det om å gjøre for oss nordmenn å grise mest mulig til og deretter klage på dårlig service?

Ta gjerne med barna ut på restaurant, men finn gjerne en barnevennlig en, de lærer bare ved å prøve. Barn som oppfører seg skikkelig er ikke noe problem, ei heller et barn som slår seg vrang og foreldrene tar tak i situasjonen. Problemet er foreldre som lar ungene sitte og hvine og rope, grise med maten og generelt ikke sørger for at de har litt folkeskikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slengte ikke rundt på hverken varmtvann eller mugger ute i restauranten, nei.

Anonymous poster hash: b760b...0e2

Så lite serviceinnstilte dere er da. jeg har jobbet både i butikk og utelivsbransjen i mange år og der prøver jeg å gjøre mitt beste for att alle er fornøyde. En mugge vann er da ikke mye å be om?

Anonymous poster hash: cebdf...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger må få være med på restaurant, men det er foreldrenes oppgave og velge en familievennlig restaurant.

De som sier at unger ikke alltid løper rundt, nei de gjør ikke det. Er de for små til å løpe rundt bordene så sitter de gjerne i en barnestol, med masse leker tilgjengelig. Og hva er vel mer spennende for et lite barn enn å få disse lekene til å lage lyder. Dette gjøres selvsagt ved å dunke lekene i bordet, hyle og hvine, og det ødelegger ihvertfall et koselig restaurantbesøk for de andre gjestene.

Når barnet blir lei av å sitte i stolen, så blir det gjerne plassert på gulvet - med utvalgte leker, sånn at både betjening og gjester må skræve over unge og leker.



Anonymous poster hash: ec7bd...88b
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Syns det blir litt slitsome á lese hele tráden ná. ;-) Jeg skulle ná tro at de fleste Caféer or Restauranter har en regel om á behandle gjester bra, "gjesten kommer fórst" type regel. Noen meget populaere Caféer har begynt á bli altfor "laid-back" og vil ikke lenger behandle gjester bra.

Jeg var ná pá en Café i Drammen hvor jeg bestilte en kopp kakao og istedenfor fikk en kopp med melk og kanel. Da jeg klaget til servitóren svarte ho med at i denne Caféen driver de med kunst, og hvis jeg ville ha det som sto pá menyen burde jeg heller gá pá Mc'Donalds som var like i naerheten. Snakk om frekk? Jeg trodde ná at vi var ment til á fá hva som sto i menyen? Eller at de sa i fra om at de ikke hadde mer av det for dagen. Men neida, jeg antar at Caféen var mer opptatt av á lage kunst enn á gi gjester hva som sto i menyen.

Noen Caféer/Restauranter gir mer blaffen i á behandle gjester bra, noe som tidligere var en regel om á ta godt vare pá gjestene. Hvis du gjór dette vil de komme tilbake igjen flere ganger. Men naturligvis, noen Caféer som er ekstremt populaere vil alltid fá igjen gjester sjólv om de behandler mange dárlig, hvis de er pá fint sted sá vil folk velge á svelge den dárlige behandlingen á komme tilbake pá et vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er fremtiden, vi har selv vært barn. Barn må få en plass de også her i verden. Tror enkelte trenger å læres opp til at det ikke bare finnes de her på jorden.

Så en småbarnsfamilie må værsegod holde seg hjemme og ordne med hjemmelaget mat innen for huset fire vegger. De kan ikke bevege seg ute, og de får stygge blikk fra folk fordi ungen lager lyd..??

Ærlig talt!



Anonymous poster hash: adcc5...eed
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var i "babyglass"-alderen, hadde vi også med babyglass som ikke trengtes å varmes opp, sånn i tilfelle. Vi reiste også kun på "familie"-restauranter, ikke typisk romantiske og "voksne" restauranter. Og ikke på kveldstid.

Ofte har man ikke så mye valg når man er ute og reiser. Er man på ferie, f.eks. kan det være kjedelig å spise på hotellet hele uken om de ikke skulle være så bra, og McDonald's hver dag er uaktuelt. Men det finnes helt klart en mellomting. Er man et sted som ikke tillater at man har med babyglass (selv om man ikke skal varme det opp), så sier det seg selv at det ikke er et spisested for en småbarnsfamilie. Dette kan man gjerne oppdage på et tidlig stadie om de ikke har slike høye babystoler i restauranter. Har de lekekrok, ammerom og mikrobølgeovn ute i lokalet sammen med ketchup og servietter, så har man kommet til rett sted.

Når det er sagt, så synes jeg at selv om ungene trenger å øve seg på å sitte stille og oppføre seg ute blant folk, så bør de ikke kastes ut i et 2 timers opphold på byens fineste restaurant kl 19 som første forsøk. Hvis ungene klatrer i sofaen og hoyer og skriker og ikke det går med å gi beskjed til dem, så bør man kanskje "prøve igjen senere" og be om å få maten i en boks og gå. Selv om man er barn, så er man på restaurant, og skal oppføre seg.

Man må også tenke seg om. BØR man ta med seg ungene på restaurant? Er det nødvendig? Har ungene glede av det? Jeg sier ikke at man aldri skal ta dem med, men av og til kan man kanskje få barnevakt, eller velge en litt mer familierettet restaurant,.

Endret av Jade
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er revnende likegyldig om barnet gråt eller ikke. Det å ta med seg små unger, og særlig spedbarn på restaurant er frekt da sjansen for å ødelegge kvelden til 20-30 andre er stor ved å gjøre det. Barnet trenger ikke gråte heller for at det skal være irriterende. Det er nok at ungen begynner å kjede seg, går ned av stolen og løper rundt i lokalet. En restaurant er rett og slett ikke et passende sted for barn å være. Dra heller på McDonalds, der er det i det minste ballrom/lekerom for ungene.

At du ikke forstår at det er upassende syns jeg er merkelig.

En 8 måneder gammel baby hopper ikke ned av stolen og løper rundt.

Mitt barn er f.eks 9 måneder nå. Vi har hatt henne med oss flere ganger. Hun gråter aldri, og blir ikke høylytt. Hun sitter stille og fornøyd så lenge hun er mett (og har ett par leker eller grønnsaksbiter).

Skal ikke vi kunne gå ut og spise så lenge vi har små barn? Mener dere virkelig at folk med små barn burde holde seg borte fra alle andre spisesteder enn MacDonalds og lignende, uavhengig av barnets oppførsel?

Anonymous poster hash: a1a05...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gang varmet opp ett glass i varmt vann i en vask. Funker det for å få det litt lunkent. Min nekter å spise den om det ikke er litt oppvarmet hvertfall. En ting er att de ikke kan/vill varme opp, men er jo rart å nekte en baby å spise medbrakt mat når de er så små att restaurantmat er utelukket for dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite serviceinnstilte dere er da. jeg har jobbet både i butikk og utelivsbransjen i mange år og der prøver jeg å gjøre mitt beste for att alle er fornøyde. En mugge vann er da ikke mye å be om?

Anonymous poster hash: cebdf...c15

Vi hadde mer enn nok å gjøre som det var, for å si det slik. Men så var heller ikke barnselgrupper målgruppen for noen av stedene jeg har jobbet. Og som nevnt tidligere, så blir det aldri bra nok - for varmt, for kaldt for ditten, for datten. Da var det faktisk bedre å si "beklager, men det kan vi ikke hjelpe med". Det har ingenting med serviceinnstilling å gjøre, men hva som faktisk er jobben man er ansatt til å utføre.

Anonymous poster hash: b760b...0e2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 8 måneder gammel baby hopper ikke ned av stolen og løper rundt.

Mitt barn er f.eks 9 måneder nå. Vi har hatt henne med oss flere ganger. Hun gråter aldri, og blir ikke høylytt. Hun sitter stille og fornøyd så lenge hun er mett (og har ett par leker eller grønnsaksbiter).

Skal ikke vi kunne gå ut og spise så lenge vi har små barn? Mener dere virkelig at folk med små barn burde holde seg borte fra alle andre spisesteder enn MacDonalds og lignende, uavhengig av barnets oppførsel?

Anonymous poster hash: a1a05...00b

Helt enig. Ikke alle barn oppfører seg sånn mange ser ut til å tro. Min på 10 mnd gråter kun om hun slår seg eller blir veldig trett. Hun er på sitt blideste om vi er ute blant folk og sitter rolig i stolen til vi er ferdige. Eneste hin gjør er att hun smiler og "snakker" til de som går forbi henne. Om folk ikke tåler en blid baby som kun lager ett par "godlyder" så bør de holde seg hjemme selv. Vi drar alltid før hun blir utålmodig og lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, et lite barn på 8 mnd. som løper rundt på resturanten. Synes jeg ser det.

Anonymous poster hash: d2c03...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mer enn nok å gjøre som det var, for å si det slik. Men så var heller ikke barnselgrupper målgruppen for noen av stedene jeg har jobbet. Og som nevnt tidligere, så blir det aldri bra nok - for varmt, for kaldt for ditten, for datten. Da var det faktisk bedre å si "beklager, men det kan vi ikke hjelpe med". Det har ingenting med serviceinnstilling å gjøre, men hva som faktisk er jobben man er ansatt til å utføre.

Anonymous poster hash: b760b...0e2

Å slå på varmvann og tappe i ei mugge bør ikke være vanskeligere enn en kunde som ber om ei mugge med kaldt vann. Hvis du kun er innstilt til å yte service som står i din kontrakt under arbeidsoppgaver så bør du bytte yrke. Har flere ganger hentet en stol på pauserommet til eldre kunder som trengte hvile før de handlet videre. Hadde jeg ikke gjort det hadde de måttet dra før de fikk handlet ferdig og vi hadde mistet den ku den. Har også hentet plaster, vann og mye mer som ikke står som mine arbeidsoppgaver. Jeg er den på min arbeidsplass med høyest salgsbonus så tror det funker fint

Anonymous poster hash: cebdf...c15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Jeg syns egentlig det er litt frekt å ta med spedbarn til restaurant i utgangspunktet. Folk drar dit for å hygge seg, og den kvelden blir ødelagt om man sitter ved siden av et barn som gråter i 2 timer i strekk ved siden av. 2 timer ødelagt og tusen kroner pluss i dass for dem det gjelder.

Det er også frekt å ta med egen mat. Det du skulle ha gjort er å ringe dem på forhånd for å høre om de kunne ha laget noe kjapt til et barn til 8 måneder om du så absolutt måtte på restaurant med ungen. De fleste ordentlige restauranter hadde lett klart å disket opp noe passelig til ungen på kort tid.

I og med babyen er 8 mnd tviler jeg på dette var på kveldstid.

Og det er LANGT IFRA alle babyer som griner og skaper seg hele kvelden. Hadde jeg blitt nektet adgang med jentungen fordi "mange babyer skriker", hadde jeg blitt rimelig forbanna, da hun er stille og rolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære alle dere mødre som nå føler dere kallet til å fortelle hvor stille og snille akkurat deres unger er - det er ikke sikkert andre opplever det på helt samme måte... Min erfaring er at småbarnsforeldre er så vant til å ha litt ungestøy rundt seg konstant at det skal mye mer til for de reagerer enn før jeg gjør det - og jeg synes ikke det er en selvfølge at det er foreldrenes standard som skal være den gjeldende ved alle anledninger. Og jeg vil også gjerne tro og anta at foreldrene tar med seg hylskrikende unger ut, at de går på familievennlige restauranter og på tidligere tidspunkter, men det er ikke den erfaringen jeg har i praksis (men for all del - mange gjør jo det. Men det er ikke dem man legger merke til og husker). Jeg har opplevd småbarn som illskrek i vogna en relativt sen fredagskveld, jeg har hatt unger løpende rundt bordet mitt på Ekebergrestauranten. Det må da være lov å synes at det er ugreit og å ønske seg at noen steder skal få være voksen-soner, uten at man er barnehater som mener at alle barn skal holdes innendørs til de er myndige?

Og for å ta trådens utgangspunkt - å varme opp ett barneglass tar ikke lange stunden. Men hva hvis det blir 15 i løpet av en dag? 25? Hvilke arbeidsoppgaver blir utsatt eller ikke gjort fordi kelneren er opptatt med å varme medbragt mat? I hvor stor grad går det utover servicen som ytes de andre gjestene? Jeg synes ikke det er så rart at en del steder velger å ikke tilby den tjenesten. Man kan selvfølgelig spørre, men man kan ikke forvente og forlange - eller bli snurt hvis forespørselen avslås.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt oppdratte barn med foreldre med normal folkeskikk har de færreste så mye i mot. Problemet er jo at det ikke skal mer enn en av hver av de for å potensielt ødelegge kvelden for mange. Og alle foreldre tenker ikke helt på hvor de tar med barna. Ikke alle steder egner seg like bra for mindre barn.

Lørdag var jeg innom en restaurant for å hente take away. Den er barnevennlig og har også et lite lekerom. Synes det er helt greit at det er støy fra barn der, for da kan jeg bare velge å gå et annet sted.

Men å prøve å ha en litt mer romantisk middag med mindre barn tassende rundt med foreldre uten sosiale antenner er ikke alltid like hyggelig. Som damen som presterte å rope ut at "den slemme mannen ikke ville snakke med barnet hennes" så hele restauranten hørte det.

Anonymous poster hash: b5768...303

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slå på varmvann og tappe i ei mugge bør ikke være vanskeligere enn en kunde som ber om ei mugge med kaldt vann. Hvis du kun er innstilt til å yte service som står i din kontrakt under arbeidsoppgaver så bør du bytte yrke. Har flere ganger hentet en stol på pauserommet til eldre kunder som trengte hvile før de handlet videre. Hadde jeg ikke gjort det hadde de måttet dra før de fikk handlet ferdig og vi hadde mistet den ku den. Har også hentet plaster, vann og mye mer som ikke står som mine arbeidsoppgaver. Jeg er den på min arbeidsplass med høyest salgsbonus så tror det funker fint

Anonymous poster hash: cebdf...c15

En slik en tar ikke mye tid, nei. Men det blir nå gjerne et renn av barnevogner når man åpner for å varme barnemat. Og da går det ikke to minutter, men veldig mye mer i løpet av en arbeidsdag. Tid vi heller brukte på mer matnyttige ting.

Anonymous poster hash: b760b...0e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig ble ikke TS kastet ut av restauranten, de valgte selv å gå når de ikke fikk alt akkurat som de forlangte. Stor forskjell...



Anonymous poster hash: b760b...0e2
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...