Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine barn fikk jevnlig barnemat fra glass kaldt, bare for å ha smakt og kunne like det. Så slapp vi problemet med å måtte varme maten, de kunne spise ute på en benk, i en park, på en restaurant, på toget, anywhere. Problem solved....

Og når glasset har ligget i veska hele dagen, så er det ikke iskald mat, men heller litt lunken. Ingen problem!



Anonymous poster hash: 6df29...d0b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns egentlig det er litt frekt å ta med spedbarn til restaurant i utgangspunktet. Folk drar dit for å hygge seg, og den kvelden blir ødelagt om man sitter ved siden av et barn som gråter i 2 timer i strekk ved siden av. 2 timer ødelagt og tusen kroner pluss i dass for dem det gjelder.

Det er også frekt å ta med egen mat. Det du skulle ha gjort er å ringe dem på forhånd for å høre om de kunne ha laget noe kjapt til et barn til 8 måneder om du så absolutt måtte på restaurant med ungen. De fleste ordentlige restauranter hadde lett klart å disket opp noe passelig til ungen på kort tid.

To ting.

1. jeg har hatt med begge mine sønner på restaurant mens de var små. Jeg har aldri hatt problem med at de skrek nok til å plage andre. (Da var det værre når de ble 15.) Skrik er språk. Skriker ungen i lang tid, har han vondt eller har annet kommunikasjonsbehov.

Det at det finnes foreldre som lar ungene skrike, er noe helt annet og er ikke barnets feil.

2. De absolutt fleste restauranter ville foretrekke at du kom med egen mat til en 8 mnd. Det er i og for seg ikke noe problem for dem å lage noe spesifikt for ett barn, men ett storkjøkken er som regel en relativt lavt bemannet produksjonsbedrift, og ting som gir ekstra tidsbruk uten forsvarlig inntjening, vil de helst velge bort.

Men de ER nødt til å følge matforskriftene og en del av disse er rimelig problematiske nå om dagen. Det beste slår det gode ihjel. Vi trenger en skikkelig gjennomgang av dem, for de er ikke forsvarlige lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt sært å ta med egen mat og forvente at en bedrift som lever av å selge mat, skal varme opp medbragt mat gratis...

Kan ikke ungen spise lunken/kald mat, die, eller drikke noe lunkent fra en flaske?



Anonymous poster hash: 88ee1...3c9
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt sært å ta med egen mat og forvente at en bedrift som lever av å selge mat, skal varme opp medbragt mat gratis...

Kan ikke ungen spise lunken/kald mat, die, eller drikke noe lunkent fra en flaske?

Anonymous poster hash: 88ee1...3c9

Det er da ikke alle barn som liker å spise kald mat og et barn på 8 måneder skjønner ikke nødvendigvis at det er bedre å spise kald mat enn være sulten.

Og er det middagstid for barnet skal det da få middag og ikke melk på flaske.

Rutiner på måltider og søvn er viktig for mange småbarn.

Min er straks 11 måneder og spiser kun mat som er helt finmost med stavmikser. Vil tro det er lettere for resturanten å varme et glass barnemat enn å lage et eget måltid til han med stavmikser.

Anonymous poster hash: c3ada...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Ja det er så fryktelig slitsomt å se et barn gå fra fang til fang! Åååå så sliten jeg blir, å så sliten! Herregud det er jo bare å la være å se på.

Anonymous poster hash: 81455...6c7

Det handler om lyden!

"Åh, lille Chrizander Xander Linuz, kom til bessepappa nå, jaaa", sier gamlingene med en utrolig nedlatende, irriterende tone som skjærer gjennom marg og bein. Strekker seg gjerne over bordet for å få tak i smårollingen også, og i ganske mange av de tilfellene veltes et glass eller to.

Vi stammer fra apene - sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke noen medlem av barnevognmafiaen, men blir veldig overrasket over mye folk hater barn. Ikke bare på restauranter men overalt skal det være sånn at barn ikke skal høres eller synes, virker det som i denne tråden. Må ærlig innrømme at av alt det som er av uromomenter når jeg er på romantisk date, så er små babyer laaaangt nede på listen. Og jeg har veldig sjelden opplevd at foreldre lar barna løpe fritt eller hyle uten å prøve å hysje eller trøste, som regel er foreldre ekstra på pletten når de er ute blant folk nettopp fordi de ikke vil forstyrre. Men det lar seg rett og slett ikke gjøre å være hjemme inntil barnet er 12 eller når det nå er akseptabelt å ta de med ut.

Vi vet jo ikke hvorfor ts var på restaurant, kanskje de var så langt hjemmefra at det var greiere å gå på restaurant enn å dra hjem. Og en ting er jo sikkert, den sikreste måten å få et barn til å gråte er ved å ikke gi de mat når det er sultent. Jeg hadde faktisk tatt for gitt at restauranten varmer opp mat til såpass små barn ettersom de ikke er gamle nok til å spise "vanlig" mat (dersom restauranten ikke selger barnemat på glass), og jeg har aldri opplevd en restaurant som sier nei heller. Det burde forresten være et signal til barnehaterne, restaurantene setter stort sett mer pris på familiene enn dere :)

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

Det handler ikke om å hate barn, det handler om å mislike at foreldre lar de få herje fritt. At du ser det sjelden betyr ikke at det skjer sjelden. Som sagt jobber jeg i bransjen og har gjort det i mange år og har fullt utbytte av selektiv hørsel.

Hvorfor tar du det for gitt at jeg skal yte service utenfor mitt arbeidsområde? Jeg er kokk, ikke mikrooperatør. At folk spør pent har jeg ikke noe i mot, men det er en grunn til at vi kjøpte både mikro og flaskevarmer for å slippe gnålet om varming hele tiden.

Og at restaurantene er så veldig glad i barnefamiliene som griser, bråker og maser er nok en sannhet med modifikasjoner. Jeg har betalt for å gjøre jobben min. Grisene, bråkmakerene og de vanskelige kundene er dessverre en del av den, men kom ikke å fortell meg at jeg elsker akkurat den biten av jobben min, for det gjør jeg ikke.

Gudskjelov så har jeg langt flere normale kunder enn de ekstreme tilfellene av dårlige.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går på hygieneregler og slikt, vet jeg. Spisesteder jeg har jobbet har vi kun tillatt å varme opp kjøpte middagsglass vi åpnet selv der og da, for å hindre eventuell smitte til våre gjester igjen. Men om de ikke tillot det en gang så er det merkelig!

Helt riktig. Hvis du hadde med hjemmelaget mat som skulle varmes, eller glasset allerede var åpnet, har ikke restauranten lov til å ha befatning med dette pga smittevern og hygiene.

Anonymous poster hash: c8c29...764

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi hører bare trådstarters versjon her.

Det er stor forskjell på om de har fått beskjed om at: Beklager det har vi ikke anledning til. Ønsker dere å kansellere ordren deres og se om dere finner et annet sted. - på en relativt hyggelig måte.

Enn: fy f*** for et frekt spørsmål. Se til h****** å kom dere ut herifra fortere enn lynet.

Jeg tror nok egentlig mest på den første versjonen, men at TS velger å tolke det som at de ble kastet ut.

Anonymous poster hash: 31f4f...453

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd dette. Har hatt med egen mat til mine barn når de var babyer og spiste vi på restaurant, så var det null problem å få babymaten varmet opp. Man skal ikke ta med medbragt mat på restauranter, men jeg synes at man kan gjøre et unntak for babyer. Det er snakk om å vise litt skjønn utenom det vanlige.

Og når det gjelder småbarn/babyer og det å gå ut: Selv om man har fått barn, så har man likevel lov til å gå ut og hygge seg sånn som alle andre. De fleste familier går ut og spiser tidligere på dagen og hvis man ikke kan takle et spedbarn på restauranter fordi babyen kan begynne å grine, da får man selv gå litt senere på dagen. Småbarn som er høyt og lavt er en noe helt annet og der forstår jeg folk veldig godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å hate barn, det handler om å mislike at foreldre lar de få herje fritt. At du ser det sjelden betyr ikke at det skjer sjelden. Som sagt jobber jeg i bransjen og har gjort det i mange år og har fullt utbytte av selektiv hørsel.

Men i dette tilfellet var det snakk om en liten baby, som ikke har forutsetninger for å rase rundt i lokalet og lage bråk.

Og det er vel uansett neppe kokken som puttet glasset med barnemat i mikroen, det kan like gjerne servitøren gjøre? Det trenger ikke engang skje inne på kjøkkenet. Å yte service er vel så vidt jeg vet en del av arbeidsoppgavene til en servitør, og det å bruke et minutt på å varme et glass med barnemat burde virkelig være innafor (og det er det jo heldigvis stort sett).

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha med skrikerunge på restaurant? Folk går ikke på restaurant for å høre ungeskrik.

Anonymous poster hash: 645b8...73f

Ærlig talt, har Kg blitt en barnehage eller? 39 plusser på dette latterlige innspillet!?? :rolleyes:

Anonymous poster hash: 7c1fc...f67

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha med skrikerunge på restaurant? Folk går ikke på restaurant for å høre ungeskrik.

Anonymous poster hash: 645b8...73f

Min på 9 mnd har vært med ett par ganger. Hun har aldri grått noe og smiler og ler til alle hun ser. Ikke alle babyer gråter hele tiden

Anonymous poster hash: cebdf...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, har Kg blitt en barnehage eller? 39 plusser på dette latterlige innspillet!?? :rolleyes:Anonymous poster hash: 7c1fc...f67

Tja... De i barnehager er vel som oftest veldig glad i barn vil jeg tro... :ler:

Personlig så syns jeg barn skal få være med, men jeg er litt i mot den frie barneoppdragelsen som råder for tiden.

Mange barn mangler grenser og oppdragelse og blir derfor til en plage, både for seg selv og de rundt.

Tror det er på tide at folk tør å oppdra barna sine igjen.

Anonymous poster hash: 31f4f...453

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det mangler 2 viktige opplysninger fra TS, er det vanskelig å kommentere uten at det blir gjettelek.

Det står ikke hvilken type restaurant dette var. Familierestaurant med ketchup-flasker på bordet? Gourmetrestaurant? Pizzasjappe?

Og det viktigste: Det står ingenting om hva denne medbrakte maten besto av.

Synes uansett at barnet kanskje kunne spist før eller etter. Ser for meg at det er plundrete å skulle mate en baby samtidig som man selv skal spise.



Anonymous poster hash: c1d6e...1c6
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på restaurant der vi med glede varmet babymat til de små gjestene. Å se en liten familie kose seg på restaurant er faktisk mye triveligere enn et gjeng drita fulle voksne i julebordstida! Da er det både glass og bord som veltes, toalettene er utspydde, og folkeskikk er det ingen som eier. Barneskrik og bleieskift er faktisk himmelrike i forhold!

Det er ingen som nekter voksne å ha julebord selv om de bråker og lager mye styr. Men å ta unger med på restaurant, det skal ikke være lov...

Anonymous poster hash: 11b03...e18

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle til Trondheim for å ta en spesialistundersøkelse, måtte jeg av ulike grunner ha med meg min samboer og da selvsagt vår 7 mnd gamle baby. Vi hadde noen timers reisevei, og etter at undersøkelsen var ferdig, var vi sultne (middagstid), vi ville gjerne bare spise en pizza og kjøre den lange reiseveien hjem igjen. Vi valgte Peppes, fordi det lå omtrent vegg i vegg med spesialistsenteret. Vi tok med vår baby inn og ga baby mat fra middagsglass (kaldt) og baby ga ikke en lyd fra seg under hele seansen.

Mener virkelig noen av dere at vi ikke skulle fått spist fordi vi hadde en baby...?

Endret av reebok
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler om lyden!

"Åh, lille Chrizander Xander Linuz, kom til bessepappa nå, jaaa", sier gamlingene med en utrolig nedlatende, irriterende tone som skjærer gjennom marg og bein. Strekker seg gjerne over bordet for å få tak i smårollingen også, og i ganske mange av de tilfellene veltes et glass eller to.

Vi stammer fra apene - sånn er det bare.

Ja, for det er mye bedre å høre en gjennomsnittlig norsk gruppe menn som skriker og herjer med servitøren. "Du, Klaus Gunnar, er ikke hu servitøren jæææævli fin?".

Eller noen som sitter i telefonen og skriker og legger ut om den siste ONSen deres forrige helg?

Eller det sliskete paret som sitter å kliner og tafser mens du prøver å spise maten din?

Face it, skal du spise mat alene, lag maten din hjemme eller ta take away.

Anonymous poster hash: c7d9d...494

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dette tilfellet var det snakk om en liten baby, som ikke har forutsetninger for å rase rundt i lokalet og lage bråk.

Og det er vel uansett neppe kokken som puttet glasset med barnemat i mikroen, det kan like gjerne servitøren gjøre? Det trenger ikke engang skje inne på kjøkkenet. Å yte service er vel så vidt jeg vet en del av arbeidsoppgavene til en servitør, og det å bruke et minutt på å varme et glass med barnemat burde virkelig være innafor (og det er det jo heldigvis stort sett).

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

Jeg er både kokken og servitøren jeg. Og har med meg en person som tar kasse og oppvask.

Som sagt er det lov til å spørre om de varmer, men ikke kreve at det blir gjort. Og da mener jeg ikke de som spør kunne du ha varmet dette for oss, men de som nesten klasker glasset i disken og sier: jeg skal ha 2 dagens rett og detta varmt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både kokken og servitøren jeg. Og har med meg en person som tar kasse og oppvask.

Som sagt er det lov til å spørre om de varmer, men ikke kreve at det blir gjort. Og da mener jeg ikke de som spør kunne du ha varmet dette for oss, men de som nesten klasker glasset i disken og sier: jeg skal ha 2 dagens rett og detta varmt.

Selvfølgelig skal man spørre pent, men man skal jo uansett bruke det man har av folkeskikk når man er ute i offentligheten. Men jeg synes uansett at jobben med å varme et glass med mat er så liten at det er dårlig service å si nei.

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trolling, jeg lurte på hva folk mente om og ta med mat til små under 1 år på restaurant, da jeg trodde dette var veldig vanlig. Følte bare alt ble avspora her, så har ikke orka å svare.

Anonymous poster hash: 98b66...4c6

Det har da nesten ikke blitt avsporet i det hele tatt. Nesten alle som har svart, har faktisk svar på spørsmålet ditt. Men jeg ser jo at du ikke har fått svarene du ønsket.

Det er virkelig ikke mye å kreve at ditt eget barn skal bli mett i magen.

Anonymous poster hash: 81455...6c7

Nei, men det er mye å kreve at noen andre skal ta ansvar for det.

Anonymous poster hash: f0c34...185

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...