Gå til innhold

Marianne Aulie ammer sin 3 år gamle datter


.lille

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive

Ute i "naturen" ammes jo menneskebarn til mellom 2-7 år. Så da vil man kanskje påstå at dette ER naturlig og at vi andre er unaturlige?

WHO anbefaler amming til 2 år. Mener jeg leste at Saudi Arabia eller noe sånt ville innføre tvunget amming til barnet er 2 år fordi de mente det var barnerettighet.

Ute i naturen er det vel naturlig å kopulere med morra si, søstra si eller kusina si om man ikke finner noen andre mennesker..så det er ikke alltid det er naturlig å bruke naturen som hoveddommer i alle saker. Bare fordi ting skjer i naturen så betyr det ikke at det er noe man skal strebe etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badebuksa

Mer sykt å drikke morsmelk fra en helt annen art som voksen... Anonymous poster hash: 4cf38...a5b

Nei, kanskje for deg, men det handler om hva samfunnet godtar/hva som er sosialt akseptabelt. En treåring skjønner hva pupper, når de drar av bhen og finner frem matstasjonen selv, er det på tide å slutte med amming.

Å drikke kumelk er bare forkastelig for forskrudde petamedlemmer. Som heldigvis utgjør en meget lav andel av Norges befolkning,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg har ikke peiling på dette men, hvor lenge skal man egentlig amme? I forhold til vår gjenerelle folkehelse og kosthold, er det nøvendig å amme så lenge?

MINST 6 mnd er vel anbefalt, men man gir vel mm/mme til unger til de er rundt 1 år.

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

I u land

Hvor får du det fra?

Det anbefales også for Europeiske land, da europeiske land er blandt de som ammer barna sine kortest.

http://www.euro.who.int/en/health-topics/Life-stages/pages/news/news/2013/08/breastfeeding-mothers-need-peer-counselling

"..and breastfeeding should continue up to or beyond 2 years of age."

Undrer meg alltid over hvorfor folk bare finner på sine egne fakta, når de ikke en gang har giddet lese :)

Kanskje du kan svare meg på det?

Endret av FuturePrimitive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får du det fra?

Det anbefales også for Europeiske land, da europeiske land er blandt de som ammer barna sine kortest.

http://www.euro.who.int/en/health-topics/Life-stages/pages/news/news/2013/08/breastfeeding-mothers-need-peer-counselling

"..and breastfeeding should continue up to or beyond 2 years of age."

Undrer meg alltid over hvorfor folk bare finner på sine egne fakta, når de ikke en gang har giddet lese :)

Kanskje du kan svare meg på det?

i vestlige land er det jo helt unødvendig så det forstår jeg ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

i vestlige land er det jo helt unødvendig så det forstår jeg ikke

Nei, du forstår ikke. Men det anbefales likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Ammet mitt barn til de var over atten måneder, og ungen har ikke vært syk med forkjølelse en eneste gang enda, og har til nå gått flere år fulltid i barnehage. Jeg mener at ammingen kan ha en medvirkende årsak til det sterke immunforsvaret til tross for et prematurt barn.

Endret av Seajewel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du forstår ikke. Men det anbefales likevel.

Kan ikke se at de har argumenter for batnets skyld om hvorfor de anbefaler til hele to år. Står bare argumenter til hvorfor amme fram til 6 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammet mitt barn til de var over atten måneder, og ungen har ikke vært syk med forkjølelse en eneste gang enda, og har til nå gått flere år fulltid i barnehage. Jeg mener at ammingen kan ha en medvirkende årsak til det sterke immunforsvaret til tross for et prematurt barn.

Vet om barn som har blitt ammet lenge, gått fulltid i barnehagen og likevel blitt syk opptil flere ganger...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amortentia

Ammingen er det minste problemet med hun der. Jeg aner ikke hva det er, men jeg bare takler hun ikke bare :S Det er bare noe.. men jeg klarer ikke å sette fingeren på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om nærhet ja. Kan det være en nærhet man kanskje ikke klarer å gi slipp på, når ungen er stor nok til å forsyne seg selv? Jeg synes det er drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...