Gå til innhold

Greit og reise på jentekveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Dere som syns dette er så rart,dumt og tilmed hårreisende. Hva underbygger dere dette med?

Ingen tar noen som helst skade av dette! Hvorfor undervurderer dere pappaen her så veldig egentlig?

Dårlige erfaringer?

Kan hende det er fedre som er like opptatt og engasjert i babyen som mammaen vet dere.

Det hadde vært noe helt annet om babyen ble overlatt til en barnevakt!

Nei,dette var litt nedtur å se. At vi lever i 2014,og så mener noen at en er dårligere mor fordi hun er på venninnekveld,med visshet om at babyen er i de beste hender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEG er en super mamma og kunne aldri tenkt meg å forlate ungen mer enn 30 sekunder første året, virker å være enkeltes beste argument her. Glemmer ikke tråden med hun som mente man måtte legge babyen på baderomsgulvet hvis man må på do.



Anonymous poster hash: 3d0b4...b63
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lurer på hvorfor det er så mye mer av psykiske plager nå enn før. Med de holdningene folk har her, kan jeg begynne å ane svaret. Forskning viser jo at det å dra fra så små så lenge kan være skadelig. Jeg sier KAN. For noen er det det, for andre ikke. På samme måte som alkohol i svangerskapet. Noen (de fleste) fostre tåler noen glass vin, men man vet ikke hvilke som ikke gjør det.

Men for de fleste her på KG, så er jo egen synsing og mening bedre enn forskning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge logikken til de fleste her så skulle jo barn blitt tatt fra sin far dersom mor kom ut for en ulykke å havnet på sykehus eller døde under barsel. Herregud, det er da ikke bare mor som kan ta seg av en baby. Dere er ikke uunnverlige, far er da en like god omsorgsperson.

Anonymous poster hash: c926c...ac8

Hvorfor det?? Er det bedre for barnet å være hos bestemor enn far? Fordi om mor ikke bør reise fra et lite spedbarn over mange timer, er jo situasjonen litt annen om hun dør? Vanskelig å endre på at hun dør liksom... Da må man jo bare gjøre det beste ut av det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig hønemor, men syns mange her overreagerer kraftig. Barnet får mme og er godt kjent med sin far og sover antakelig flesteparten av de seks timene.

Anonymous poster hash: 5328c...220

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man lurer på hvorfor det er så mye mer av psykiske plager nå enn før. Med de holdningene folk har her, kan jeg begynne å ane svaret. Forskning viser jo at det å dra fra så små så lenge kan være skadelig. Jeg sier KAN. For noen er det det, for andre ikke. På samme måte som alkohol i svangerskapet. Noen (de fleste) fostre tåler noen glass vin, men man vet ikke hvilke som ikke gjør det.

Men for de fleste her på KG, så er jo egen synsing og mening bedre enn forskning...

Dette skulle jeg vist før jeg var så uansvarlig at jeg tillot meg en hel natts søvn mens far passet barnet. Faktisk flere netter, barnet var faktisk ikke tre uker en gang. For det er vel ikke forskjell på det og venninnekveld, borte er borte?

Da vet jeg hvem som har skylden om barnet får psykiske plager, min uansvarlighet i kolikkperioden som unnet meg selv en hel nattssøvn.

Anonymous poster hash: 20b6d...282

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har hatt en tøff barsel periode og trengte en kveld ute for å lade opp igjen? Skkønner henne godt jeg, hadde jeg også gitt mme hadde jeg ikke nølt jeg heller. De første 6 ukene var grusomme.

Anonymous poster hash: b315e...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis far hadde dratt på "guttekveld" og lot mor sitte hjemme med baby så ville det vært greit, men når mor gjør det samme så er det galt?

Anonymous poster hash: c79aa...b55

Helt enig i denne. Mannen min, som forøvrig er en super pappa, dro da på gutte/fotballkvelder med øldrikking uker etter babyen kom til. Hadde reagert om det ble ofte men å dømme henne så fort etter kun en gang sier mer om dere. Jeg ville ikke gjort det selv. Men respekterer att andre kan gjøre det så lenge som det ikke blir for ofte

Anonymous poster hash: fb0e6...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har hatt en tøff barsel periode og trengte en kveld ute for å lade opp igjen? Skkønner henne godt jeg, hadde jeg også gitt mme hadde jeg ikke nølt jeg heller. De første 6 ukene var grusomme.

Anonymous poster hash: b315e...f05

Ja, man lader godt opp med å gå på fylla :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man lader godt opp med å gå på fylla :-D

Å ta ett glass vi og to med venninder er ikke det samme som å dra på fylla!

Anonymous poster hash: b315e...f05

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man lader godt opp med å gå på fylla :-D

For en fordømmende og bedrevitende kommentar, det står presisert godt at det ikke var snakk om fyll.

Om du ikke har videre perspektiv enn at å drikke vin kan være avslapning og kos uten at det er flatfyll sier mer om deg enn den omtalte mora.

Anonymous poster hash: 20b6d...282

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med baby på 3 uker? Babyen får mme til vanlig, mammaen drikker seg halvfull på vin og er borte 6 timer.....

Anonymous poster hash: 9feaf...837

I utgangspunktet høres dette noe rart ut. Jeg mener likevel vi skal være utrolig forsiktige med å dømme andre fordi de gjør ting på en annen måte enn man ville valgt selv. Man kan ikke alltid ta utgangspunkt i hva man selv ville gjort, folk er forskjellige. Babyen er med pappaen sin og tar helt sikkert ingen skade av det. Det kan ellers være mange grunner til at mammaen reiser på jentekveld og drikker vin så kort tid etter fødsel. Jeg ser likevel ikke problemet med dette dersom det skjer av og til. Dersom det skjer ofte i tiden fremover ville jeg heller vært litt på vakt dersom jeg kjente denne personen.

Anonymous poster hash: 9c294...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet høres dette noe rart ut. Jeg mener likevel vi skal være utrolig forsiktige med å dømme andre fordi de gjør ting på en annen måte enn man ville valgt selv. Man kan ikke alltid ta utgangspunkt i hva man selv ville gjort, folk er forskjellige. Babyen er med pappaen sin og tar helt sikkert ingen skade av det. Det kan ellers være mange grunner til at mammaen reiser på jentekveld og drikker vin så kort tid etter fødsel. Jeg ser likevel ikke problemet med dette dersom det skjer av og til. Dersom det skjer ofte i tiden fremover ville jeg heller vært litt på vakt dersom jeg kjente denne personen.

Anonymous poster hash: 9c294...3a7

For en ekkel og fordømmende tråd dette er. Hvordan kan dere mene at dere eller TS har noe som helst med disse foreldrenes valg å gjøre? En baby har da ikke vondt av at far tar seg av den noen timer, og så lenge mor ikke ammer skades den ikke av at hun tar et par glass vin og får et lite pusterom fra mammarollen. Og å snakke om å være på vakt hvis man kjenner denne personen, hva tror du egentlig at du er?

Det er kanskje på tide å slappe av og la andre leve livet sitt slik de selv ønsker, og droppe den perfeksjonistiske ovenfra og ned-holdningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Kan tenke meg det var stas for pappan her å være litt alene med ungen også mens mor er ute å lader opp batteriene igjen. Kanskje hu hadde sterkt behov for å ha denne jentekvelden?

Bebisen led nok ingen nød av å henge sammen med han far den kvelden.

Om hu dro ut ofte så hadde jeg nok reagert på det, men ikke om det bare var 1 gang hu tok seg en frikveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit!

Barnet har ikke ligget i fars mage, gjenkjenner ikke fars hjerterytme, stemme, lukt etc slik som med mor. Derfor er mor primæromsorgspersom og bør ikke dra fra en treukerbaby mer enn en time.

Men jeg stusser jo over at hun selv synes det er greit. Kan hun ha en svangerskapsdeprrsjon?

Det er stor forskjell på å ligge i fanget og inei en fostersekk. Når babyen ikke ammes kan foreldrene være mye mer likeverdige som omsorgspersoner tidlig. En brystbaby kan derimot være klistret på mor i månedsvis. Det er kort tid siden han hadde farspermisjon.

6 timer for et spedbarn kan også dreie seg om 5 1/2 timers soving og 1/2 times våkenhet med flaskemåltid og et bleieskift. Det kommer an på ungen.

Hvis jeg får barn håper jeg ikke at jeg blir slik som legger ut tråder om hvor mye dårligere mødre jeg føler at venninnene er. De kjenner barna sine og har en helt annen følelse av hva babyen er trygg på enn venninner. Det er ikke sikkert babyen har kolikk og gråter etter mamma i 6 timer. En av mine nærmeste måtte også ta en del alternativene valg i tidlig barseltid pga betydelig fødselselsdepresjon. De hadde en veldig trygg og harmonisk baby heldigvis. Den ble også passet litt hos nært involverte bestemødre tidlig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns 6 timer høres litt lenge ut, men jeg forstår samtidig så inderlig godt at TS sikkert trenger at avbrekk fra baby. Selv var jeg på den tiden helt utkjørt og holdt på bli gal, det hjalp utrolig mye å tilbringe litt tid uten baby. Men da var det snakk om kanskje 2 timer, jeg hadde ikke greid å være mye lenger borte. Men så lenge du er komfortabel, og far er det og, så er det klart det må være mulig med en jentekveld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser overhode ikke problemet, babyen blir godt ivaretatt av sin far. Overhysteriske kvinnfolk her syns jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet så lenge babyen er trygg hos far. Likevel har jeg litt problemer med å forstå hvordan folk klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...