Gå til innhold

Greit og reise på jentekveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Haaploes

Hva om hun trengte en tur ut? Er det ikke viktig at babyen har en velfungerende mor også? Alle er ikke skrudd sammen likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få velger å ikke amme fordi de ikke gidder. De aller fleste fikk ikke til ammingen. Min fikk Nan fra fødselen av, fordi jeg fikk ikke melk. Du får sette deg inn i dette om du ikke skjønner, håper du aldri opplever det marerittet ammetrøbbel kan være. Er ennå noe tabu dessverre å ikke få til ammingen :(

Aha, kjenner et par som ikke ville amme på grunn av hva det gjorde med de "perfekte brystene" de hadde... Trodde det var mye av normen :/

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, kjenner et par som ikke ville amme på grunn av hva det gjorde med de "perfekte brystene" de hadde... Trodde det var mye av normen :/

Vil også legge til at jeg ikke mente å trekke noen ned med setningen. :blomst:

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om hun trengte en tur ut? Er det ikke viktig at babyen har en velfungerende mor også? Alle er ikke skrudd sammen likt.

Gteit nok å trenge en tur ut, men seks timer??

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge både mor og far er komfortable med det, baby uansett får flaske og er trygt hjemme hos en omsorgsfull far er det da helt og holdent foreldrenes valg og vurdering, og ikke noe andre har noe med.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å overreager så voldsomt!

Det er da ikke noe problem om babyen er hjemme med far noen timer en kveld! Og jeg er helt sikker på at moren hadde reist hjem hvis det hadde oppstått en situasjon hvor det var påkrevd.

Syns mange er så overhysteriske...

Anonymous poster hash: 354c4...975

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, kjenner et par som ikke ville amme på grunn av hva det gjorde med de "perfekte brystene" de hadde... Trodde det var mye av normen :/

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

Et nok noen av de og, men ikke flertallet nei. Jeg visste ikke selv at amming var så komplisert før jeg fødte selv.

Anonymous poster hash: fcd76...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Så deilig for mor å få seg en tur ut og skravle og skåle litt med venninner. Og når hun ikke ammer, så ser jeg ikke noe galt i å få i seg litt pressede druer heller. :vin:

Så fordømmende mange av dere er. Noen nevnte til og med omsorgssvikt!? Ærlig talt, babyen var sammen med faren sin i 6 timer uten mor. Tenker at ikke minst far har godt av det, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov flere netter med bare far fra fødselen av, siden vi kunne bytte på det fordi han fikk mme. Det gikk fint. For en 3 uker gammel baby er natt det samme som dag, soving, spising og så vidt litt våken.

Men JEG hadde ikke klart å dra fra min 3 uker gammel baby, skjønner ikke at noen klarer det og da koser seg. Selv om far hadde babyen alene noen netter så sov jeg i naborommet, var ikke på fest.

Anonymous poster hash: fcd76...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med baby på 3 uker? Babyen får mme til vanlig, mammaen drikker seg halvfull på vin og er borte 6 timer.....

Anonymous poster hash: 9feaf...837

"greit Å reise på jentekveld" - OG skal ikke brukes her.

Anonymous poster hash: 23bab...1b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Omsorgssvikt?? Tre uker gammel, og mor drar bort fra ungen for å drikke og kjase med venner?? Skjønner at mor ønsker å sosialisere seg litt, men nei.. Dette høres ikke ok ut etter min mening..

Anonymous poster hash: 0b214...b6e

er vel ikke akkurat omsorgssvikt, men feil prioritering.

Anonymous poster hash: 23bab...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE greit!

Barnet har ikke ligget i fars mage, gjenkjenner ikke fars hjerterytme, stemme, lukt etc slik som med mor. Derfor er mor primæromsorgspersom og bør ikke dra fra en treukerbaby mer enn en time.

Men jeg stusser jo over at hun selv synes det er greit. Kan hun ha en svangerskapsdeprrsjon?

Hør på deg selv. Herrefred.

Anonymous poster hash: 8bd67...2fa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge logikken til de fleste her så skulle jo barn blitt tatt fra sin far dersom mor kom ut for en ulykke å havnet på sykehus eller døde under barsel. Herregud, det er da ikke bare mor som kan ta seg av en baby. Dere er ikke uunnverlige, far er da en like god omsorgsperson.



Anonymous poster hash: c926c...ac8
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis far hadde dratt på "guttekveld" og lot mor sitte hjemme med baby så ville det vært greit, men når mor gjør det samme så er det galt?

Anonymous poster hash: c79aa...b55

Jeg synes ikke noen av foreldre trenger sosialisere i 6 timer uten ungen på 3 uker.

Far bør delta/avlaste den lille tiden har er hjemme etter jobb, mor bør innse at babyen fortsatt er svært knyttet til mor som trygg omsorgperson etter 9 mnd i magen.

Selv var jeg ute alene på kortere turer avogtil fra starten, og gikk ut i ca 3-4 timer eller noe sånt når babyen var 2 måneder og vi helt fra start hadde delt på absolutt alt av mating/nattevåk etc.

Anonymous poster hash: 75f5f...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min var på den alderen fikk jeg småangst av å gå ut med søpla mens ungen var inne med far. Hodet mitt var kun fokusert på babyen. Ble rett og slett uvel og forvirret av å være borte fra henne.

Jeg tror det går helt fint med babyen hjemme hos pappaen i dette tilfellet, ts. Men jeg stiller meg svært undrende til denne moren. Veldig rart å ha dette behovet og fokuset for en nybakt mor.

En ting hadde vært å ta en liten tur en times tid for å hilse på vennene. Men fyll, og hele 6t er ikke normalt.

Anonymous poster hash: cf2b1...792

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og pappaene er jo som regel borte store deler av dagen, så kan jo ikke sammenlikne forholdet til mor og far det første året.

Anonymous poster hash: cf2b1...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk overreagerer så til de grader her. Det er snakk om seks timer! Folk her ville vel sagt at det er uakseptabelt om mor sover seks timer i strekk også når hun har barn. Hadde det vært en unge på seks timer og man var borte i tre uker ville jeg forstått at folk reagerte. Men her er det seks timer. Det er selvsagt ingenting å henge seg opp i.



Anonymous poster hash: 3d0b4...b63
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pappaene er jo som regel borte store deler av dagen, så kan jo ikke sammenlikne forholdet til mor og far det første året.

Anonymous poster hash: cf2b1...792

De første to ukene er de flese fedre hjemme sammen med mor.

Jeg synes tre uker er i tidligste laget, og stusser litt på prioriteringen. Å gå en tur, eller ta en time eller no med venninnene, greit nok, men seks timer allerede? Sånn ellers ser jeg ikke at det skulle være så hårreisende som noen skal ha det til når baby får MME og den er hjemme med far. Baby er så klart mest knyttet til mor, men etter tre uker vil baby ha lært seg både lukt og stemme til far, så er slettes ikke sikkert baby følte seg stresset på noen måte.

Ikke dermed sagt at jeg ville anbefale det, men å kalle det omsorgssvikt synes jeg er å overreagere veldig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov babyen i blant bare med sin far, mens jeg sov i naborommet hele natta, siden vi ga mme så kunne vi gjøre det sånn. Vi delte på nettene fra vi kom hjem fra barsel. Ungen har ingen varige mèn pga det.

Men jeg hadde ikke klart å dra ut av huset fra min 3 uker gammel baby så lenge, selv om den sover mesteparten av dagen (ikke min da, men de fleste 3 uker gamle).



Anonymous poster hash: fcd76...b11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...