Gå til innhold

Greit og reise på jentekveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med baby på 3 uker? Babyen får mme til vanlig, mammaen drikker seg halvfull på vin og er borte 6 timer.....

Anonymous poster hash: 9feaf...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... Men hvorfor? Tre uker er ekstremt kort tid, og det er ikke bare pga. morsmelk at mødre bør være hjemme med ukesgamle spedbarn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Men hvorfor? Tre uker er ekstremt kort tid, og det er ikke bare pga. morsmelk at mødre bør være hjemme med ukesgamle spedbarn.

Hvorfor lurer jeg på og. Ei venninne av oss kom og var med på jentekveld igår. Storkoste seg hu asså, men skjønner ikke at noen klarer å reise fra bebien sin så tidlig, selvom den er hos faren.

Lurer vel egentlig på om det er vanlig, og jeg som er uvanlig som ikke har hatt en kveld borte fra barna før nærmere 6 mnd....TS

Anonymous poster hash: 9feaf...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med baby på 3 uker? Babyen får mme til vanlig, mammaen drikker seg halvfull på vin og er borte 6 timer.....

Anonymous poster hash: 9feaf...837

Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer jeg på og. Ei venninne av oss kom og var med på jentekveld igår. Storkoste seg hu asså, men skjønner ikke at noen klarer å reise fra bebien sin så tidlig, selvom den er hos faren.

Lurer vel egentlig på om det er vanlig, og jeg som er uvanlig som ikke har hatt en kveld borte fra barna før nærmere 6 mnd....TS

Anonymous poster hash: 9feaf...837

Jeg kan ikke helt forklare hvorfor det er feil.. Baby er helt sikkert i de beste hender, men hver fiber i kroppen min skriker "hold deg hjemme" når baby er så fersk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier først hun reiser på jentekveld med babyen og så sier du hun dro fra den?

Begge deler er dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ordla meg litt dårlig i første innlegg. Med baby på 3 uker hjemme hos far da :-) Babyen var ikke med. Og det er hvertfall greit så lenge det var alkohol inne i bildet.

TS

Anonymous poster hash: 9feaf...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Omsorgssvikt?? Tre uker gammel, og mor drar bort fra ungen for å drikke og kjase med venner?? Skjønner at mor ønsker å sosialisere seg litt, men nei.. Dette høres ikke ok ut etter min mening..



Anonymous poster hash: 0b214...b6e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ordla meg litt dårlig i første innlegg. Med baby på 3 uker hjemme hos far da

Anonymous poster hash: 9feaf...837

Så hvis far hadde dratt på "guttekveld" og lot mor sitte hjemme med baby så ville det vært greit, men når mor gjør det samme så er det galt?

Anonymous poster hash: c79aa...b55

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandede følelser rundt dette selv, vil nok ikke kalle det omsorgssvikt. Hu koste seg, og det er kanskje viktigere for andre med alenetid...?

Men jeg hadde aldri klart å gjøre det samme når mine barn var små. Min sambo var ute på byen og feira en uke etter begge ungene var født, men føler det blir noe annet da mor er den babyen kjenner best...

TS

Anonymous poster hash: 9feaf...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandede følelser rundt dette selv, vil nok ikke kalle det omsorgssvikt. Hu koste seg, og det er kanskje viktigere for andre med alenetid...?

Men jeg hadde aldri klart å gjøre det samme når mine barn var små. Min sambo var ute på byen og feira en uke etter begge ungene var født, men føler det blir noe annet da mor er den babyen kjenner best...

TS

Ammer hu?

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer hu?

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

Nei, babyen får NAN på flaske :-) Og pappaen er en veldig engasjert og flink pappa, han ville hu skulle dra.. Så han kunne prøve seg alene med baby.

TS

Anonymous poster hash: 9feaf...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Far er hjemme, så barnet er vel tatt vare på.

Litt alenetid med venner noen timer høres helt ok ut.

Anonymous poster hash: 20b6d...282

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis far hadde dratt på "guttekveld" og lot mor sitte hjemme med baby så ville det vært greit, men når mor gjør det samme så er det galt?

Anonymous poster hash: c79aa...b55

Ja. Babyen har ikke vært inni faren de siste ni månedene. Båndet til mor er sterkere enn til far i begynnelsen, sånn er det bare.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, babyen får NAN på flaske :-) Og pappaen er en veldig engasjert og flink pappa, han ville hu skulle dra.. Så han kunne prøve seg alene med baby.

TS

Da er det mer akseptabelt. Men NAN når barnet er tre uker? Hvorfor flere mødre ikke ammer, kan være en annen diskusjon, men synes det er rart...

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette står høyt på prioriteringslista mi når baby er tre uker. Men det kan vel hende at jeg hadde tatt en tur en times tid for å treffe venninner mens baby sov, men hadde selvfølgelig ikke drukket alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det mer akseptabelt. Men NAN når barnet er tre uker? Hvorfor flere mødre ikke ammer, kan være en annen diskusjon, men synes det er rart...

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

Fordi hu aldri har fått noe som helst melk. Er vel noe genetisk da søster og mor har samme problemet.

TS

Anonymous poster hash: 9feaf...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mer akseptabelt. Men NAN når barnet er tre uker? Hvorfor flere mødre ikke ammer, kan være en annen diskusjon, men synes det er rart...

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

Veldig få velger å ikke amme fordi de ikke gidder. De aller fleste fikk ikke til ammingen. Min fikk Nan fra fødselen av, fordi jeg fikk ikke melk. Du får sette deg inn i dette om du ikke skjønner, håper du aldri opplever det marerittet ammetrøbbel kan være. Er ennå noe tabu dessverre å ikke få til ammingen :(

Anonymous poster hash: fcd76...b11

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få velger å ikke amme fordi de ikke gidder. De aller fleste fikk ikke til ammingen. Min fikk Nan fra fødselen av, fordi jeg fikk ikke melk. Du får sette deg inn i dette om du ikke skjønner, håper du aldri opplever det marerittet ammetrøbbel kan være. Er ennå noe tabu dessverre å ikke få til ammingen :(

Anonymous poster hash: fcd76...b11

Eller ikke fra fødselen av (om noen vil kvervulere) men etter et par dager.

Og TS, jeg kunne ikke dratt fra min 3 uker gamle baby annet enn en rask tur til butikken.

Anonymous poster hash: fcd76...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit!

Barnet har ikke ligget i fars mage, gjenkjenner ikke fars hjerterytme, stemme, lukt etc slik som med mor. Derfor er mor primæromsorgspersom og bør ikke dra fra en treukerbaby mer enn en time.

Men jeg stusser jo over at hun selv synes det er greit. Kan hun ha en svangerskapsdeprrsjon?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...