Gå til innhold

Marianne Aulie ammer sin 3 år gamle datter


.lille

Anbefalte innlegg

100% enig.

Og folk skulle bare visst hva melka fra dagligvaren egentlig inneholder.

Personlig har jeg ikke ammet mine barn lenge. Men om folk gjør det, er det deres sak.

Når det er sagt, synes jeg innslaget på GKN var spesielt. Hvorfor de har behov for å fremstille det på den måten, skjønner jeg ikke. Når Mr Sand står og snakker om at han har lyst på Aulie mens hun sitter og ammer... Da kjenner jeg at det blir meget feil for min del..

Mer sykt å drikke morsmelk fra en helt annen art som voksen...

Anonymous poster hash: 4cf38...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det får være opp til hver enkelt. Har for øvrig et familiemedlem som ble ammet like lenge. En sekser-student i dag. Kanskje det har med melka å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Vel..WHO anbefaler til 2 år, og hun der "kjente" norske anbefaler til 3 år.

Selv synes jeg det høres i drøyeste laget u..men det er jo f.eks helt tydelig greit at treåringer i dag driter i bleia? Er ikke DET syk? Da jeg var ung var de fleste 2 åringer tørre.

Foreldre i dag sender ungene sine i barnehage omtrent før de kan gå (noen kan faktisk ikke gå da de begynner i barnehage), de lar dem skrike seg i søvn, lurer på forumer om helt normale ting som "burde jeg gi barnet mitt oppmerksomhet når det er sykt?" ...herregud..Jeg kjenner ei som ikke har noen problemer med å amme, men fordi det var så slitsomt for henne så begynte hun å gi ungen sin erstatning da hun var 2 mnd.

Så ja, JEG personlig synes 3 åring som ammer er lit i drøyeste laget, men at det skal ødelegge ungen? Neppe mer enn svært mange andre ødelegger barna sine med lite kjærlighet og lite nærhet.

Det eneste sjuke her er jo Aune som nærmest står og ronker ved siden av ungen sin som ammer.."Åh,,jeg blir så kåt av at du ammer..me next"

ler så jeg rister :fnise::fnise::fnise: Den kommentaren til slutt, den satt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Jeg håper noen kontakter barnevernet?

Anonymous poster hash: c3fee...129

de bor i New York, tror det ikke har noen hensikt å ringe barnevernet her. Tipper barnevernet hadde ledd av en slik henvendelse. Hun er jo ikke første kvinne som ammer så lenge og lenger, blir jo faktisk anbefalt å amme til de er to, helst tre sier ammeeksperten her til lands. He rble det bare 6mnd, det holdt for meg, men folk må nå styre sitt. Barnet blir jo ikke fullammet, er vel ingen som er så uvitende her at de tror det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg reagerte ikke på akkurat det, men jeg så innslaget og reagerte mer på Aunes kommentarer mens Marianne satt og ammet. "du lever farlig i kveld! nå blir det barn nummer 2" og "jeg er kåtere på Marianne enn noen gang før"... :rolleyes:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Stakkars jente. Hvorfor i all verden ammer noen kvinnfolk barna sine flere år etter det som trengs? For å holde seg selv slanke kan jeg tenke meg.. I stedet for å holde seg slank med trening!

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Stakkars jente. Hvorfor i all verden ammer noen kvinnfolk barna sine flere år etter det som trengs? For å holde seg selv slanke kan jeg tenke meg.. I stedet for å holde seg slank med trening!

ja det er nok derfor, falt du i gulvet da du var liten eller?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

ja det er nok derfor, falt du i gulvet da du var liten eller?

Falt mange ganger jeg når jeg var liten. Gjorde ikke du? Jeg ble vertfall ikke ammet i mange år! Skjønner ikke hvorfor noen gjør det? Hva er grunnen?

Det verste jeg har hørt er de som har blitt ammet til de er 7-8 år. Har faktisk hørt om en 15 åring :fnise:

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk

Falt mange ganger jeg når jeg var liten. Gjorde ikke du? Jeg ble vertfall ikke ammet i mange år! Skjønner ikke hvorfor noen gjør det? Hva er grunnen?

Det verste jeg har hørt er de som har blitt ammet til de er 7-8 år. Har faktisk hørt om en 15 åring :fnise:

Da får du søke deg opp på dette da. Det handler ihvertfall ikke om vektnedgang :P Såpass fjern går det vel ikke an å bli. Nå må jo folk amme ungene sine så lenge de vil, men for meg holder det med fullamming i maks 6 mnd. Disse barna blir jo ikke fullammet hvis du tror det, de spiser da vanlig mat også. Er jo anbefalt å amme til de er 2-3 år, mange velger å følge dette. Ikke min greie, og når de bikker 3 år syne sjeg de begynner å dra det VEL langt, men ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med vedkommende som sa at ungen faktisk er i stand til å gå bort og dra opp genseren hennes og forsyne seg selv. Dét er spesielt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Jeg la ikke så godt merke til at det dreide seg om amming av en 3 åring, han Aune tok litt oppmerksomheten vekk fra det for min del:p de er ganske eksentriske, men vi kan ikke alle være like A4. Har forøvrig ikke lest meg opp på noen undersøkelser om alder på barnet ved ammeslutt og konsekvenser senere i livet så jeg har ikke så mye å bidra med der.. men jeg sluttet å amme da min var 8 mnd og da følte jeg at det var lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår det ikke men vil ikke si æsj ekkelt heller. Men jeg ser ikke nødvendigheten av å amme et barn som er stort nok til å spise og drikke vanlig mat selv. Gjerne hun gjør det for kosens skyld men er andre måter å gi kos på. Så nei. Jeg forstår det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..WHO anbefaler til 2 år, og hun der "kjente" norske anbefaler til 3 år.

Selv synes jeg det høres i drøyeste laget u..men det er jo f.eks helt tydelig greit at treåringer i dag driter i bleia? Er ikke DET syk? Da jeg var ung var de fleste 2 åringer tørre.

Foreldre i dag sender ungene sine i barnehage omtrent før de kan gå (noen kan faktisk ikke gå da de begynner i barnehage), de lar dem skrike seg i søvn, lurer på forumer om helt normale ting som "burde jeg gi barnet mitt oppmerksomhet når det er sykt?" ...herregud..Jeg kjenner ei som ikke har noen problemer med å amme, men fordi det var så slitsomt for henne så begynte hun å gi ungen sin erstatning da hun var 2 mnd.

Så ja, JEG personlig synes 3 åring som ammer er lit i drøyeste laget, men at det skal ødelegge ungen? Neppe mer enn svært mange andre ødelegger barna sine med lite kjærlighet og lite nærhet.

Det eneste sjuke her er jo Aune som nærmest står og ronker ved siden av ungen sin som ammer.."Åh,,jeg blir så kåt av at du ammer..me next"

Hæ seriøst gjorde han det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt søtt at Aune er sier så mye pent om kona si jeg!

Menn som klager over at kroppen til kona/kjæresten blir ødelagt etter graviditet og fødsel her inne blir jo nærmest slaktet. Også kommer han her og tilber kona si som om hun skulle vært en gudinne, men det er visstnok galt det også.

Han trenger ikke være så grafisk da. Og det er sykt at hsn tenner av å se henne amme. Amming er jo ikke noe seksuelt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel..WHO anbefaler til 2 år, og hun der "kjente" norske anbefaler til 3 år.

Selv synes jeg det høres i drøyeste laget u..men det er jo f.eks helt tydelig greit at treåringer i dag driter i bleia? Er ikke DET syk? Da jeg var ung var de fleste 2 åringer tørre.

Foreldre i dag sender ungene sine i barnehage omtrent før de kan gå (noen kan faktisk ikke gå da de begynner i barnehage), de lar dem skrike seg i søvn, lurer på forumer om helt normale ting som "burde jeg gi barnet mitt oppmerksomhet når det er sykt?" ...herregud..Jeg kjenner ei som ikke har noen problemer med å amme, men fordi det var så slitsomt for henne så begynte hun å gi ungen sin erstatning da hun var 2 mnd.

Så ja, JEG personlig synes 3 åring som ammer er lit i drøyeste laget, men at det skal ødelegge ungen? Neppe mer enn svært mange andre ødelegger barna sine med lite kjærlighet og lite nærhet.

Det eneste sjuke her er jo Aune som nærmest står og ronker ved siden av ungen sin som ammer.."Åh,,jeg blir så kåt av at du ammer..me next"

Trådens beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aella? Tror ikke jeg har hørt det navnet før, det hadde da vært bedre med "bare" Ella, eller kanskje til og med Ally :P

Men ja, jeg har vært borti det før med mødre som ammer så lenge. For ti år siden var jeg forskrekka av at ei venninne jeg ikke hadde truffet på flere år (da vi bor i hver vår by), - ammet sin datter da datteren var 15 måneder...og slutta med det først da hun var 18 måneder :klo: i dager jeg ikke like forskrekka hvis jeg ser så store barn bli ammet. Jo, mange vil synes det er merkelig, men det begynner kanskje å bli litt mer vanlig. Når WHO anbefaler til to år så er det jo flott at flere vil følge den anbefalingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...