Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, men det er mye å kreve at noen andre skal ta ansvar for det.

Anonymous poster hash: f0c34...185

Kjære vene, det er snakk om en jobb som tar et minutt. Et minutt for å sikre penger i kassen, nei uff... Servicementalitet? Ikke hørt om....

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som det har blitt påpekt før- det er forskjell på restauranter og restauranter.

Går man på et virkelig flott og dyrt sted kan jeg forstå at barn på nabobordet ikke står høyest på ønskelista. Men for helt vanlige, "middels" restauranter, og da særlig på dagtid, kan jeg ikke fatte og begripe at dette skulle være så provoserende.

Enig med denne:

Jeg blir sjokkert av å lese svarene i denne tråden. Jeg har ikke barn selv og er ikke spesielt "barnevennlig", man seriøst!? Dette landet er virkelig kun for spesielt interesserte. Barn skal ikke få være med på restaurant? Nei, jeg flytter ut igjen. Ærlig talt.



Anonymous poster hash: e18fb...9b0

Jeg kjenner en akutt lengsel etter å reise til sydligere strøk, der barn er mer enn velkomne til bords. Vi har spist mye ute i Spania, med hele ungeflokken på slep (!), og har aldri fått så mye som et skjevt blikk, heller smil og komplimenter.

Klart det er slitsomt hvis en unge skriker i to timer ved siden av deg, men de fleste foreldre (finnes sikkert unntak...) passer på at de oppfører seg og ville nok ha gått ut dersom ungen hylte non stop. At et barn som sitter stille og oppfører seg greit skal være slik en torn i øyet på mange, synes jeg er merkelig.

Til dette med barnemat, så kan man kanskje ikke forvente å få det varmet opp. Men det er lov å spørre og hyggelig hvis de tilbyr det. Å kalle babymat for "medbragt" (hvis den skulle spises kald, uten at man ber om å få den varmet opp) og nekte dette blir bare søkt, det er jo ikke som om restauranten mister omsetning fordi de kunne fått den lille gjesten på åtte måneder til å spise en porsjon blåskjell eller en biff tartar i steden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, det er snakk om en jobb som tar et minutt. Et minutt for å sikre penger i kassen, nei uff... Servicementalitet? Ikke hørt om....

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

Du kan ikke ha fått kjeft mange ganger du for å ha varmet opp maten feil. Har til og med blitt beskyldt for å ville skade barnet med vilje fordi jeg ikke sa at maten var varm etter å ha hatt den i mikroen, for å varmes.

Anonymous poster hash: 2ae36...650

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Spedbarn har da ingenting på restaurant å gjøre? Jeg kjenner jeg hadde blitt relativt forbannet dersom jeg måtte høre på en skrikerunge under en bedre middag.

Har du for vane å dømme alle mennesker på den måten? Er alle babyer for deg skrikerunger? Skjerpings!!

Dersom du ønsker en "bedre middag" uten å omgås andre mennesker fra samfunnet, er det ingenting i veien for at du utdanner deg som kokk og lager maten din sjøl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha fått kjeft mange ganger du for å ha varmet opp maten feil. Har til og med blitt beskyldt for å ville skade barnet med vilje fordi jeg ikke sa at maten var varm etter å ha hatt den i mikroen, for å varmes.

Anonymous poster hash: 2ae36...650

Men da er det jo egentlig vanskelige kunder du ikke liker, ikke nødvendigvis kunder med små barn. Slike mennesker som du nevner vil antageligvis finne noe å klage på uansett.

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det handler om lyden!

"Åh, lille Chrizander Xander Linuz, kom til bessepappa nå, jaaa", sier gamlingene med en utrolig nedlatende, irriterende tone som skjærer gjennom marg og bein. Strekker seg gjerne over bordet for å få tak i smårollingen også, og i ganske mange av de tilfellene veltes et glass eller to.

Vi stammer fra apene - sånn er det bare.

Håper du ikke er seriøs nå.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og vi hører bare trådstarters versjon her.

Det er stor forskjell på om de har fått beskjed om at: Beklager det har vi ikke anledning til. Ønsker dere å kansellere ordren deres og se om dere finner et annet sted. - på en relativt hyggelig måte.

Enn: fy f*** for et frekt spørsmål. Se til h****** å kom dere ut herifra fortere enn lynet.

Jeg tror nok egentlig mest på den første versjonen, men at TS velger å tolke det som at de ble kastet ut.

Anonymous poster hash: 31f4f...453

Det er igrunn det samme - poenget er at de diskriminerer. Et slags ønske om et elitesamfunn der bare "de beste" får lov å oppholde seg på restaurantene?

Uutdannede babyer, funksjonshemmede, folk med høy røst eller rødt hår skal ikke få oppholde seg der de ønsker, siden de ikke "passer inn" og er "unormale" sammenlignet med eliten som sitter der med mørkt hår, 10 års utdanning, dress og nipper til en eller annen overpriset og dyr vin.

Anonymous poster hash: bc7df...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo egentlig vanskelige kunder du ikke liker, ikke nødvendigvis kunder med små barn. Slike mennesker som du nevner vil antageligvis finne noe å klage på uansett.

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

Har aldri hatt andre kunder ta med mat hjemmefra som de vil ha varmet helt perfekt gratis.

Anonymous poster hash: 2ae36...650

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det mangler 2 viktige opplysninger fra TS, er det vanskelig å kommentere uten at det blir gjettelek.

Det står ikke hvilken type restaurant dette var. Familierestaurant med ketchup-flasker på bordet? Gourmetrestaurant? Pizzasjappe?

Og det viktigste: Det står ingenting om hva denne medbrakte maten besto av.

Synes uansett at barnet kanskje kunne spist før eller etter. Ser for meg at det er plundrete å skulle mate en baby samtidig som man selv skal spise.

Anonymous poster hash: c1d6e...1c6

Ts her

Det var et glass med rotgrønnsaker og kylling fra nestle, glasser var heller ikke åpnet

Dette var en lokal restaurant , ikke så veldig stor, serverer helt grei billig mat.

Anonymous poster hash: 98b66...4c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Det var et glass med rotgrønnsaker og kylling fra nestle, glasser var heller ikke åpnet

Dette var en lokal restaurant , ikke så veldig stor, serverer helt grei billig mat.

Anonymous poster hash: 98b66...4c6

Jeg har jobbet på steder med nulltoleranse for oppvarming av medbrakt mat.

Kunne dere ikke la ungen spise det kaldt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg har jobbet på steder med nulltoleranse for oppvarming av medbrakt mat.

Kunne dere ikke la ungen spise det kaldt?

De færreste liker vel å spise mat som i utgangspunktet skal være varm, kald..

Kjøttkaker i brun saus med poteter - servert kald, er hvertfall ikke noe jeg ville spist.

De kunne jo ha tilbudt seg å komme med en bolle med varmt vann, slik at de kunne varmet maten oppi der, om de hadde nulltolleranse for oppvarming av mat.

Syns det er så trist å se at så mange er på stadiet; barn skal hverken sees eller høres.

De aller fleste foreldre tar faktisk ikke med seg barn som bare skriker ut på restaurant. Det ville jo ikke blitt noen hyggelig opplevelse for foreldrene heller.

De fleste små på 8mnd, er blide og fornøyde bare de får et fang å sitte på, og er gode og mette. Løper ikke rundt, skriker ikke hele tiden, og griser heller ikke med maten.

Dere som mener ar barn ikke har noe på restaurant å gjøre.. Har dere barn? Virker som mange her hvertfall overvurderer hva et barn på 8 mnd kan gjøre.

Vi har vært titt og ofte på retasurant med våre barn. Akkurat nå er minsten blitt en aktiv toåring, som ikke liker å sitte i ro, så da drar vi på retaurant uten han, men om et halvt års tid så regner jeg med at han får være med igjen.

Vi tar han ikke akkurat med på Hanami, men eldste på 5 har vært med der flere ganger, uten å hverken grise, lage bråk, eller plage noen.

Så lenge barna oppfører seg, hvorfor skal de ikke da kunne være med på restaurant?

Endret av Magdalene
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste liker vel å spise mat som i utgangspunktet skal være varm, kald..

Kjøttkaker i brun saus med poteter - servert kald, er hvertfall ikke noe jeg ville spist.

Men da får man enten ta med mat som egner seg kald, eller spise hjemme.

Det har seg nemlig slik at ikke vi kan ta inn hvasomhelst på et restaurantkjøkken uten å risikere å komme i klinsj med mattilsynet. En policy om kun uåpnede babyglass ble også et såre spetakkel for alle andre som mente vi sultet babyene deres, forskjellsbehandlet, anklaget dem for å ha skitne ingredienser hjemme, og gud vet hva.

Derfor: Ingen oppvarming av medbrakt på våre kjøkken.

Vi kan servere poden alt fra brødsnutter til fruktterninger til spaghetti. Ellers, ta med kald mat som egner seg kald.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye med mine barn, fra de var babyer. Og i utlandet har det aldri vært noe problem å ha de med på restaurant, der er de jo oftest ikke de eneste barna heller. Og varme opp babymat har alltid gått bra og.

Har aldri opplevd barn som gråter langvarig, eller løper vilt rundt. Barna oppførere seg, eller hvis en baby gråter, så går gjerne en av foreldrene ut med babyen og roer den.



Anonymous poster hash: 94ed9...fa2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har restauranten noe jenta(10mnd) kan spise så bestilles noe fra menyen(kjøttboller i brun saus f.eks.). Men er sjelden noe mat som passer henne. Ikke snakk om att hun får frityrstekt mat eller pizza! Ser ikke problemet. Hun oppfører seg fint og er i godt humør. Hadde hun grått mye hadde vi ikke dratt ut.

Anonymous poster hash: cebdf...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva holdningene i denne tråden handler om - om det er nordmenns holdning til barn i offentligheten eller KGs. Jeg har aldri vært noe glad i barn som løper rundt og hyler uten at foreldrene bryr

seg, verken før eller etter at jeg fikk barn selv. Men at det i seg selv er provoserende med et lite barn på restaurant, på bussen eller i butikken, for den saks skyld - det forundrer meg. Hvordan mener dere det norske samfunnet skal utvikle seg, hvis ingen er villige til å føde barn? Og er det rimelig å forvente at småbarnsfamilier holder seg hjemme til barna blir myndige?

Personlig har jeg irritert meg mye mer over brisne folk ved nabobordet som snakker alt for høyt enn småbarn, på restaurant. Med barn er tydeligvis mer provoserende for mange.

Til ts, så syns jeg det høres helt merkelig ut. Jeg har mange ganger spurt pent om oppvarming, og det har aldri vært noe problem. Når de ikke har most/egnet mat, må det da være enklest for alle med medbragt. Og kan ikke sidestilles med en voksen person som har med egen mat, nei.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enkelt at ingen grupper får ta med medbragt. Ikke allergikere, ikke småbarn. Og restauranter bestemmer selv hva de vil tilby av servering til kundene sine. Denne restauranten er tydeligvis ikke interessert i å ha småbarn som gjester.



Anonymous poster hash: b760b...0e2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer også på hvordan foreldre overlevde før Nestle kom på banen. Og hva vi spiste da. Most mat liksom???

Anonymous poster hash: b5768...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg ser har TS skrevt at de fikk tilbud om å velge mat fra barnemenyen. Da faller på en måte alle argumentene om at barnet ikke hadde noe å gjøre på restauranten i utgangspunktet bort, all den tid restauranten selv legger til rette for at barn skal spise der,

Når det gjelder det å få varmet opp medbrakt mat tenker jeg at det i utgangspunktet høres veldig lite fleksibelt ut av restauranten. Dog kan jeg se at det kan være grunner til 0-toleranse, men da burde de nok vært kommunisert på en tydligere måte. Det er jo tross alt ganske vanlig at dette lar seg gjøre (min erfaring som småbarnsmamma og kokk).

Til sist må jeg si at jeg blir trist av å lese holdningene endel har her. Jeg er helt enig i at foreldre (og alle andre for den saks skyld) skal ta hensyn, og det er absolutt ikke alle restauranter som er egnet for barn (eller utdrikningslag eller fotballkamp eller hva det nå skal være), men barn er en del av samfunnet og det synd at så mange møter dem med så mye fordommer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjøkkenene jeg har jobbet ved, har ikke hatt mikrobølgeovn (hotellkjøkken, restaurantkjøkken). Så nei, vi kunne ikke varme opp barnemat.

For øvrig tar man med seg mat som egner seg til å spises kaldt når man har med barn på den måten.



Anonymous poster hash: b760b...0e2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... De i barnehager er vel som oftest veldig glad i barn vil jeg tro... :ler:

Personlig så syns jeg barn skal få være med, men jeg er litt i mot den frie barneoppdragelsen som råder for tiden.

Mange barn mangler grenser og oppdragelse og blir derfor til en plage, både for seg selv og de rundt.

Tror det er på tide at folk tør å oppdra barna sine igjen.

Anonymous poster hash: 31f4f...453

Kan vi drepe denne myten en gang for alle:

Hvis du lar ungene dine herje frit, er det ikke fri barneoppdragelse , det er INGEN barneoppdragelse.

Fri barneoppdragelse handler om at man lar barn utvikle seg innen klare og kommuniserte grenser. Det er noe helt annet. (Dette er hva de fleste faktisk bruker som oppdragelse i dag som regner seg selv som "strenge og oppdragende foreldre", våre besteforeldre sin oppdragelse er takk og pris gått i glemmeboken i Norge)

Den gamle barneoppdragelsen handlet om dressur : man krevde spesifikke handlingsmøsntre og straffet alt som ikke var normert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...