Wolfmoon Skrevet 10. april 2016 #481 Del Skrevet 10. april 2016 Hm, litt usikker på det med statistikk. Jeg løper med pulsklokka mi, så jeg får alt opp hos garmin/Endomondo, derfor har jeg ikke satt meg inn i den delen av zombiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. april 2016 Forfatter #482 Del Skrevet 10. april 2016 1 minutt siden, Wolfmoon skrev: Hm, litt usikker på det med statistikk. Jeg løper med pulsklokka mi, så jeg får alt opp hos garmin/Endomondo, derfor har jeg ikke satt meg inn i den delen av zombiene. Ja, jeg har det jo på endomondo jeg også, så det er ikke liv om å gjøre men tenkte kanskje zombiene viste progresjon økt for økt litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. april 2016 Forfatter #483 Del Skrevet 16. april 2016 *brrrr* Jeg har vist samfunnsansvar og vært på dugnad. Kald fornøyelse. Riktignok gikk jeg for lag på lag på lag, men burde nok hatt lag på lag på lag på lag... Det ble rett og slett kaldt. Som om ikke det er nok løp jeg på meg en ny "vondt" på tirsdag. Trodde jeg bare fikk krampe i ene leggen, men krampe skal da ikke vare i dagesvis. Ergo er det nok en liten strekk jeg har fått. Kjenner den enda men tror kanskje leggen er løpbar til i morgen. Prøvde noen meter forsiktig jogg på vei fra dugnaden og det kjentes ut til å gå helt greit. Kan ikke ha noe som setter meg ut av spill nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. april 2016 #484 Del Skrevet 17. april 2016 God morgen. Håper du får en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. april 2016 Forfatter #485 Del Skrevet 17. april 2016 2 timer siden, Sauen Shaun skrev: God morgen. Håper du får en fin søndag. I like måte. Og jeg håper jeg får en fin søndag selv også, for jeg "må" nemlig ut og løpe litt i dag skal jeg ikke ramle helt av lasset. Det bekymrer meg en liten smule for leggen er ikke helt bra enda etter tirsdagens utskeielser. Men jeg må nesten bare prøve. Hvis det er noe skade inni der så har det hatt en del dager på seg til å leges så jeg satser på det ikke blir verre om jeg løper noen km. Får velge litt snilt underlag. Tror det er mest stramme muskler inni der nå. Har prøvd meg på litt massasje på kveldstid og da er det et par flekker som er litt ømme mens resten virker normalt. Jaja, jeg finner vel ut av det. Gidder ikke invalidisere meg selv helt på grunn av noe som tross alt er så moderat "vondte". Værgudene er ganske greie så det kan bli en fin tur (med eller uten zombier på øret). Kjenner jeg kunne ha lyst til å rulle ut kortmakeriet, men tror det får bli etter middag i så fall for ellers ender jeg vel bare med å bli sittende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 17. april 2016 #486 Del Skrevet 17. april 2016 Krysser fingrene for at beina har sluttet og tulle nå, og at du har fått en økt med zombier halsen etter deg (siden jeg ikke får løpe ) Selv har jeg bedrevet alternativ trening i dag, populært kalt yoga for å få hofte og rygg til å slutte og tulle. Og jeg må si at yoga spesielt for hofte og rygg, er noe av det kjedeligste jeg vet om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. april 2016 Forfatter #487 Del Skrevet 17. april 2016 @Wolfmoon: Har ikke begynt løpingen enda for jeg ventet på vaskemaskin og tørketrommel, men det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. april 2016 Forfatter #488 Del Skrevet 17. april 2016 Det ble en halvtimes økt. Lovlig kort, men tok ikke sjansen på mer. Får se hvordan leggen oppfører seg i kveld, men jeg tror det gikk bra. Det er litt komisk egentlig når latsabben meg begynner å tenke på en halvtimes løping som "litt kort". Mulig det er noe som kommer med alderen i tillegg til formen. Meeeeen...jeg fikk testet ut en potensiell ny rundløype med ganske mye grusveier som jeg kan løpe når jeg ramper opp. Tipper hele runden blir i overkant av en mil, og det er vel helt passe når jeg skal trene til halv. Så får jeg strekke den innimellom. Men i dag tok jeg altså ikke sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 17. april 2016 #489 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg vil også ha rundt en mil med mest grusvei å trene på, men jeg har stort sett bare asfalt i nærheten Men godt leggen oppførte seg, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. april 2016 Forfatter #490 Del Skrevet 17. april 2016 Den er bittelitt mer grinete nå. Får håpe jeg ikke strakk opp noe. *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. april 2016 #491 Del Skrevet 18. april 2016 Håper leggen oppfører seg pent i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. april 2016 Forfatter #492 Del Skrevet 18. april 2016 Den henger på... . Tror ikke den ble verken bedre eller verre av turen i går - heldigvis, bør jeg kanskje si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. april 2016 Forfatter #493 Del Skrevet 23. april 2016 Man lider valgets kvaler. Leggen er restituert og jeg lurer på om jeg skal prøve langtur i dag eller i morgen. Siden noen av kilometrene går langs en beferdet vei så heller jeg mot å vente til i morgen, men jeg har litt lyst i dag også . Men jeg lander nok på styrke i dag, løp i morgen tenker jeg. Artige kvaler man har nå om dagen. Jeg lurer av og til på om det har vært en alien innom og byttet meg ut. Har forresten fått meg en liten oppmuntring. Jeg ramlet innom sportsbutikk i nabobyen her før i uka og kom over både løpejakke og mellomlagsjakke på salg. Fargene er litt tvilsomme, men det får duge. Nye treningsklær er blitt en höydare her i gården. Hvem skulle trodd det for tre år siden? Men jeg er ganske god til å bruke det jeg har altså. 2 tights og et par topper henger igjen fra min "feite" periode og de er fortsatt i bruk, selv om de begynner å bli temmelig slaskete. Kjøpte meg en Nike tights for en tid siden og det var feilkjøp, gitt. Den er så kort i livet at jeg føler jeg løper med rumpa bar. Dvs. til løping er den ikke helt gal, men på senteret der jeg skal sitte på diverse benker innimellom så føler jeg den glir ned hele tida. Kan de ikke lage klær som holder seg oppe??? Vintersykkelbuksa mi har også samme feil så den skal byttes ut til neste vinter. Hjelper ikke at den er god og varm når den omtrent havner nedenfor hoftene. Heldigvis er synlighetsjakken jeg bruker når jeg sykler lang bak så jeg klarer å beholde både varme og anstendighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. april 2016 Forfatter #494 Del Skrevet 23. april 2016 Det ble treningssenter i dag. Litt enkel økt for jeg tok vekk all kardio med unntak av oppvarming der jeg gikk på mølla (og det var såpass rolig at jeg knapt ble svett). Skal jeg prøve å løpe langt i morgen så trenger beina en dags ro, tenker jeg. Så det ble arm- og mageøvelser, samt litt for rygg og lår. Da jeg kom til mageøvelse nr. 2 så hadde jeg en morsom opplevelse. Jeg kom rett bak en stor, sterk kar og overtok den "vrimaskinen" der man trener skrå bukmuskler og muligens også rygg ved å dreie i midjen og ha belastning på overkroppen. Der måtte jeg jammen legge på en ekstra vekt for å komme til mitt normale nivå. "Den store, sterke" hadde altså brukt mindre last enn jeg. Bare litt stolt da, kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. april 2016 Forfatter #495 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg fortsetter å være stolt jeg. I dag var ambisjonsnivået himmelhøyt. Vel, relativt sett da. Jeg hadde satt meg fore å løpe en runde på 12 km. Må jo trappe opp gradvis skal det være håp om noen halvmaraton her. Det gikk fint som bare det. Er litt støl i beina og ikke minst i stumpen nå, men ingen varige men og turen var fin den. Lå med gjennomsnittspuls mellom 140 og 150 skal jeg tro pulsklokka mi. Holdt et passe luntetrav hele veien ut fra prinsippet "løp så sakte at du skjems" og det fungerte utmerket. Kunne sikkert klart 2-3 km til uten store problemer da jeg kom rundt. Men her skal jo beina herdes sakte og forsiktig så jeg fant det klokest å gi meg mens leken var god. I morgen skal jeg ut på tur og er litt spent på hvordan dette kommer til å gå. Som vanlig er det surriball og kluss når jeg skal avsted. Ringte hotellet i kveld og sjekket (vet de er tatt ut i streik), men streiken skulle ikke få noen konsekvenser for mitt opphold sa resepsjonisten. Så da får jeg tro på det da. Men ting kan jo endre seg underveis, så helt laidback er jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. april 2016 Forfatter #496 Del Skrevet 30. april 2016 Jeg liker ikke selvangivelse. Særlig ikke i dag. Den forhåndsutfylte manglet nemlig bilen min og den er (akkurat nå: dessverre) ikke gammel nok til at den har likningsverdi lik null, så dermed måtte jeg inn og korrigere. Tipper jeg blir skattet nok som det er. Men, skal man være ærlig, så skal man, og uansett om jeg hadde vært et hakk mer uærlig så tror jeg ikke en bil ville vært så lett å skjule uansett . Den har det med å fremgå av regnskapet forøvrig, liksom. Heldigvis slapp jeg det store hodebryet med aksjer i år for jeg har verken solgt eller anskaffet noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 30. april 2016 #497 Del Skrevet 30. april 2016 I år hadde jeg heldigvis bare en endring, det var å legge inn fagforeningsfradraget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. mai 2016 #498 Del Skrevet 1. mai 2016 Her ble det som vanlig ingen endringer... Enkelt når man bare har trygda som inntekt, og ellers ikke eier nåla i veggen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #499 Del Skrevet 1. mai 2016 *sukk* Kjøpekløen har tatt meg. Har med ett fått lyst på masse nye ting, og i grunnen bør jeg holde meg unna det meste av det. Ønskelista ser ca. sånn ut: Nytt undertøyssett (har funnet et fra Lise Charmel som jeg synes er hysterisk fint, men de er gørrdyre) Liggeunderlag. Kjøpte telt og sovepose i fjor så har lyst til å teste ut "friluftsCata" litt i sommer, men kan ikke sove bare med soveposen på teltbunnen. Ny fitbit. Jeg sikler veldig på Fitbit Charge HR ettersom jeg gjerne vil ha noe som "måler" puls i hverdagen. Ny pulsklokke. (Takk skal du f... meg ha @Wolfmoon - det hjelper jo ikke akkurat å høre at andre har mer avansert klokke enn jeg ) Jeg har enkleste type og det er egentlig nok for meg, men innimellom så blir jeg grepet av lyst til å ha en mer avansert modell som kan vise både pulssone og har GPS funksjon så jeg kan registrere løpt lengde uten å måtte hale opp mobilen underveis. Jeg lukter motvind for visaen nå framover. Ikke minst fordi jeg egentlig ikke bør ta meg råd til noen av delene. Jeg skal i konfirmasjon i mai og siden familien er langt vekk så ble flybilletten en anelse kostbar, kan man si. Selv på økonomiklasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 1. mai 2016 #500 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg slo sammen pulsklokke og aktivitetsmåler, da, så jeg har en dings mindre enn deg. Venter du bittelitt til, så får du den klokka jeg har med pulsmåler på armen, for den er på trappene Nå er jeg inhabil da, for jeg likte overhodet ikke Fitbit, men jeg elsker Garmin sine duppeditter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå