Cata Skrevet 22. oktober 2016 Forfatter #601 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jeg tror kanskje jeg bør bli bjørn og gå i hi? De siste par ukene tyder på det. Det har vært lettere kaos for å si det slik. Fikk med ett oppringning fra en god venninne med beskjed om at kjæresten hennes hadde vært utsatt for en ulykke. Det viste seg etterhvert at han hadde omkommet. Dermed ble det en del telefoner med venninne utover i uka. Det er fint om jeg kan være til hjelp selvsagt, men samme uke hadde vi altså kundebesøk på jobb og slikt blir jeg gjerne involvert i. Dermed ble det rimelig kjappe vekslinger mellom forsøk på telefontrøsting i den ene retningen (vel vitende om at i en slik situasjon så er jo det nytteløst, man må bare lytte og la sorgen hos den som er berørt ta den tiden det tar) og kundebesøk og kundemiddag i andre retningen. Og i slutten av uka hadde jeg altså årsmøte i sameiet jeg har ledet inntil nå (liten jippi der - fikk veltet vervet over på en medeier). I helga dro jeg for å besøke venninne og se om jeg kunne være til nytte. Det er jo så lite man kan si som egentlig hjelper, men hun syntes det var en god idé at jeg tok turen og dermed dro jeg. Vi fikk nå i allfall gått masse tur og pratet om det inntrufne. Tror jeg var til litt hjelp i det minste. Ikke før hadde jeg landet hjemme igjen så bar det avgårde på tre dagers datakurs - heldigvis lokalt. Det var både interessant og gøy, men også slitsomt for jeg ville lære mest mulig i løpet av de tre dagene og hadde i tillegg masse spørsmål relatert til vår bruk av systemet, så det ble lange dager. Kjenner at denne helga blir det trening og kortlaging og klesvask over en lav sko i Cataheimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 23. oktober 2016 #602 Del Skrevet 23. oktober 2016 God morgen Jeg blir svett bare av å lese om dine dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter #603 Del Skrevet 23. oktober 2016 Plan holdt! 5 nye julekort er ferdig, samt 4 gavelapper. Jogget nesten 7 km i går og fikk meg en styrketreningsrunde på senteret i dag tidlig. Vel, ikke så gruelig tidlig når sant skal sies. Dessuten er vinterdyna på (o fryd) og jeg har fått vasket ulltøy og treningstøy og sengetøy, så nå er skittentøykurven nesten tom - så lenge det varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter #604 Del Skrevet 28. oktober 2016 Trøtt, men rimelig fornøyd med uka. 2 dager møte utenbys unnagjort. Fikk ide til et aldri så lite prosjekt som kan settes i gang. Dessuten traff jeg mange gamle kjente. Koselig. Vel hjemme igjen så gikk dagen i dag også ganske greit. Først fikk jeg høre at et prosjekt som jeg lenge kjempet mot endelig er blitt skrinlagt. Ikke pga. min iherdige innsats men pga. det blir aaaaaaalt for dyrt å gjennomføre. Egentlig ganske greit jeg protesterte så iherdig den gang det var mest i vinden for ellers kunne vi muligens sittet der med uplanlagte kjempeutgifter nå. Og så klarte jeg mot slutten av dagen i dag å finne ut av et dataproblem jeg har slitt med i et halvt år nå. Kurset jeg var på i forrige uke har gitt resultater. Jepp, kan ta helg med god samvittighet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. oktober 2016 #605 Del Skrevet 29. oktober 2016 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter #606 Del Skrevet 29. oktober 2016 I like måte, @Sauen Shaun . I dag har vært en rimelig rolig dag. Kun vaskemaskinen har jobbet. Selv har jeg dovnet meg. Dvs. om 8 km jogging kalles å dovne seg da, men det var i allfall ikke husarbeid eller noe annet nyttig. Trenger litt rehab etter de siste travle ukene, fant jeg ut. I morgen blir det vel treningssenter som vanlig, men jeg sliter litt for jeg skulle gjerne gått meg en tur også - samt fått laget noen kort. Og så sitter jeg med nesen i en bok som er litt vanskelig å legge vekk, så jeg føler kanskje det blir en kort dag skal jeg få gjort alt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #607 Del Skrevet 30. oktober 2016 Litt tungstartet i dag, kjenner jeg. Ble sittende i telefonen i et par timer i går og så ble det litt bok etter det så det ble seiiiiint. Får jo litt drahjelp av omstilliing til vintertid, men likevel. Er midt i kaffekopp 2,5 nå, så blir det vel treningssenter om en stund. Greit å få det unnagjort, tenker jeg. (Har en mistanke om at det blir dårlig med turgåing og kort.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #608 Del Skrevet 30. oktober 2016 Det ble treningssenter og bok - ikke samtidig. Det som også synes å ha dukket opp er overgangsalderen . Etter passerte femti så må man vel forvente såpass, men altså hetetokter? Jeg???? Jeg får da ikke sånt. Sånn rent bortsett fra at jeg nå tydeligvis har fått det. Tenkte ikke så mye over det de første gangene jeg kokte over for noen dager siden, men nå har det gjentatt seg i flere dager, så jeg begynner å få en mistanke om hva som skjer. Heldigvis er det korte tokter så blir det ikke verre så skal jeg nok fint klare å leve med det tenker jeg. (Mulighet for energisparing i heimen? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. november 2016 Forfatter #609 Del Skrevet 5. november 2016 Det er ikke ofte jeg sover etter kl. 10, men i dag klarte jeg det altså. Jeg var riktignok våken kl. 8 men syntes det var litt tidlig å stå opp på en lørdag så jeg drøyet det litt. Neste gang jeg kikket på klokka var den altså blitt 11. Vel vel, det ble seint i går kveld, sånn til mitt forsvar altså. Jeg fikk nemlig ny mobil (nåja, fikk og fikk...) og akkurat det å bytte er noe jeg hater. Alle oppdateringer og overføringer fra gammel til ny går altså i vas. Så også i går. Jeg sikkerhetskopierte pliktskyldigst innholdet fra gammelmoblen til iTunes - og til cloud før jeg flyttet SIMkortet. Men da jeg så koplet til den nye mobilen for hente tilbake sikkerhetskopien dit så skar det seg. Jeg fikk rett og slett aldri opp valg om å kopiere fra gammel sikkerhetskopi, i stedet fikk jeg beskjed om at det ikke var tatt noen sikkerhetskopi av mobilen, hvilket for så vidt var riktig nok. Det ble rett og slett litt plundring før jeg omsider fant innholdet oppe i menyen under "bibliotek". Før kom det da rett opp på skjermen så man kunne velge å legge over kopien fra en annen enhet. Men nå ser det ut som alt virker som det skal. Driver riktignok og oppdaterer TomTom, noe som tar sin tid, men det er helt vanlig oppdatering. Og så må jeg vel få noen mirakelmenn på jobben til å fikse tilgangen til jobbmail. Jeg tror ikke den går helt smertefritt over på nyeste mobilmodell, for å si det slik. Vi skal egentlig ikke kjøpe siste modell for å ha som jobbmobil så det er visst lagt en sperre der, men siden vi altså betaler selve mobilen selv med litt tilskudd, og jobben betaler abonnementet, så er det ingen som bryr seg. Når vi betaler mesteparten av mobilen selv så vil vi også kjøpe den modellen vi vil. Det får holde at vi må begrense oss til mobiler av merker som firmaet godkjenner. Spent på hvordan jeg kommer til å trives med en "stor" mobil. iPhone7 er ganske mye større enn min avtroppende 5s merker jeg. På den annen side ser jeg faktisk skjermen nå, selv om jeg tar på briller. Det var faktisk blitt litt plundrete med den forrige. Merkbart bedre skjermoppløsning på den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. november 2016 Forfatter #610 Del Skrevet 12. november 2016 Jeg er venn med ny mobil. Den funker fint og jeg liker det store formatet langt bedre enn jeg trodde. Derimot så havarerte nettet på søndag så det ble en nettfri dag i heimen. Jeg trodde (noget arg) at modemet hadde tatt kveld, men det viste seg etterhvert at så ikke var tilfelle. Det hadde vært brudd til flere abonnenter i distriktet, men den $#%"% leverandøren hadde ikke fått det opp på driftsmeldingene sine. Kunne spart meg mye irritasjon og feilsøk om det hadde stått noe. Det jeg ikke har vært helt venn med siste uke er meg selv. Jeg har vært usannsynlig trøtt. Dermed ble det bare en joggetur på tirsdag og ellers sløving i heimen. Har vel hatt god hjelp av værgudene siden det har blåst en del. Det gjør ufine ting med nattesøvnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. november 2016 Forfatter #611 Del Skrevet 26. november 2016 Morgonstund er absolutt tull i grunn' her i gården. Særlig i dag. Har hatt en av mine sinteste uker ever. Denne gangen har ikke jobben hatt skylda, men hjemmet. Jeg har forsøkt å opprette nettbank for bedrift. *stønn* Jeg regner meg selv som noenlunde oppegående men det der har nesten tatt knekken på meg, eller i allfall tålmodigheten. Først Brønnøysundregistrene, så banken, så styret i sameiet jeg bor, bare for så å oppdage at noe er feil utfylt og så runde. Og midt oppi kaoset (som startet for en del måneder siden) så byttet vi styre, så var det på'n igjen. Saken er ikke akkurat gjort enklere av at telefonsupporten har drevet og motsagt seg selv (eller forklart utydelig slik at jeg har misforstått?) Til slutt fikk jeg nok og bestilte time hos kunderådgiver. "Nå akter jeg å sitte her til du har forklart meg hvilke skjema som skal fylles ut, og hvem som skal signere hvor på en så klar måte at det ikke er en zilliontedels sjanse for at jeg misforstår noe som helst." Bankmannen tok meg alvorlig og fisket ut skjema og forklarte i lange baner. I går så jeg at siste nødvendige styremedlem hadde signert, så nå håper jeg saken er i boks snart. Det har bare tatt meg et halvt år fra jeg begynte prosessen. Godt vi ikke får regninger så veldig ofte... I dag skal jeg "feire" med julebord med jobben. Ikke akkurat det jeg liker best, men flere av mine nære kolleger skal avsted så jeg håper det blir ålreit i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 27. november 2016 #612 Del Skrevet 27. november 2016 God morgen Håper du har hatt en fin kveld på julebord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. november 2016 Forfatter #613 Del Skrevet 27. november 2016 Jo takk, for en gangs skyld må jeg nesten si, så var julebordet veldig trivelig. Jeg havnet sammen med mange fra min avdeling og for en gangs skyld ble de fleste sittende litt utover kvelden så vi ble en hel gjeng som sirkulerte litt der. Ser også at jeg snart må på jakt etter nye nylonstrømper. Selskapsstrømpene mine begynner smått å bli litt rufsete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #614 Del Skrevet 3. desember 2016 Himmel og hav så trøtt jeg er. Det er ikke noen spesiell grunn til det egentlig, for jeg har sovet brukbart om nettene til meg å være. Likevel kjennes det som om jeg burde sove en uke i strekk og som om ikke det er nok så var jeg daff som en melsekk på trening på onsdag også. Føltes som om jeg hadde lagt på meg et halvt tonn, -alt gikk så tungt, selv øvelser som egentlig er nokså greie. (Uken før økte jeg f.eks. til tyngre manualer på en øvelse og kom meg etter forholdene greit gjennom den.) Blir altså en daff helg dette. Noen fler julekort må lages og jeg må selvsagt gjennomføre treningsregimet mitt (tror det blir innetrening i dag og løping i morgen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #615 Del Skrevet 10. desember 2016 Man psyker seg opp til julekortskriving. Det holder vel ikke å bare lage dem, de bør vel strengt tatt sendes også. Og da bør det sikkert skrives noe. Gruer meg som fy, for jeg er veldig disponert for seneskjedebetennelse i skrivearmen og det skal ikke mange kort til med litt ordentlig tekst på før jeg begynner å verke. (Au!) Men, altså, sendes må de. Det er i grunnen en liten "au" uke. Tirsdag var jeg for en gangs skyld ute og løp med løpegruppa. Som regel foretrekker jeg å løpe alene for jeg er så treg, men da skulle de ta en rute som jeg liker godt, men som er litt greiere å løpe sammen med andre nå i mørketida. Det gikk som det måtte, selv med hodelykt. Jeg tråkket skjevt på noe ujevn asfalt ca. halvveis ute i løypa og dermed så ble ankelen ganske grinete. Etter litt prøvende vandring for å kjenne om det var noe alvorlig galt så tok jeg sjansen på å løpe litt forsiktig igjen. Jeg måtte tross alt komme meg hjem på et vis. Man kan ikke bli stående 4 km hjemmefra i det uendelige i nattemørket, liksom. Vel, løpingen gikk noenlunde greit så alvorlig skade var det ikke, men jeg vet av (smertelig) erfaring at selv om det ikke gjør spesielt vondt med en gang så kan smerten komme senere. Det gjorde den til gangs. Jeg kom meg hjem og i dusjen uten problemer og det verket ikke så ille utover kvelden heller. Jeg antok ising var for seint etter såpass lang tid, men sørget iallfall for å holde foten høyt resten av kvelden. Cata på sofaen, beinet på sofaryggen... Kl. ett om natta begynte moroa. Da innhentet smerten meg og det ble en temmelig søvnløs natt. Når man ligger flatt ut og er lett svimmel og kvalm pga. smerte så...jaja...skal man først svime av så er det greit å gjøre det når man alt er plassert horisontalt. Besvimelse ble det riktignok ikke, men heller ikke særlig nattesøvn. Nuvel, til tross for ille natt, så tok beinet seg faktisk opp igjen da jeg sto opp og begynte å røre på meg. (Merkelig ) Så utover dagen var det bare litt småverking så lenge jeg satt i ro og jeg klarte nå å halte meg fram uten å måtte ty til krykker. Heldigvis er jeg blitt bedre og bedre dag for dag, så over helga kan jeg sikkert løpe igjen, selv om jeg mistenker helgas "løpetur" får bli på sykkel på senteret. Eventuelt så får jeg gå en tur. Jeg er ikke helt stø i ankelen enda, kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. desember 2016 Forfatter #616 Del Skrevet 10. desember 2016 Puh, 9 down, a lot to go. Vi snakker julekort her altså. 9 er skrevet, et er sendt og jeg innser at jeg har lovlig lite voks til forsegling til at det holder for hele haugen. Vel, jeg skal ha fri mandag for å dra til byen og handle siste rest julegaver (noe må man da bruke gjenværende feriedager til) og da får jeg sørge for å kjøpe en voksstang eller to på hobbybutiikken. Har bestilt ny forsyning på ebay, men de har estimert ankomsttid i begynnelsen av februar, så det er litt i utakt med julekortskrivebehovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 11. desember 2016 #617 Del Skrevet 11. desember 2016 Her er 17 kort skrevet, 4 sendt og 10 må lages før de kan skrives... Men det blir ikke i dag. I dag er det krumkaker på timeplanen... Ha en fin søndag Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 11. desember 2016 #618 Del Skrevet 11. desember 2016 Herregud, og her har jeg lurt på hvordan jeg skal klare å få skrevet og sendt de to julekortene jeg sender hvert år Jeg sender kun to kort, og de går til utlandet. Men så er det stort sett de to jeg får også, da. Vennene mine har skjønt at det ikke er noe vits Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #619 Del Skrevet 16. desember 2016 Dyr uke, og morsom uke. Tirsdag hadde løpegruppa sin juleavslutning. Den foregikk som følger: Løpetur (jeg ble lurt med på 2-3 km lenger tur enn egentlig planlagt) Bading (jepp, utendørs!!!!) Badstu Gløgg (uten alkohol selvsagt) Her var selvsagt badingen dagens høydepunkt. Det føles litt merkelig å stå og skrelle av seg klær og hoppe i vannet i bikini i desember . Men det var faktisk helt OK. Kaldt, så klart, men jeg var jo forberedt på det og så bar det rett inn i god, varm badstu etterpå. Egentlig var det ganske deilig. Nesten så jeg skulle vurdere en "karriere" som isbader. Så over til den dyre uka. Jeg lider av geriatriske duppeditter. Eller jeg gjorde... Først døde backupdisken min så jeg fikk ikke tatt mine rutinemessige lokale backup. Det er ikke krise, for jeg har en ekstern backup som tusler og går også, men likevel. Dernest fikk jeg trøbbel med nettet en søndag. Det viste seg å være leverandørens feil, men i kampens hete for å finne ut hvor feilen lå så oppdaget jeg at min gamle MacBook hadde trukket sitt siste sukk. Sikkert bare kaputt batteri, men når den konsekvent nekter å starte så er maskinen for gammel til at jeg gidder spandere på nytt batteri. Dau Mac, rett og slett. Hva verre er er at min kjære iMac begynte å bli gammel og glemsk også, dvs. minne var det for så vidt nok av på harddisken, men jeg merket at RAM'en slet. Det gikk mildt sagt trått å starte opp. Og det å bla i netteseren kunne også gå seint. Så det ble ny PC. Jeg er nå lykkelig eier av en MacBook PRO (forrige modell) og siden jeg begynner å bli en gammel dame så investerte jeg i en ikke alt for dyr ekstern skjerm også. Nå er jeg vant til stor skjerm både fra jobb og iMac'en hjemme, så å bare satse på en 13,3" MacBook ble litt snaut. Likevel, jeg kostet på meg en med retinaskjerm og du verden for en skjerm. Alt er bare skarpt selv om det ikke er superstor skjerm. Skjermen ble av det noe billigere slaget, men da jeg etterhvert fant ut av tilkoplinger (det fulgte med aldeles feil kabel) så fungerte den også greit - særlig da jeg fikk "slått av lyset". Den er nemlig utrolig lyssterk og det var nesten ubehagelig ettersom jeg i første runde ikke klarte å finne noe sted å justere "brightness". Utrolig irriterende. Etter utsendte SOS fant @Skjoldmøy ut at påknappen rett og slett er en multifunksjonsknapp der man får opp menyvalg ved å dytte knappen til siden som en mini-joystick. Jaja, man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #620 Del Skrevet 17. desember 2016 Nye planer kommer opp. Om de etterleves er en annen sak. Jeg har fremdeles lyst til prøve meg litt med frivekter på treningssenteret og har startet forhandlinger om å få en PT time eller to etter jul for å få litt instruksjon i teknikker på baseøvelser som markløft og knebøy. Knebøy har jeg jo prøvd litt for meg selv for å se om det i det hele tatt er sjans i havet for at jeg kan få det til. En gammel kneskade gjør meg litt usikker på akkurat det. Jeg tror jeg kan. Jeg klarer ikke se meg selv skikkelig, men er nokså sikker på at jeg nå er sterk nok i beina til at jeg klarer bøye meg langt nok ned i den øvelsen. Slik var det ikke sist jeg prøvde med instruksjon for noen år siden. For øyeblikket har jeg et program der jeg bruker kroppsvekten ganske mye. Helt OK det og sikkert veldig effektivt, men jeg har likevel lyst til å prøve med stang av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå