Gå til innhold

Marianne Aulie ammer sin 3 år gamle datter


.lille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest daisydaisy

Han trenger ikke være så grafisk da. Og det er sykt at hsn tenner av å se henne amme. Amming er jo ikke noe seksuelt

Nei, det var nok ikke nødvendig å være så grafisk, men slik er situasjonen. Gjort er gjort og sagt er sagt. Det at han sier slike ting til kona si er jo tilnærmet harmløst for oss andre. Vi tar vel ikke skade av det annet enn at vi synes det er kleint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var nok ikke nødvendig å være så grafisk, men slik er situasjonen. Gjort er gjort og sagt er sagt. Det at han sier slike ting til kona si er jo tilnærmet harmløst for oss andre. Vi tar vel ikke skade av det annet enn at vi synes det er kleint?

Nei men han sier det jo foran jentungen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Nei men han sier det jo foran jentungen

Det kommer ikke fram at jentungen tar skade av det på noen måte, så det orker jeg egentlig ikke ta stilling til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke fram at jentungen tar skade av det på noen måte, så det orker jeg egentlig ikke ta stilling til.

Om hun tar skade av det eller ikke er en ting men er gjerne kleint for henne og? Må alt være direkte skadelig for at man skal la det være?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Om hun tar skade av det eller ikke er en ting men er gjerne kleint for henne og? Må alt være direkte skadelig for at man skal la det være?

Hun er 3 år og sutter på puppen til moren sin. Tror ikke det finnes noe kleint for den jenta der gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er 3 år og sutter på puppen til moren sin. Tror ikke det finnes noe kleint for den jenta der gitt.

Nå ser ikke treåringen puppen som noe seksuelt før faren evt trykker det inn i hodet hennes med de kommentarene sine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Nå ser ikke treåringen puppen som noe seksuelt før faren evt trykker det inn i hodet hennes med de kommentarene sine

Nå drar du det vel litt ut av kontekst her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar du det vel litt ut av kontekst her.

nei egentlig ikke. Var jo nettopp det jeg snakket om. Aunes kåtegris kommentarer om kona sin kropp foran jentungen som dier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på dette men, hvor lenge skal man egentlig amme? I forhold til vår gjenerelle folkehelse og kosthold, er det nøvendig å amme så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på dette men, hvor lenge skal man egentlig amme? I forhold til vår gjenerelle folkehelse og kosthold, er det nøvendig å amme så lenge?

Er jo ikne nødvendig men tror mange gjør det for trøst og kos. De kan jo ikke leve på morsmelk i treårsalderen da sulter de jo. Den melka de får da er jo bare en liten skvett i forhold til næringsbehovet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikne nødvendig men tror mange gjør det for trøst og kos. De kan jo ikke leve på morsmelk i treårsalderen da sulter de jo. Den melka de får da er jo bare en liten skvett i forhold til næringsbehovet

Man kan jo få trøst og kos uten å sprette fram puppen. Må man liksom sutte på en kroppsdel for å at det skal få noen psykologisk virkning? :fnise:

Eller er det mer for mødrenes del? Bare lurer som sagt, er ganske grønn på temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn.

Trist å se en mor som ødelegger barnets naturlige utvikling på den måten.

Ute i "naturen" ammes jo menneskebarn til mellom 2-7 år. Så da vil man kanskje påstå at dette ER naturlig og at vi andre er unaturlige?

WHO anbefaler amming til 2 år. Mener jeg leste at Saudi Arabia eller noe sånt ville innføre tvunget amming til barnet er 2 år fordi de mente det var barnerettighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste selv noen studier om amming av barn og det var visst bevist at det er mindre krybbedød/uventet død/alvorlig sykdom (infeksjon) hos barn som ble ammet til 3 år. Før 3 år har barn umodent immunforsvar og det skader jo ikke med litt antistoffer i kosten.

Håper jeg kan amme en stund, men vet ikke om jeg klarer det. Syns det er vanskelig til tider og min lille er bare 6 mnd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo få trøst og kos uten å sprette fram puppen. Må man liksom sutte på en kroppsdel for å at det skal få noen psykologisk virkning? :fnise:

Eller er det mer for mødrenes del? Bare lurer som sagt, er ganske grønn på temaet.

Nei jeg vet jaggu ikke. Er iallefall grunner jeg har hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo " Du har aldri vær så sexy som nå Marianne..Nå er du deilig..."

Kan vel hende han mente nå som i "nåtid", altså ikke akkurat "nå i akkurat dette sekund", men "nå som mor"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle tro ungen var 10 år. T R E år. Ser ikke problemet, ikke noe jeg personlig ville ha gjort, tror jeg. Men det sa jeg om å amme over året før jeg fikk barn selv også, men ammet nesten to år. Det er det mest naturlige som finnes. Så lenge mor og barn er komfortable med det så syns jeg det er helt greit og fint. Amme slutt kom helt naturlig for meg, han ammet mindre og mindre og til slutt sluttet han helt. Vet ikke om jeg hadde ammet han i tre år hvis han hadde villet det, men har ihvertfall ikke noe i mot andre som gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var vondt å amme?

Stort sett er det det i begynnelsen, såre brystvorter osv. Men så kommer man igang og de blir herdet. Man kan få smerter av brystspreng, og evt brystbetennelser, men det er jo ekstra plager som kommer utenpå, ikke smerter av selve ammingen.

Ellers blir det vondt når ungen begynner å bite da.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Kan vel hende han mente nå som i "nåtid", altså ikke akkurat "nå i akkurat dette sekund", men "nå som mor"?

Det er Aune Sand vi snakker om her..han mente HELT sikkert at han synes det var sexy at hun ammet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...